Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trepidatii relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
chris.25iun
Parere : sa fie din injector trepidatie destul de ridicata la rece sau din tampoanele motorului. Precizez ca la cald se mai stabilizeara dar nu cum era in vremurile ei bune (am o nova gti din 2000) Multam!
chris.25iun
Nimeni sad.gif nu are o parere
danciusergiu84
bujiile le-ai mai schimbat in ultimi 20k -30k km?

la cat e relantiul la rece?
chris.25iun
Relantiul la rece este jos de tot pe la vreo 500 iar bujiile au fost schimbate acum vreo 1000 de km la inceput au mers bine dar acum vad ca le-a cam trecut vremea smile.gif, idea este ca eu acum vreo 2 saptamani am umblat la ele si le-am distantat un pic distanta dintre electrozi, ce am observat bun la asta mi-a scazut consumul dar nu imi place ca vibreaza . Faza e ca eu nici motorasu de relanti nu il mai am functionabil si o pornesc cu piciorul pe acceleratie apoi il iau si cand se incalzeste se ridica realntiul singur pe la 900 1000 maxim dar nu e 1000. Bine ma gandesc ca nu are de ce sa influenteze motorasul de relanti aceasta trepidatie daca motorul este cald (precizez ca fluctuatii la relanti nu am doar scade un pic cand aprind farurile sau dau drumul la aeroterma sau fac alte chestii care forteaza motorul in rest sta nemiscat acul si nici nu se simte in mersul motorului). Ma gandesc acum daca e sa fie din bujii sa fi fost ele mi nasole precizez ca le-am luat din kaufland si am dat 27 de leci ceva de genu pe ele. Am vrut sa iau Bosch pentru injectie dar nu am gasit. De verificat am verificat bujiile dupa ce am citit postarea ta si lucreaza toate, cunoscanduse asta si la aspectul lor dintre electrozi cat si la scoaterea fiselor in mers. Deci de la ce poate sa fie ?
scorpion
Salut , trepidatia poate sa-ti fie si din tampoane. Eu am pus tampoane NOI si PROASTE facute de VM-COMP SRL si motorul scutura de parca mergea in 2 cilindrii. Le-am pus inapoi pe cele vechi si si-a revenit masina.

Acum ideea este ca mie DUPA repararea esapamentului si STERGEREA cu carpa a sondei lambda , imi merge categoric mai rotund motorul.

Nu am ce sa spun ca s-a reparat la el pt ca i s-a schimbat doar ambreiajul si daca am umblat la esapament a fost ca sa fie sudat si apoi ermetizat la imbinarea cu galeria de evacuare a motorului. Acum daca tot era bucata cu catalizatorul data jos , a fost stearsa cu carpa si sonda Lambda , care arata destul de OK , adica alb -maronie ,fara funingine pe ea.

Concluzia mea a fost ca esapamentul neetans este o MARE problema si de acolo schimbarea. Poate si la tine este acelasi lucru. Si fii atent ca-i o chestie finuta : eu am luat ITP-ul pe bune la RAR Bucuresti in toamna lui 2010 si aveam zgomot normal si culmea culmilor MI-AU IESIT SI NOXELE !!! ohmy.gif
Deci , vezi doamne , masina era OK. Si totusi a fost o schimbare mare dupa interventia la esapament.
Eu zic sa-l verifici daca poti.

Sorry , eu am avut treaba , am lasat reply-ul deschis o gramada si tu ai postat in timpul acesta lucruri noi.
chris.25iun
Sa stii scorpion ca si eu am toba mica fisurata la teava de iesire din ea care duce in toba mare stii ca m-am gandit ca sa fie si de acolo dar nu i-am dat mare importanta. As vrea sa o sudez dar in bucuresti nu stiu unde as putea face asta. Cand ajung acasa (constanta) o sa ma duc la cineva acolo dar sa vedem pana atunci. Merci pentru sfat smile.gif. Si referitor la motor si eu nu am avut probleme la itp in vara anului trecut. A trecut pe bune si gazele au fost ok iar tin sa precizez ca masina are 180 de mii de km reali iar motorul nu a fost niciodata umblat in el grav doar odata schimbata garnitura de chiuloasa. Deocamdata merg cu ea asa. Multam pentru sfat. Daca mai are cineva vreo idee e bine venita.
scorpion
Sorry , eu am avut treaba , am lasat reply-ul deschis o gramada si tu ai postat in timpul acesta lucruri noi. Ralantiul tau este foarte coborat , de aceea iti vibreaza motorul. ECU prin intermediul motorasului il ridica la 850-900rot/min. La tine poate ca vrea dar nu mai are cum s-o faca. Pun pariu ca imediat ce inlocuiesti motorasul ( sau il repari ) ralantiul va reveni la valori normale si vibratiile se vor reduce.

