Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duster sau mai bine alta masina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
edit0r
Jay, a inceput sa ma roada de cind in Meganul II hatchbag cu carutul si patutul era cam gata cu spatiul din portbagaj... si unde mai pui ca mai erau o groaza de alte bagaje. Atunci am zis ca neaparat ne trebuie o masina mai mare si din una in alta am ajuns la Duster.
Acum daca stau sa ma gandesc bine chiar nu mai stiu cum de m-am oprit la Duster si cum de nu prea m-am uitat la alternative. E drept ca Dusterul parea alegerea buna : O masina ieftina (pentru ceea ce e binenteles), pe care mi-as permite sa o intretin, cu care nu as avea probleme iarna de nici un fel sa ies din parcare cind e zapada mare, sa merg fara probleme pe aleile dintre blocuri cind nu e data zapada (iarna asta a fost chiar dificil), sa parchez in diverse locuri unde e zapada mare sau chiar nu a fost data mai deloc, sa urc diverse pante la munte pe care nu reusesc sa le urc cu meganul (mai ales cele care sunt si in curba si unde nici cu avant nu reuseam). Neaparat diesel , merg destul in orasul asta aglomerat si de exemplu Meganul meu in iarna asta in oras nu l-am vazut sub 13.2% si are motor de 1.6 (media asta e facuta in ultimi 700km). Rutina mea e cam asta : dau drumul la motor si ies sa dau zapada sau sa racaii geamurile, daca parbrizul e bocna il las ultimul.
Duster si pentru ca are suspensiile mai zdravene pentru toate gropile din tara asta si 4x4 pentru ca iti deschide noi posibilitati, picninc, pescuit, drumuri forestiere, excursii pe drumuri mai dificile unde nu ai ajunge cu o berlina sau chiar daca merge si cu berlina sigur intalnesti portiuni de drum unde strici berlina.
Am avut o tentativa de a configura o Octavia si mi-a iesit destul de scumpa si nu am configurat-o cine stie ce dupa care m-am uitat si la Fluence. E clar alta clasa si alta mancare de peste dar mergand pe idea unei masini mari si incapatoare am zis ca hai sa incerc… M-au incurcat cei de la Renault rau de tot cind mi-au dat Fluence-ul accesorizat maxim posibil (dar fara prostii gen trapa si piele) la un super pret comparandu-l cu pretul Dusterului.

Hai sa scriu si mai succint

Fluence:
+consum motorina mai mic decit Duster
+insonorizare mai buna ca Duster
+xenon
+senzor lumina si ploaie
+sistem audio net superior
+oglinda electrocroma
+clima
+sistem card miini libere
+tempomat
+aeratoare spate in consola centrala
+scaune fata cu incalzire
+parasolare spate si luneta
+cotiera
+garantie 4 ani
+50000 km revizii gratuite
+reduceri mari de pret si oferte speciale
-garda sol
-interiorul crem
-casco mai scump ca la Duster
-nu e 4x4 smile.gif
-sistemul de balamale de la portgabaj absolut oribile
-diverse locasuri de depozitare din habitaclu care erau la Megane II nu mai exista la
Fluence
-e lunga si mai dificil de parcat

Duster
+4x4 (si multitudinea de posibilitati pe care ti-o ofera)
+garda la sol
+spartan/simplu/basic dar in timp nu prea are ce sa se strice
+portbagaj (deschidere mai mare si volum mai mare daca il incarci pina sus)
+intretinere un pic mai ieftina
+casco mai ieftin
+pozitie inalta la volan
+suspensia
+decenta calitatea interioara (plastice tari dar nu scartaie nimic)
-pretul care creste incet incet
-faptul ca nu se fac nici un fel de oferte sau reduceri


Lista ramane deschisa, ma gandesc si mai scriu/completez. Zilele astea o sa fac un nou test drive cu un Duster diesel 4x4 110CP (mai muncit sa vad cum se prezinta) si un test drive cu Fluence si mai scriu... poate va citi cineva care se alfa in aceeasi dilema si o sa-l ajute.

Voi continua...
jay333
Cum spuneam si dincolo, numai tu stii ce-ti trebuie de la o masina si pentru ce iti trebuie o masina. Da, am afirmat ca nu sunt sigur ca mi-as lua iar Duster la cat costa acum. Cu toate astea, nu-mi pare rau nicio clipa ca l-am luat.
Pe rand, ale tale din perspectiva mea:

Fluence:
+consum motorina mai mic decit Duster - raportat la consumul unui benzinar blush.gif , cred ca diferenta intre Fluence si Duster, ambele diesel, este nesemnificativa
+insonorizare mai buna ca Duster - fireste
+xenon - pentru mine conteaza mai putin
+senzor lumina si ploaie - nu sunt indispensabile
+sistem audio net superior - ca mai sus
+sistem card miini libere - iar ceva ce nu consider indispensabil
+scaune fata cu incalzire - n-am simtit niciodata nevoie de incalzire in scaune; poate mai la batranete icon_mrgreen.gif
+reduceri mari de pret si oferte speciale - oho, aici se vede cu adevarat diferenta dintre Dacia si Renault
-e lunga si mai dificil de parcat - cu asta te poti obisnui
Duster
+4x4 (si multitudinea de posibilitati pe care ti-o ofera) - cum ziceam, Varful cu Dor fluierand biggrin.gif
+spartan/simplu/basic dar in timp nu prea are ce sa se strice - asta ramane de vazut, e inca destul de nou modelul; vezi buba mea cu planetara, pedrovl cu ambele planetare
+intretinere un pic mai ieftina - doar o idee
+suspensia - in detrimentul confortului pasagerilor in virajele luate mai in viteza; nerecomandat celor cu rau de mare

Mergi neaparat cu ambele, vezi cum te simti conducandu-le, cum se simte masina, cum ii place si sotiei (aspect foarte important wink.gif ).
D-Ice
Comparatie mere cu pere, intai iti stabilesti targetul:
- vreau o masina de familie, care sa ajunga aproape oriunde, fara floricele, intretinere ieftina, fara pretentii de fitze = Duster; sau
- vreau o masina confortabila, accesorizata, sa arate bine, sa ma pot lauda la servici sau prieteni, chiar daca intretinerea costa mai scump, la fel si CASCO, trebuie sa am grija la gropi ca nu e masina de Romania si costa, si nu in ultimul rand, faptul ca desi are portbagaj mai mare decat Duster, incap chestii mai putin voluminoase in el = Fluence.
Decizia iti apartine. smile.gif
edit0r
Sunt asa de multe necunoscute incat nici nu stiu ce sa fac. Sunt multe de spus... una peste alta grea decizia... cel putin pentru mine. E o decizie pe care trebuie sa o iau pentru foarte multi ani caci nu sunt genul care schimb masina la 3-5 ani cu atit mai mult cu cit o iau de noua.

