Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor V6 de uzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
ionas31
Haideti sa va arat ce am aflat si am vazut astazi. Eu,sincer,nu stiam. CIca motorul asta a fost proiect serios si era destinat Daciei. Urmau sa iasa din fabrica si cu astfel de motor. Nu am reusit sa ii fac decat 2 poze. e vorba de un V6 de 2000 cm cubi,slabut la putere,undeva la 90-100 hp.


Moderator edit: Am mutat bucata asta de discutie in topic separat, sa nu se mai polueze topic-uri cu reguli clare.
bv-08-fgm
ionas31 - acel model de motor a fost pus pe masinile de armata(camioane mai exact),am avut si eu un exemplar dar sunt destul de mari pentru compartimentul la dacie.

Si erau in 8 cilindrii si puterea undeva pe la 125 cp.
ionas31
Nu va contrazic,ca nus tiu la sigur. Dar stiu ca e sigur in 6 cilindri,nu 8. Si ca puterea lui era relativ mica. Profesorul care mi-a prezentata motorul asa mi-a spus. E donatie de la Dacia,e V6,undeva la 90 CP si urma sa fie pus pe un model de dacie. Atata stiu,dar cum am mai spus,nu stiu la sigur.
Pe el mai scria "16.06 CPAT 195".
Oricum,cred ca ar fi aratat super pe dacie,desi nu stiu daca ar fi tinut saraca daciuta atat. smile.gif
hyena
ala galben din poze e v8 toata ziua (sau nu mai stim sa numaram?)

si da este un V8 pe benzina de pe camioanele rusesti imi pare foarte rau ca nu gasesc pozele sa va arat... am mers cu asa ceva consum 36% dar senzatia e nemaipomenita biggrin.gif (mergea mai bine cu un gpl ceva )
ionas31
Salutare din nou. Imi cer scuze ca postez off,dar nu puteam sa las problema nerezolvata,mai ales ca am primit si comentarii gen "nu mai stim sa numaram". Hai sa invatam sa numaram. smile.gif) Eu zic sa va interesati mai bine si o sa vedeti ca am dreptate. Astazi am fost sa ma intersez si e asa cum credeam: motorul urma sa fie montat pe dacia si nu,nu a fost montat pe camioane,este un V6,nu este de capacitate 5l........etc
Nu o sa mai spun nimic,o sa va spuna pozele tot ce e de spus.
Ov
I.C.P.A.T. Brașov = Institutul de Cercetări și Proiectări Automobile și Tractoare

Interesant motorul pe care-l prezinti. Esti sigur ca nu a fost destinat pt ARO?
bucatzel
Ba cred ca da. Tin minte ca l-am auzit pe taica-miu la un moment dat povestind ca pregateau romanii ceva aro-uri pentru paris-dakar sau ceva echivalent, fix cu motare de benzina. posibil sa fi fost vorba de motorul asta.
aditza579
Mai ionas31 uite-te la elicea aia care se presupune sa raceasca un radiator. Spune-mi cum ar putea ditamai elicea sa intre in compartimentul motor de dacie? Uite-te ce scrie pe capacul de la axa cu came(pt ca motorul este sohc/dohc) si uite-te la postul lui OV de mai sus
Dacia_47_akm
dupa felul in care a fost construit motor-ul, observ, ca era pregatit pentru o montare pe dacie, eu cred ca era prea mic ca sa fie pus pe un aro, eventual aro 10, dar pe alt model, un motor de 2.0 si 90-100 CP mi se pare prea mic, apropo de dakar, intradevar aro a participat la aceasta competitie, dar motorul era un motor peugeot francez, iar echipajul era format din piloti francezi, postez si doua poze. Cu ceva timp in urma, gasisem un site unde arata in tocmai realizarile aro, cu toate datele si cu lux de amanunte, dar pozele astea sunt doar ceva ce am gasit acum la o prima cautare,
ma mai gandesc ca motorul din pozele postate, putea fi folosit pentru a atinge anumite performante, intrucat dacia experimenta si cu cateva modele de performanta sau pentru a fi adaptat pe modele de export
smile.gif
nalodaniel
e SOHC, se vede de la o posta; dar ce mama ma-sii motor o fi?
Ov
QUOTE(aditza579 @ 23 Mar 2011, 16:11)
si uite-te la postul lui OV de mai sus
*



