Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Va rog ajutati-ma Urgent!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Mixtretu
Al si eu o Solenza Scala din 2003 si imi intrerupe si miroase a benzina,nu de mult mi-a fost schimbata chiuloasa, am mea fisurandu-se,am schimbat-o si nu am avut probleme numai dupa o vreme circa o saptamana a inceput sa imi intrerupa mai ales daca calcam mai tare pedala si simt miros puternic de benzina.Va rog ajutati-ma!!!!Multumesc! excl.gif
Maskatu
O verificare generala ar fi binevenita...
-senzor turatie
-filtru benzina
-pompa benzina
-presiune in rampa
-bujii
-motoras pas cu pas
-corp clapeta
marius80_eugen
Mergi la un service autorizat , ai grija de toate foile care ti le da , platesti taxa de constatare si nu pleci de acolo pana nu se rezolva problema . Daca iti face ceva la masina ai garantie si daca nu e de acolo sunt obligati sa-ti rezolve problema si NU sa-ti ia banii pentru alte probleme .
Problema ta nu se rezolva in parcare , deci mergi in service autorizat sa fii acoperit legal !
dede_alex_87
aprob in totalitate ce zice marius
Daedalus
Vezi macar ochiometric daca iti scapa benzina pe undeva, posibil zic eu pe la rampa de injectoare, sa nu stea mufa aceea cum trebuie si daca iti scapa benzina iti scapa si presiune ceea ce ar fi logic dupa cum descrii problema ca isi pierde din vlaga.
Maskatu
Nu se rezolva in parcare, dar nu este nici mare greutate, sa verifi cativa senzori si cateva filtre.
wheelman2011
da ce sfaturi bune dau unii colegi, sa se duca intr-un service autorizat ( nu ca ar conta in mod deosebit toti au preturi de japca si isi bat joc de oameni) ca sa-si rezolve problema, asa ceva nu cred ca i-ar fi trecut nimanui prin cap, e o idee excelenta, cu asa sfaturi nu stiu ce rost mai are forumul 04.gif iar referitor la rezolvatul problemelor in parcare ati fi uimiti cate se pot rezolva in parcare sau intr-un garaj cu vointa si ceva pricepere, ambreiaj, chiuloase demontate, distributii etc. dar e totusi nasol ca iesi prea ieftin si nu ai factura si nici nu ai posibilitatea sa platesti TVA-ul si asta e chiar pacat. wink.gif acum referitor la problema in cauza s-ar putea sa fie de vina o fisa sau o bujie nasoala sau chiar 2, deci verifica bujiile si fisele si chiar si senzorul de turatie nu ar strica sa-l cureti sau poate ai un injector care iti face figuri, oricum verifica ce ti-am spus si ne spui ce ai constatat.
klaus
1. Prima oara trebuie depistata sursa mirosului de benzina. Eu as verifica tubulatura de alimentare ("cotul"), etanseitatea garniturii de la ansamblul pompei de benzina, conducta de benzina si fixarile ei, furtunele de la recuperarea vaporilor de benzina.
2. Dupa care as trece la lipsa de putere, si as incepe cu reglatul culbutorilor si apoi restul (pompa, conducta de la pompa, injectoare, bujii, fise, bobina)
marius80_eugen
klaus - problema cam asa ar incepe sa se rezolve , cel putin din punct de vedere al pasilor , dar nu oricine poate sa verifice ce spui tu in parcare , apoi un test clip tot trebuie facut ;

wheelman2011 - in afara de ma critica , nimic bun nu ai spus si nici nu ai inteles la ce m-am referit . Da , s-ar putea sa fie de bine vre-o bujie si orice problema o rezolvi in parcare , asa sa faci tu mereu .
Senzorul de turatie NU are treaba cu motorul DUPA ce a fost pornit ! Va verifica cu siguranta TOT ce i-ai spus tu cu atata precizie !

