Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: de ce nu porneste la rece?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
xrt3xrt3
pe la inceputl lunii cand au fost frigurle alea, daciuta mea nu voia sa porneasca nici in ruptul capului... daca prindeam o zi mai bunicica... "o lua".. acum de 2-3 zile de cand au venit frigurile.. iarasi... nu vrea si nu vrea...

ce poate sa aiba?... mentionez ca in tot timpul asta cat au fost temperaturi mari... peste 5 grade... n-am avut nici cea mai mica problema...
adaniel69
depinde cum o pornesti! nu da mai mult de 2-3 pedale si neaparat trage socul!
si da la coada la pompa de benzina inainte de pornire! ai aprindere electronica? e buna la rece...
libarca
bateria cum e?bujiile?detaliaza ce ai verificat ca sa stim ce eliminam.
LAUR_90
Vezi daca ai compresie buna. aceiasi problema o am si eu, doar k azi o bagai in service k am segmentii dusi. la mine a inceput sa ude bujiile in mers si dak o lasam in panta, in viteza I o lua la vale. acum nu stiu poate la tine e din altceva. Sper sa te ajute cu ceva.
bygy007
eu ma gindesc la condens motorul cald , se aduna condens in capacul delco si scinteia se duce oriunde numai unde trebuie nu , incearca inainte de a porni sa il stergi cu o cirpa uscata sa vezi daca e de acolo
LAUR_90
da, dar eu am vazut k, capacele delcou au niste gaurele cred k sunt pt a elimina acest inconvenient. Poate gresesc eu.
bygy007
da dar se pot infunda cu diverse , dureaza 2 min sa te uiti
al1n
porneste greu? dar ceva simptome? tremura, iti da benzina pompa, cel mai probabil e din aprindere dar poate si la carburator, condensul de unde sa fie la pornire daca motorul e rece
xrt3xrt3
asa cum zicea si adaniel69, dau la pompa pana vad ca nu mai primeste in cnc ( vad ca nu mai intra benzina in filtru), 2 pedale, shock maxim, bateria chiar luata de pe redresor... aprindere gotronic, fise tesla, bobina doduco... etc...
ma gandeam ca ar putea sa mai fie de la "mucii" din teu/flansa carb, o sa iau maine la puricat carbu...
am pierdut o carte de mecanica in care descria "circuitul" de pornire de la carfil... iar pe forum din pacate nu am gasit decat 2 jpeg-uri cu mersul la relanti si in turatie. are cineva ce caut eu?
am sa verific si capacul delco, suna rezonabil. ma gandesc ca si parbrizul il gasesc inghettzat inauntru... deci... plauzibil.

revin cu noutati!
krapcarasu
inainte sa pornesti vezi daca ai scanteie si daca sprituieste, daca impinsa porneste rapid ai probleme electrice

27 Jan 2011, 21:57:
direct pe gaz ai incercat?
Magnum_Baracuda
scanteie ai?alimentare cu benzina?buna? deci no problem verifica aprinderea si verifica sistem alimenare ,parerea mea e ca e de la alimentare,daca e sub 5 grade spre mai sub 0 sar putea sa ai apa in benzina si sa ti se formeze dopuri de gheata pe conducta si pauza pornire
unikat45
vad ca nu a mai dat nici un raspuns... majoritatea cauzelor au fost deja enuntate...ar mai fi de verificat si jocurile la culbutori.....
ca idee cu innecatul... de cand sunt dimineata - 10 sau 12 pornesccam asa: cu 10 12 sprituri date si cu socul la maxim... deja tras... a pornit la prima cheie .... am incercat cu 5-6 sprituri si porneste dar se opreste imediat....mai dau 2-3 si iar cheie si e ok..porneste la a doua..
xrt3xrt3
am verificat, curatat sters jmilgheruit, tot ce se utea carburator-aprindere a pornit la prima cheie... si a murita dupa 10 secunde... ca sa ma dau jos si sa observ ca pe lanaga axul de la clapeta de acceleratie curgea benzina... mi-am zis nu inchide cuiul poanto...am pus iara bateria la incarcat (dupa ce am lasat-o azinoapte vreo 10 ore) recuratat bujiile, asteptat cateva ore, remontat bateria, dat la pompa de benzina pana iesea pe retur, scos turul din carburator(deci nu mai alimentam cu benzina), dat 3 chei... acelasi rezultat, curege benzina pe la ax...