eu am zis ca a fost facut la brasov, nu ca nu e pt vre-un prototip de dacie. Dumnezeu stie ce le-or fi bubuit astora mintea smile.gif

poate or fi vrut sa-l puna pe asa ceva http://www.daciaclub.ro/Dacia-MD87-t98308.html
aditza579
QUOTE(Ov @ 23 Mar 2011, 16:23)
eu am zis ca a fost facut la brasov, nu ca nu e pt vre-un prototip de dacie. Dumnezeu
*


Da la asta m-am referit, ca ai zis ca e facut de uzina.....din brasov. Doar la asta m-am referit.
Dacia_47_akm, ia uite-te mai bine, dar la prima vedere, e un v6, da nu intra asa usor pe o dacie, ia m-ai gandeste-te cat ar trebui mutata in spate traversa cutiei pt ca acel motor sa intre. E mai mare de 2l(parerea mea din pozele alea)
nalodaniel
caut ca prostu un motor V6 SOHC in 90 grade de 2L si numa nu gasesc! Oare o fi facut integral de romani?
Dacia_47_akm
da, bun, intradevar ar putea prezenta un obstacol ceea ce spui tu, dar nu cred ca era asa de greu de trecut, spre exemplu puteau sa o faca mai lunga, biggrin.gif si mult mai multe alte metode ca sa faca adaptarea acelui motor la dacie, nu cred ca spatiul pentru acel motor reprezenta un asa mare obstacol, cred ca mai de graba era rezistenta caroseriei care reprezenta un obstacol mai mare si plus eu ma referam mai mult la modelele de performanta cu care experimentau ei in acele vremuri, postez si o poza. Si plus ca acel motor putea fi o solutie buna pentru a rezolva nemultumirea celor din statele unite care, tot cu ceva timp in urma, am citit un articol in care americanii doreau un motor tip v pentru dacie
smile.gif
dizzy
Nu prea are sens un motor V6 de 2 litrii, comparativ cu un L4 de 2 litrii. Puterea e tot pe acolo, consumul mai mare, greutatea mai mare, piese multe si griji multe.
Ca o curiozitate , din motorul de 1300 *6/4 = 1950 cmc.
Un L4 de 2 litrii intra relativ usor sub capota D1310 cu mult mai putine modificari.
aditza579
La faza cu americanii ok, dar dacia MD87 avea motorul original doar ca era plasat in centru pt o mai buna distribuire a grutatii. Dizzi zice bine un L4 de 2l e mai avantajos si ca putere si ca dimensiuni si ca greutate decat un v6 de 2l. Un motor de o asemnea greutate(v6-le ala cantareste poate 130-140kg) ar cobora mult botul daciei si ar destabiliza foarte mult raportul de greutate dintre fata si spate plus ca o modificare ca asta ar necesita modificarea suspensiei, a lonjeroanelor, poate si a directiei. Asa ca nu stiu de ce ar fi vrut inginerii de la Dacia sa-si complice viata facand un asemnea experiment, cand ei vroiam cu totul altceva. E posibila varianta cu ARO
Dacia_47_akm
da, eu nu am spus ca acel motor a venit in dotarea MD87, eu doar am spus ca poate a fost folosit la experimente de genul acestuia, si ceea ce ai spus tu e ok dar, astea sunt lucruri care puteu fi usor modificabile, doar erau o fabrica auto, cat de greu crezi ca le era ca sa modifice suspensia si alte tipuri de modificari necesare pentru adaptarea unui astfel de motor, corect, poti obtine performante similare si cu un motor tip L, dar in acel articol de care am mentionat mai sus era specificat faptul ca este o chestie de mentalitate americana, legata de motoarele de tip V, daca pui un american sa aleaga intre un motor de tip L si un motor de tip V, el din prima alege cel tip V, este ceva ce au ei in mentalitatea lor, de aceea eu sunt de parere si sunt sigur ca si inginerii de la acea vreme erau de aceeasi parere, ca un automobil romanesc dotat cu un motor tip V ar fi avut mult mai mult succes pe piata americana decat unul tip L, cat vine vorba de modificari grele care trebuiau aduse, sa fim seriosi, sa nu uitam ca cei de la dacia, au pus dacia si pe sasiu de aro 10 si au facut-o si 4x4 deci cred ca era o nimica toata, adaptarea unui astfel de motor, postez si o poza,
deci mi se pare foarte plauzibila posibilitatea ca cei de la dacia sa fi vrut montarea unui astfel de motor pe dacia,
apropo de aro, intradevar a fost montat si un motor V6 dar era un motor marca ford, construit de cei de la cosworth, postez si poza,
smile.gif
aditza579
Da, totul este posibil dar eu ma gandeam si am mai auzit parerea asta, de ce sa schi,be mot ansamblul, cand pur si simplu ar lasa masina asa economica, doar pt a avea succes pe piata americana? Ceea ce ai spus tu e ok si e adevarat, dar masina a fost proiectata de renault, ca o masina de famile, de zi cu zi, si o masina econimica(ceea ce a si fost la vremea ei) Uite iti dau un exemplu de incercare esuata(a esuat pt ca romanu' s-a bisnuit cu berlina):unu e deceneul de ma sus pe care l-ai prezentata tu si al doilea este chiar md87(asta a ramas prototip), sa zicem dacia sport, daca s-ar fi ridicat la asteptarile romanilor in ceea ce priveste dotarile ei iti zic eu ca s-ar fi fabricat si dupa '91 dar nu. Ceea ce rezulta ca eu nu cred ca motorul acela a fost proiectat in special pentru dacia, poate s-or fi gandit unii sa faca niste modificari, ca unele modificari au fost aduse(cum ar fi injectia) dar ceva asa radical ca un v6 nu cred(inca odata zic e parerea mea)
nalodaniel
sau poate doar un motor de cercetare.
Dacia_47_akm
QUOTE(aditza579 @ 23 Mar 2011, 20:48)
Da, totul este posibil dar eu ma gandeam si am mai auzit parerea asta, de ce sa schi,be mot ansamblul, cand pur si simplu ar lasa masina asa economica, doar pt a avea succes pe piata americana? Ceea ce ai spus tu e ok si e adevarat, dar masina a fost proiectata de renault, ca o masina de famile, de zi cu zi, si o masina econimica(ceea ce a si fost la vremea ei) Uite iti dau un exemplu de incercare esuata(a esuat pt ca romanu' s-a bisnuit cu berlina):unu e deceneul de ma sus pe care l-ai prezentata tu si al doilea este chiar md87(asta a ramas prototip), sa zicem dacia sport, daca s-ar fi ridicat la asteptarile romanilor in ceea ce priveste dotarile ei iti zic eu ca s-ar fi fabricat si dupa '91 dar nu. Ceea ce rezulta ca eu nu cred ca motorul acela a fost proiectat in special pentru dacia, poate s-or fi gandit unii sa faca niste modificari, ca unele modificari au fost aduse(cum ar fi injectia) dar ceva asa radical ca un v6 nu cred(inca odata zic e parerea mea)
*



