Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Uleiuri
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
MoneyTalks
Ce parere aveti de Castrol 10w60?
paulp
Depinde la ce vrei sa-l folosesti? icon_twisted.gif

Daca iti cumperi o masina care merge in 7000 de ture poate il poti folosi.

La Dacie am intrebat si nu este bun.

La noi la firma o dacie cu Castrol 0W40 a consumat 3 litri de ulei de la Iasi la Cluj, asa ca nu-l recomand.



A, si inca ceva, vezi ca pe cutie scrie Made in UE, deci nu se stie unde este facut 8)
Marty
paulp, 10W60 nu e Made in UE! daca-mi aduc eu bine aminte, este vorba de un Castrol RS, care este un ulei excelent! Singurul inconvenient este pretul exorbitant (cca. 2 mil./5 litri). Am avut RS in R 25 si nici nu auzeam motorul.
paulp
Intr-adevar este Castrol RS, dar tot ce am vazut eu (la Autocenter si oferta pe care o primisem eu) erau made in UE.

De asemenea, toti cei pe care i-am intrebat (mecanici, cunostinte, "specialisti") mi-au spus ca este prea subtire pentru Dacia. Poate pentru BMW este bun.

Nu stiu cum se va comporta pe motorul de DSN, dar eu n-as arunca aproape 2 mil pentru experimente.
Marty
N-am zis ca e bun de DSN! Oricum, este un ulei excelent pentru perioada iernii!
MoneyTalks
Mersi de raspunsuri! Intr-adevar, e Castrol RS, dar nu eram sigur.



Nu stiam nimic de acest tip de ulei. Mi l-au pus la revizie, fara sa imi ceara parerea. Si am vrut sa stiu daca mi-au pus ceva bun sau nu.
paulp
Totusi, verifica din cind in cind nivelul, sa vezi daca nu ti-l papa motoru'.

Succes
Marty
paul, MoneyTalks n-are DSN! Parca are Peugeot 206, sau ceva de genul asta...
paulp
Pai de ce nu spui dom'le de la inceput! Se agita omu' degeaba si tu ai MASINA.

Gata nu-mi mai dau cu parerea!
MoneyTalks
Am un A3...
cristimm
QUOTE(\"paulp\")
Intr-adevar este Castrol RS, dar tot ce am vazut eu (la Autocenter si oferta pe care o primisem eu) erau made in UE.

De asemenea, toti cei pe care i-am intrebat (mecanici, cunostinte, \"specialisti\") mi-au spus ca este prea subtire pentru Dacia. Poate pentru BMW este bun.

Nu stiu cum se va comporta pe motorul de DSN, dar eu n-as arunca aproape 2 mil pentru experimente.


Cum adica e prea subtire? ..W60 inseamna ulei mai GROS, tocmai de aceea e recomandat la curse pentru ca isi pastreaza vascozitatea la temperaturi ridicate.
paulp
Inseamna ca specialistii erau din cei 10000 icon_twisted.gif .

Oricum, nu am riscat si mi-am luat un ulei "recomandat" de tata ESSO Uniflo 15w40. Asta ca sa nu am dureri de cap.
Anonymous
Io mi-am pus Castrol RS.Am dat o poala de bani pe el.Sunt super multumit.Cu uleiul de fabrica motorul suna destul de urit.Acum mersul e mult mai lin.Iar cind mai fac curse si ii dau forja nu se supraincalzeste motorul.Si in primul rind pe bidon nu scria "Made in UE"!!Pe bidon scria numai in germana...Si jos mic scria made in Germany
MBZ
*ATTN DORIN

Pentru ca nu am gasit o locatie de Clio si la Solenta Diesel postez si io acilea pentru ceilalti tractoristi care vor un ulei bun in motorul lor, dar este valabil si la benzinarii Grupe Renault (ref la schimb) :

ULEIURI pentru DIESEL

ce am ales eu la megane sedan

ULEI ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 cod ACEA A3/B3/B4



recomandat de ei este si

ELF COMPETITION ST 10W-40 cod ACEA A3/B3 sau ELF TURBO DIESEL 10W-40 cod ACEA B3/B4



DESI NU ESTE OBLIGATORIU CONF. INSTRUCTIUNI

RECOMANDARE DE LA SPECIALIST ESTE SA SCHIMBAM FARA EXCEPTIE(BENZINA SI MOTORINA) ULEIUL DUPA PRIMII 7 500 KM, dupa care se poate intra in ciclul normal de schimb la 15 000 KM(15/30/45..etc mii km).
Anonymous
am pus mobil1 - 0W40 de 30.000 km (3 schimburi). intre schimburi nu a consumat ulei deloc. nu sunt insa foarte multumit de performatele la cald. cred ca trec la castrol10W60 de la schimbul urmator.
dorin
Multumesc de raspund MBZ, incerc si eu luna asta sa il schimb. Cred ca o sa pun tot ELF EXCELLIUM LDX 5W-40. Eu am cam 7000 Km acum ...facuti aproape numai in bucuresti.

