Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scut Otel sau Aluminiu
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Imbunatatiri - Dacia Duster
Pages: 1, 2
VGB 4x4
salut

Azi am testat un scut de otel de 3 mm. L-am montat in gauri originale ale masinii, fara modificari, taieri suduri etc.

Mai bine pun poze...
cosmin_2300
Asta pare reclamă smile.gif
VGB 4x4
pai la ce sa fie? la duster?
cosmin_2300
La scut radmasa.gif
VGB 4x4
aaaa, ok... credeam ca vorbesti serios rolleyes.gif
D-Ice
Scutul e din INOX?
dizzy
E oare o idee buna sa astupi gaura mare de jos din bara?
Nu afecteaza racirea radiatorului?
VGB 4x4
salut.

asta din poza e din otel de 3 mm.
aerul care intra prin logo e suficient, cel putin la dci.
oricum, daca e nevoie imediat desenez niste gauri... dar nu l-as slabi structural aiurea.
o sa vedem daca e nevoie.
D-Ice
Asa cum arata scutul respectiv, e inox, vopsit, cadmiat, zincat, rugineste la prima ploaie, cum e? Da si tu niste detalii.
VGB 4x4
salut.

mai, sincer nu prea stiam cum sa va povestesc mai multe ca sa nu fie considerata reclama.
Scuturile astea sunt Made in Romania. Se fabrica in principal pentru export, dar deocamdata sunt in curs de omologare.

Se livreaza kituri in vreo 5 variante.
1. otel de 3mm pentru cei care vor sa le vopseasca electrostatic alte culori decat cele din gama Dacia.
2. otel de 3 mm grunduit pentru cei care vor sa le vopseasca altfel decat electrostatic
3. otel de 3 mm zincat electrolitic, se pot folosi as it is fara alte acoperiri
4. otel de 3 mm zincat si vopsit electrostatic culori din paletarul Dacia
5. aluminiu de 6 mm care se poate folosi fara alte acoperiri.

restul pieselor din kit (ramforsare in fata radiatoarelor si prindere spate) sunt zincate.
kitul are suruburi din inox, pentru a evita "sudarea" lor prin rugina de lonjeroane
Montajul se face numai in gaurile originale ale masinii, fara alte prelucrari si mie mi-a luat 1h 10min, lucrand singur.
Ideal ar fi sa se monteze in 2 oameni, mai ales alea 5 minute cand trebuie atarnat zmeul... oricum, in 2 oameni montajul nu ajunge la 1 ora.

pozele astea sunt cu un scut din otel chior, neacoperit cu nimic.
micu`tzu
du-o până la capăt: unde și cât?
jay333
Da, cat? Unde aflam pe PM sa nu se supere administratia.
Un scut si pentru partea din spate nu exista?
bolidu
Logo o idee mai mare si suportii aia pentru remorcare alti decat cei de Saviem. Ma bucura faptul ca apar accesorii pentru duster si ce ma bucura si mai tare e ca poti alege acel accesoriu in mai multe feluri: otel, aluminiu sa intre baietii pe fir sa ia cotele si o sa faca si din inox, fibra, carbon etc. Eu cred ca cel de aluminu este cel mai ok, nu este nici greu si nici nu trebuie sa il vopsesti deoarece culoarea aluminiului pur e mai mult decat ok. Ca o sa ii mai dai un polis din cand in cand asta e altceva. Parerea mea sa se renunte la caligele alea si eventual sa "ascunda" pe acolo un troliu micut.

Numai bine all !
VGB 4x4
salutare

scuze de intarziere dar am tot alergat...
pret inca nu stiu sa va zic. cred ca maine le aflam. va tin la curent cumva
suportii de ochet si ochetii sunt optionale.

in fata vine default cu 4 suruburi de inox M10 cap zenc. Adica arata bine.
la cealalta versiune intre ocheti sta un troliu sub scut.
ochetii cred ca sunt mai folositori la versiunea cu troliu

scutul asta se poate face si din inox dar nu e o solutie prea fericita.
inoxul este foarte dur si nu prea se deformeaza la impact. daca nu rupe suruburile atunci se sparge...

