Jay, a inceput sa ma roada de cind in Meganul II hatchbag cu carutul si patutul era cam gata cu spatiul din portbagaj... si unde mai pui ca mai erau o groaza de alte bagaje. Atunci am zis ca neaparat ne trebuie o masina mai mare si din una in alta am ajuns la Duster.
Acum daca stau sa ma gandesc bine chiar nu mai stiu cum de m-am oprit la Duster si cum de nu prea m-am uitat la alternative. E drept ca Dusterul parea alegerea buna : O masina ieftina (pentru ceea ce e binenteles), pe care mi-as permite sa o intretin, cu care nu as avea probleme iarna de nici un fel sa ies din parcare cind e zapada mare, sa merg fara probleme pe aleile dintre blocuri cind nu e data zapada (iarna asta a fost chiar dificil), sa parchez in diverse locuri unde e zapada mare sau chiar nu a fost data mai deloc, sa urc diverse pante la munte pe care nu reusesc sa le urc cu meganul (mai ales cele care sunt si in curba si unde nici cu avant nu reuseam). Neaparat diesel , merg destul in orasul asta aglomerat si de exemplu Meganul meu in iarna asta in oras nu l-am vazut sub 13.2% si are motor de 1.6 (media asta e facuta in ultimi 700km). Rutina mea e cam asta : dau drumul la motor si ies sa dau zapada sau sa racaii geamurile, daca parbrizul e bocna il las ultimul.
Duster si pentru ca are suspensiile mai zdravene pentru toate gropile din tara asta si 4x4 pentru ca iti deschide noi posibilitati, picninc, pescuit, drumuri forestiere, excursii pe drumuri mai dificile unde nu ai ajunge cu o berlina sau chiar daca merge si cu berlina sigur intalnesti portiuni de drum unde strici berlina.
Am avut o tentativa de a configura o Octavia si mi-a iesit destul de scumpa si nu am configurat-o cine stie ce dupa care m-am uitat si la Fluence. E clar alta clasa si alta mancare de peste dar mergand pe idea unei masini mari si incapatoare am zis ca hai sa incerc… M-au incurcat cei de la Renault rau de tot cind mi-au dat Fluence-ul accesorizat maxim posibil (dar fara prostii gen trapa si piele) la un super pret comparandu-l cu pretul Dusterului.
Hai sa scriu si mai succint
Fluence:
+consum motorina mai mic decit Duster
+insonorizare mai buna ca Duster
+xenon
+senzor lumina si ploaie
+sistem audio net superior
+oglinda electrocroma
+clima
+sistem card miini libere
+tempomat
+aeratoare spate in consola centrala
+scaune fata cu incalzire
+parasolare spate si luneta
+cotiera
+garantie 4 ani
+50000 km revizii gratuite
+reduceri mari de pret si oferte speciale
-garda sol
-interiorul crem
-casco mai scump ca la Duster
-nu e 4x4
-sistemul de balamale de la portgabaj absolut oribile
-diverse locasuri de depozitare din habitaclu care erau la Megane II nu mai exista la
Fluence
-e lunga si mai dificil de parcat
Duster
+4x4 (si multitudinea de posibilitati pe care ti-o ofera)
+garda la sol
+spartan/simplu/basic dar in timp nu prea are ce sa se strice
+portbagaj (deschidere mai mare si volum mai mare daca il incarci pina sus)
+intretinere un pic mai ieftina
+casco mai ieftin
+pozitie inalta la volan
+suspensia
+decenta calitatea interioara (plastice tari dar nu scartaie nimic)
-pretul care creste incet incet
-faptul ca nu se fac nici un fel de oferte sau reduceri
Lista ramane deschisa, ma gandesc si mai scriu/completez. Zilele astea o sa fac un nou test drive cu un Duster diesel 4x4 110CP (mai muncit sa vad cum se prezinta) si un test drive cu Fluence si mai scriu... poate va citi cineva care se alfa in aceeasi dilema si o sa-l ajute.
Voi continua...