Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Solenza Alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
RotaruC
Buna Ziua tuturor! Am si eu o mica problema, nu pot gasi nicaieri acest regulator de tensiune solenza, el vine monatat in spatele alternatorului care este un Valeo.

Pate stie cineva de unde pot face rost sau vreun cod sau ceva....Apreciez orice ajutor.Multumesc. excl.gif excl.gif
augustin87r
S-ar putea sa se poata monta releu extern cum aveau vechile Dacii. E aici un topic :

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=137431&st=150

La pagina 6 scrie cineva ,parca bygy007 (nu stiu daca e corect userul) , cum se procedeaza. Luati legatura cu el si ne spuneti si noua rezultatul...

RotaruC
O sa-l contactez ,multumesc f mult de ajutor!
augustin87r
Deci acesta e regulatorul de tensiune? El e singurul care regleaza tensiunea? Mi se pare foarte simplu, fata de cele externe care sunt mult mai mari. Carbunele (peria) respectiv unde se duce? Ca nu imi dau seama cum ar veni pe colectorul rotorului...
bygy007
un electronist bun care are ce trebuie poate verifica releul daca are sau nu probleme , totusi trebuie verificat si restul alternatorului , puntile , statorul +rotorul
RotaruC
@ augustin el vine in spatele alternatoruui(valeo) iar carbunii culiseaza pe un ax.
@ bygy o sa verific si alternatorul dar regulatorul e dus sigur.a fost verificat
bygy007
cum se manifesta defectul si cum l-a verificat?
augustin87r
Am vazut ca dvs stiti cum se conecteaza regulator extern alternatoarele de Nova, facute de EP. La cele Valo o merge asa ceva?

Firele unui releu asemanator cu al nostru sunt ca in poza...

Pentru a adapta un releu de Dacia clasica as incerca asa :

DF - excitatia o leg oriunde la periile alternatorului (la vechile Dacii era un fir verde) , B+ e alimentarea, cred ca e un plus permanent de la baterie si probabil ca masa e pe carcasa releului de Dacia, o prindem de tabla Solenzei...

Mai raman trei fire in aer: L, IGN si Stator. IGN probabil e plus dupa contact unde se leaga firul de referinta (la cele care au). La cele care nu au fir ce se face? Probabil releul isi ia referinta tot de pe firul B+. Raman L si Stator. Aici chiar ca habar nu am...

Poate dvs ne puteti descurca de aici....

PS. As ruga initiatorul sa posteze niste poze mai mari cu fata si spatele releului ca sa vedem mai bine cum e facut. In prima poza pare sa fie un tranzistor de putere, gen 2N3055, dar pe spate nu inteleg ce e in gaura aia...Nu imi dau seama ce e in interior, dar trebuie sa fie foarte simplu, fata de cele clasice de Dacia care sunt mai mari datorita placutei cu piese...

<span class='edit'>26 Apr 2011, 23:22:</span>
Dl. Rotaru, al dvs are doi carbuni acolo sau doar unul? Ca cel din poza de mai jos, are doi carbuni, la unul e plus si la celalalt excitatia...



<span class='edit'>26 Apr 2011, 23:26:</span>
Imi cer scuze ca tot adaug pe masura ce gasesc. Se pare ca acesta e un releu ca al nostru (poza 3). Chiar ca nu mai stiu unde se conecteaza firele unuia adaptat...
bygy007
deci simplu

pentru adaptarea unui releu separat


se intrerupe orice legatuta intre perii si montajul existent si intre montaj si alternator o peie se leaga la masa si cealalta la DF iesirea de la releu , + se ia dupa contact [attachmentid=1627716893]
sau adaptarea altuia