da, dar eu ma gandeam un model, produs exculsiv pentru statele unite, desigur ca pentru romania nu ar fi avut succes, intradevar, masina economica pentru romania, dar pentru americani nu cred ca era o problema a economiei consumului, mai ales ca pe vremurile alea in statele unite, carburantul era foarte ieftin
smile.gif
dorul3t
fratilor... zilele trecute am fost la bunicamio... in vizita... el a fost sofer toata viata.. si acum e agricultor...
am gasit cartea tehnica a carburatorului... si ceva date tehnice despre motorul ala... V6... cu inscriptia ICPAT...
"tataie" zicea ca e de la masina lui care o conducea prin anii 70... buceag sau carpati... nu mai stiu exact care a zis...
cand ajung acasa o sa o iau sa o scanez...
aditza579
QUOTE(dorul3t @ 24 Mar 2011, 08:35)
fratilor... zilele trecute am fost la bunicamio... in vizita... el a fost sofer toata viata.. si acum e agricultor...
am gasit cartea tehnica a carburatorului... si ceva date tehnice despre motorul ala... V6... cu inscriptia ICPAT...
"tataie" zicea ca e de la masina lui care o conducea prin anii 70... buceag sau carpati... nu mai stiu exact care a zis...
cand ajung acasa o sa o iau sa o scanez...
*


