Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme incalzire
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
cristidincluj
salut baieti!
acum de sarbatori am facut mai multe drumuri lungi (80 km, 170 km). am observat ca masina nu mai da aceeasi caldura ca si iarna trecuta. Iarna trecuta dupa vreo 50 de km se facea o caldura in masina ca trebuia sa dau intensitatea spre albastru in conditiile in care puterea de suflu a aerului era pe 0 sau 1. Acum dupa 70 de km cu caldura pe 2 si rosu la maxim abia s-au facut 19 grade in masina.
Un aspect pe care l-am observat este ca apa era la prima linie groasa care e deasupra cuiului pe care se sprijina indicatorul asta in conditiile in care erau deja parcursi 70-80 de km. Mi s-a parut cam joasa temperatura si am zis ca asta e problema. am profitat de Muntii Mesesi (mergeam la Zalau) i-am dat a 3-a si am turat bine motorul moment in care acul de la apa a urcat doar cu o linie subtire deasupra celei groase. Am pus mana si am simtit o usoara diferenta la caldura dar nu mare lucru.
Mentionez ca am pus ceva antigel prin noiembrie (era prin portbagaj si am zis sa mai pun in vas) dar nu am verificat iarna asta temperatura de inghet. iarna trecuta am verificat si era la -32 sau cam asa ceva.Are vreo legatura caldura data de masina cu cantitatea de antigel atata timp cat nu e inghetat nimic in vasul cu antigel?
Trebuie sa fiu sincer cu voi si sa va spun ca inainte sa pornesc la drum in dimineata cu pricina aveam o gheata pe parbriz de nu mergea nici cu racleta si am pornit motorul pornind si caldura pe 4 dar dupa asta am dat pe 2 exact cum v-am spus mai sus.
mi-a spus cineva ca a obosit termostatul. nu l-as schimba numai asa desi am gasit in CJ de la 26 ron la 55 ron (de origine). poate trebuie doar aerist ceva nu stiu sau pus inca putin antigel.
prin oras se incalzeste numai ca eu fac doar 7 km pe zi si nu ma pot pronunta prea tare ca abia apuca sa dea si ea putina caldura cat sa nu ingheti (3.5 pana la munca si 3.5 inapoi acasa).
va multumesc mult! astept sfaturile voastre!
sorcer
in mod normal tre sa urce macar la a 2 linie groasa . In conditiile expuse de tine nu are cum sa bage caldura si iti si consuma mai mult motoru . Prima data incearca sa schimbi termostatu , sau scoate-l si vezi sa nu fie blocat pe deschis. Ca sa vezi daca functioneaza bine termostatu pune niste apa intr-un vas , il pui pe aragaz la incalzit si apoi pui termostatu si asa poti vedea daca lucreaza.
ramsen
corect...faci ce spune sorcer si daca nu merge atunci te duci si cumperi alt termostat...daca totusi termostatul functioneaza bine s-ar putea sa fie si curentii de aer rece pe care motorul i-a luat in piept cind masina rula pe drum...de aia se pune acel carton in bot...deci verifici termostatul si daca nu mai functioneaza il schimbi...daca da mai vedem...
cristidincluj
salut! multumesc pentru sfaturi!
inca mai supraveghez! azi am facut pana la munca 3.5 km si acul a crescut pana aproape de a 2-a linie groasa- baga ceva caldura. e oras - semafoare , chesti , turatii. nu stiu ce sa zic. mai vad.
multumesc!astept indicatiile voastre!
claudiucondrea
mesterul mi-a zis odata ca nu este corecta verificarea in ibric pe aragaz, asa vezi doar daca declanseaza termostatul nu si la ce temperatura, este posibil sa declanseze prea devreme si sa nu ajunga antigelul la temperatura optima de functionare a motorului (consum mai mare si caldura mai putina zic eu).
klaus
bagi si un termometru in ibric...
cristidincluj
salut!
am schimbat termostatul sambata asta. era o garnitura ciupita bine (din interior).
am pus unul frantuzesc Vernet (31 lei). totul e ca inainte.
dc_copilu
Salutare tuturor,

Mi-ar putea spune cineva cum e divizata scara de la lichidul de racire?
De cand am masina pana ieri imi statea acul in pozitia desenata cu verde in poza de mai jos, iar ieri a urcat pana in pozitia marcata cu rosu.