[attachmentid=1627716891] [attachmentid=1627716892]




nu ai spus ce probleme ai cu cel existent
augustin87r
Pai acum e simplu:) Vad ca astea ale noastre au in plus o punte mai mica fata de cele de Dacia clasica...
Poky
Dar totusi piesa cu totul chiar nu-i de gasit? nici de la alte masini gen clio? Eu tot plang de cateva luni ca mi-s pe terminate carbunii...
RotaruC
@bygy
Tensiunea primita la bornele bateriei fluctua sau nu inacarca deloc, asa a fost verificat, cu motorul turat si la relanti, consumatori,etc....Inainte de verificare, dupa 1 saptamana bateria se descarca,iar becul de la baterie clipea intermitent, kilometrajul si turometrul se miscau aiurea+ dupa 5 zile pornea greu din cauza bateriei duse.Mentionez ca bateria este BUNA.

@augustin
Da are 2 carbuni sau perii,acolo unde este aceea gaura, ei bine ....... Masina a fost cumparata la mana a-2-a din piatra neamt,din cate am inteles masina a fost busita pe la vreo 50-60.000 si dupa reparatie a ramas in garaj pana am cumparat-o tatal meu.Dupa 1 an au inceput:tobele,articulatia, Cutia NU AVEA UN PIC de ulei in ea si la drum lung, huruia dupa care imi iesea din a-5-a si a-4-a, in fine, iar de curand problema cu regulatorul de tensiune, peste acea gaura trebuia sa se afle acel mic radiator din poza D-voastra nr 3,iar la mine era un fel de silicon negru cauciucat,pe care lam dar la o parte.


Imi cer scuze ca raspund asa de greu si tarziu dar... stau prost cu timpul.Multumesc f mult pt opinii si ajutor.

@Poky Nu am reusit sa gasesc la acel Clio din 2003-2004 care are acelasi alternator, acea piesa din cauza ca are alt tip de mufa , ca cele de la senzori.La al meu are un surub pe care vine papucul pt + cu o piulita.
P.S. O sa postez in decursul acestei saptamani poze cu alternatorul si locatia regulatorului+ poze mai bune cu regulatorul.
P.S.P .S Ma cam grabesc acum, cand postez pozele noi vaoi raspunde in detaliu si D-lui Augustin.Multumesc f mult pt interesul acordat.
bygy007
cele 2 punti de diode au fost masurate? , dupa defect se pare ca ar fi ceva pe la diode
augustin87r
Daca Papucul diesel are alternator ca Solenza, atunci

http://pieseauto.bizoo.ro/vanzare/911354/R...acia-1-9-diesel

Cred ca e facatura, ca arata diferit fata de cel `orijinal`... La cel vechi nu se poate improviza ceva pt schimbarea periilor? Ca poate nu se gasesc perii exact ca ale lui, dar fiind din grafit se pot ajusta usor...
bygy007
in mod normal ar trebui sa poata fi schimbate
RotaruC
@bygy Nu stiu cum a fost verificat alternatorul ,nu ma pricep prea bine la electronica samd,dar am fost la cineva de incredere si alternatorul este bun.
Daca imi puteti explica cum sa montez acel releu exterior as fi foarte recunoscator.
Uitati poze:

Alternator+releu:
bygy007
nu prea pot sa imi dau seama din poze trebuie masurat , fa o poza mai clara cu releul montat provizoriu pe alternator

in principiu ar trebui masurate temeinic diodele din alternator


aparat de masura ai?
RotaruC
@Bygy Nu, din pacate nu detin un aparat de masura dar o sami cumpar.

o poza mai clara a alternatorului cu regulatorul tensiune

Imi cer scuze ca postez asa de greu...Multumesc din nou tuturor pt interesul si atentia acordata.

