Am fost azi după-amiază la service, pentru curățare.
A fost nevoie să las motorul să se răcească, până pe la 40 și ceva de grade, conform procedurii, înainte de a se putea folosi soluția.
Soluția vine în această doză, ca și în fotografia postată de mine anterior:
[attachmentid=1627720723] [attachmentid=1627720732]
Din câte se pare, doza vine pe jumătate goală (era deja desfăcută când am dat eu cu ochii de ea) și se completează cu motorină (!!!).
[attachmentid=1627720729]
În fotografie se poate vedea doza cu soluția de curățare (cod 7711224188), un vas cu motorină și filtrul de combustibil în fundal:
[attachmentid=1627720726]
Lichidul e aproape transparent, un pic uleios și mai vâscos decât motorina.
Filtrul e unul generic, nu face parte din kit-ul de curățare (de fapt nici nu s-a comandat kit-ul complet de curățare, postat anterior, ci doar doza cu soluția de curățare, care, conform cu ceea ce scrie pe ea NU este specifică pentru curățarea pompei ci
pentru curățarea injectoarelor, dar mai are și alte efecte benefice):
[attachmentid=1627720727] [attachmentid=1627720728]
Când le-am spus de kit (care conține doza, filtrul special, pompiță de amorsare și conducte) s-au uitat la mine de parcă nu auziseră niciodată de așa ceva...
Lucru care s-a dovedit adevărat, pentru că, în ciuda faptului că DACOTEC-ul a repetat faptul că s-au folosit destule astfel de soluții și la alte Logan-uri 1.5dCi, când doza a apărut în atelier și a început procedura de curățare s-au strâns acolo ca la urs, întrebând toți ce și cum și ce se întâmplă...
În sfârșit, când motorul s-a răcit suficient, s-au scos furtunele de admisie și retur de pe pompă:
[attachmentid=1627720733]
S-au montat furtunele și filtrul, astfel încât filtrul să fie pe circuitul de admisie:
[attachmentid=1627720736] [attachmentid=1627720739]
Apoi s-au hotărât să nu mai folosească filtrul, pe motiv că s-ar amorsa greu și durează prea mult - lucru fals, o să vedeți mai târziu... (...de asta se folosește kit-ul respectiv, ăla are tot ce trebuie în el, un filtru mai mic și pompă de amorsare...).
Cele 2 furtune se scufundă în doza cu soluția de curățare și se pornește motorul, se ține la ralanti, fără nici un fel de accelerare, până când soluția se termină și motorul se oprește singur:
[attachmentid=1627720741]
Așa cum au constatat și mecanicii, puterea de absorbție a pompei de joasă presiune e considerabilă și furtunele respective nu erau cele mai potrivite pentru acestă sarcină, deoarece dacă apropia furtunul de admisie prea mult de fundul dozei se crea o subpresiune prea mare și furtunul se "lipea" imediat de fundul dozei iar motorul avea tendința să se înnece rapid.
Rezultă că filtrul trebuia pus, ca măsură de precauție, iar el nu ar fi afectat prea mult funcționarea, pentru că pompa ar fi avut resurse să tragă soluția și prin el...
Furtunele din kit-ul original sunt mai finuțe și cred că erau dotate la cap și cu un sorb care să permită păstrarea furtunului pe fundul dozei tot timpul, fără pericolul de a gâtui pompa, cu avantajul că nu s-ar mai fi chinuit atât să mențină tot timpul capul furtunelor nici prea aproape de fund dar nici prea aproape de suprafața lichidului, ca să nu prindă aer. Plus că sorbul ar permis consumul soluției până la ultima picătură, cu un efort minim.
Consumul foarte frugal al motorului a făcut ca toată operația să dureze aproximativ 45 de minute, timp necesar ca motorul să consume cei aproximativ 300 de mililitri de soluție de curățare.
Inițial nu au crezut că consumă așa de puțin și că va dura așa de mult, deși le-am spus că la ralanti motorul consumă cam 0,5litri pe oră (fără aer condiționat, lumini, etc.).
Aparent, consumă chiar mai puțin de 0,5litri pe oră!
Pentru că poziția de lucru și efortul pentru menținerea continuă a furtunelor la adâncimea optimă în doză au fost foarte obositoare, a fost necesar ca 3 mecanici să facă cu rândul..., până când pompa a tras de pe fund și lichid și aer și motorul s-a oprit.
S-au scurs furtunele în doză și în ea a mai rămas o cantitate mică de soluție de curățare, după cum se poate vedea și în fotografie:
[attachmentid=1627720749]
S-a conectat pompa la loc cu conductele ei la tur și retur, apoi DACOTEC-ul a venit cu CLIP-ul, a executat cu el procedura "REUMPLERE CARTER POMPA NOUA", necesară atunci când pompa a fost deconectată de la sistemul de alimentare (sau când pompa se schimbă) și după aceea, conform cu instrucțiunile care au venit cu doza, s-a amorsat circuitul de alimentare și s-a pornit motorul:
[attachmentid=1627720750]
La prima cheie nu a pornit - probabil nu s-a amorsat complet.
La a doua cheie a pornit normal și s-a ținut la ralanti timp de 25 de minute, conform cu instrucțiunile.
După astea 25 de minute de mers cu motorină s-a conectat din nou CLIP-ul și s-au șters toate erorile memorate în ECU (erori cauzate de deconectarea pompei și reamorsarea circuitului de alimentare).
Cu asta procedura de curățare a luat sfârșit, am plătit și am plecat.
M-a costat 125 de lei, conform cu factura, mult mai puțin decât mi-au spus la început (300-400 de lei):
[attachmentid=1627720751]
Așa cum am promis, iată și devizul făcut de ei pentru înlocuirea pompei de injecție - fără înlocuirea kit-ului de distribuție,
2.346 de lei, sper să nu ajung să o înlocuiesc...:
[attachmentid=1627720752]
Acum să văd cât o ține minunea...