Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: iarasi probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
pustiull
azi de dimineata m-am dus la servici cu masina mea dacia nova gti
totul ok pana acum
opresc motorul ies din masina si aud electroventilatorul mergand am zis lasa-l ca se opreste el singur
stau la serv 1 ora dupa care ma duc la masina si atunci beleaua electroventilatorul tot functiona... am ramas si fara baterie si nu stiu ce trebuie sa fac
am sunat un electrician mi-a zis ca ori este un releu ori termocupla..
nu stiu ce sa fac...sad.gif
va rog frumos sa ma ajutati
ORIJINAL21
ai 2 variante:
1. iti refaci circuitele,(posibil de la caldura din spatele radiatorului sa se fi topit cauciucul"izolantul de pe fire si sa faca continuitate + cu masa.
2. iti pui un comutator in bord sii dai drumul atunci cand vezi ca se ridica temperatura in bord.
bafta!
panaiteiancu
Vezi ca ti-a ramas cuplat releul de la GMV. Scoti borna dela baterie stai un minut si repui borna , normal ar trebui sa-si revina. Am patit si eu asa si s-a rezolvat cu borna scoasa. Daca nu se rezolva, inseamna ca trebue schimbat releul sau daca esti mai indemanatic il desfaci cu grija, ii cureti contactele si-l montezi la loc. O perioada trebue tinut sub observatie sa nu repete figura.
Spune-ne ce-ai rezolvat.
ghitza
schimba termocupla si nu ami ai treaba ,vezi sa nuiei petarda iei ceva de calitate ca nu e de joaca
pustiull
am scos borna de la + am lasat-o vreo 3 ore si vad ca nu a mai facut... deocamdata
ghitza
sper sa nu o musti urat de tot ,eu tot te sftauiesc sa o schimbi cu totu ,termocupla
bygy007
sau sa modifice schema asa
ex-silentio
QUOTE(ghitza @ 11 Jan 2011, 16:49)
schimba termocupla si nu ami ai treaba ,vezi sa nuiei petarda iei ceva de calitate ca nu e de joaca
*


Subscriu, releul poti sa il verifici usor daca cupleaza / decuplează. Termocupla aia e mai "a dracu". Am pațit-o și eu, la început făcea mai rar, decuplam bateria, lăsam cam 1/2h și își revenea. După o vreme aveam o cheie de 17 sub capota, până nu o loveam serios de câteva ori nu se oprea. smile.gif
Cosmin.nova
Termocupla e de vina, te sfatuiesc sa o schimbi. Sa verifici releul sau sa-l schimbi ca nu e o avere. Mai poti sa faci circuitul pe buton cum au sugerat colegii de mai sus (adica sa pui pornirea/oprirea ELV pe buton).
bygy007
nu e pornire pe buton , butonul ala porneste ventilatorul cind se defecteaza termocupla
alimentind releul de comanda din contact odata ce ai oprit motorul se opreste si ventilatorul
Cosmin.nova
Practic e acelasi lucru..daca apas pe buton porneste ELV..chiar si cand motorul e pornit, mergi cu masina. Corecteaza-ma daca gresesc
bygy007
da daca apesi pe buton porneste (in cazul defectarii) dar numai cind ai motorul pornit
JohnnyP
am avut aceeasi problema iarna trecuta.
l-am pus pe intrerupator in bord .. in locul termocuplei.
cand creste temperatura apei .. pornesc ventilatorul - este foarte util vara, ca pot porni ventilatorul inainte sa ajunga la temperatura normala de pornire.
ideea este ca el merge si cu motorul oprit ..deci nu trebuie uitat ventilatorul pornit.
panaiteiancu
Acum mai multi ani am avut si eu o problema cu termocupla originala a masinii si m-a sfatuit cineva s-o schimb cu una de Lada 1500. Asa am facut si n-am mai avut probleme niciodata de atunci. Caltate si mult mai robusta cea ruseasca; se potriveste perfect la filet si papuci.