din cate stiu este o solutie de carenare completa sub masina. adica din bara in bara si din prag in prag. va anunt cand aflu detalii
D-Ice
O carenare completa ar fi excelenta. Prinderea la mijlocul masinii fara gauri suplimentare e de vazut, nu m-am bagat sub masina asa ca nu stiu daca ai de unde. Ma gandesc totusi ca si pretul unui astfel de carenaj e pe masura.
caphonne
Arata super tare, carligele daca sunt prinse doar in scut nu prea este ok in cazul in care ramai intepenit si esti tras mai ''tare''.Au fost testate asa un pic de curiozitate,cat suporta ?Intreb sa nu cumva la prima tractare masina care tracteaza sa ramana fara geam eventual soferul fara dinti nu este de gluma cu asa ceva.
Ca o idee ar merge cumva prinse de capatul lonjeroanelor cel putin asa am vazut la masini ''mai de teren''.
In rest cum am spus arata super si cine vrea carlige mai ''frumoase'' da banu' si isi ia unele de firma rosi/galbene frumoase.
VGB 4x4
salut

in spatele scutului este o piesa de rezistenta care trece prin fata radiatoarelor si este prinsa de lonjeroane in 5 suruburi M8
pe piesa asta se prinde scutul in partea de sus in 4 suruburi M10. Optional cu suruburile astea se pot prinde suportii de ochet.

ideea e ca toate scuturile pe care le-am vazut pana acum prin franta si prin spania nu aveau nici o ramforsare in fata radiatoarelor, ultima prindere serioasa a scutului fiind suruburile M6 de pe subsasiu.
Adica toata partea aia care imbraca bara este suspendata la alte modele sau este prinsa in plasticul spoilerului.

suportii astia de ochet sunt doar grunduiti. e grund gri
caphonne
Da o treaba gandita super bine bafta.Poate vedem si un troliu.
boditza
pe la alte masini care am vazut fie ca este din plastic sau din fier scutul are multe gauri pt circularea aerului... acum sigur nu vor fi probleme dar la vara cred ca va merge non stop gmvul smile.gif. asta e bun la off road extrem unde o tii mai mult pe burta decat pe roti..
in rest e f tare facut.. ii da un aer agresiv masinii
klaus
Nu pe la scut se raceste motorul. La zona inferioara a motorului e important sa existe spatiu de iesire a aerului care intra prin fata pe la radiator.
Dar la masinile Dacia nu se pune problema asta, ca nu sunt ermetic inchise in zona inferioara, sunt spatii suficiente.
jay333
Interesant ar fi de stiut cam cate kilograme in plus inseamna un scut complet, pana in spate. Ca daca e sa fie peste 100, nu stiu cat de mult m-ar mai tenta.
caphonne
Nu ai nevoie pana in spate ca nu cauti mine cu masina si nici nu te cocoti pe stanci biggrin.gif .Asta este mai mult decat suficient.
D-Ice
Este foarte important ca in partea inferioara a motorului sa existe curent de aer, deoarece motorul nu are racire separata la ulei, baia de ulei preia aceasta functie. Un motor poate gripa fara racire la ulei, chiar daca racirea cu apa a blocului si a chiulasei este ok. Asa ca aviz amatorilor de scuturi aftermarket, baia de ulei are nevoie de aer pentru racirea uleiului.
caphonne
Hai nu incepeti si intelegeti odata ca masinile nu sunt facute etans cu am spus si Klaus le intra aer prin toate incheieturile.
Vara in oras bara la bara cu ce aer rece se mai ''ventileaza'' baia de ulei ?
D-Ice
Bara la bara in Bucuresti motorul nu merge in sarcina maxima sau apropiata cum se merge pe autostrada, iar uleiul nu ajunge la temperaturi mari. Ca porneste GMV in lipsa de curent de aer, e alta poveste. Multi au infasurat cuzineti si lagare palier dupa ce au pus motoare auto pe ambarcatiuni si au neglijat exact aspectul racirii uleiului. Tot asa spuneau ca oricum baia de ulei e in aer, ce ii trebuie racire suplimentara. Si au luat-o in bot.
Acum fiecare face cum crede, romanul oricum invata stricand, e tragic totusi daca o face pe banii lui biggrin.gif .
VGB 4x4
salutare.