Stai sa-ti explic mai clar : eu aveam esapamentul neetans intre galeria de evacuare a motorului si bucata cu catalizatorul. Adica sigur ca mai tragea si aer curat pe acolo si-i falsifica citirea sondei Lambda. Daca ai probleme DUPA catalizator in mod cert nu mai influenteaza mult motorul , poate doar acustic sa te deranjeze. La mine cred ca citirea incorectaa sondei il facea pe Boschulica sa creada am prea putina benzina in aer ( ca de-aia am prea mult oxigen , nu ?) si incepea sa-i bage diferenta la greu , iar cu prea multa benzina motorul merge in general mult mai prost.
chris.25iun
Stai sa ma fac inteles. Eu relantiul il am asa de jos cand motorul este rece dar cand se incalzeste se ridica unde e normal la 900 cam asa poate un pic peste ideea care e ca atunci cand motorul se incalzeste trepidatiile dispar cam in totalitate poate apar usor mai accentuate atunci cand aprind faruri deschid casetofon dau drumul la aeroterma si asa mai departe. Dar daca motorul este cald si fara sa fie pus in sarcina de altceva merge foarte rotund nu mai vibreaza, bine am o vibratie pe schimbator dar aia am inteles ca poate sa fie dintr-un tampin de la cutie sau sa fie un pic deplasata cutia in fine. Ma gandesc sa ii schimb si motorsul de relanti dar deocamdata nu dispun de bani si nu vreau sa iau ceva sh sau o chestie no name ca na ... asa ca deocamdata merg asa cu ea. Sa gasesc sa ii sudez toba si apoi gaz si talpa smile.gif. Am uitat sa iti spun nici eu nu am etansata teava aia de la galerie, dar in schimb nici sonda lambda nu mai e conectata la mine de cand am luat masina. Probleme cu consumul nu am se incadreaza in parametri spusi de carte, bine in oras (bucuresti) imi ia cam 8-10 l dar la drum intint la mesr normal pana in 120 ia 6l o medie biggrin.gif. Deci eu zic ca e bine
danciusergiu84
si noi ce sa-ti facem???
scorpion
QUOTE
Eu relantiul il am asa de jos cand motorul este rece dar cand se incalzeste se ridica unde e normal la 900 cam asa poate un pic peste


pai hai sa ne gandim un pic : motor rece , ECU "vede" senzorul de temperatura de pe chiuloasa si POZITIONEAZA CLAPETA CU AJUTORUL MOTORASULUI pt a OBTINE TURATIA DE 850-900rot/min !
Tie nu-ti functioneaza latura asta , deci la tine turatia nu poate fi corectata de ECU !
Cand se incalzeste motorul se ajunge in partea in care turatia creste PENTRU CA S-A INTRAT IN TEMPERATURA DE REGIM SI NU MAI ESTE NEVOIE CA MOTORASUL DE RELANTI SA-TI CONTROLEZE TURATIA , MISCAND CLAPETA DE ACCELERATIE !

De asta tu la rece ai o turatie mica care creste pe masura ce ti se incalzeste zona injectorului si se vaporizeaza mai eficient benzina !
Schimba motorasul sau repara-l si-ti dispare problema.
chris.25iun
Mersi pentru sfaturi. O sa imi iau cat de curand motoras la primul salariu si atunci voi schiba si bujiile, am sa caut bosch pentru injectie sa fie toata treaba ok. Mersi pentru sfaturi numai bine smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.