Am spus sa mearga intr-un service autorizat si sa ia factura si acte pe tot ce fac respectivii , tocmai sa nu fie jecmanit de vre-un Gigel intr-un service de cartier , unde il pune sa schimbe jumatate de motor degeaba . In service schimbi NUMAI ce e nevoie si raspund pentru ce schimba si iti ofera garantie pentru orice fac .
Cei care au trecut prin probleme cu service-uri stiu despre ce vb .
Daedalus
Cu respect Dl Eugen te contrazic. Experienta mea in service-uri autorizate gen Dacia m-a facut sa nu mai calc pe la ei nici in ruptu capului. Si stii de ce? Pentru ca atat timp cat mecanicii sunt tot romani si cu mentalitate idioata, nu ma incalzeste cu nimic ambalajul decat la buzunar.. in sensul ca imi ia foc si arde toti banii. Daca as putea sa-mi rezolv personal toate problemele la masina as face-o ca nu e chiar mare lucru in mare parte, dar din lipsa de timp si scule de multe ori merg si in service.
Aia cu trasul la raspundere ai dreptate ce sa zic dar de multe ori pentru un rahat de treaba, scuza-mi expresia, nici nu-ti mai vine sa te complici chiar daca stii ca o sa castigi.
Si sa relatez o experienta personala, am avut o problema timp de vreo 2-3 ani cu pornirea si faptul ca intrerupea motorul si daca era dupa cei de la Dacia schimbam jumatate de masina dar numai ce trebuia nu (am refuzat de fiecare data pentru ca mi se parea dubios). Si am facut si testu' ala clip minune care de fiecare data spunea ca totul e ok. Si pana la urma tot eu i-am dat de cap, fara sa vreau sa ma laud si erau injectoarele de vina (sau unul din ele.. le-am schimbat pe toate oricum) N-o fi peste tot asa in service-uri autorizate, dar de reparatiile in parcare pot sa spun ca nu ma plang. Plus ca e substantial mai ieftina repararea "in parcare", uneori gratis daca repar eu. Pentru cine nu se pricepe sau nu vrea sa se bage, cel mai bine s-ar duce intr-un service la recomandarea prietenilor sau forumistilor, recomandare directa nu "un service autorizat". Asa am gasit si eu un service de care nu ma mai dezlipesc cand am nevoie si lucreaza bine si iau si bani putini... dubios de putini.

PS Sa nu mai spun ca de fiecare data am plecat din service Dacia cu o alta problema generata de ei, cea mai grava fiind bielete de directie nestranse. Daca mor vreau sa stiu macar ca am murit de mana mea.

Numa' bine si fara incidente tuturor
george_scala_2004
QUOTE(Daedalus @ 20 Apr 2011, 15:48)
...Asa am gasit si eu un service de care nu ma mai dezlipesc cand am nevoie si lucreaza bine si iau si bani putini... dubios de putini.
...
*



Salut,

Unde se afla acea minune de service ? Se poate, daca nu se doreste, macar in pm ?