pustiull
s-a rezolvat azi am schimbat termocupla este ok acum multumesc mult pt sfaturi
PH-06-BOA
Chiar nu vreti sa urmariti o schema asa de simpla si va incapatanati sa-i trageti una si buna cu termocupla noua? Daca n-o intelegeti, faceti alt montaj, de la orice plus dupa contact, duceti fir la termocupla, de la termocupla la releu si de la releu la masa. Asa actioneaza termocupla releul. De la alternator plus, treceti prin contactele normal deschise ale releului, la motorul ventilatorului. Daca vreti, mai puneti in paralel pe sonda (termocupla) un buton de siguranta si rezerva a termocuplei. La ce bun sa mai mearga ventilatorul dupa ce opresc motorul? De fandoseala? Asa ca in schema lui bigy, eu as fi scris , numai de la contact, ci nu de preferinta. Becul e bun sa fie in paralel pe motor, sa vad cand merge ventilatorul(sau un led). Cel din schema lui bigy, indica buton de rezerva actionat. Repet, pentru ce e bun sa mearga dupa oprirea motorului? Apa nu mai circula prin radiator daca pompa s-a oprit, termostatul inchis. Vreau sa aud un argument solid si eficient. E mai cald aerul de afara , de cat radiatorul si fierbe dupa oprire? Se coace sonda? Hai fiti seriosi si faceti ce-i util si eftin. Iei contactul, nimic nu mai sufla. Asta nu inseamna ca trebuie trecute toate prin contact fara releie. E destul de prost sa suporte toate magariile.
ex-silentio
Partea cu butonul eu o inteleg, dar doar pentru siguranta. Adica, se strica termocupla, sau m ai stiu eu ce are... pornesc de la buton. Nu, o las sa-și facă treaba singura, doar nu costă o avere, si nici nu-ti ia mult să o schimbi.
Eu pentru asta am pus buton in bord, in caz de Doamne-Ferește smile.gif
Cat despre partea cu mersul ventilatorului dupa ce se opreste masina ... eu prefer sa il las asa. Daca ar fi fost asa numai la Dacie, as fi zis ca le-a fost lene constructorilor sa faca circuitul sa decupleze cand e motorul oprit. Dar am vazut așa și la mașini străine... așa că merg pe premisa că "stiu ei ceva"
danciusergiu84
cand aveam probleme cu firul de alimentare a ventilatorului, adica nu pornea intodeauna, am patit-o de mai multe ori sa-mi fiarba apa dupa ce opresc motorul si masina deodata fiindca vedeam in bord ca urma sa intre pe rosu,
ce se intampla defapt e ca se mai degaja caldura din interiorul motorului, spun asta sigur fiindca nu doar odata s-a intamplat sa-mi porneasca ventilatorul dupa ce opresc motorul, termostatul e sigur deschis dupa oprirea motorului daca apa e la temperatura de pornire a ventilatorului, si apa poate circula intr-un circuit termic si fara pompa datorita diferentelor de temperatura ce duc la diferente de densitate, fiind fluida se omogenizeaza circuland libera precum se intampla in natura cand masele de aer se deplaseaza
G I M
Eu aveam 2 elv-uri pe radiatorul original, unu pornea automat iar celalat il porneam manual din buton daca era neaparata nevoie. De un an merg cu radiator de dacie 1310 deci un singur elv si mai sus de hasurat nu a urcat acul niciodata.
danciusergiu84
si eu aveam radiator tot de berlina pana in toamna 2009, dar problema a fost pe la inceputul lui 2008 la cablajul masinii, ventilatorul nu era alimentat cateodata, am tras fir direct de la baterie si nu au mai fost probleme cu radiatorul de berlina nici la mine, am ramas cu acelasi ventilator de berlina fiindca nu sunt probleme ca e mai mic
PH-06-BOA
Silentio, prostia, de la straini a venit la noi, nu invers. Alea straine sunt numai plastic, si ventilatorul continia sa bage ceva aer mai rece in inghesuiala de sub capota. La ale noastre ce sa "raceasca" cu aerul fierbinte din radiator? Da, uleiul de pe scut!
argon
Apa continua sa se miste din motor in radiator si dupa orpirea motorului, conform legilor termodinamicii, binenteles ca incetisor asa, nu cum ar misca-o pompa de apa, deci nu merge chiar degeaba electroventilatorul dupa oprirea motorului.