Uite ca si asta mai e o posibilitate dar foarte mica pt ca buceagurle/carpati pe benzina erau doar V8 alea aveau la cilindri pe diesel dar erau in configuratie L
dorul3t
data viitoare o sa rasfoiesc mai bine cartulia aia...
vr_007
,,Motorul a fost dezvoltat pentru dacia model 1300 si este V6 aproximativ 90CP, a fost un prototip aflat in teste care batea cu mult alte motoare ale vremii si mai ales pe cele rusesti. Dezvoltarea lui a fost oprita de catre rusi pentru ca erau net superioare celor produse de ei si nu puteam sa avem noi ceva mai bun" -asta este motivul spus de catre un profesorul care il are in laborator la Univ. Transilvania din Brasov in corpul M la subsol. Acesta a vrut chiar sa il reconditionam pentru proiect de licenta daca sunt doritori. Tot aici mai este un motor deosebit dezvoltat tot de romani despre care nu am retinut tot dar o sa ma interesez, este mult mai interesant dacat V6 asta.
aditza579
Asteptam biggrin.gif
Dacia_47_akm
QUOTE(dorul3t @ 24 Mar 2011, 08:35)
fratilor... zilele trecute am fost la bunicamio... in vizita... el a fost sofer toata viata.. si acum e agricultor...
am gasit cartea tehnica a carburatorului... si ceva date tehnice despre motorul ala... V6... cu inscriptia ICPAT...
"tataie" zicea ca e de la masina lui care o conducea prin anii 70... buceag sau carpati... nu mai stiu exact care a zis...
cand ajung acasa o sa o iau sa o scanez...
*



dorul3t, intradevar, ceea ce spui tu, are o farama de adevar, dar tin sa precizez ca ceea ce spune aditza579 e ok, singurele motoare de tip V folosite pe autocamioanele carpati si respectiv bucegi (SR Stegu Rosu Brasov) au fost moatoare V8 nu V6, iar capacitatea lor era de 3.0 sau chiar mai mari, cel putin eu asa stiu, un motor 2.0 era prea mic pentru un asemenea camion,
vr_007 asteptam cu totii sa vedem ce informatii mai aflii, si in special, daca sa-r putea o eventuala poza cu acel motor
smile.gif
sobolan
QUOTE(hyena @ 17 Mar 2011, 19:21)
.....ala galben din poze e v8 toata ziua (sau nu mai stim sa numaram?)
*



pe dracu... V6 toata ziulica....

QUOTE(Dacia_47_akm @ 24 Mar 2011, 22:53)
dorul3t, intradevar, ceea ce spui tu, are o farama de adevar, dar tin sa precizez ca ceea ce spune aditza579 e ok, singurele motoare de tip V folosite pe autocamioanele carpati si respectiv bucegi (SR Stegu Rosu Brasov).....
*



ai uitat de v8-ul de pe RABA ALPIN ! wink.gif
bv-08-fgm
Ala de Alpin de pe raba e cu mult mai mare,stiu sigur pentru ca un prieten are la un generator electric asemenea motor,si este turbo.

Cat despre cele puse pe buceaga erau V8,singura problema a lor era ca se defectau foarte repede iarna,sa nu mai vorbim de un consum prea mare pentru zilele noastre.De bun era intradevar mai bun ca cel de saviem in 6 cilindri in linie(care era diesel) dar in ziua de azi nu prea se merita sa ai asa ceva pe masina.
sobolan
mai nene nustiu de ce dai cu "paru" in saviem....
6 in linie diesel cu pompa de inj in linie(6 elementi)si ulterior pe "frumoasa americana" 6 in linie turbodiesel cu pompa inj cu cap rotativ....
stii cam cat consuma un saviem ?daca nu iti zic eu : 13% si il poti scoate in mai putin daca stii sa conduci...e fiabil si daca e "intretinut" bine nu te lasa nene !
maho
QUOTE
Dacia_47_akm     
post Yesterday, 22:53
Post #26
...autocamioanele carpati si respectiv bucegi (SR Stegu Rosu Brasov)


Bucegi sunt una, (productie inceputa in 1964), SR sunt alta mancare de peste, inceputa in 1954.