Daca va uitati la poze cu Dusterele care au fost la TAT vedeti ca au o mare placa de troliu in fata radiatoarelor.
Si mai au in lateralele troliului spatiul ramas acoperit cu plasa. Deci aia ar fi sectiunea maxima prin care intra aer la radiatoare si motor.
Acum, in cazul nostru, debitul de aer care intra prin logo si pe langa scut cred ca este aproximativ echivalent cu debitul care intra in masinile de la TAT. Si nu stiu cate masini cu scut vor face mai mult decat au facut Dusterele la TAT ca sa aiba nevoie de racire mai multa.

Chiar si in acest caz fante suplimentare de aer nu sunt o problema. Le facem imediat, ca nu ne doare mausu`.
Dar nu are rost sa slabim scutul inutil.

caphonne
D-ICE am 2 motoare prajite la activ unul la Supernova si unul la Pajero daca e sa se arda se arde.Nu sunt gica contra si nici nu-i fac reclama lui VGB 4x4 doar ca imi place scutul si imi place cand cineva vine cu ceva bun aftermarket.Cum spunea colegul niste gauri in plus pentru racire se fac usor.
dizzy
Dar cum le-ai chinuit pe motoarele alea?
D-Ice
QUOTE(caphonne @ 24 Feb 2011, 09:42)
D-ICE am 2 motoare prajite la activ unul la Supernova si unul la Pajero daca e sa se arda se arde.Nu sunt gica contra si nici nu-i fac reclama lui VGB 4x4 doar ca imi place scutul si imi place cand cineva vine cu ceva bun aftermarket.Cum spunea colegul niste gauri in plus pentru racire se fac usor.
*



Daca are ulei bun nu gripeaza, chiar daca ramane fara lichid de racire. In cel mai rau caz se arde garnitura de chiulasa.
Nu am nimic impotriva pieselor aftermarket si salut initiativa lui VGB 4x4. Am spus doar ce modificari trebuie facute in plus. Tabla de 3mm este mai mult decat suficienta ca rezistenta daca se fac gauri de ventilatie in dreptul baii de ulei.
caphonne
QUOTE(dizzy @ 24 Feb 2011, 17:35)
Dar cum le-ai chinuit pe motoarele alea?
*


Superniova spart baie de ulei pe la Plaiul Foii nu am observat decat pe la Bran cand masina nu mai avea stop de ulei am scapat cu o rectificare de vibrochen
Pajero i s-a ars garnitura de chiulasa tot prin zona aia ma duceam la Moeciu biggrin.gif
Din greseli inveti.
dizzy
Si ai invatat sa nu te mai duci la Moeciu, nu?
caphonne
Am invatat sa nu imi mai repar masina la ''toti pomii laudati''.
motanul44
VGB incearca sa castige niste bani cinstiti si prin alte forumuri cu acest scut wub.gif .Succes dar pentru un Duster ,suv normal ,acest scut este cam mult.
bobo77
Pai si ce este prost cine cere...
Dsign
Si cat e halatul?

Dar pt Logan se poate face unul asemanator? La ce cascaval?
P-A-C-O
apropo de scut, la Petrom s-a implementat un scut pentru esapamentul versiunilor 4x4 (partea finala dupa puntea spate) dupa ce mai multe persoane s-au ales cu acesta deformat / smuls in urma vizitelor pe la sonde wink.gif
cristic1982
Am vazut si eu o masina astfel echipa si inceram sa inteleg "de ce", acum am aflat.

Multumesc
P-A-C-O
la Petrom este vorba de o flota mare de Dustere 4x4 care se exploateaza la maxim in conditii extreme pe teren Off-road in proportie
de 70% (conform statisticilor wink.gif ) ... insa acum este problema ca afecteaza racirea uleiului din grup... sunt curios daca oficialii de la Dacia au ceva de obiectat pentru capitolul garantie in caz ca vor aparea probleme nedumerire.gif
asgard1955
Nu prea au ce obiecta. Uite ce spuneau aici:

[attachmentid=1627737914]
P-A-C-O
radmasa.gif cat de penibil..... asta este un slide dintr-o prezentare ppt pe care am vazut-o "din intamplare" inainte sa se lanseze masina cu vreo 6 luni
cristic1982
La viteza cu care se ruleaza, diferentele de temperatura intre cu scut si fara scut sunt insesizabile, oricum depinde de felul in care este construit...