Cand stateam la semafor sau in coloana urca, iardupa ce porneam cobora din nou.
Stie cineva ce poate sa fie? Termostatul cumva?

Mersi anticipat!
Cu respect,
dc_copilu
bogdanmardare
Scala de temperatura nu este divizata proportional (adica sa zicem din 10 in 10 grade. La prima linie groasa de exemplu, ai cam 75 grade parca (lucru vazut de unii colegi de forum, pe tester). Temperatura de lucru o atingi la 2 linii si jumatate peste prima linie groasa, pornirea gmv imediat peste a doua linie groasa (115 grade). Fluctuatiile la temperatura lichidului de racire sunt normale intre anumite limite, mai ales la statul in coloana ("asa face toate, dom'le!"). Daca iti sta prea jos acul de obicei (sub prima linie groasa), ar fi bine sa schimbi termostatul (motor rece, consum mare).
dc_copilu
Ideea este ca mi se pare ciudat ca dupa un drum de 400km sa nu fie motorul suficient de cald. Fenomenul de mai sus s-a intamplat dupa mai multe drumuri. Deci pana ieri am mai fost in drumuri lungi si acul era in pozitia verde din poza de mai sus.

Dupa cum spui tu , termostatul este de vina. Deci in oras nu apuca sa se incalzeasca deci acul sta la linia verde , acest lucru il pot intelege. Insa faptul ca dupa 400km acul imi arata aceeasi pozitie pana ieri, infirma acest lucru. Nu pot crede ca in 400km chiar daca ar fi termostatul blocat pe deschis nu se incalzeste suficient motorul sa indice dupa cum ai spus tu . 2 liniute jumate peste prima groasa.

Are vreo noima ce am zis? Scuze ca intreb atatea , dar incerc sa inteleg ce se intampla!

Mersi anticipat si o seara faina.
Cu respect,
dc_copilu

P.S. Am sa schimb si eu termostatul pt inceput sa vad daca va urca acul ( deci si temperatura motorului).
andri1940
Dupa cum a spus si Bogdan ,termperatura normala de functionare este intre prima linie groasa si a doua- daca sta la sfert sau sub nu ai nici caldura suficienta si consuma mai mult

Uite unde trebuie sa stea acul:
bogdanmardare
Daca sta la 1-2 liniute sub prima linie groasa aproximez ca apa are 50-60 de grade. Citeste si aici, si eu am avut problema asta acum ceva timp.
dc_copilu
Va multumesc pentru sfaturi. Am inteles acum care este problema si ce rezolvare are aceasta.

Am sa ma apuc de treaba de indata ce se va mai incalzi afara.

Mersi inca odata si o seara faina!
hhd_0
Aceasi problema cu temperatura am avut-o si eu ! Apa statea sub prima linie groasa , masina se incalzea greu ( daca se poate spune "incalzea" ) , indiferent daca eram in oras sau pe autostrada !


Problema a fost termostatul , l-am schimbat si acum apa sta exact intre prima si a 2-a linie groasa ! Totul este ok !


Termostatul a fost 35 de lei , 20 manopera !

Imi pare rau ca nu mi-am dat seama ca am probleme dacat acum 1 saptamana si toata iarna am facut "frigul " in masina !
Maskatu
In 15 minute il schimbai singur si economiseai 20 de lei. biggrin.gif
MANUVIU
dc_copilu, asa statea si la mine si era de la termostat (era blocat pe dechis).Daca termostatul e blocat pe deschis apa va circula non-stop prin radiator .Si oricat ai circula tu cu masina apa se va raci din cauza curetului care trece prin radiator in timpul mersului(mai ales la viteze mari) ,dar daca ai fi prins intr-o coloana sau ai sta pe loc ar creste pana se cupleaza electro ventilatorul.
hhd_0
Termostatul poate sa aiba 2 defecte !