Daca ai un Duster brusc poti sa-ti permiti locatii si drumetii la care nici nu te gandeai, ai senzatia ca poti face asa de multe... probabil ca de aici izvoraste tentatia care imi spune ca un Duster e fain... poti vedea mult mai mult din tara asta care de ce sa nu recunoastem e foarte frumoasa.

Daca ai un Fluence te gandesti la confort si la sosea, posibil la multe excursii pe drumuri bune in afara tarii (macar de am avea o autostrada sa iesim din tara repede ca acum e un cosmar)... cu o masina asa scumpa nu cred ca as avea curaj sa ma dau jos de pe sosea si sa o iau pe drumuri proaste.

- m-am uitat si consuma mai putin ca duster diesel... cam cu 0.5-1-1.5L (max)... probabil datorita coeficientului aerodinamic mai bun si a cutiei care e etajata altfel dar nu stiu foarte clar caci informatiile sunt putine pe la noi
- senzorul de ploaie e un hit and miss pentru mine caci am si la Megane si nu pot sa zic ca sunt extraordinar de incantat... rareori se misca in ritmul in care mi-ar placea... dar pe langa duster e un plus sensibil... pe de alta parte daca dusterul avea un potentiometru din care sa reglezi cadenta era perfect dar s-au zgarcit ca de obicei la niste nimicuri care insa iti fac viata mai usoara
- scaunele cu incalzire sunt bune tare pe diesel... bezina se incalzeste repede si te cred ca nu ai nevoie smile.gif
- xenonul e scump dar tare bun... nici eu nu stiam cit de bun e pina nu am avut.. dar se poate trai si fara...
- suspensia - unii spuneau ca e foarte moale la Fluence - ramine de vazut

Cu testdrive-ul e cu dus si intors... cu toate ca am mers ~80km cu Dusterul prin Buc + mers pe A2 daca trag linie chiar nu mi-am putut da seama de multe asa ca mai fac unu in saptaminile care urmeaza si dupa inca unul cu sotia... si o sa fac si cu Fluence-ul binenteles. Sunt curios cum e cu suspensiile la Fluence. Acum citiva ani am condus un Renault Laguna mai multe sute de kilometri si cu toate ca mergea foarte bine m-au cam deranjat suspensiile care erau foarte moi si la fiecare groapa peste care treceai parca simteai ca esti cu barca asa de tare se balanganea ca sa ma exprim academic

23 Mar 2011, 20:55:
D-Ice, multam pentru feedback, targetul e stabilit dar trebuie sa aleg intre 2 lumi ca sa zic asa... optiunile imi sunt destul de clare... decizia e graoznic de grea pentru mine... daca nu-mi place ce am ales nu pot sa o dau inapoi tongue.gif
Oricum ca idee threadul asta e mai mult de, povestiri vorbarie, pareri, idei, imi mai vars si eu oful si daca pe altcine il mai chinuie decizia si da de el poate ca il ajuta sa-si contureze mai usor optiunea finala.
LiviuS
In cazul tau (carucior, patut) inteleg ca esti la faza bebe in crestere. Asta inseamna de fapt ca iti trebuie un hach sau break. Tine cont ca mai tirziu (in 2-3 ani) apare tricicleta, bicicleta, sania, samd. Asa ca largeste un pic orizontul din acest punct de vedere.
Diesel e musai? Faci atit de multi km?
4x4? De cite ori pe an? Te intreb ca am ajuns cu Loganul in acelasi loc in care am ajuns cu Fiat Sedici.
Suntem la rubrica Duster, asa ca recomand benzina full 4x4 sau diesel 4x2 (daca ti neaparat la diesel si pentru esp).
Alfel as cauta alta marca.
PaulT
Sau un MCV? Ofera spatiu mult mai mult.
bobo77
Mie Fluenceul mi se pare una dintre cele mai slabe masini de la reno si Dusterul prea scump pentru ce ofera, cam asta e parerea mea despre cele doua...as alege Megane 3.
LiviuS
Corect.
asgard1955
Eu personal daca ar fi sa aleg as alege intre: logan, mcv sau duster.
Daca am avea drumuri ca si in occident ar fi alta treaba, dar noi nu avem drumuri pentru masini straine fara pachet de drumuri grele. M-am saturat de cate ori prind o groapa sa am impresia ca se rupe toata masina. Chiar acum de cateva zile am fost cu masina la echilibrat si jentile se simt de la drumurile noastre.

E adevarat ca fluence e din alta clasa, mai dotat mai finisat, mai elegant dar nu stiu daca ii place la noi pe sosele.
edit0r
#LiviuS + bobo77
Daca nu imi argumentati serios de ce Fluence-ul e cea mai slaba masina, fara suparare, nu mai postati in stilul asta ca nu ma ajuta cu absolut nimic...

#LiviuS
Diesel Duster e musai pentru :
-ESP
-cuplu mai bun la ture mici unde nu e zgomotos motorul (la benzina are forta motorul dar in ture mari unde devine zgomotos ca la Meganul meu si sincer nu ma incanta)
-consum mai mic mai ales in orasul asta foarte aglomerat
-4x4 neaparat pentru ca altfel ii rapesc tot farmecul
-4x4 nu stiu de cite ori pe an... mai mult ca sigur des si foarte des iarna... iar in restul anului nu am idee... daca il am incep sa caut sa-l folosesc in diverse drumetii... acum cu excursiile in care ajungi si cu loganul... am mers cu prietenii in asa drumetii si chiar daca drumul permitea erau locuri in care era stricat si in care ne-am chinuit tare sa trecem... in final am stricat o masina un pic
-fac destul de multi km pe an dar tin si masina multi ani asa ca nu imi fac probleme ca as da banii pe diesel degeaba... in plus de asta in aglomeratia orasului diferenta de consum intre benzina si diesel e mult mai mare decit la drum lung si cum toti folosim masina mult (sau foarte mult) in oras eu zic ca se amortizeaza repede...

#asgard
-Duster - pentru facilitatile si libertatea (daca imi permiteti sa-i spun asa) pe care ti-o aduce un 4x4 as renunta la confortul si dotarile Fluence-ului
- Logan - sigur nu - de la megane-ul meu la logan as pierde prea multe/mult doar ca sa castig un portbagaj mai mare
- MCV - ar fi o varianta,ma gandesc, dar parca pentru 3k euro in plus as alege Fluence-ul... diferenta de confort + dotari e uriasa
jay333
Pai as zice ca ai gasit castigatorul - guster. rolleyes.gif Ca sfat, nu da banii degeaba pe pack look. Laureate + ESP, fara piele (ai copil mic, pui huse).