Nivelul cnc e bun, si o spun pt ca asa il am de un an, pe peretele de 45grade am facut un semn, pe la inceputul anului trecut, pana acolo trebuie sa am benzina, ceea ce asa si e... deci benzina in cnc nu inunda... intrebarea e .. pe unde curge... ca ma gandesc eu... din moment ce se scurge benina pe la exteriorul carbului, logic curge si pe interior, deci un exces de carburant , deci ineaca,....
Pe unde curge?


p.s. pt cei care o pornesc cu seringa .... cati ml sunt in seringa sau pompati... si in timpul asta e pe gaz?
Magnum_Baracuda
pai vezi ca axul iese are niste bucsi de teflon alea ies sind de vanzare la piese dacia
xrt3xrt3
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 28 Jan 2011, 20:16)
pai vezi ca axul iese are niste bucsi de teflon alea ies sind de vanzare la piese dacia
*



pe mine nu ma intereseaza sa etansez gaurile axului... benzina care curge pe acolo vine de undeva... ei bine acel undeva (cauza) trebuie rezolvat...
Magnum_Baracuda
vezi cuiul ponto
bygy007
la ax ai 2 garnituri de teflon alea sint importante , si se schimba relativ usor, vezi sa nu curga si pe la sprit si sa se prelinga pe sirma , la delco studiaza atent sa fezi daca exista fisuri in jurul ploturilor , vezi ca , curentul este pervers si o ia pe unde nu te astepti , poate face canal conductor si prin interiorul materialului de la capac

la seringa sint suficienti 5 ml , bagi seringa dai gazul pe mijloc , si dai la automat , cind a pornit dai pe gaz
the fast and furious

Acum tocmai ce am rezolvat o problema similara cu dacia unui var.
A ramas fara benzina si dupa ce a pus vreo 8 litri dupa 2 zile nu mai pornea.
Am inceput prin a verifica daca ajunge benzina la carb, apoi daca jiglorul principal sprituie in carb, apoi scos bujiile arse la aragaz , curatate cu peria de sarma, reglate la 0.7, conectate la fise si puse toate pe o suprafata plana , dat mai multe chei si constatat ca una din ele da scanteie slaba spre deloc.
Am inlocuit-o cu alta si acum a pornit la prima cheie. biggrin.gif
Magnum_Baracuda
nu mai parliti bujiile pe aragaz slabiti izolatia,le scurtati viata,crapa ceramica din interior fisuri etc care nu se vad si dati de belea
PH-06-BOA
Nu le parliti pe aragaz, eu le ard cu autogenul, odata la un an, toamna. De masurat, le-ai masurat sa vezi ce rezistenta are? Daca are, cum sa dea scanteie si sa mai si porneasca?
Nu jiclorul principal sprituie, ci alte alea.
Cineva intreaba, de unde condens. Seara daca ai pornit motorul o juma' de minut, dimineata sa nu te astepti sa mai porneasca, sau daca lasi masina undeva in curent de aer. Oprita seara in curent, toata umezeala de afara intra pe la fise, capac, bobina...si n-ai s-o poti porni. Ia un pistol cu er cald, sau uscatorul de par, daca ai priza p-aproape, si usuca fisele , capacul si bobina. Daca pornesti imediat, umezeala e de vina. Evita parcarea in acel loc.
E normal sa curga pe la axa clapetei (nu izvor), de indata ce tragi socul, si benzina e absorbita in exces. Si ata e o cauza, excesul de benzina. Regleaza cursa clapetei de soc, sa nu se mai inchida de tot, cand tragi socul atat cat sa se accelereze putin peste 1000 de ture, din acea sarma, tija de legatura intre clapeta de soc si axa clapetei de acceleratie. Scoate si furtunul de la epurator, sa nu mai bage condens in carburator, si trecel undeva catre spatele motorului in jos. Sa nu fie nici prea lung, nici subtire, ca se va face gheata pe el si arunca uleiul din motor.
Eu , toata saptamana asta, la minus 18 grade, am pornit numai pe gaz dimineata. Doar in a doua dimineata geroasa, parca marti, a vrut sa se opreasca dupa cateva secunde, dar si-a adus aminte ca-i promisesem mai multa atentie, si a continuat. Jigodie perversa!

