verygood
21 Oct 2002, 09:37
Lucrul care ma deranjeaza cel mai tare este scartzaitul franelor
. Am auzit ca se poate rezolva asta cu placute de calitate mai buna :idea: . Intamplator lucrez la un importator de piese auto dar nu stiu ce placute sa iau. Stie cineva o echivalentza la un alt tip de masina, o schitza poza sau ceva asemanator???
bondoo7
7 Dec 2002, 09:10
Si mie au inceput sa-mi scartiie franele de cand a dat frigul. Daca tot lucrezi la piese de schimb fa un pustiu de bine si:
- desfa o placuta de pe o roata si compara la dimensiune si forma cu ceva de prin magazie pt o masina straina si cauta ceva de fgabricatie prin Europa de V, posibil sa se potriveasca de la Renault Clio(nu am verificat inca).
Daca ai rezolvat ceva da un semn
...Roadrunner...
9 Dec 2002, 10:20
Eu imi cumpar de vre-un an placute Ferodo... de la Heba pe blv. 13. septembrie. Sunt vreo 250 de mii... nu tin decit 10000km mers in oras, insa nu se compara... frina este cam cu 50% mai eficienta....iar de scirtiit ,nu exista asa ceva ...
bondoo7
11 Dec 2002, 08:09
multam' pt indicatii si ca veni vorba, daca te tin asa putin placutele inseamna ca sunt de calitate (daca materialul din care sunt facute e moale atunci aderenta la discul de franare e buna si in consecinta frana tine mai bine si nu scartaie)
verygood
11 Dec 2002, 13:40
QUOTE
Eu imi cumpar de vre-un an placute Ferodo... de la Heba pe blv. 13. septembrie. Sunt vreo 250 de mii... nu tin decit 10000km mers in oras, insa nu se compara... frina este cam cu 50% mai eficienta....iar de scirtiit ,nu exista asa ceva ...
Mi-am cumparat si eu placute Ferodo de la Heba. Dar stii cumva cum se monteaza pe ele senzorul de uzura?
Anonymous
11 Dec 2002, 14:14
bai fratilor eu am cumparat si piese din alea de provenienta dacia(originale)si tot scartaie de ma omoara.Ce zicea cine de HEBA?Cat costa alea?AA Si altceva ,in bord de ce nu se aprinde becul de placute deteriorate?
Eu am incercat placute de frana Pheonix (standrde nemtesti, ecologice...bla bla bla). In afara faptului ca scartaie de inebunest, sunt si mai mari decat cele originale si nu calcau pe vechile urme ci pe marginile discului aveam niste zgomote la franare...dar puteam sa zic ca am abs asa imi facea pedala sub picior.
Intr-un final dupa n drumuri la service am cumparat un set de placute originale Dacia care nu mai scartaie deloc si frana este foarte buna.
Sper sa nu fi fost doar noroc pentru ca am deja 8000 km cu astea si trebuie sa le schimb.
Help me God
djonexx
12 Dec 2002, 08:42
Cica placutzele ecologice scartzaie pentru c-a fost eliminat azbestul (praful este cancerigen, etc) din compozitzia lor... Asa se zice.
Vedeti ca placutele phoenix sunt de 2 calitati, ce se recunosc dupa ambalaj (in principiu), cu ambalaj rosu (mai nasoale) si cu ambalaj galben (cica mai bune)
Anonymous
14 Jan 2003, 00:22
Mie au inceput sa-mi scartie placutele pe la 5000 km de ma inebuneau.Pana sa ma prind eu ce si cum i-am facut revizia de 10.000 si am vazut cum aia de la latinEfe mi-au pus Phoenix in cutie galbena (da' scria in romaneste pe ele nu in nemteste).de atunci n-am mai auzit nici o scartaiala si am aproape 19.000 km.
Eu am avut tot galbene si nu erau de aceeasi dimensiune.
cristiV
16 Jan 2003, 23:28
dupa 5000 s-au consumat 2 placute, una st ( cea de pe interior cu senzoru) si una pe dreapta(exterior). Unii zic ca de vina sunt placutele unii zic ca discu e devina; cei de la service au zis ca pompa de frana. celelate doua ereau 90% intregi. voi ce ziceti? :roll:
Cand am schimbat eu prima oara placutele, una era aproape dusa si 3 aproape noi.
Momentan sunt prea ieftine (in comparatie cu alte masini) ca sa ma gandesc, atata timp cat masina franeaza egal si bine (pusa pe tester).
Numai bine.
GeorgeB
17 Jan 2003, 08:42
ieri cand mi-am luat masina din service a inceput o placuta sa scartaie(stanga fata), e normal la 1100km ? si daca nu care , in concluzie sunt cele mai bune de pus , din cele enumerate mai sus.
Mihai_E
17 Jan 2003, 13:44
Vi s-a aprins vreodata martorul din bord, sau e doar vrajeala. Eu am deja 12700km cu placutele originale, au scirtiit pina pe la vreo 7000km, iar acum nu stiu daca sa le schimb sau nu (masina frineaza bine) si ma gindeam sa astept pina se aprinde becu' (sau intru in pom, Doamne fereste).
Bogdan.spd
17 Jan 2003, 13:56
Mie nici macar o data, desi am achimbat placutele de vreo 2 ori iar acum tre' sa le schimb iar desi becul .... Cauza e faptul ca la mine am gasit firele care au rol de senzor avertizare RUPTE. Asa ca incearca sa iei in calcul si varianta asta ...