Eu am retineri in ce priveste folosirea unui diesel cu filtru de particule preponderent in oras.
osa
Ma bag si eu scurt, fiindca si eu am trecut prin aceeasi indecizie, si nu e usor, stiu smile.gif
Initial am impus clar ca ne luam varianta diesel 110CP 4x4.
Insa, fiindca am avut 2 luni la dispozitie din momentul i ncare ne-am hotarat la masina pana sa putem plati avansul, m-am gandit in fiecare zi daca chiar merita 4x4. Am citit cred toate topicurile atat de pe forumul asta cat si de pe altele, si, in cele din urma am ajuns la concluzia ca renunt la 4x4, economisisnd astfel aproape 2000Eur la masina.
Motivele pentru care am renuntat:
- de 5 ani conduc loganul din semnatura, am 165.000km, si nu am intalnit nici o situatie cand sa fi spus ca am nevoie de 4x4
- am fost de foarte multe ori la pescuit, insa nu am avut probleme de a aborda drumurile care duceau pana la balta. Cu putina atentie si, manat de dorinta de a fi primul care da cu batul in balta biggrin.gif, am trecut fara probleme peste "obstacole"
- iarna, cu cauciucuri adecvate de iarna, nu am avut niciodata dificultati de a ajunge de la un punct la altul, desi, aici in Germania am cateva pante si o scurta serpentina de abordat pana ajung la lucru. Iarna asta au fost situatii cand ninsese foarte mult, drumul nu a fost apucat sa fie curatat, insa, am urcat respectiv coborat fara probleme
- in Tm, in zona in care stam nu exista sosea, ci, binecunoscutele drumuri de pamant/piatra de rau de care nimeni nu se ocupa sa le intretina, asa ca se degradeaza exponential cu trecerea timpului. Aici, o singura data in trei ani am ramas blocat cu loganul, cu rotile din fata intr-un sant, insa m-am bagat deliberat in zona respectiva, sa incerc capacitatile de off-road al loganului (nah, mintea de copil din mine)
- pe drumuri forestiere sau greu de accesat a caror abordare ar necesita o masina cu tractiune integrala, in viitorul apropiat(chair mediu-indepartat), nu voi avea sanse sa circul.

Am pus toate chestiunile astea pe o foaie apoi am tras concluzia.
Iar cuma, sunt bucuros ca am reusit sa iau o decizie care nu a fost usoara, si astept sa soseasca Dusterul 4x2 diesel 100CP.

Sper ca am fost de ajutor.
O zi placuta in continuare!

Sorry, dar abea dupa ce am apasat butonul de add reply am vazut si restul comentariilor. Astfel comentariile mele referitoare la 4x4 poate sunt inutile(in acest context).
edit0r
#Jay
- pack look - initial l-am pus... dupa ce am mai digerat un pic configuratia, am vazut multe poze cu dustere in diverse culori si configuratii am constatat ca nu imi place pack-ul asa de tare... arata mult mai bine cu oglinzi negre, praguri negre samd in culoarea gris basalte (culoare pe care as alege-o care tolereaza mult praful si mizeria)... daca iti alegi culoarea neagra sau gris platine chair da bine pack-ul.
Sper insa ca sa primesc jentile acelea stilizate daca nu aleg pack-ul look... asta nu mi-e clar inca.
- pack look - singura chestie care o sa-mi lipseasca realmente din pack sunt geamurile cu tenta dar din ce imi spuneau amicii se poate rezolva cu folie... acum sper ca exista si folii care nu iti fac geamurile absolut negre ca urasc sa am geamuri din acelea negre de mafioti... practic as vrea sa-mi opreasca lumina puternica si sa se incalzeasca mai greu in habitaclu vara... si cel din spate sa poate sa vada ceva in fata prin luneta
- packul piele in nici un caz, am pus intrebari in stanga si in dreapta pe forum... am cautat extensiv pareri pe net si mi-am dat seama ca nu e pentru mine asa ceva...
- ESP trebuie
jay333
Jante din otel stilizat sunt standard la Laureate, cele de aliaj sunt la pack look. ESP as fi vrut si eu insa cica se strica (rino la burta) daca e pus pe benzina (mu_ltumim rino!).
edit0r
Jay, pe asta nu am inteless-o, "rino la burta", cum adica?
Si cu filtrul de particule nu stiu ce sa zic... ca doar motoarele astea nu au fost gandite sa functioneze numai pe autostrazi... e un subiect despre care nu stiu absolut nimic dar o sa incep sa citesc poate gasesc niste pareri avizate, argumentate... poate si niste sfaturi pentru incepatori...
jay333
Se strica rino la burta, se kk pe el daca pune si pe benzinar ESP-ul. wink.gif Ei sustin ca n-ar vrea consumatorul sa dea bani pe ESP. Rino manca cu lingura mare pentru a "masca" politica lor: vrei un plus de siguranta, atunci cumpara-l la pachet cu ce vrem noi sa-ti vindem. In fine, discutia ar fi mai lunga si fara rost pe acest topic.
edit0r
Da, am inteles, dar am inteles si ca ESP-ul o sa devina obligatoriu din 2011 conform normelor UE asa ca...
danielst
salut
dilema ta am avut-o si eu: aveam de ales intre Duster Laureate 1.5 dci 4x4 si Renault Megane Sport Tourer cu acelasi motor(cu tot ca la megane era atunci Euro 4 de 105 CP) si echiparea maxima (nu retin acum cum ii zicea).

Pana la urma am ales Duster dupa un scurt test pe un drum judetean (prin padurea Faget langa Cluj, spre Salicea), reprezentativ pentru cum arata drumurile judetene pe la noi, cu ambele masini.
Avantaj net Duster acolo. A mai contat si faptul ca venea mai iute (pana la urma a venit in 30 iunie, chiar inainte de marirea tva, desi trebuia sa iasa in 2 iulie) si meganul doar prin septembrie. Inca un factor a fost atitudinea dealer-ului care nu m-a 'mirosit' (spre deosebire de tanti de la Dacia) ca eu chiar vroiam si puteam sa-i dau 'cash-ul' pe masina (era in perioada de porti deschise cand multi veneau doar sa vada); asta a fost un factor important pentru sotie care tinea la varianta Megane dar sa 'dezumflat' la asa 'reclama' (ca tot zicea JAY cat de important e sa-i placa sotiei ) .

Acuma, dupa lunga introducere, Duster-ul te duce cam chiar pe oriunde in conditii decente de confort si siguranta, de la mocirlele din zone "rezidentiale"(am avut chiar ieri prilejul, eram cu doi prieteni posesori de toyota corola si opel corsa care au ramas uimiti de confortul oferit in conditile date+plus trecere sant cu pus pe burta+plus trecere vad pe urme de tractor) pana la autostrazi (saptamana trecuta Deva- Viena in 6 ore, rulaj 140-150 pe autostrada).
Postul de conducere inalt e foarte apreciat de sotie (confort psihic, apropo.. nu-i pare rau dupa Megane).
Megane-ul are plus-uri la insonorizare, dotari utile prin interior, dar cam ce are duster-ul full e ok (eu cand imi lipseste ceva ma apuc de bricolat), s-ar putea ca pt tine sa conteze mai mult.
Mici probleme: trepidau conductele de la AC pe la 1500 de ture, mi-au rupt un prezon la roata (trebuiau sa o echilibreze dar nu le-a iesit, asa ca a trebuit sa evit plaja de 135-140 km/h unde se simtea vibratia in volan), in rest masina rezista: 20.000 km din iulie si nu am mila de ea.