Ca tot vorbim de motoare de camion, am vazut (admirat) in Steagu' acum vreo 15 ani, 2 bucati motoare Caterpillar, aduse din State pt. a le monta pe niste camioane d-ale noastre, ce urmau sa participe la Paris-Dakar: nu va pot da f. multe detalii - nici "motoristii" nu puteau s-o faca - dar f. multe subansamble erau parte componenta a blocului (pompa apa, parca si de ulei, o gramada de electronica la care toti ne uitam ca la ozn).
In functie de incarcarea camionului si conditiile de drum, (deci necesarul de putere), se putea reduce sau creste puterea motorului cu cate 20 CP, fata de nominal, direct de la fabrica -mama, prin satelit, fara interventie umana. Pacat ca atunci n-aveam ap. foto...
In prima zi de raliu, (parca si a 2-a) au fost pe primul loc, apoi abandon (nimic legat de motor).
aditza579
QUOTE(Dacia_47_akm @ 24 Mar 2011, 22:53)
dorul3t, intradevar, ceea ce spui tu, are o farama de adevar, dar tin sa precizez ca ceea ce spune aditza579 e ok, singurele motoare de tip V folosite pe autocamioanele carpati si respectiv bucegi (SR Stegu Rosu Brasov) au fost moatoare V8 nu V6, iar capacitatea lor era de 3.0 sau chiar mai mari, cel putin eu asa stiu, un motor 2.0 era prea mic pentru un asemenea camion,
vr_007 asteptam cu totii sa vedem ce informatii mai aflii, si in special, daca sa-r putea o eventuala poza cu acel motor
smile.gif
*


Mai nu incurca borcanele. Tata a avut un SR113 diesel 6 in linie, 135 cp, mi se pare ca 6 litri avea motorul, deci V8-ul ala nu are cum sa aiba mai putin de atat, deci ce tot aberezi tu pe acolo cu 2-3 litri la V8? Camionul lui tata avea grup de benzina si cu ala consuma 25-30% si viteza maxima era de 70km/h dar dupa ce i-a pus unul adecvat, consumu aproate sa s-a micsorat de 2 ori iar viteza a crescut. Masinile alea cu mototare saviem erau foarte bune si fiabile dar ce spui tu acolo este aberatie si nu stiu de unde ai informatiile alea. Asta e 6-le in linie si v8-ul
Dacia_47_akm
offf, nu aberez, eu nu stiu nimic concret legat de camioane, ce stiu, stiu din auzite, poate ca este vina mea ca nu m-am facut mai bine inteles, cand am spus (carpati, bucegi,sr si asa mai departe), nu am facut nimic altceva decat sa dau cateva exemple de camioane romanesti, nu m-am referit la un model anume, cat vine vorba de capacitatea motoarelor folosite eu am vrut sa spun ca sau folosit motoare cu mult mai mari de 3.0 in nici un caz mai mici de atat, am si un prieten care are o raba si pana mai acum cativa ani avea si un saviem, asa ca stiu ca aveau motoare mai mari de 3.0, am gasit un loc de discutii, unde se ofera mai multe informatii legat de autocamioane, dau si un link,
dar cred ca discutia sa cam indepartat de subiectul initial,
daca am ofensat pe cineva, imi cer scuze, recunosc ca mi se pare putin cam dur cuvantul (aberezi),
uitati si doaua link-uri, cu mai multe informatii
http://www.masinimari.com/forums/showthread.php?p=42098
http://crisanmarius.blogspot.com/p/roman.html
smile.gif
ArtVandelay
http://www.masinimari.com/forums/showpost....698&postcount=1