Multumesc,
wheelman2011
@marius80_eugen nu te-am nominalizat pe tine am spus ”altii ” tocmai ca sa nu se supere nimeni, dar acum chiar ca ma bufneste rasul cand vad ce aberatii spui si asta denota ca habar nu ai, dar iti place sa postezi aiurea ca sa faci postari probabil sau doar iti place sa te auzi vorbind, dar iti spun ca senzorul de turatie ( sau de detonatie cum mai este el numit ) ARE multa treaba cu motorul si dupa ce porneste, nu stiu daca are rost sa explic rolul lui ca tot nu intelegi, dar iti spun ca UCE care gestioneaza sistemul de injectie se bazeaza pe el pentru a stii in permanenta pozitia pistoanelor si implicit a axei, pentru a putea da comanda bobinei duble sa initieze scanteia care e data simultan 1 cu 4 si 2 cu 3 ( in opinia mea fiind impropriu spus bobina pentru ca si produce si distribuie scanteia in acelasi timp, aceeasi piesa la Opel e denumita mai corect modul de aprindere dar asta e o alta discutie ) deci mai pe intelesul tau, practic fara acest senzor UCE nu are cum sa stie in ce pozitie se afla niste dracovenii pe acolo prin motor si fara el nu merge. laugh.gif Acum referitor la sfatul cu mersul in service autorizat ca ai garantie e un sfat dat la misto sau in necunostinta de cauza, eu personal stiu o multime de exemple cand oamenii au fost in service-uri autorizate si au fost jecmaniti, prostiti cu piese schimbate aiurea altele inlocuite, substituite si furate practic de pe masina, cu benzina furata din masina si diverse luate de prin masina si etc. chiar am un prieten care a fost intr-un service ca ii mergea masina prost si il puneau jepcarii sa faca chiuloasa ca vezi doamne e nasoala si nu are compresie si speriat omul de cat i-au cerut a venit saracu sa ma uit putin la masina sa vad ce are si bineinteles ca nu avea nimic chiuloasa i-am schimbat bujiile si fisele care erau duse, am mai curatat putin senzorii si apoi a mers masina perfect, deci lasa-ne cu service-urile autorizate ca suntem satui de tot felul de smecheri care se imbogatesc pe spatele clientilor nestiutori si creduli.
nikuniku
wheelman2011 e aci ai gresit cu senzorii
senzor de turatie da ai zis bine dar
senzor de detonatie intra in,,joc,, atunci cand sesizeaza detonari periculoase in motor si reduce avansu la injectie si scanteie,pentru a preveni ,,pocniturile,,datorate benzinei de buna calitate
klaus
wheelman2011, ca te vad mai cunoscator, as avea dorinta la tine sa detaliezi niste afirmatii:
QUOTE(wheelman2011 @ 20 Apr 2011, 16:30)
iti spun ca senzorul de turatie ( sau de detonatie cum mai este el numit ) ARE multa treaba cu motorul si dupa ce porneste, nu stiu daca are rost sa explic rolul lui ca tot nu intelegi,
Care e senzorul ala de turatie care zici tu ca se numeste si "de detonatie"? Pe ce principiu ar merge un senzor de turatie (cititor de zimti) si un senzor de detonatie (care vibreaza la detonatii)?
QUOTE(wheelman2011 @ 20 Apr 2011, 16:30)
pentru a putea da comanda bobinei duble  sa initieze scanteia care e data simultan 1 cu 4 si 2 cu 3 ( in opinia mea fiind impropriu spus bobina pentru ca si produce si distribuie scanteia in acelasi timp, aceeasi piesa la Opel e denumita mai corect modul de aprindere dar asta e o alta discutie )
Cum distribuie bobina scanteia la cilindrul 2 si apoi la 4?
wheelman2011
nu sariti, nu sariti biggrin.gif ca nu am spus ca e unul si acelasi lucru, am auzit pe altii ca ii spuneau si asa dar clar nu e acelasi lucru sunt 2 chestii diferite fiecare cu treaba lui.
klaus
QUOTE(wheelman2011 @ 20 Apr 2011, 18:06)
nu am spus ca e unul si acelasi lucru, am auzit pe altii ca ii spuneau si asa dar clar nu e acelasi lucru sunt 2 chestii diferite fiecare cu treaba lui.
*

QUOTE(wheelman2011 @ 20 Apr 2011, 16:30)
iti spun ca senzorul de turatie ( sau de detonatie cum mai este el numit )
*

mincinos.gif

Si cu bobina cum ziceai ca e? Cum DISTRIBUIE bobina?
djasu82
se invart eletroni biggrin.gif in bobina de la 1-3-4-2
marius80_eugen
QUOTE(wheelman2011 @ 20 Apr 2011, 15:30)
... , dar iti spun ca senzorul de turatie ( sau de detonatie cum mai este el numit ) ARE multa treaba cu motorul si dupa ce porneste, nu stiu daca are rost sa explic rolul lui ca tot nu intelegi...
*


QUOTE(wheelman2011 @ 20 Apr 2011, 17:06)
nu sariti, nu sariti  biggrin.gif ca nu am spus ca e unul si acelasi lucru, am auzit pe altii ca ii spuneau si asa dar clar nu e acelasi lucru sunt 2 chestii diferite fiecare cu treaba lui.
*


BA DA , exact asta ai spus ! Ai spus ca senzorul de turatie mai este denumit si senzor de detonatie .
Eu nu inteleg , eu spun aberatii , tu esti destept , eu cedez , bv. ai castigat !
Daedalus - deci pana la urma ai gasit un service bun , in care ai incredere si in service tot te duci ...