Sper sa-ti fie de ajutor povestioara mea (n-am fost in stare de un tabel cu + si - smile.gif )
dizzy
Gusterul e cam ce ai tu nevoie. O sa iti incapa la fix si patutul si salteaua si cadita si bagajul si caruciorul si bagajele voastre. Crede-ma ca umplu de fiecare data un porcbagaj de Octavie cand plecam cu juniorul si ma gandesc ce bun ar fi un break.
Mai poti lua in considerare si Megane break, Tucson, Octavia break, Astra Break, Focus break, Kuga si altele gen astea la SH.
klaus
Porbagajul de octavie are 500 si ceva de litri, e mare, ala de duster 4x4 (cum vrea initiatorul) are vreo 410.
Diferenta desi nu pare mare, e foarte vizibila in practica. Am experienta cu trecut de pe octavia pe scenic (care are vreo 440 de litri)
CGDBZ
Daca se vrea spatiu mare cred ca cel mai bun ar fi un MCV .
b76bgaarh
fluenceu asta e o masina facuta special pt piata din est. nu este varianta sedan al meganului 3 facut pt vest. la noi nici modelul hatch nu e ca cel din vest, este de fapt un fluence hatch. diferentele intre ele le gasesti pe forumul reno si se tot discuta.


bafta.
asgard1955
Este portbagajul la 4x4 de 410, dar calculat numai pana la geam. Daca se incarca pana sus numai un break poate concura dusterul, nu o berlina.
zanzie
QUOTE(edit0r @ 23 Mar 2011, 17:15)
Duster
+4x4 (si multitudinea de posibilitati pe care ti-o ofera)

Daca o sa alegi Duster, cumpara neaparat 4x4 cu motor diesel.
Altfel, eu as cumpara MCV diesel.
edit0r
Povesteam mai sus ca o sa fac un testdrive cu amandoua... si l-am facut.
Eu privesc/compar prin prisma masinii mele actuale Megane II Hatchbag 2005 benzina si binenteles a nevoilor enuntate mai sus.

Fluence 1.5 dci
- la trecerile peste liniile de tramvai zgomot un pic mai mult in habitaclu, poate de la echiparea "drumuri dificile" pe care o are Fluence si eu nu o am
- motorul "trage" mult mai bine si nu trebuie sa o turezi ca pe a mea care in ture mari devine mult mai zgomotoasa
- interiorul negru de la Dynamique nu arata asa de spectaculos (chiar as putea sa zic ca arata un pic plictisitor) fata de cel crem de la Privilege
- clima silentioasa
- ma asteptam ca RadioCD-ul sa se auda mai bine calitativ (nu l-am testat cit de tare sa aude ca de obicei vreau calitate la volum mic)
- in continuare cred ca solutia adoptata pentru portbagaj e mizerabila : amortizorul e de toata jena cu tijele alea care nici macar nu isi fac treaba, balamalele care iti "maninca" spatiu valoros si nu e antifonata tabla pe langa rata de rezerva (practic fundul portbagajului)... e tabla simpla vopsita...
- spatiu generos pentru locurile spate
- nu mai exista multe din locasurile de depozit pe care le am la Megane II in interior
- directia muuult prea moale la viteze mici - feeback apropape zero - urit


Duster 1.5 dic 4x2 Laureate
- insonorizare prosta rau... daca trecand de pe a mea pe Fluence am simtit un pic de tot ca la Fluence au facut economie de materiale insonorizante apai cand am trecut de pe Fluence pe Duster m-a lovit rau. Daca poti sa stai in 2000 ture e cel mai decent (dar tot e ani lumina de Megane II)... daca insa viteza pe care o vrei cere motorului sa stea in 2500-3000 e trist.
- vantul care fluiera prin zona parbrizului (batea tare vantul afara ce-i drept dar na... la Fluence nu se auzea nimic in aceleasi conditii, aceeasi viteza, aceeasi zona de test)
- lipsa aeratoarelor pentru scaune spate (care teoretic ar fi trebuit sa fie sub scaunele fata... am pipait, m-am uitat... nu am vazut nimic... la mine si la Fluence sunt niste tuburi de plastic turtit sub scaunele fata... eu aia cautam
- zgomot mare ventilatie de la gradatia 2 a ventilatorului... pe la 3 dar mai ales la 4 fluiera auerul prin instalatie (la prima treapta a ventilatorului sta insa bine ca zgomot)
- joc foarte mare scaun, fata-spate si spatar
- vibratia motorului se simtea tare de tot in pedale mai ales in cea de ambreiaj (si un pic in volan)... fata de dusterul cu care am facut primul test drive (un 4x4 dci laureate) la care nu se simtea asa tare vibratia si oricum se simtea doar in pedala de ambreiaj
- materialul textil care acoperea scaunele foarte aspru - aderenta buna dar nu grozav la pipait
- pentru gustul meu trage foarte bine motorul
- pozitia inalta la volan incanta
- suspensia buna


Concluzii:
Am fost foarte inspirat sa fac test-drive cu toate masinile una dupa alta, Recomand cu caldura procedura pentru ca numai asa poti sa-ti dai seama de multe, de pilda nivelul de insonorizare. Sincer am fost si sunt cam dezamagit de zgomotul din habitaclu la Duster. Primul test drive pe care l-am facut, pentru ca l-am facut numai cu Duster, nu mi-am dat seama de diferenta, nu aveam termen de comparatie (nu aveam datele necesare proaspete in cap) pentru ca era masina unui amic care m-a luat de acasa si nu au fost conditiile de acum cand m-am dat jos din masina mea si hop in Fluence si dupa hop in Duster.
Una peste alta am aceeasi impresie care ma macina... daca tot dau o groaza de bani pentru mult timp trebuie sa judec bine ce fac si sincer pentru suspensia si garda la sol si tractiunea aia 4x4 trebuie sa raci rabat masiv la calitatea habitaclului si confort... si inca nu sunt convins ca merita.


Mai completez/editez daca imi mai aduc aminte de ceva...
jay333
QUOTE(edit0r @ 28 Mar 2011, 07:43)
Una peste alta am aceeasi impresie care ma macina... daca tot dau o groaza de bani pentru mult timp trebuie sa judec bine ce fac si sincer pentru suspensia si garda la sol si tractiunea aia 4x4 trebuie sa raci rabat masiv la calitatea habitaclului si confort... si inca nu sunt convins ca merita.