bygy007
incerci sa desfaci placa neagra , acolo sint diodele , trebuie desfacuta pentru a putea masura , dupa poze acolo nu a fost umblat deloc , ca sa vezi de unde este trebuie sa vezi diodele apoi releul , cu atentie , si rabdare , daca ai vre-un prieten care se pricepe la electronica ar fi ok
cristio_79
Din cate am citit, se gaseste ca piesa separata. Chiar era un topic pe aici in care se spunea lucrul acesta. Se gasesc pe coduri Bosch.
L.E. -m-am inselat, era vorba de alternator Bosch pentru Logan.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=113861&hl=
Totusi, cred ca ar trebui sa se gaseasca separat. Am introdus codul alternatorului si este acelasi de pe Megane 1, Scenic. Codul Bosch corespondent este 0 986 045 981
Nu are nici un fel de cod pe el?
Se pare ca am gasit ceva care s-ar potrivi: [attachmentid=1627721707]
Si aici coduri corespondente Valeo pentru regulator alternator: [attachmentid=1627721708]
augustin87r
Buna treaba, eu gasisem doar ceva facatura si nu prea am incredere in asa ceva....
RotaruC
Multumesc F mult Cristio... imi esti de mare ajutor cu acea lista de coduri!!! Sper doar sa nu aiba + sub forma de conector(ca la senzori) solenza este din 2003 si are varianta cu piulita si surub... cele din 2005 au cu conector din acela.


@ bygy Am inteles o sa vb cu cineva sa vad ce imi poate spune. Asa este acolo la diode nu s-a umblat deloc!Cel utin nu eu... pana la mine.... n use stie .

Regulatorul trebuie sa fie ca cel din poza.

Multumesc tuturor pt ajutor!!
cristio_79
Daca reusesti sa gasesti undeva, sa ne anunti si pe noi, poate pui si ceva poze.
RotaruC
@cristio...... Nu o sa va vina sa credeti dar am gasit undeva smile.gif)))) Oriunde altundeva in afara de romania smile.gif))) deci este ironic!

Este singurul loc care trimite si catre Romania!! O sa va anunt despre discutia mea cu userul respectiv si va voi da detalii!

Am mai gasint in China(o groaza),Spania,Germania,etc dar nici unii nu trimeteau si in Romania! Pretul varia intre 110 RON si 230 RON(in banii nostrii)

P.S. Si am gasit si in Romania (ma scuzati) dar al pretul de 330-380 RON si numai pt modelele cu aer conditionat!!! link: -http://www.autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=19998&GrupaId=18&Subgrupanume=Regulator%20alternator-
augustin87r
Spuneti-ne si noua mai exact cum. Eu pe Ebay nu am gasit ceva asemanator...
ghitza
uite daca mai esti in cautare aici gasesti ce regulator vrei http://www.ludwig-aes.ro/detalii.php?no=50...277f21664419d25
augustin87r
Multumesc...Calumea site-ul...
cristio_79
S-ar putea sa mearga si pe alternatoarele de 75A. Mai fac sapaturi.
augustin87r
Aha, deci era pt 80A. Eu credeam ca e pt 75 si tot cautam sa vad unde gasesc si de 80:)))
Poky
De pe pagina data de ghitza asta http://www.ludwig-aes.ro/detalii.php?no=50...277f21664419d25 pare sa se potriveasca cel mai bine... Pacat ca par a fi facute prin China.
Poate cineva din Sibiu ajunge pe la sediul lor si arunca un ochi smile.gif
ghitza
eu de pe pagina asta am luat la al meu .am alternator Valeo de 75A de pe un R25 si a trebuit sa schimb regulatoru si de aici l-am comandat.Lucreaza cu Fan Curier si a 2-a zi l-am avut ,eu stau in ARAD

<span class='edit'>27 May 2011, 13:00:</span>
uite si alternatoru,sigur gasesti la ei
RotaruC
@Poky ...... Acela este regulatorul, insa lam achizitionat deja dupa ebay... am postat mai sus, mia sosit acasa prin posta, la-m montat si masina merge perfect! Farurile nu mai palpaie cand tin motorul turat, etc. Am dat 140 RON cu tot cu transport, fara ma costa 100 RON. Piesa este nou-nouta, din anglia.