Mihai_E
17 Jan 2003, 14:01
Io ma gindeam sa n-am lipsa becul in bord, dar se poate sa fie si firele rupte.
djonexx
18 Jan 2003, 23:09
In pagina 37-09 a manualului tehnic, zice:
"Daca garniturile [de frana] nu sunt uzate complet dar prezinta pe suprafata de frictiune strangere de material mai ales in canalul din mijlocul garniturii, se recomanda curatarea acestor suprafete pentru a evita zgomotul (scartaitul) la actionarea franei de picior"
Ceea ce e consistent cu observatia ca la mine placutele scartaiau la un moment dat, dar acum nu mai scartiaie deloc. Probabil, fiind noi, au avut o perioada "de formare" :-) in care s-au produs mai multe shpanuri.
DragosG
26 Jun 2003, 16:04
Va rog sa imi dati si mie un sfat. Am schimbat placutele si dupa nici 2000 Km mi s-a aprins beculetul de la bord. Placutele sunt "de origine". Ce poate fi?
Va multumesc
DragosG
26 Jun 2003, 16:05
Va rog sa imi dati si mie un sfat. Am schimbat placutele si dupa nici 2000 Km mi s-a aprins beculetul de la bord. Placutele sunt "de origine". Ce poate fi?
Va multumesc
Verifica si nivelul lichidului de frana. S-ar putea ca acelashi martor sa fie si pentru asha ceva.
Mai pot sa fie firele de la senzori rupte si sa dea pe undeva la masa si probabil alte cateva cauze.
Fuga inapoi la mecanic!!
In mod normal, martorul care semnalizeaza lipsa lichidului de frina se exprima pe acelasi semn ca si frina de mina. Daca zici ca s-a aprins becul la placute, vezi sa nu se fi rupt unul din firele care leaga senzorii sau sa nu dea o masa pe undeva. Mai poate fi o treaba, care nu ti-o doresc, si anume, sa ai un disc de frina fisurat si sa iti fi mincat placutele mai repede decit normal.
Anonymous
27 Jun 2003, 09:53
a) Pe la 16KKm am schimbat placutele cu altele "de origine". De atunci nu mai scartaie nimic (7KKm) Habar n-am care e diferenta fata de cele originale. Poate au schimbat furnizorul la un moment dat...
Daca placutele sunt uzate inegal, trebuie sa fie o problema la etriere, o fi blocat sau franat unul dintre pistoane, sau infundate ceva conducte pe-acolo. NU E BINE!!
c) Senzorul de uzura functioneaza f. indoielnic. Cand le-am schimbat, ambele parti aveau senzorul atins, dar nu s-a aprins becul. Am crezut ca nu e bec... (!!!E alt martor decat cel pt. pompa/lichid!!!) Apoi a inceput sa palpaie becul. Am oprit imediat sa ma uit pe acolo (se mai intampla sa se sparga placuta - adica materialul de frictiune - si sa cada, daca e f. prost).Am constatat cu stupoare ca mufa de la circuitul pt. senzor balangane in gol si atinge in ceva fiare pe-acolo, de aici contactul. Cand le-am schimbat am vazut placutele cu senzori scoase din cutie, si am stat langa ei pana le-au montat. O fi taiat ala senzorii de pe ele???? De ce??? Mister..., oricum, senzori nu am acuma, dar becul functioneaza... Oricum, va sfatuiesc sa le mai aruncati cate o privire...
Eu am alta problema legata de placutele de frana... Stiti, poate, ca placutele sunt prevazute cu niste sigurante, care le tin fixe, pt. a nu se misca si a face un zgomot de metal care loveste in alt metal... Ei bine, la roata stanga fata, am schimbat de 3 ori sigurantele alea si de fiecare data cand ieseam din service cedau si zgomotul specific revenea!!!
Inutil sa va zic ca pana la urma am facut ceea ce era omeneste posibil... m-am obisnuit cu zgomotul, care se aude puternic pe drumurile denivelate (adica EVERYWHERE!
) de zici ca am o talanga legata de masina... Acum o sa le schimb din nou la revizia de 30k, poate astea tin mai mult... Macar pana ajung acasa... :cry:
Robert.Simion
9 Nov 2003, 16:35
apropos de placute si toata treaba cu senzorul ala....un "mecanic" destept....de la Latin Efe Dacia, mi-a pus, la 20k km placuta cu senzor pe dreapta cu firul in jos si minune cand am desfacut la 30k sa schimb placutele...nu mai aveam o parte din fir....adika partea cu mufa.....sa-l f@% pe dl mecanic....oare de ce dreaq nu avem si noi bani de masini germane si mai ales de "servisuri" germane....la dreaq
.... tre sa stam dupa toti comunistii aia de la "servisurile romanesti"
sunt nervos.....a si apropo de placute...eu am pus la 20k placute pheonix sau asa ceva o cutie cu negru si galben si la 30k nu erau arse nici jumate......si franeaza beton zic io
MojoJojo
2 Dec 2003, 16:09
tovarasi, kamarazi...nu va mai bateti capul cu scartaitul placutelor de frana. Am citit, intr-o revista de-a ACR-ului parca, ca scartaitul acela este absolut normal si nu indica in nici un fel uzura probabila a placutelor respective...si apare atat pe masinile autohtone cat si pe cele straineze...
"nu va mai bateti capul cu scartaitul placutelor de frana".... pai nu ne batem capul cu el...dar el ne bate rau de tot la cap.... la urechi...la tot sistemul nervos....
eu am scapat de orice urma de scartait folosind placutele FERODO...succes
Am avut placute FERODO pe berlina si scartiiau bine mersi. Cred ca si sistemul de prindere + rigiditatea conteaza. Cea mai buna metoda este sa se unga bine in fiecare dimineata ambele placute de frana cu vaselina din belsug, sau mai bine sa nu se mai franeze.
(Sper ca nu ma ia cineva in serios
)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.