Daca vrei sa faci d-astea, s-ar putea sa merite. biggrin.gif
edit0r
Jay, am vazut, e frumos si nu pot sa spun decit bravo. De fapt aia ma si incanta la Duster dar de cand cu testdrive-ul chiar sunt trist... sa zic ca eu as tolera zgomotul (si lipsa confortului mai mult sau mai putin) dar la drum lung pentru multe ore nu stiu daca sotia ar accepta... oricum mi-a taiat avantul testdrive-u,l asta e clar... si chiar sunt suparat... cum am mai zis am senzatia ca s-au calicit la niste timpenii care iti faceau viata mai usoara si nu costau mult per total...
klaus
1. D-aia e ditamai topicul de insonorizare la sectiunea logan. Are o motivatie.
2. La drum lung te obisnuiesti cu zgomotul (chiar tu ai zis-o ca netrecand de pe o masina silentioasa imediat pe duster nu ti-ai dat seama de problema). Si conosc cetateni care au facut europa de la un cap la altul cu dusterul si au declarat ca e ok la capitolul confort.
C@talin
o masina mare de familie si dotata calumea ,ar fi si un renault espace tongue.gif daca vrei sh .
saddan
Care-i diferenta dintre acest topic si cel denumit generic: "VS-uri cu duster"? Eu nu vad nici una si in plus dublam inutil informatiile care cel mai probabil s-au mai spus.

Cu bine
klaus
VS-urile sunt cu masini "echivalente", cu suv-uri (cat de cat).
Nu cred ca fluence-ul este masina echivalenta duster. Parerea mea.
saddan
QUOTE(klaus @ 28 Mar 2011, 11:23)
VS-urile sunt cu masini "echivalente", cu suv-uri (cat de cat).
Nu cred ca fluence-ul este masina echivalenta duster. Parerea mea.
*



klaus tu ai "cat de cat" dreptate. Nu s-a discutat problema duster vs fluence acolo pentru ca nu a interesat pe nimeni la vremea respectiva. Dar ia posteaza acolo caracteristicile fluence sa vezi cati sar sa comenteze pro/contra la subiect.... pe persoana fizica, evident:)

Cu bine
C@talin
io comparasem in materie de sh si dotari,espace 4 a ajuns acuma la vreo 6000 euro sh destul de full,cu navi and shit.
e adevarat nu are 4x4 ca dusteru tongue.gif

ziceam ca poate ar fi o varianta mai buna decat MCv-ul ,ca zicea cineva si de mcv ca varianta.
silviuf42
Salut, Si eu am avut aceeasi dilema: la inceput eram hotarat la un Renault Megane (asta nou de acum). Am inceput sa am dubii cand am auzit ca apare Duster, in principal datorita avantajelor evidente pe care le are, dar si pentru ca e Dacia, noi mai avem un Logan nou benzina si suntem foarte multumiti de el (sunt patriot, ce mai wink.gif ). Bine, m-am mai uitat si la un Focus sau Octavia, la VW nici macar nu m-am mai obosit: in final toate s-au dovedit a fi foarte scumpe, adica, daca vrei ceva de genul masina de familie (break), un motor mic diesel, ceva dotari (ca altfel nu are rost), euro 5 (mare atentie la "ofertele" cu motor euro 4, unde vei plati in final si o taxa frumusica de prima inmatriculare la stat, eu am avut taxa 0 lei), pretul se apropia de 18-19.000 euro lejer, fara sa echipezi masina complet. Dupa ce m-am suit la reprezentanta intr-un Megane hatchback, m-am razgandit imediat (spatiul pentru genunchi in spate este aproape egal cu zero, este masina mai mult pentru femei sau de plimbat seara prin oras). Nu aceeasi situatie e si cu Megane break diesel euro 5, dar e si sensibil mai scump decat un Duster. Inca o chestie: pentru Ford Focus, daca vroiam un break si nu un hatchback trebuia sa platesc in plus vre-o 2500-3000 euro, cica masinile astea ei nu le importa in mod curent pentru ca nu exista cerere prea mare, de unde tie iti aplica un pret asa, mai de lista direct din Anglia, daca vrei un astfel de model.

Masina este excelenta, as putea spune, cel mai mult m-a surprins placut motorul. Zgomotul la interior este cam ridicat, intr-adevar, dar nu de la motor ci de la vant la viteze mari, adica pe autostrada nici macar nu mai are rost sa asculti muzica decat daca nu dai destul de tare, in rest pe soselele nationale este foarte acceptabil. De suspensie si garda la sol sunt mai mult decat multumit, tocmai am venit dintr-o incursiune off-road (drum forestier) in zona Voineasa si masina s-a comportat excelent, daca i-as pune si anvelope de teren as putea sa abordez si alte zone mai dificile, dar nu am nevoie. Mie la interior chiar imi place cum arata, mai spartan intr-adevar, dar parca si putin mai special (old school), comparativ cu multitudinea de modele in ziua de azi, cu o intreaga miriada de gadget-uri. Comparativ cu un turism, masina este mult mai lenesa la plecarea de pe loc, aici e de vina cutia de viteze cu treptele inferioare foarte scurte, asa ca daca sunteti genul ce ii place sa o calce de pe loc, nu e pentru voi; dupa treapta a 4-a, masina zburda, nu are greturi, inclusiv la turatii scazute. Spatiul interior: am carat congelator mare cu tot cu ambalaj si usa portbagajului s-a inchis complet: va ajunge? Consumul: chiar daca e motor diesel, marimea masinii si coeficientul aerodinamic isi spun cuvantul: 7-8 in oras, 6,2-6,4 centura Bucuresti si 5,7-5,8 in afara.

Pentru noi pana acum a meritat, sa vedem cum ne va tine in continuare. Alegerea finala a fost intre un Clio break 1.5 dci euro 4 si Duster, ne-am fortat mai mult si am ales Duster. smile.gif
PaulT
QUOTE(silviuf42 @ 28 Mar 2011, 17:42)


; dupa treapta a 4-a, masina zburda, nu are greturi, inclusiv la turatii scazute. Consumul: chiar daca e motor diesel, marimea masinii si coeficientul aerodinamic isi spun cuvantul: 7-8 in oras, 6,2-6,4 centura Bucuresti si 5,7-5,8 in afara.


*



Zau daca pricep de ce este vazut ca o masina de familie "mare"... Daca Duster este mare, desi este exact de dimensiunea Loganului, si exterior si interior , cum este MCV? Zburdalnicia se datoreaza rapoartelor foarte scurte pe care le are cutia de viteze. In mare parte si consumul este cum este datorita aceluiasi motiv(impreuna cu aerodinamica).