1 - ramane blocat pe deschis/inchis ! ( iti dai seama fara probleme)

2 - nu functioneaza corect ( cazul cu care m-am intalnit eu ) ! Temperatura de deschidere este mult mai mica decat 89 grade ! Termostat defect sau garnitura lui ! In ambele cazuri mai bine il schimbi decat sa umblii cu "artificii" !

Nu prea inteleg cum se poate "deregla" temperatura de deschidere , dar asta mi s-a intamplat ! Poate ca asa era el , ca eu am masina din aprilie , deci asta este prima iarna !

Consumul nu l-a afectat ( tind sa cred ) , adica 6,6 % in regim de autostrada si temperaturi sub 0 grade !
ramsen
cum ti-ai dat seama ca ai defect termostatul... de cind este masina din 2004 nu il am schimbat si am caldura buna in habitaclu...
Poky
Pai dupa ceasul din bord, nu? Asta e cea mai simpla metoda. Eu am aflat ca-mi deschide la fix 80 de grade dupa o diagnoza. Acul rareori imi creste peste prima linie groasa. Consum +~1,5l%
Luandu-ne dupa caldura din habitaclu nu ajungem departe, eu si in conditiile date n-am probleme climaterice smile.gif
ramsen
am inteles...la mine ca am ceas logan montat daca imi sta mult pe doua linii inseamna ca nu mai este bun termostatul...
dc_copilu
Salutare,

Dupa ce am citit toate parerile voastre sunt convins 100% ca termostatul este problema, deci il voi schimba. Rugamintea mea este daca ma puteti sfatui ce termostat sa imi pun? Care ar fi mai bun?

Multumesc anticipat si drumuri bune.
Cu respect,
dc_copilu
bogdanmardare
Cauta cu corpul central din cupru, sunt mai durabile. Arata ca in postul asta. Sa scrie pe el "89" (temperatura la care incepe sa deschida). Vine cu garnitura cu tot, daca nu are garnitura nu o refolosi pe cea veche, cumpara si garnitura noua wink.gif (sa nu mai demontezi inca odata corpul termostatului).
Poky
Tocmai ce m-am intors dupa schimbul termostatului. 35 lei de origine, 15 lei de producator (probabil asam, prin iasi numai de-astea se gasesc dry.gif ), am ales de origine, identic cu cel original. Pe langa asta am mai folosit o seringa mare, de la o farmacie veterinara, de 6 lei, un furtunas, o cheie de 10, 2 peturi si un cutter.
Am scos apa din borcan, am scos furtunul de admisie aer sa am loc si am desurubat usor plasticul de la termostat scurgand apa intr-un pet taiat (cu tot cu cea din borcan am avut aproape 2L). Treaba foarte simpla, in cam 40-50 de minute am terminat. Daca aveam o inelara sau un clichet mic probabil ca terminam in 25.
Acul imi sta acum acolo unde ar trebui, 2 liniute peste prima linie groasa.

QUOTE(ramsen @ 25 Feb 2011, 16:20)
am inteles...la mine ca am ceas logan montat daca imi sta mult pe doua linii inseamna ca nu mai este bun termostatul...

E posibil sa difere, cel mai bine si economic in cazul tau ar fi sa gasesti pe cineva care are o interfata de diagnoza si sa vezi exact la cat deschide. Eu am folosit ddt si interfata kkl, cea cu cablu albastru. Poate e totul in regula.
ramsen
am asa ceva dar nu stiu sa le folosesc...unde stiu ma bag unde nu stiu stau in banca mea...
Poky
Unde nu stii intrebi smile.gif Ai pm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.