PS.

Doamne da matinal esti. La 7:30 inca dormeam ... :oops:
MBZ
smile.gif) am vrut sa scriu cand m-am trezit, dar totusi la 5.30 nu aveam chef de forum

intre 6.30 si 7.30 am program la server si dupa 8.30 alte dracovenii...
ovidiucornateanu
Eu pun in Berlina mea (are aprox 110.000 km ) Elf 20-50 si aditiv 2+2 si nu imi consuma mai nimic intre schimburi (la aprox 7000 km).Sunt multumit( am incercat si Shell si Bp). Si este relativ ieftin (95.000 lei / l) la Petrom. Cred ca merita banii.Se comporta bine in trafic ( merg numai in Bucuresti)
mariusstancu
Am pus CASTROL RS 10W60 din mai 2003 si am mers toata vara cu el. Am facut cam 5000 de km (acum am 25.000 la bord) si nu a consumat nici macar 10 grame. Circul 99% in Bucuresti si pot sa spun ca se comporta excelent. La temperaturi mari (electroventolatorul pornea vara din 3 in 3 minute) am aceiasi putere ca si la temperaturi mici, ceea ce nu se intimpla cu uleiul Mobil 10W40 pe care il aveam anterior, care la temperaturi mari imi dadea senzatia ca imi scade puterea motorului. Pentru cei care nu cunosc cifra de dupa "W" da comportarwa uleiului la cald , iar cifra de dinainte de "W" ofera informatii despre starea initiala a uleiului si nu are nici o legatura cu comportarea uleiului in timpul functionarii motorului (10 inseamana ca poate fi folosit pina la -19 grade, 5 pina la -23 de grade si 0 pina la -30 de grade; asta din cite imi aduc aminte). Cu cit cifara de dupa" W" este mai mare cu atat uleiul se comporta mai bine la temperatura. 10W40 si 15W40 se comporta absolut la fel la temperatura mare in schimb cel cu 10 se poate folosi la temperaturi mai mici si deci este mai subtire dar asta doar in starea intiala pentru ca dupa ce s-a incalzit functioneaza la fel ca si cel 15W40. deci ajuta doar la pornire la rece prin aspratia mai rapda in canalele de ungere, deci o ungere mai rapida pe timp de iarna. Tot ce am scris se pote verifica pe adresa www.lubrifin.ro unde gasiti fisele tehnice ale produselor fabricate de ei si puteti trage singuri concluziile.
cata
Sa sti ca daca te ajuta doar la pornirea la rece,acesta nu este deloc un lucru neimportant.Uzura pe care un motor o acumuleaza prin pornirea la rece este extrem de mare si precaut ar fi sa eviti valori ce depasesc 10w_.Nu e vorba doar de temperatura minima pana la care pot fi folosite.
klaus
Este de fapt vorba despre vascozitatea uleiului.

Cifra mica indica, cu cat e mai mica, virgula, ca uleiul devine vascos la temperaturi mai mici, deci este mai fluid pe frig.

Cifra mare indica faptul ca uleiul isi PASTREAZA vascozitate mai mare si la temperaturi mai mari (nu se face "apa" vara).

Exista o imposibilitate practica, datorita caracteristicilor antagonice necesare pentru a indeplinii toate criteriile, de a face un ulei cu plaja mare intre cifre.

Cifrele peste _W40 sunt utile mai ales in zonele calde. Pana acum cativa ani la noi nu era chiar asa o problema, da' cred ca daca mai merge treaba asa si la vara va trebui sa ne luam ulei de vara si ulei de iarna.
MoneyTalks
Cam vechi topicul, dar...



La revizia de 30,000km mi-au pus Castrol 5w40. Am avut Castrol 10w60 inainte. Ce stiti de acest ulei? :?:
tyka
degeaba bagam uleiuri de calitate daca piesele pe cre le cumparam sunt de proasta calitate,am ancercat si eu asa ceva si na meritat am mers 6 ani cu ulei texaco si setul na tinut mai mult de 90000 km as ca fabrica mi la garantat 80000 asa ca am aruncat o gramada de bani pe geam.acum am set marmot[pistoane,seg,camasisi ]si folosesc doar ulei penal la 40000 de lei si un sditiv de 100000de lei si am deja 50 de mii cu el si merge bine,astept si alte pareri

Klaus edit: este pacat ca oameni care inteleg si stiu sa scrie in limba romana nu pot avea acces la internet si cetateni cu mari lipsuri in domeniul folosirii limbii materne au...
Ov
io pe 1300, am mers 160.000 pana am facut motorul (mai mult din ambitie personala, ca nu manca un gram de ulei) si am bagat numai ulei de 35000 litru'. Schimbam filtrul si uleiul cam la 3000 km.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.