@edit0r - Daca nu ai frecvent drumuri in teren dificil(nu plimbari pe forestiere...) unde sa te ajute garda la sol sau tractiunea 4x4 orienteaza-te catre o rutiera. Daca ai avea drumuri grele si dese ar trebui sa te orientezi catre un offroader si nu catre un crossover sau SUV. Motive de genul iesirii din zapada pe strazi si altele de genul sunt departe de realitate, orice vehicul echipat corespunzator descurcandu-se linistit cu 4x2... La fel si garda la sol a unei rutiere normale este absolut suficienta pentru orice ai intalni pe sosele(si chiar pe forestiere daca ne referim la drumuri de acces catre zone turistice). Avantajele unei rutiere la rulajul PE SOSEA sunt de necontestat: stabilitate net superioara, consum mai mic, performante dinamice mult mai bune, confort interior(inclusiv acustic) superior .
Trofin Liviu
Daca ar fi dupa mine, as alege noul Megane Break. Imi place foarte mult masina si cu pachet de drumuri grele pot merge si la padure. Cand ma uit la spatele lui Duster imi vine sa mor, arata urat. Eu un afon la desen cred ca-l faceam mai frumos. Fluence- m-a sunat dealerul sa vin la un drive test ca-mi face o super oferta. I-am cerut scuze ca nu pot veni motivandu-i ca e foarte disproportionat si in consecinta nu-mi place. Nu a insistat absolut deloc si mi-a dat dreptate, apoi discutia s-a mutat in domeniul meu de interes.
klaus
QUOTE(PaulT @ 28 Mar 2011, 19:02)
Zau daca pricep de ce este vazut ca o masina de familie  "mare"... Daca Duster este mare, desi este exact de dimensiunea Loganului, si exterior si interior , cum este MCV?
*

Te asigur ca Scenicul, desi e de dimensiunea loganului si mcv-ului pe dinafara, pe dinauntru este MARE. Senzatia de spatiu interior este cu totul alta. Inclusiv data si de pozitia inalta.
Si cam la fel e in cam orice SUV de dimensiuna dusterului. Nu e doar o perceptie, este si o realitate
PaulT
Stiu foarte bine cum este Scenic-ul(am mers ceva timp cu unul) si confirm ce ai spus tu. As sublinia chiar ca nu e vorba de o senzatie ca ar fi mai mare. Chiar este structurat pe ideea de spatiu, plafonul fiind mai inalt si interiorul bine gandit si impartit. Interiorul este fizic mai mare. Dar, in cazul Duster si in general al crossoverelor (nici chiar in cazul ASX, Qasqai ) nu am avut niciodata senzatia de spatiu pe care o ai chiar si in MCV sau intr-un break(sau estate..) in general.. De Scenic sau fratele mai mare Grand Scenic si alte modele similare nu mai vorbesc biggrin.gif .. Duster, la interior nu are nimic in plus fata de Logan la nici un capitol. Daca vorbeam de SUV-uri ar fi fost intr-adevar vorba de alt spatiu (Ix 35, Outlander, X-Trail..).
tag21
@ initiatorul topicului - Este destul de greu sa iti cumperi o singura masina, la un pret evident acceptabil si care sa aiba si ceva din calitatile unei berline (sau break) de drum lung dar .... sa aiba si ceea ce poate Dusterul sa ofere: garda la sol mare, 4x4, portbagaj mare etc ... grea decizia si oricum in final indiferent ca iti vei lua Fluence sau Duster probabil cindva in viitor tot vei regreta ca nu ai acele "features" pe care le avea cealalta masina ... parerea mea ....

Ca sa iti cumperi a 2a masina ... aici intervine problema financiara icon_mrgreen.gif

[Probabil ca cel mai bine ar fi sa existe o masina mica, nepretentioasa, usor de intretinut, fiabila pt offroad usor si mediu (gen Samurai, Jimny, Vitara) si o masina mai mare (din clasa compacta sau suv) pentru drumuri mai bune si lungi, fie in tara sau in afara tarii ... ]

Totusi cred ca in cazul tau trebuie sa 'definitivezi' cam ce ti-ai dori cu adevarat sa ai:

1. avantajul garzii la sol mai mari si 4x4
sau
2. confortul sporit si (de ce nu ?) designul exterior si interior mai frumos al unui Fluence de ex. sau altceva asemanator (Reno Megane break poate etc )

Daca in final ratiunea si/sau inima iti va 'dicta' sa te orientezi spre ........ natura mai mult biggrin.gif .... ok, alege Dusterul !!! dci 4x4 ;

Daca simti ca nu vei calca asa de des pe drumuri mai forestiere, ca nu vei face mai deloc din ceea ce ne-a aratat 'Jay' aici si pe celalalt forum ( multumiri din nou Jay pt filmuletele minunate wub.gif ) ..... ok, alege Fluence sau ceva din aceeasi categorie, fie berlina sau break sau minivolum ;

Si .......... oricare ar fi decizia .... don't look back ! ... adica sa nu-ti para rau ! smile.gif


ps: inteleg ca timp de gandire exista inca asa ca .... nu te grabi ... sunt convins ca vei lua pina la urma cea mai buna hotarire pentru tine !
danielst
Oameni buni, nu ca as vrea sa ma contrazic cu cineva, dar revin la o idee pe care am exprimat-o tot in topicul asta: Duster e superior(ca si confort) si util nu doar pe drumuri forestiere ci pe aproape orice drum <= "judetean" din tarisoara noastra, ca sa nu mai vorbesc de accesul in noile zone 'rezidentiale' (daca te muti de la bloc sa nu parchezi 'jeepul' in fata scarii smile.gif )
Am cochetat si eu cu ideea unui 4x4 mic pentru 'rupere', dar adevarul e ca o masina ca aia (gen Vitara, sa nu zic Samurai) nu prea e confortabila la utilizare zi de zi.
Asa ca eu am luat un duster full(iesit la 16.400 in iunie anul trecut) de care nu am mila si ca sa-mi fac damblaua ,pentru sosea, ma invart de un alfa 159 second(cam pe la 9.000) si uite asa le am pe toate in costul unui suv mai cu pretentii (~25k; ps. oricum am nevoie de 2 masini in familie)
silviuf42
QUOTE(PaulT @ 28 Mar 2011, 19:02)
Zau daca pricep de ce este vazut ca o masina de familie  "mare"... Daca Duster este mare, desi este exact de dimensiunea Loganului, si exterior si interior , cum este MCV?
@edit0r - Daca nu ai frecvent drumuri in teren dificil(nu plimbari pe forestiere...) unde sa te ajute garda la sol sau tractiunea 4x4 orienteaza-te catre o rutiera. Daca ai avea drumuri grele si dese ar trebui sa te orientezi catre un offroader si nu catre un crossover sau SUV. Motive de genul iesirii din zapada pe strazi si altele de genul sunt departe de realitate, orice vehicul echipat corespunzator descurcandu-se linistit cu 4x2...


@PaulT: Am spus eu ca ar fi cel mai spatios SUV sau turism? Nu. Sunt perfect de acord ca un MCV are cu mult mai mult spatiu interior decat un Duster. Eu vorbeam de spatiu interior ca si modularitate, adica pentru incarcaturi in portbagaj cu bancheta spate rabatata sau nu. Orice break este considerat masina de familie (deci inclusiv un SUV), cu atat mai mult daca are si portbagaj exterior pe plafon. Comparatia ta cu Logan este perfect justificata (la capitolul spatiu pe latime in interior este la fel cu un Duster), dar Loganul este o berlina, ceea ce o exclude din start din clasa masinilor de familie. Un SUV este cu atat mai mult o masina de familie cu cat iti da un sentiment de siguranta: siguranta ca la un accident ai sanse mai mari sa scapi, siguranta de a nu ramane impotmolit pe undeva cu familia, etc.