In rest suntem offtopic , nu stiu daca omu si-a rezolvat problemele si nici nu a mai postat nimic pana acum .
Maskatu
Senzorul de turatie influenteaza "bunul mers" al motorului, daca ni se permite folosirea acestei expresii. Din experiente personale, atunci cand senzorul de turatie era "murdar" de calamina in acel varf, idem si pentru mufa lui, problemele cu pornitul motorului se manifestau in urmatorul fel: motorul invartea in gol dar nu pornea. Si intr-un fel sau altul influenta si turatiile.

Eu unul sunt satul de service-uri, mai ales de cand am fost la mai multe service-uri dacia sa intreb cat mi-ar fi luat pentru a schimba anumite piese, si cand am vazut ca peste tot manopera era mai scumpa decat piesele in sine (piese originale nu de "srl), am zis sa fie ei sanatosi.

Daca are un minim de cunostinte tehnice si cateva scule, poate sa verifice si singur senzorul de turatie si sa il curete, motorasul pas cu pas, bujiile si fisele. Macar mai "bifeaza" lista de posibile cauze si mai elimina din ele, si poate intr-un final se duce la service.

wheelman2011
tot off topic dar vreau sa explic ce am vrut sa spun cu bobina care nu e doar o simpla bobina, la motorul de Renault care e si pe Solenza nu exista un ruptor distribuitor ( delco clasic denumire data dupa firma care la produs pentru prima si care este antrenat de axa cu came asa cum au motoarele mai vechi ) aici rolul lui e preluat de aceea ”bobina” care produce si distribuie scanteia in acelasi timp si daia cei de al Opel ii spun modul de aprindere, avantajul acestui sistem fiind furnizarea de energie constanta bobinei, oricare ar fi regimul de turatie al motorului si bineinteles eliminarea pieselor in miscare cum este la sistemul clasic.
Acum referitor la service-uri autorizate sau nu, eu ma enervez de fiecare data cand aud recomandari de genul asta, daca nu stii o rezolvare la problema unui coleg mai bine nu spui nimic decat sa-l trimit la jepcarii aia din service-uri, cat despre magariile facute de asa zisi mecanici din service-uri autorizate as putea sa scriu un roman, deci hai mai bine sa incercam sa ii ajutam pe colegi cum putem si sa nu-i trimitem una, doua in service, eu unul nu calc in service niciodata, decat la geometrie si cand am fost sa bag freon, in rest rezolv totul eu personal, deci daca vrei poti scapa de service.
bogdanelkva
Nu doar daca vrei,mai trebuie sa si cunosti cate ceva,ca sunt unii care doar stiu sa invarta de volan. biggrin.gif
klaus
QUOTE(wheelman2011 @ 21 Apr 2011, 13:02)
la motorul de Renault care e si pe Solenza nu exista un ruptor distribuitor ( delco clasic denumire data dupa firma care la produs pentru prima si care este antrenat de axa cu came asa cum au motoarele mai vechi ) aici rolul lui e preluat de aceea ”bobina” care produce si distribuie scanteia in acelasi timp si daia cei de al Opel ii spun modul de aprindere, avantajul acestui sistem fiind furnizarea de energie constanta bobinei, oricare ar fi regimul de turatie al motorului si bineinteles eliminarea pieselor in miscare cum este la sistemul clasic.
*

Pentru informarea matale, bobina de pe motoarele alea renault asta e O BOBINA (mai corect un transformator). In fapt sunt 2, dar bobine simple, fara distributie "in ele". Distributia o face UCE injectie, care pune la masa fie pe una, fie pe cealalta dintre cele 2 bobine incluse in "bobina".
Ceea ce stii tu de "modul aprindere" nu mai e nici pe la opel de vreo15 ani...