29 Jan 2011, 21:09:
Uitasem, v-am zis mereu, ca o baterie la zero grade, are jumatate de capacitate, iar la minus 20, are un sfert. Cum sa porneasca? Impachetata in folie de poliflex, patru straturi de 3mm, si pe fund , deasupra doar unul, nici nu zici ca-i iarna. Ea se descarca cu 2% pe zi, deci 10 zile nepornita, are mai putin cu 20%. O cheie data, necesita 60 de Km de parcurs, sa se reincarce . La cat timp le incarcati pe redresor, daca faceti naveta pe 10-15 Km?
Lde 2100
off topic-Am vazut ca s-a scris mai sus despre garniturile de teflon de la axul clapetei de acceleratie.Am fost in Ploiesti,am intrebat de ele la majoritatea magazinelor si mai toti mi-au zis ca nu prea se mai fabrica.Voi de unde le luati?
bygy007
stii cum arata ? , daca ai material le poti face si tu cu o foarfeca
Lde 2100
Normal,sper ca a fost la misto intrebarea 04.gif .Eu am rezolvat-o cu niste folie de teflon de 1mm care am mai subtiat-o cu niste smirghel.(foloseam prin uzina la manerele de cutite).Ma interesa daca se mai gasesc la magazine...
PH-06-BOA
Si care-i diferenta intre ce faci tu si ale lor? Ca le faci cum vrei? Din 17m de locomotiva si 2100 de cai, e inposibil sa nu gasesti si pentru tine o martoaga macar.
the fast and furious

3 intrebari am :

1. Cum masor rezistenta bujiilor ?
2. Cum masor rezistenta fiselor si bobinei ? ( mai exact unde fac contact cu acele alea ale multimetrului )
3. Cine are redresor in Bucuresti sa ma ajute si pe mine sa mai incarc bateria ?
Are ochi magic dar nu mai e verde se pare , ci negru ( adica trebuie incarcata ). O am in casa de 2 zile , am masurat si are 12.5 V.
mihai7575
QUOTE(Lde 2100 @ 29 Jan 2011, 22:15)
off topic-Am vazut ca s-a scris mai sus despre garniturile de teflon de la axul clapetei de acceleratie.Am fost in Ploiesti,am intrebat de ele la majoritatea magazinelor si mai toti mi-au zis ca nu prea se mai fabrica.Voi de unde le luati?
*


Din cīte știu eu ,ele nu snt garnituri de teflon,ci snt bucși de teflon,l-a mine īn oraș īnca se mai gasesc.

30 Jan 2011, 10:32:
QUOTE(the fast and furious @ 30 Jan 2011, 05:28)
3 intrebari am :

1. Cum masor rezistenta bujiilor ?
2. Cum masor rezistenta fiselor si bobinei ? ( mai exact unde fac contact cu acele alea ale multimetrului )
3. Cine are redresor in Bucuresti sa ma ajute si pe mine sa mai incarc bateria ?
Are ochi magic dar nu mai e verde se pare , ci negru ( adica trebuie incarcata ). O am in casa de 2 zile , am masurat si are 12.5 V.
*


