Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grosime disc ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sorcer
In urma unor contradictii cu tot feluri de "meseriasi" am urmatoarele intrebari :
1. Care este grosimea minima (la care poate fi exploatar normal) a discului de ambreiaj ?
2. Cam ce uzura normala ar fi pe un disc pus nou dupa nici 1000 km ? ma intereseaza un raspuns in milimetri (sau zecimi de milimetri wink.gif) ) .
nikuniku
sorcer un disc de ambreiaj nou are 7mm grosime la inrebarea 1 nu este un raspuns exact,poate patina discu si la 6 mm grosime,depinde cat de buna este placa de presiune,la 2 nu ar trebui sa se cunoasca urme de uzura pronuntata cam aceeasi grosime ca unu nou si aici depinde de placa de presiune,unele string bine altele dupa 1000 km incepe sa patineze
sorcer
placa de uzina are 7,4 mm nou , iar cea fabricata de terti are 7,9 mm (masurat cu subleru la magazin amandoua).
Pe masina s-a pus cel de 7,9mm.
Este vorba de un aro 10 la care s-a inlocuit placa si discul la un service . Iar acum dupa nici 1000km rulati pe asfalt (de catre o femeie) discul are grosimea de 6,5mm (adica uzura de aprox 1,4 mm dupa nici 1000 km). Placa prezinta urme albastre pe o bucata 5-6 cm din partea care calca pe disc , iar discul este uzat neuniform adica in margine are o buza mai inalta.
Toate astea mie nu mi se par normale . De aia incerc sa aflu niste cifre cat de cat sa compar.
nikuniku
urmele albastre sunt de la patinare,sa incins,multi au prostu obicei sa stea cu masina bagata in viteza si picioru pe ambreiaj de aici uzura prematura a ambreiajului,dar poate ca se merge bine cu masina si placa de presiune e de calitate proasta,soarele unde calca rulmentu nu este otelit tot
sorcer
faza e ca acolo unde calca rulmentu se vede uzura numa pe cateva "tije" de alea si pe restu parca nu ar calca deloc.
nikuniku
placa de presiune care nu ,,strange,,discu pe toata suprafata din cauza soarelui,cauta alta si daca ti se pare discu de ambreiaj bun folasestel tot pe ala dar cu alta placa de presiune
PH-06-BOA
Cum sa-l puna iar, daca a ramas de 6,5 mm?
Te-ai uitat la placa daca e crapata? Discul nou, ar trebui sa aiba 8mm, dar din diferite motive (hotii), le fac mai subtiri. E posibil ca la servis sa nu-ti fi pus discul tau. E imposibil de a se uza atat in 1000 de km, daca ar fi fost bine reglat cablul sau sa nu fi spart placa la montare. Si dupa montare se poate sparge placa chiar noua. Daca ai pus placa veche, uita-te daca e crapat discul de otel, la periferia soarelui. Daca e crapat, a tinut doar in partea opusa crapaturii, a patinat din prima clipa cand s-a crapat si asa s-a uzat discul . Totusi ar fi trebuit sa simti asta, pentru ca si in viteza ar fi intrat greu, dar cei de la servis e posibil sa fi strans mai mult cablul pentru a intra usor. N-ai verificat jocul cablului? De ce? Placa, daca e buna de nu-i spart soarele, o poti folosi, ca uzura ei e mai mica decat a volantei. La o volanta, schimbi cateva placi, si niciodata nu va duce gandul sa verificati si volanta , daca e sub cota, numai daca are santuri. Cand pui discul pe volant, placa peste disc, fara a se monta suruburile, masoara distanta intre placa si volanta. Daca n-are in jur de 3mm , distanta de strangere, nu poti monta, ca in scurt timp va patina discul , dar in niciun caz mai devreme de cateva zeci de mii de km. Daca strangerea e mai mica, scoti bolturile de centrare de pe volanta, si o pui pe strung, ii iei fata dreapta si scaunul placii cu 1,5mm sub nivelul fetei de contact cu discul, sau atat cat cere placa, pentru a ramane strangerea de 3mm. Discul poate merge binisor pana catre 6mm grosime. Mai e o cauza care duce la patinare din prima clipa a montarii, discul facut prost la ondularea suportului metalic intre placile de ferodo. Un disc bun, le are ondulate imprelung, cel prost , sub forma literei "Z" , din loc in loc. Placile vor face contact doar in dreptul Z-ului, pe o suprafata foarte mica, iar intre, pe o lungime destul de mare, stau ne presate. Am mai spus asta si am si facut un desen.
sorcer
nu am circulat eu cu masina , ce stiu ca intr-adevar cea care a condus masina se plangea ca ii intra greu in viteza . Placa si discul au fost puse noi si este vizibil si acum dupa cat de curata este partea metalica.
Din cele spuse te tine si ce am mai citit tind sa cred ca placa de presiune a fost defecta din fabrica , mai ales ca nu a fost de uzina.
PH-06-BOA
Apasa cu calcaiul pe soarele placii, si vezi daca mai revine. Asa vezi daca e din tabla moarta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.