Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pozitie termostat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
cristidincluj
salut! revin cu o intrebare pe acest topic.
inainte sa-l introduca mecanicul a ezitat in privinta pozitiei termostatului. nu am nici o problema pentru ca totul functioneaza bine pana acum, dar vreau sa va intreb care parte merge spre motor cea unde e sageata neagra sau cea cu sageata alba?
mutumesc!
GIC
uite
cristidincluj
merci. am si eu manualele insa din calitatea schitei nu prea pot sa-mi dau seama. din ce se pare 90% merge cu sageata neagra spre motor dar nu sunt sigur.
GIC
Asa este in desen, cu sageata neagra catre motor. Mareste desenul si vei vedea clar ca spirele de la arc sunt catre radiator.
sorcer
pai e destul de logic ca partea cu arc merge spre motor (si sincer daca un mecanic ezita la asa ceva , recomandarea mea este sa cauti altu care stie ce face). Ca daca ar fi invers nu ar avea cum sa deschida dupa temp motor.

ps. adica cu sageata alba spre motor. (ganditiva la principiu de functionare)

18 Jan 2011, 21:24:
uite am gasit si o schema pe net , care explica un pic fenomenu : http://www.vernet.fr/upload/images/Cycle%2...at%20-%20AN.JPG

[attachmentid=1627689278]

18 Jan 2011, 21:32:
si inca una : http://www.malaysiaminilover.com/wp-conten...hermostat-2.jpg
cristidincluj
fratilor nu ma speriati. GIC zice una si tre sa-l aprob pentru ca din desen reiese ca partea cu arcul merge spre furtunul de la radiator si tu sorcer imi pui niste poze pe care nu pot sa le contest. ce sa cred?
dupa ce l-a montat am pornit motorul. a facut aerisirea - a turat pana s-a incalzit la a 3-a linie si a pornit termocupla moment in care s-a eliberat aerul din instalatie.
astept raspunsurile voastre!

19 Jan 2011, 11:54:
am vb acum cu mai multi mecanici. toti zic ca arcul este spre motor si ca are o singura pozitie. intrebarea mea este cum a reusit mecanicul meu sa-l puna invers?
sorcer
QUOTE(cristidincluj @ 19 Jan 2011, 11:22)
intrebarea mea este cum a reusit mecanicul meu sa-l puna invers?


Exact cum am scris si in prima faza daca un mecanic ezita la asa ceva inseamna ca nu e pe treaba lui . Recomandarea mea ar fi sa cauti un mecanic mai priceput , sau cel putin cu mai multa experienta.
cristidincluj
salut! sorcer ai avut dreptate! mecanicul meu mi-a spus ca are o singura pozitie numai cand l-am intrebat cum l-a pus mi-a spus ca l-a pus cu arcul spre furtunul radiatorului. am fost pana la DACIA si aproape toti se ''aia pe ei'' in afara de un mecanic pe care-l respect ( a mai lucrat omu pe solenza mea). a desfacut omul si arcul era spre motor. concluzia e ca mecanicul meu l-a montat cum trebuie dar mi-a spus gresit pentru ca nu a tinut minte.
asta e ce sa faci! am vrut eu sa fiu sigur de o treaba!
cu un drum mi-a aerist si franele pentru ca prindea doar cu pedala in podea!
alta e grija mea acum ! in seara asta am mai pus putina apa distilata si am strans prea tare capacul si l-am dat putin peste cap! am pus bine capacul pentru ca a mers usor pana jos numai cand l-am strans l-am strans prea tare. l-am desfacut iar pe la jumatatea filetului am simtit o ''jena''.l-am strans inapoi, a prins bine numai ca nu am exagerat sa nu-l mai aranjez inca o data.
posibil sa arunce lichid? ar trebuii sa-mi fac griji?
sorcer
QUOTE(cristidincluj @ 19 Jan 2011, 19:39)
posibil sa arunce lichid? ar trebuii sa-mi fac griji?