Poate nu ar fi rau sa incercam sa ne autocenzuram, sa ne exprimam sfaturile referitor la ceea ce cunoastem cu adevarat, nu la ce credem ca stim.
marius80_eugen
QUOTE(Maskatu @ 21 Apr 2011, 08:11)
Senzorul de turatie influenteaza "bunul mers" al motorului, daca ni se permite folosirea acestei expresii. Din experiente personale, atunci cand senzorul de turatie era "murdar" de calamina in acel varf, idem si pentru mufa lui, problemele cu pornitul motorului se manifestau in urmatorul fel: motorul invartea in gol dar nu pornea. Si intr-un fel sau altul influenta si turatiile.
*


Eu stiu ca in afara de pornire nu mai se foloseste acel senzor , nu spun ca e lege , dar eu asa stiu . Restul de control de turatii DUPA pornire este facut de motorasul pas-cu-pas .
Mai stiu si ca by-pass-ul pentru senzorul de turatie este pedala de acceleratie si daca nu ai senzorul curat si nu vrea sa porneasca , apesi pedala de acceleratie si apoi dai la cheie . Eu sunt convins ca , odata pornit motorul , poti scoate contactul de la senzorul de turatie si totul merge ok .
Poate klaus are mai multe date decat mine , eu am spus parerea si concluziile mele pana in prezent .
klaus
Senzorul de turatie este utilizat PERMANENT dupa pornirea motorului, pentru ca el in continuare da informatia de pozitie a volantei (aprindere, injectie) si de ... turatie (necesara pentru stabilireasarcinii motorului, pentru viteza in care e masina ba chiar si pentru limitarea turatiei etc).
Si mai are si cateva sarcini adiacente cum ar fi depistare rateurilor de aprindere in cilindrii.

Insa, as observa ca titlu e "ajutati-ma Urgent", inteleg ca era graba mare, nevoie-nevoie, disperare, doar ca initiatorul de 2 saptamani a disparut in ceata, nu mai da nici un feed-back, nimic.
Pai daca era asa urgent, inseamna ca de a doua zi se si apuca de investigat problema. Dar de fapt, liniste si pace.
wheelman2011
referitor la senzorul de turatie e cum am spus eu si cu zice si @klaus fara el motorul nu poate merge, cu precizarea ca nu da informatii privind pozitia volantei ci trimite informatii catre UCE privind pozitia pistoanelor in functie de variatiile din campul magnetic creat intre senzor si dintii volantei.
Legat de bobina, eu raman la parerea mea si spun ca nu e o simpla bobina, pentru ca in afara de cele 2 bobine in modulul ala mai e si un circuit intergat, deci nu sunt doar 2 bobine si atat, iar la Opel piesa asta e numita in TIS2000 ”ingnition module” la motoare noi nu de acum 15 ani, tu te referi probabil la NZ-uri, care aveau injectie monopunct cu delco cu senzor hall si cu inca o piesa denumita modul electronic de aprindere.
klaus
QUOTE(wheelman2011 @ 26 Apr 2011, 15:11)
cu precizarea ca nu da informatii privind pozitia volantei ci trimite informatii catre UCE privind pozitia pistoanelor in functie de variatiile din campul magnetic creat intre senzor si dintii volantei.
*

Hai jura-te pe rosu!
Hai zi zau pe castravetele din borcanul de compot de caise ca e asa cum zici tu, ca senzorul ala nu masoara pozitia volantei ci a pistoanelor! Le palpeaza pe gusa pe pistoane, fir-ar el sa fie de senzor pervers!
Nicidecum nu citeste pozitia volantei de unde UCE injectie deduce pozitia pistoanelor!


Iar legat de "ignition module" ala de la opel, nu vrei sa pui o poza cu el, asa cum apare in tis-ul amintit de tine? Dar sa fie de la o masina de dupa 2000.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.