@augustin... ce anume sa iti spun, eu lam cautat dupa codul regulatorului si am gasit o groaza de siteuri, majoritatea straine iar cele 2 romanesti care le-am gasit aveau ori numai pt variantele fara aer adik <80A, iar celalalt site romanesc avea pretul de 2-3 milioane.Am iesit mult mai in avantaj cu ebay-ul. link catre produs : http://cgi.ebay.co.uk/NEW-VALEO-ALTERNATOR...8#ht_1772wt_991
Iulikk
Pai si cum l-ai luat pe cel din link? Ca vad ca nu trimite in Romania.
augustin87r
O fi vorbit cu omul si a zis ala ca trimite pana la urma si in RO ca se poate si asa....
RotaruC
@Iulikk trimite si in Romania dar trebuie sa platesti transportul (adik inca 9,45 lire) pana la tine(til aduce posta la poarta intro saptamana).Daca vorbesti cu vanzatorul til trimite sigur.Eu lam montat pe alternator,iar acum nu mai am probleme cu masina.In total cu tot cu transport te duce la 140 Ron, cam asa.fara transport e cam 90 Ron.Este un pret acceptabil tinand cont ca piesa este noua ,iar la noi in romania nu se gaseste.


P.S. Daca te uiti bine scrie sus asa ceva: Postage to: Worldwide -trimite in toate tarile.

Am pus o poza la atachements.
cristio_79
Mai pune-o inca o data ca e bezna.
RotaruC
poza
nikuniku
RotaruC tot bezna
augustin87r
AM avut si eu problema cu alternatorul. Am venit marti in Bucuresti si nu mi-a mai incarcat la un mom dat. Am oprit lumini, tot, dar dupa 1 ora a inceput sa mearga prost motorul asa ca am oprit. Azi am fost la un service si mi-au schimbat un rulment de la colector,inelele colectorului si carbunii...Deci se pot schimba doar carbunii daca se uzeaza...
Poky
Si cat te-a costat?
augustin87r
300lei din care 100 montat - demontat alternator
drcbucuresti
asta caue eu acum
http://www.ebay.com/itm/RENAULT-CLIO-VALEO...BkAAOxyRhBS89ns
pentru scala este bun cu Ac?
drcbucuresti
eu am fost cu alternatorul la reparat In Bucuresti pe Baicului, 170 lei demontat-montat schimbat carbunii
anecula_08
Pentru cei care vor un alternator mai mare la solenza pot monta VALEO 436745, de 110 A wink.gif

http://www.epiesa.ro/alternator-valeo-4367...art-1210738.htm
mihai1205
am reparat si eu alternatorul complet acasa saptamana trecuta.m-au costat 56 lei piesele.
23 lei rulmenti Koyo 6202 si 6303 de la depozitul alfa(calea plevnei)
30 lei inel colector+carbuni de la alternaroarebucuresti (zona crangasi)
2 bilete tramvai 41 biggrin.gif

acuma am o tensiune de 14.50+ atat in relanti cat si cu consumatori porniti smile.gif

initial am demontat pentru schimb de rulmenti. demontand am constat uzura si la inel si carbuni.

aici aveti detalii la "cum se face" pentru carbuni si inel colector

https://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM
https://www.youtube.com/watch?v=f56-26I6idc

alternatorul iese din compartimentul motor pe la roata din dreapta. se demonteaza roata,acel plastic de protectie si se muta contragreutatea de pe planetara spre roata. nu este necesara demontarea scutului cum am gasit eu scris pe forum.

spor la treaba.
edy99
si se potriveste alternatorul ala? la ce e mai bun unul mai mare?
anecula_08
Da, se potriveste perfect. Incarca mai bine si suporta mai multi consumatori.
neacsugabrie
QUOTE(mihai1205 @ 18 Jan 2016, 01:35)


aici aveti detalii la "cum se face" pentru carbuni si inel colector


*


Si rulmentul de la fulie cum se schimba caci in clipuri n-am vazut decat pe cel de la colector?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.