Cosmin.nova
QUOTE(argon @ 16 Jan 2011, 21:19)
Apa continua sa se miste din motor in radiator si dupa orpirea motorului, conform legilor termodinamicii, binenteles ca incetisor asa, nu cum ar misca-o pompa de apa,  deci nu merge chiar degeaba electroventilatorul dupa oprirea motorului.
*


exact iar rolul termocuplei este sa "detecteze" temperatura unde e ok sa opreasca ELV'ul. Daca nu se opreste ELV-ul e clar ca e termocupla de vina..care nu mai "cupleaza".
PH-06-BOA
Si daca faceti asa cum zic eu, si nu numai, in care parte inclina balanta? Cu ce ma incalzeste (ma raceste ), ca el merge aiurea? Preferi nesiguranta, riscul de a gasi o gramada de carbuni in loc de masina, baterie moarta de la lipirea fie a termocuplei sau a releului, fire destul de subtiri si lungi, infasurate pe unde nu trebuie si cate nu trebuie, usor de aprins... E mai de actualitate aventura de cat siguranta. Eu v-am zis , 6 maxim 10 fire erau de ajuns. Ce-ati fi facut, daca fiecare abonat ar fi avut firele lui pentru un bec, direct de la centrala electrica? De ce simplu, cand se poate complicat si prost, numai de dragul de a trai numai inginerii. La fiecare fir in plus, ala a luat cate o traista de bani, care o dai tu, cel care accepti porcariile lor. Nu va suparati pe mine, dar valorile stau retrase, adevaratii ingineri n-au loc.
scorpion
In legatura cu termocupla : eu am cumparat mai multe termocuple si m-am oprit la cea facuta de GM pt Cielo si care-i de 85-90Grade si cu care merge totul destul de ok , acum pe timp de iarna. Termostatul il am de 89G.
Am ales termocupla de Cielo pt ca-i facuta in Korea si chiar merge in intervalul specificat. Am mai cumparat una de Klaxcar care era de 82-92G si una de uzina tot de 82-92G. Cu ele se duca acul in sus foarte aproape de zona rosie , peste primul meu reper de sus , aproape de al doilea. (am ceasuri de DSN) iar cu asta sta acul mult mai jos si n-am atins niciodata prima linie de sus.
Stai sa caut o poza, prima arata cam cat de sus mi se duce acum acul si a doua arata cam la ce temperatura imi sta motorul pe timpul asta
[attachmentid=1627694377] [attachmentid=1627694378]
b 45 bwy
pai e normal sa stea ca in prima poza,asa sta si la mine!
danciusergiu84
e normal comportamentul cu termocupla de 82/92, spatiul dupa linia de sus si zona rosie reprezinta zona de lucru a ELV, acum ELV intra peste plaja de temperatura normala a motorului, deci ELV raceste in excces motorul si la vara ELV va functiona continuu rezultand alte probleme
b 45 bwy
poi si cum o rezolvam ca si mie vara imi porneste des.
danciusergiu84
doar atat trebuie, sa ai instalatia cum scrie la carte, adica radiator de nova (e mare), termostat de 89, termocupla de 92/82 si antigel curat in instalatie in proportie de 50%/50% (daca se poate un antigel care nu contine silicati fiindca protejeaza instalatia), instalatia ventilatorului pusa la punct (fire, papuci, releu)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.