Cu partea a doua te contrazic lejer: daca stratul de zapada este prea mare chiar si in parcare la bloc, nu mai iesi decat cu lanturi (pentru un 4x2), poti sa ai orice fel de anvelope; dar lanturile nu sunt o solutie cand iesi pe carosabil curatat, asa ca este destul de dificil pentru ca trebuie sa le schimbi din nou, samd. Nu spun acum ca iti trebuie suv/crossover neaparat in oras, dar e mult mai lejer cu un 4x4, nici macar nu mai ai nevoie de lanturi, iar daca ai ocazia sa il cumperi la un pret bun, merita. Daca tu imi spui ca te duci iarna pe un drum forestier plin cu zapada inalta si gheata cu un 4x2, atunci eu iti spun ca: fie exagerezi, fie vom auzi de tine pe la televizor, no offense.

<span class='edit'>29 Mar 2011, 10:41:</span>
QUOTE(tag21 @ 28 Mar 2011, 23:32)
@ initiatorul topicului -  Este destul de greu sa iti cumperi o singura masina, la un pret evident acceptabil si care sa aiba si ceva din calitatile unei berline (sau break) de drum lung dar .... sa aiba si ceea ce poate Dusterul sa ofere: garda la sol mare, 4x4, portbagaj mare etc ... grea decizia si oricum in final indiferent ca iti vei lua Fluence sau Duster probabil cindva in viitor tot vei regreta ca nu ai acele  "features"  pe care le avea cealalta masina ... parerea mea ....


Asta cam asa e, pentru ca o masina de teren nu prea e echivalenta cu un turism break. In cazul Duster, diferenta se mai atenueaza pentru ca este un crossover, si nu offroad. Acum, nu poti sa le ai pe toate. De ce spun asta? De exemplu, pe mine ma enerveaza cutia asta de viteze scurta, dar, cum spuneam, asta e compromisul pe care trebuie sa il faci. Compromis faci si pentru un suv mai scump, unde incep sa te termine asigurarile si consumul de carburant din cauza motoarelor mai mari.
dizzy
Nu poti sa antifonezi Dusterul ca sa mai reduci din zgomote?
Ca nu cred ca poti monta sistem 4x4 pe Fluence.
tag21
QUOTE(silviuf42 @ 29 Mar 2011, 10:17)
Acum, nu poti sa le ai pe toate. De ce spun asta? De exemplu, pe mine ma enerveaza cutia asta de viteze scurta, dar, cum spuneam, asta e compromisul pe care trebuie sa il faci. Compromis faci si pentru un suv mai scump, unde incep sa te termine asigurarile si consumul de carburant din cauza motoarelor mai mari.
*


--------------

Sunt de acord cu tine ... nu poti sa le ai pe toate si exista compromisuri. Totusi pentru drumurile din tara asta, care sunt asa cum sunt (adica mai mult proaste decit bune) si daca mai faci si destui km pe an cu masina .... cred ca ai facut o alegere buna cu Dusterul dci 4x4.

O singura chestie sa o mai pun pe tapet , ca am uitat in postul de ieri .... ref. la diesel, astea noi Euro5 vin cu acel DPF, nu ? deci banuiesc ca trebuie sa ai grija sa o scoti la drum lung, sa o forjezi putin ... am auzit ceva probleme la unii posesori de diesel cu DPF (Xtrail si Forester nou) din cauza faptului ca mergeau preponderent in oras si subturat .... Tu ai avut probleme pina acum din aceasta cauza ?!
jay333
Pe langa diferenta de pret dintre diesel si benzinar, filtrul de particule pe o masina folosita foarte mult in oras m-au facut sa vreau benzinar (bine, ar mai fi si alte motive pe care nu are rost sa le insir aici). Sunt curios ce se intampla daca te prinde regenerarea filtrului in mod repetat in trafic urban sau la drumuri scurte.
C@talin
da ce regenerarea filtrului se face asa de capu ei ?
Stiam ca se face doar manual la comanda din diagnoza. unsure.gif

Se pare ca asa e mai are si ciclu de auto regenerare,iaute ce zice un user opel
QUOTE
Vad ca esti specialist! Ai dat un sfat excelent!
Periodic FDP adica filtrul de particole diesel se auto-curata printr-un proces dictat de computerul motorului care comanda un timp de injectie suplimentar la evacuare, crescand temperatura gazelor la iesire si initiind arderea la peste 700 grade Celsius a particulelor de carbon adunate in filtru. Cand motorul functioneaza in acest regim, consumul instantaneu la relanti e de peste 4 litri/h si nu e bine ca sa opresti motorul cand observi ca e in ciclul de regenerare. Cel mai bine e sa alegi un loc mai putin populat, sa opresti din mers masina si sa turezi in gol motorul la 3500 rot/min si sa mentii exact aceasta turatie pana se regenereaza complet filtrul. Atunci vei auzi un mic "clic"inspate, si consumul instantaneu la 3500 ture va scadea de la cca 10 l/h la cca 5 l/h. Datorita arderii particolelor de carbon, filtrul se inroseste , normal, iese un fum negru si urat si miroase a plastic si cauciuc ars de la tampoanele de cauciuc care sustin toba de esapament si filtrul de particole. Totul e normal. Si se consuma in plus cam 1 litru de motorina la fiecare ciclu de curatare-regenerare.
Acum sunt mare expert, dar cand mi s-a intamplat si mie prima data, am intrat intr-o paniuca de nedescris ca imi ia foc masina si ca pocnesc de caldura "tablele" de dedesubt.
Sarbatori fericite la toata lumea !
smile.gif
jay333
Cum la mine nu e cazul, nu prea am acordat mare importanta insa parca tin minte ca in manual zice ceva si de auto-regenerare. Am sa verific acasa, sa nu vorbesc prostii.
tag21
Eu cred in continuare ca un diesel euro5 merita cind ai de facut cel putin 20-25k km pe an, de preferinta drumuri lungi, evident extraurbane. Este imbatabil in cazul asta. Altfel .... eu unul as prefera sa nu ma 'incurc' cu potentialele probleme cauzate de acest filtru de particule si nu numai .... in fine, eu ca eu .... dar daca masina va fi condusa si de sotie .... aici e aici icon_mrgreen.gif ..... pentru ea (plus drumuri scurte si dese in oras, plus un total pe an ce nu depaseste 10-12k km ...) numai bun o benzinar (old-school) aspirat up.gif ..... acum ma rog, fiecare cu ideile si micile lui placeri biggrin.gif
arson
mai bine alta masina. dusterul este bun ca vehicul utilitar pe drumuri de munte. 4x2 nu are haz, interiorul este comparabil cu sandero, portbagajul pare mare dar e sub valoarea unei berline.
eu am avut si l-am vandut. acum astept sa intru in posesia unui sedan. dusterul a fost o experienta din care am invatat ca dacia nu o sa depaseasca niciodata filozofia "merge si asa".
D-Ice
Corect, mai bine alta masina 04.gif . De exemplu un Polo Base la acelasi pret, dar are sigla de VW. Sau un Te-De-I SH din targ, asta e ce poti lua la banii astia, altfel decat Dacia. Mie nu-mi place Polo, de exemplu, iar SH nu as lua decat daca as cunoaste masina de noua si proprietarul, altfel nu. Dar sunt pline targurile de amatori si service-urile de fraieri.
P.S. Am sedan dar l-as schimba cu un SUV. Pentru o familie cu un copil e exact ce trebuie.
PaulT
QUOTE(silviuf42 @ 29 Mar 2011, 11:17)
@PaulT: Am spus eu ca ar fi cel mai spatios SUV sau turism? Nu. Sunt perfect de acord ca un MCV are cu mult mai mult spatiu interior decat un Duster. Eu vorbeam de spatiu interior ca si modularitate, adica pentru incarcaturi in portbagaj cu bancheta spate rabatata sau nu. Orice break este considerat masina de familie (deci inclusiv un SUV), cu atat mai mult daca are si portbagaj exterior pe plafon. Comparatia ta cu Logan este perfect justificata (la capitolul spatiu pe latime in interior este la fel cu un Duster), dar Loganul este o berlina, ceea ce o exclude din start din clasa masinilor de familie. Un SUV este cu atat mai mult o masina de familie cu cat iti da un sentiment de siguranta: siguranta ca la un accident ai sanse mai mari sa scapi, siguranta de a nu ramane impotmolit pe undeva cu familia, etc.