daca nu joaca capacu nu ai de ce sa iti faci griji , intr-adevar exista presiune in vas , dar repete daca nu joaca la mana e ok , numa e bine sa fii atent pe parcurs.
cristidincluj
merci mult!
nu joaca, e chiar bine strans numai ca si alta data il strangeam tare si niciodata nu l-am dat peste cap. nu stiu ce s-a intamplat acum. m-am uitat eu si la filetul vasului dar si la filetul de pe capac si nu am observat nimic crapat.
nu stiu ce am si eu. am mania lucrurilor stranse si inchise radmasa.gif . le tot verific pana le rup. sper sa nu scape nimic ca nu vreau sa ajung sa schimb capacul sau chiar vasul.numai cheltuieli peste cheltuieli!
MANUVIU
pai termostatul nu intra decat intr-o pozitie pt ca in chestia aia de plastic (care are furtunul de cauciuc atasat) in care intra este o piedica care nu te lasa sa il pui decat cum este corect . cand ai sa il desfaci iarasi uita-te in interiorul aceleia si ai sa vezi despre ce vorbesc. E posibil sa il montezi si gresit ,dar ai avea ceva de munca ca sa fentezi piedica.
uscatu83
Se pune cu arcul spre motor. Iti garantez eu 100%. L-am schimbat eu acum cateva zile si se monteaza cu arcul catre motor. Invers nici nu se aseaza ca are un opritor in interiorul capacului care vine peste el.
cristidincluj
merci mult baieti! am lamurit asta - cititi de la inceput. ce-mi ziceti despre isprava cu busonul vasului de degazare?
ovidiu87
Eu zic ca verifici furtunele groase sa vezi daca sunt "tari" , in ele se face o oarecare presiune atunci cand termostatul e deschis iar daca dopul de la vas de expansiune nu mai tine, posibil sa apara probleme.Asa am observat la mine, ca se intaresc furtunele si daca desfac dopul de la vas imediat se inmoaie .
cristidincluj
salut! ovidiu87- de cand am patit faza cu capacul acela am verificat o data. am incalzit bine motoru, a pornit si termocupla, mergea si caldura in masina - m-am uitat pe vas, sub capac am pus si un servetel uscat si nu a lasat nici o urma de lichid nimic. sper sa am noroc. si eu asa stiu ca daca deschizi busonul cand e cald motorul elibereaza o anumita presiune.
tita
Ce termostat ai cumparat?Vernet sau de origine?
Cat a costat?
cristidincluj
sal. AM cumparat VERNET. A costat 34 ron. am luat asa ca nu aveau de fabrica dar dupa 2 zile au adus la reprezentanta cu 55 ron. asta e.....
tita
Asta vernet la cat deschide?Ai idee?
cristidincluj
sal. tot k si cel original 89-90 grade.
Poky
Cam cati litri de lichid de racire se pierd la schimbul termostatului presupunand ca scot ce este in borcan? Am constatat ca mie imi deschide la 80-81 de grade...si ma mai miram ca am consum mare smile.gif
bogdanmardare
Cam 1-1,5 litri se pierd, poti incerca sa colectezi antigelul cu un pet taiat. Asa cum a facut Maskatu aici.
hhd_0
Salut ! Azi am schimbat si eu termostatul dupa ce am vazut cateva poze cum ar trebui sa stea apa ! La mine apa statea sub prima linie groasa indiferent ca eram pe autostrada sau in bucuresti !


Am cumparat termostat ( 35 de lei ) , de uzina zicea vanzatorul si l-am schimbat ! Arcul termostatului trebuie sa fie indreptat spre motor , exact cum era cel vechi !


Dupa schimbare acum sta intre 1 si 2 linie groasa si apa urca foarte repede ! Termostatul deschide la a 2-a linie groasa chiar inainte sa porneasca ventilatorul !

Extra pret a fost 1 litru de antigel si unul de apa distilata si manopera !

Toata afacerea m-a dus cam 70 de lei ! Acum o sa plec din pitesti catre bucuresti si sa vedem cum se comporta apa !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.