SR 101 - inspirat dupa modelul sovietic ZIS 150, care, la randul lui, a fost o copie a camionului american International KR 11 - avea sarcina utila 4 to, motor de 6 cilindrii in linie, benzina, 5550 cmc, 95 CP, cutie de viteze cu 5 trepte
aditza579
Corect sa nu incepem cu post-336-1110552475.gif Am cautat acum niste informatii despre dacia dar nu am gasit nimic despre prototip sau ceva de genu' cu motor V6, in schimb au fost niste persoane care au facut asa ceva, una dintre ele fiind ABG:
dorul3t
nici ala nu e sanatos...
mai stiu unul... smile.gif)
tmkrf
aditza579
Vezi, noi vorbeam de V6 ca asa iti dau "n" exemple(sgm, rno, bnz etc) asa ca adu-ne ceva V6 ca de astea stim si noi
Dacia_47_akm
da, ala e motor L, nu e motor V, si sunt multi care au pus alte motoare pe dacie, dar sunt mai rari aia care au pus motoare tip V,
ce am mai gasit si eu legat de motor v6 pe dacie este aceasta discutie, in care se vorbeste de un motor v6 pe dacie dar care este si mai mai decat cel despre care vorbim noi, despre asta se spune ca e de 2.5, pun link
http://forum.4tuning.ro/22-troubleshooting...toare-mere.html
smile.gif
nalodaniel
e perfect irelevant.
liviu05
Foarte adevarata treaba ceea cu "parul in cap" dat Saviem-ului!
Prostul renume ii vine de la cei care cereau de la camioanele care erau dotate cu aceste notoare (135Cp) mai mult decat erau ele proiectate sa dea.
A vazut camioane incarcate cu 9-10 tone si o remorca de 5 tone si biciuite la deal de niste oameni fara inima! Modelul lor era scris pe capota fata 8-135 adica 8 tone si 135 Cp. Incarcate rational si INTRETINUTE corespunzator, erau de toata isprava.
Am facut traseul Roman(NT)- Brasov cu 7,5 t de zahar in 3 ore, e drept in conditii de noapte cu trafic relativ redus(intre orele 21-24) si trecand Oituzul.
Au fost si variante de camion 8-154(turbo) acestea din urma numai model cu cabina avansata) dar am inteles ca aveau totusi o fiabilitate mai mica!
aditza579
QUOTE(liviu05 @ 27 Mar 2011, 16:35)
Foarte adevarata treaba ceea cu "parul in cap" dat Saviem-ului!
Prostul renume ii vine de la cei care cereau de la camioanele care erau dotate cu aceste notoare (135Cp) mai mult decat erau ele proiectate sa dea.
A vazut camioane incarcate cu 9-10 tone si o remorca de 5 tone si biciuite la deal  de niste oameni fara inima! Modelul lor era scris pe capota fata 8-135 adica 8 tone si 135 Cp. Incarcate rational si INTRETINUTE corespunzator, erau de toata isprava.
Am facut traseul Roman(NT)- Brasov cu 7,5 t de zahar in 3 ore, e drept in conditii de noapte cu trafic relativ redus(intre orele 21-24) si trecand Oituzul.
Au fost si variante de camion 8-154(turbo) acestea din urma numai model cu cabina avansata) dar am inteles ca aveau totusi o fiabilitate mai mica!
*


Corect, daca stii care e limita.si.folosesti masinile astea in limitele consructive te.vor ajuta.si ele dar daca te comporti ca un animal cu ele la.fel te vor trata si ele. Hai sa ramanem la dacie si sa nu ne mai abatem din nou de la subiect cu toate ca era interesant
Tudor Badescu
Poate ca motorul acela a fost si pentru Dacia,cine stie.La Brasov s-a mai facut si un motor de 3 in linie pentru Lastun,mai puternic si cu unconsum mai bun,dar nu pe acela l-a dorit ceausescu ci neaparat unul din piese deja existente,dar care n-a fost asa de reusit.Asa ca s-au probat cateva exemplare si acolo s-a ramas.
aditza579
Posibilitati sint multe, s-au incercat multe varianta dar noi vrem sa vedem daca intr-adevar au fost incercari de V6 pe Dacia. Daca ne poti ajuta esti binevenit.
ct-03-tvy
in ani 85-86 la dakar a participat aro cu sasiu de land rover motor V8 5000cc si cutie automata... ideea a fost a unui diler aro din franta wink.gif