Daca ochiul magic e negru ptr mine e clar,trebuie sa schimbi bateria,eu am patit la fel ca tine,ma mai ținut o luna ,și o īncarcam la redresor la 2 zile,ma chinuit rau...
the fast and furious
blink.gif
N-are cum. Bateria e luata de noua acum 1.5 ani. Fulmen este.
Chestia este ca in ultimile sase luni am folosit masina decat ocazional si a fost pornita odata la cateva zile. Oricum daca o pun pe masina imi invarte insesizabil fata de perioada cand era ochiul verde.
maho
La 1.5 ani n-avea voie sa se innegreasca ochiul, decat daca alternatorul nu-ti incarca suficient, ai lasat-o prea mult nepornita in ger, sau eventual iti fura curent pe undeva..
Magnum_Baracuda
daca sa sulfatat sau a fiert si ia cazut pasta din ea e buna sa faci ciorba
roakru
nu imi vine sa cred ohmy.gif astazi de dimineata sa pornesc masina, ma duc la masina, invart nitel motorul, pun borna, pedale si cheie. invartea de parca nu mai aveam curent, au inceput vorbele credincoase din dotare, iau contactul, verific daca arunca benzina pe ciocul de papagal, gasca, rata ca nici acum nu stiu cum se numeste exact, toata lumea cu cate un nume diferit, arunca. o pun pe prietena mea, sa dea la cheie cat stau eu cu fisa in mana, ma pisca, deci are scanteie. dau cheie, nimic, trag socul la maxim, cheie lunga si pedale, parca da putin sa o ia, mai dau cheie, intrun final da sa porneasca dar se aude motorul de parca ar functiona intr-un cilindru, moare, dau iar cheie, porneste parca in 2 cilindri, si tot asa pana cand a pornit.

de la ce oare?

recunosc, nu ma certati, capac delcou metaplast, platina metaplast, prost cu bani, ca sa imi iau o aprindere electornica cu senzor. dar pana azi nu a facut probleme, ii trageam scoul, pedale si cheie si plecam.
Paulorossi
Verifica scanteia de la fisa centrala la 1 cm de masa alternatorului.Trebuie sa fie de culoare alb-albastra.Foarte posibil sa se fi defectat bujiile,de la frig crapa ceramica si bujia strapunge,adica scanteia nu mai ajunge in electrod ci direct in masa motorului.Recomand macar sa imprumuti bujiile de la un tovaras doar ca sa te convingi.
mihai7575
@ roakru.....nu avem de ce sa te certam ,cnd ai probleme te ajutam, azi la tine a fost mai frig ca ieri,pe de o parte,iar pe alta parte,ți-a aparut o problema tehnica,aprinderea electronica e buna daca-i pui din aceea roșie cu led,eu am avut si am fost mulīumit de ea.
xrt3xrt3
dap... eu i-am dat de cap la a mea...

Dupa ce sambata am reusit sa o pornesc si am fost in buc cu ea... am last-o acolo de la 8 pana dimineatza la 6, cand mi-a pornit la a 3 cheie pe gaz.... ieri am avut din nou probleme, astazi am luat-o la puricat.... (atat de constiincios am fost ca am curatat si bornele la alternator blush.gif ) dupa ce am pus la punct tot ce era de aprindere, am desfcut talpa de la filtru de aer...si.. ei bine... din "teul de la carburator" se prelingeau "mucii" in interiorul carbului, teul era plin, pur si simplu se vedea 1-2mm de lichid, in fine, se intelege... am curatat & pornit...
Acum am un furtun mai vechi tras jos, iarna trecuta tot asa am mers... nu stiu de ce nu mi-am adus aminte pana acum...
Revin maine sa va spun cum porneste...
mihai7575
QUOTE(xrt3xrt3 @ 1 Feb 2011, 15:48)
dap... eu i-am dat de cap la a mea...

  Dupa ce sambata am reusit sa o pornesc si  am fost in buc cu ea... am last-o acolo de la 8 pana dimineatza la 6, cand mi-a pornit la a 3 cheie pe gaz.... ieri am avut din nou probleme, astazi am luat-o la puricat.... (atat de  constiincios am fost ca am curatat si bornele la alternator blush.gif  ) dupa ce am pus la punct tot ce era de aprindere, am desfcut talpa de la filtru de aer...si.. ei bine... din "teul de la carburator" se prelingeau "mucii" in interiorul carbului, teul era plin, pur si simplu se vedea 1-2mm de lichid, in fine, se intelege... am curatat & pornit...
  Acum am un furtun mai vechi tras jos, iarna trecuta tot asa am mers... nu stiu de ce nu mi-am adus aminte pana acum...
  Revin maine sa va spun cum porneste...
*

mīine sigur va porni mai bine ,ptr ca ai pus acel furtun,așa am procedat și eu cu dacia mea pe gpl acu 4 ani,și apoi nu am mai avut probleme.
schumi_86
Daca ai la masina instalatia de aprindere in parametrii normali si carburatorul pus la punct nu are de ce sa nu porneasca,chiar si cand este ger.....bineinteles sa aibe si bateria ceva vlaga in ea.