Cu partea a doua te contrazic lejer: daca stratul de zapada este prea mare chiar si in parcare la bloc, nu mai iesi decat cu lanturi (pentru un 4x2), poti sa ai orice fel de anvelope; dar lanturile nu sunt o solutie cand iesi pe carosabil curatat, asa ca este destul de dificil pentru ca trebuie sa le schimbi din nou, samd. Nu spun acum ca iti trebuie suv/crossover neaparat in oras, dar e mult mai lejer cu un 4x4, nici macar nu mai ai nevoie de lanturi, iar daca ai ocazia sa il cumperi la un pret bun, merita. Daca tu imi spui ca te duci iarna pe un drum forestier plin cu zapada inalta si gheata cu un 4x2, atunci eu iti spun ca: fie exagerezi, fie vom auzi de tine pe la televizor, no offense.


Pai asta am spus si eu... Ca un MCV are semnificativ mai mult spatiu in plus, in conditii chiar mai bune de acces. Spuneam ca orice masina break are spatiu interior mai mare.. La incarcarea obiectelor voluminoase bineinteles ca este peste orice sedan, datorita tipului de caroserie(dar, este sub orice break de pe piata).. Si cu Toyota Yaris am dus obiecte de dimensiuni absolut SF pentru Logan(de exemplu). Daca trebuie cumparat un crossover pentru asta.. In conditiile in care masina are si ocupanti, volumul de incarcare disponibil este semnificativ mai mic la Duster fata de Logan. Nu cred ca vei incarca peste nivelul banchetei cu avand un copil pe bancheta din spate... Si fara pasageri in spate este extrem de periculos sa incarci peste nivelul separatorului portbagaj/habitaclu. Ca sa revin la ideea initiala, ma miram si ma mir in continuare de ce argumentul multor persoane in achizitionarea Duster este impresia de masina de familie MARE.. Fata de o rutiera are n dezavantaje la rularea pe sosea.. Eu consider ca orice sedan cu spatiu interior generos si portbagaj incapator poate fi denumit masina de familie(nu ma refer la latura utilitara vis a vis de carat obiecte masive ci strict la efectuarea unei calatorii cu familia). Iar la bani de Duster se poate lua Megane Sport Tourer sau chiar Grand Scenic. Sau, alte break-uri, gen Kia C'eed Wagon, Opel Astra Classic III, si lista poate continua... Asta ca sa nu zic doar de MCV biggrin.gif . Si nici sa nu mai amintesc ce sedan-uri se pot lua in acesti bani..

La partea cu zapada unde ma contrazici ata de lejer da-mi voie sa spun ca nu ai deloc dreptate. In 19 ani de condus tot felul de masini(inclusiv crossover/SUV/offroader) si mult peste 1mil de km parcursi in cele mai variate conditii si prin toata Europa in toate anotimpurile NU am intalnit o singura situatie in care sa nu pot rula pe vreun drum public principal sau secundar cu o masina normala echipata corespunzator. Nu am simtit nevoia sa cuplez niciodata 4x4(daca eram la volanul unui vehicul cu tractiune integrala) pe drumuri publice, si nici lanturi nu a trebuit sa folosesc... le-am avut iarna in portbagaj dar au ramas in cutie. Si, daca din cauza zapezii se ajunge la situatia foarte trista de a se bloca un drum, absolut la fel de cuminte vei sta impreuna cu celelalte masini care nu pot nici avansa nici degaja drumul, chiar si daca ai avea Hummer H1. Daca tu intentionezi sa te duci cu un crossover(indiferent de marca) pe forestiere cu zapada inalta iti doresc succes. Dar macar nu lua familia cu tine...
4x4 am folosit cand din pura dorinta de joaca m-am mai bagat prin teren greu accesibil(cu grad de dificultate serios, nu plimbari pe forestiere accesibile oricarui turism). Iar in situatiile in care am avut nevoie de integrala nici un vehicul dotat cu transmisie 4x4 light gen crossover si unele SUV-uri nu ar fi facut nici o branza. Nu e cazul sa se confunde un crossover cu un 4x4 dedicat. Oricum, am o curiozitate si vis a vis de garda la sol.. Cu ce te ajuta diferenta dintre 16cm-17cm cat are un turism si 18-21cm cat are un cross sau suv in cazul rularii pe sosea? Sau suspensiile destul de moi care reprezinta un compromis intre rularea pe sosea si rularea pe teren offroad cu grad redus spre mediu de dificultate? Cu stabilitate slaba, ruliu accentuat, centru de greutate inalt? Ca a doua masina e fun sa ai ceva cu care sa te aventurezi in zone dificile(si ar fi mai indicat un offroader-chiar mic gen Suzuki Samurai- care sa si reziste solicitarilor, ca un crossover nu e facut sa reziste prea mult la rulaj preponderent in teren dificil). Dar, pentru oricine ruleaza in procent mare doar pe sosea, o rutiera va fi mereu o alegere mai buna din toate punctele de vedere. Si o rutiera se descurca fara probleme in cazul unor incursiuni ocazionale pe forestiere cat de cat utilizabile(repet, cum sunt cele de acces catre diverse statiuni, nu cele de pamant pe unde circula utilajele forestiere)..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.