Cioby92
QUOTE(vr_007 @ 24 Mar 2011, 15:30)
,,Motorul a fost dezvoltat pentru dacia model 1300 si este V6 aproximativ 90CP, a fost un prototip  aflat in teste care batea cu mult alte motoare ale vremii si  mai ales pe cele rusesti. Dezvoltarea lui a fost oprita de catre rusi pentru ca erau net superioare celor produse de ei si nu puteam sa avem noi ceva mai bun" -asta este motivul spus de catre un profesorul care il are in laborator la Univ. Transilvania din Brasov in corpul M la subsol. Acesta a vrut chiar sa il reconditionam  pentru proiect de licenta daca sunt doritori. Tot aici mai este un motor deosebit dezvoltat tot de romani despre care nu am retinut tot dar o sa ma interesez, este mult mai interesant dacat V6 asta.
*




Am vazut si eu, azi, motorul v6, inca se afla la Universitatea Transilvania. Corpul M sa desfintat (vandut) si toate echipamentele au fost mutate in alt corp (H cine cunoaste). Din pacate, nimeni nu se oboseste sa faca putina ordine, astfel ca, tot ce a fost mutat, acum formeaza o stiva de fiare. Motorului ii lipsea carburatorul, mai multe detalii nu am putut sa vad ca era lumina slaba, sper sa aflu ceva detalii despre el pana sa ajunga la fier vechi sad.gif
Leo0608
Care vreti sa vedeti motoare v6 de Ford live, dati PM userilor Ford_V6 are o granada 2,8 v6 maro in 2 usi, sau lui bytzu , are un ford capri v6 2,0
sspoitoru
inseamna ca daca e cineva interesat sunt sanse mari sa il si poata lua cu un plic pt paznic
Cioby92
Mai degraba cu un prof sau un asistent de acolo care poate face rost de cheie. Paznici nu sunt, doar portarul care sta in ghereta lui si nu il intereseaza cine intra si iese.
Leo0608
ar fi misto daca se poate cumpara, inclusiv la pret de fier vechi
si mai ales daaca se poate da vreo hartie ca a fost facut la BV sa poata fi omologat dupa aia pe vreun aro/ford .. la RAR
crissti
Salut, vreti ceva mai multe detalii despre motor?
Hai sa va ajut, Citez din: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4...o_album_comment

. Motorul este un hibrid din mai multe componente existente la vremea aceea. Internele sunt de Dacia 1300 (setul motor, biele, arborele cotit este o derivatie din cel de Dacia, aceeasi cuzineti etc). Blocul este copiat si dimensionat tot dupa SR113, au fost facute 10 bucati prototip in anul 1977. Acesta este singurul care a mai scapat. L-am carat personal din ICPAT. Restul s-au casat. Chiulasele sunt ceva hibrid, camera de ardere este exact cea de Dacia, arborii cu came sunt in cap, diagrama de distributie ca cea de Dacia. Cilindreea este de 1950cmc, puterea de 60kW la 5250rpm. Raport de comprimare 8,5. Volantul este de Aro. Ar fi trebuit sa echipeze modelele Aro (in special 10), din cate am inteles o varianta mai rasarita.

Si

Finalizarea proiectului de licenta trebuia sa se indeplineasca la proiectul de dizertatie cand urma sa il montez pe Dacia mea. Din pacate mi s-au bagat bete in roate si am abandonat, pacat...ar fi fost ceva frumos.
crissti
Coninuare:
Citez din: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4...o_album_comment

In configuratia in care il vedeti in poze este facut pentru Aro, din surse sigure. S-au facut teste cu cateva dintre ele pe Aro 10.
Motorul a fost produs in mare parte la uzina Roman, acolo s-au turnat majoritatea pieselor, restul prelucrate tot prin Brasov.
Da este posibila montarea pe Daice cu ceva modificari.
Motorul este incomplet, ii lipseste aprinderea + trebuie adaptat pinionul de delco, pompa de benzina lipsa, trebuie refacuta distributia (curea + rola), lipseste documentatia de punere la punct, lipseste ambreiajul, filtrul de aer si cateva nimicuri din astea mici.
Carburator CARFIL BRAȘOV
TIP W 250 3 09 900 cu jetarile corespunzatoare. Carburator sincron 32/36 actionat mecanic.
Carburatorul este o varianta mai noua a W207, cel de IMS.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hpho...197513126_n.jpg
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.