Eu la a mea am bujiile schimbate in toamna,am pus Bosch,am schimbat si capacul de delcou,luleaua este aceeasi de 1 an si ceva,fisele aceleasi de 2 ani si ceva,Tesla -siliconice,aprindere electronica pusa de 1an (merita toti banii),carburatorul il am dublu-corp si bateria care asta este a5-a!! iarna care o fac cu ea si inca duce,este Varta. invarte mai greu cand e ger afara dar de pornit porneste.
Magnum_Baracuda
treaba buna atata timp cat toate sint reglate de la alimentare la aprindere ea nu are voie sa nu mearga,doar sa nu ai apa in benzina si sa formeze dopuri de gheata pe traseul concdutei,sa iti mearga pompa brici carb curata reglat ,o aprindere electronica reglata si delcoul sfert de cheie cu o baterie buna si mananca asfaltul
roakru
am schimbat doar o bujie care scapa curent, nu am stat de ea. Azi am intampinat probleme de natura exploziva smile.gif) mia facut o mica explozie in baia de ulei, sarit joja, ulei peste tot, chesti normale. Motiv? Dop de gheata pe furtunul de la culbutori 022.gif dar maine rezolv tot, am facut rost de un sufertas si il transform in filtru de gaze carte cu decantor smile.gif)

mihai7575
QUOTE(roakru @ 3 Feb 2011, 23:42)
am schimbat doar o bujie care scapa curent, nu am stat de ea. Azi am intampinat probleme de natura exploziva smile.gif)  mia facut o mica explozie in baia de ulei, sarit joja, ulei peste tot, chesti normale. Motiv? Dop de gheata pe furtunul de la culbutori  022.gif dar maine rezolv tot, am facut rost de un sufertas si il transform in filtru de gaze carte cu decantor smile.gif)
*


Ca sa nu-ți mai faca dop de gheața,schimbai micul furtun cu 1 lung catre exterior,macar acu pe timp de iarna.
roakru
@mihai7575 - am incercat si asta, dar nu stiu de ce imi merge motorul prost daca il scot din teul din carburator, am incercat mai multe reglari si chesti, dar nu am reusit. Oricum am terminat de facut filtru biggrin.gif http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=205003
xrt3xrt3
QUOTE
am incercat si asta, dar nu stiu de ce imi merge motorul prost daca il scot din teul din carburator, am incercat mai multe reglari si chesti, dar nu am reusit


pai sunt mai multe faze... treb sa iinfunzi teul... cred ca ai facut-o, la mine am vazu ca se tureaza mai mult daca pun putin palma la filtru de aer... asa ca am tras o soseta peste... blush.gif pana la noi ordine, fazae k la mine merge iarna mai bine fara iar vara mai bine cu...
ah vad ca ai facut un filtru.. buun...


si sa revin la problema mea...pe zi ce trece mai descopar ceva la masina..a doua zi aveam doua baterii incarcate si m-am apucat de treaba.. am pus-o pe prima dat cheie, invartit de zece ori bateria moarta... pus cealalta bateire 100Ah tractor... dat 3-4 chei moarta... zic bai ce plm... ma duc pe langa motor vad ca iesea fum.. zic gata s-a dus electomotorul... pun mana acolo.. ma ard pe acolo... ca sa vad ca defapt surubul care lega minusul de la baterie la alterantor il puteai desface cu mana... am luat papucul la curatat, locu aa unde vine strans la fel... am pus iar contactul.. cheie si ghici ce... parca pusesem 3 baterii ... si a pornit...
o sa mai revin cu "update"-uri
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.