Si pe mine ma intereseaza un scut, asemanator cu cel prezentat in acest topic, dar putin optimizat pentru o racire mai buna si pentru aerodinamica imbunatatita.
P-A-C-O
pai in off-road (presupun ca pentru acest lucru vrei un astfel de scut) te intereseaza sa nu-ti intre pietre / namol in radiatoare sa le obtureze / sparga... iar intercooler-ul nu prea isi mai are rostul sleep.gif
cristic1982
QUOTE(Logan_Stepway @ 24 Jul 2011, 20:25)
pai in off-road (presupun ca pentru acest lucru vrei un astfel de scut) te intereseaza sa nu-ti intre pietre / namol in radiatoare sa le obtureze / sparga... iar intercooler-ul nu prea isi mai are rostul  sleep.gif
*



Sincer mai mult ma intereseaza pentru aerodinamica si protectia cuplajului, decat pentru protectia motorului si cardanului.
Oricum in concediu o sa studiez mai mult subiectul si o sa vad daca merita investitia.
Dusty2010
am studiat si eu problema si iata concluzia mea:

scutul pt motor pe fata e super bun si cred ca e suficient atunci cand mergi doar cu fata (spre inainte) pentru ca la Duster garda la sol cea mai mica (21 cm) e cea masurata in punctul cel mai de jos al scutului motor...
daca te lovesti in fata si te opresti atunci nu mai ajungi deasupra acelui obstacol cu restul "burtii" masinii.
daca lovesti si nu te opresti ai sanse sa nu atingi totusi si in restul "burtii" pentru ca acolo garda la sol e mai mare (de ex. la esapamentul modelului 4x4 garda la sol e de 22-23 cm!) si acei 1-2 cm in plus pot sa faca diferenta!
probleme pot aparea cand dai cu spatele si intalnesti obstacole de 23-24 cm inaltime si poti lovi esapamentul (oriunde, nu neaparat la toba finala- se pare ca toba intermediara e punctul cel mai de jos a acestuia)...

asa ca eu am pus scutul motor suplimentar de AL de 6 mm si cred ca pot supravietui fara incidente (voi fi atent la mersul inapoi!) fara protectie pe spate.
IRONICK
QUOTE(Logan_Stepway @ 23 Jul 2011, 21:18)
de 70% (conform statisticilor wink.gif ) ... insa acum este problema ca afecteaza racirea uleiului din grup...
Nu afecteza deloc racirea, pentru ca nu este inchis in partea din fata, are doar o usoara buza. Efect aerodinamic avea daca urca pe langa cuplaj. Iar racirea suplimentara (ca necesita destul de multa in anumite conditii) se poate face prin niste piese bine pozitionate care pot directiona fluxul de aer ...
jay333
Cat de curand am sa-mi iau un scut pentru diferential. Pentru motor inca nu m-am hotarat, cel din poza pare a fi la aceleasi dimensiuni ca cel din fabrica.
[attachmentid=1627756542]
[attachmentid=1627756543]
IRONICK
Nu stiu cat rezista ala pentru diferential prins cu platbanda aia firava. Sa nu mai zic ca are lipsa niste optimizari la el, inclusiv niste deflectoare pentru grup.
Chiar sunt curios daca cei care le produc le-au suspus testelor si ce valori au obtinut. Ca mie imi par facute dupa pareri. Chiar sunt curios daca se smulg suruburile la impact sau daca afecteaza zonele de prindere de pe masina.
jay333
E foarte posbil insa parca prefer ca impactul initial sa-l ia chestia aia firava decat carcasa de aluminiu (sau ce-o fi) a diferentialului.
Ceva asemanator am vazut la un guster de Petrom, acelasi sistem de prindere pentru o bucata de tabla pe post de scut pentru diferential.
bobo77
Si cat costa?
jay333
330 motor, 200 diferential.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.