Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.5dCi - nu mai pornește
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
DFA
Chiar înainte de Paște m-a lăsat motorul, 1.5dCi de 65cp, Euro3, la 113.300Km.

Cu câteva zile înainte mi-a făcut figuri de vreo 2 ori, în sensul că nu mai pornea la prima cheie, ci la a 2-a, a 3-a...
Motorină aveam, bateria era bună, presiune la ulei se făcea..., dar nu pornea, motorul se învârtea în gol, ca și cum nu aș mai fi avut motorină!
Inițial, după primul incident m-am uitat la vreo scurgere de motorină, ceva, apoi am observat că circuitul de alimentare cu motorină e cam dezamorsat iar dacă amorsam circuitul motorul pornea din prima.
Am crezut că e doar o întâmplare, deși nu mai făcuse așa niciodată.
A 2-a oară tot așa, motorul se învârte în gol la nesfârșit, dacă îl lași, dar să pornească ba! L-am lăsat un pic, am amorsat circuitul și a pornit, ceva mai greu dar a pornit.

A 3-a oară nu a mai pornit deloc, oricât aș fi dat la cheie...

Am tractat-o până la service-ul Dacia din Buzău, au conectat CLIP-ul la ea dar nu apărea nici o eroare, totul era OK dar tot nu pornea...

Tipul cu testerul le zice la ceilalți: "trebuie să-i facem manevra aia, ca la ailaltă..."

Pentru "manevră" a fost nevoie de 3 inși:

- primul dă la cheie.
- al doilea scoate admisia din filtrul de aer și injectează lichid de curățat contacte dintr-un spray în tubul de admisie.
- al 3-lea aplică o lovitură scurtă și relativ puternică cu ajutorul unei chei tubulare și a unui ciocan chiar pe centrul pompei de injecție.

Motorul a pornit imediat!

Mecanicul zice că pompa se blochează, mai exact o valvă din ea, din cauza motorinei "uscate", care nu ar lubrifia suficient. Zicea că se poate întâmpla oricui, oricând, că au trebuit să facă "manevra" atât la mașini aproape noi (3.000Km) și la cele folosite mult mai mult. Zicea că nu e o problemă rară, au rezolvat astfel destule mașini.

În sfârșit, a testat cu CLIP-ul și funcționarea pompei de injecție, testele s-au terminat fără nici o problemă.
Au verificat și returul injectoarelor, nici un injector nu era blocat.
Au demontat și filtrul de motorină, nu avea apă în el iar motorina era curată ca lacrima. Au verificat motorina cu un magnet, nici urmă de pilitură în ea.

Am schimbat preventiv filtrul de motorină.

Toată distracția m-a costat 222,26 Lei, din care 121,57 filtrul de motorină și 100,71 manopera... Manopera a fost umflată serios, pentru că au facturat aproape 2 ore, în timp ce mașina a stat mai puțin de o oră în lucru...
mikey_gtx
o fi un graunte de adevar in topicul asta.
se pare ca motorina euro 5, de felu ei mai uscata, nu se prea intelege cu motoarele dci-euro 3 si probabil ca nici cu cele euro 4. mai exact cu pompa de inalta.
am ramas coffee_spitsk.gif la modul de rezolvare propus. foarte eficient si foarte romanesc.
sorin1983
sa zici maine cum a pornit... ca sunt curios.
klaus
te vad ca pui niste ulei, ca la trabant, in rezervor, sa faci lubrifierea...
DFA
Am scos-o din service ieri pe la ora 11, după care m-am întors la muncă și am lăsat-o parcată până pe la 6 seara, când am vrut să plec cu ea acasă.

Nu a pornit la prima cheie!

Am ridicat capota, am amorsat circuitul de alimentare și apoi a pornit imediat.

Astăzi dimineața, foarte dezamăgit că o să am din nou probleme cu pornirea, i-am dat la cheie și surpriză, a pornit din prima cheie, nu la sfert ci demarorul a mai lucrat un pic mai mult decât în mod normal.
Azi pe la ora 10 am pornit-o din nou, a luat-o din prima cheie, dar tot așa, un pic mai lung timpul de pornire, cu o secundă, cred.

Sunt foarte dezamăgit, nu mai am nici o bază pe mașină, nici nu mai îndrăznesc să ies cu ea din oraș, mă poate lăsa cu ochii în soare cine știe prin ce coclauri...

La service mi-au spus să-i pun un aditiv de motorină..., dar nu am încredere în nici un aditiv. Multe din ele sunt pentru pornirea ușoară iarna și astea sigur subțiază motorină, deci nu aduc nici o îmbunătățire pe partea de ungere.

Ulei nu am pus în motorină.
Niște biodiesel aș pune, dar nu știu unde aș putea găsi biodiesel de vânzare.

Mă tot gândesc că o cauză posibilă ar fi că trage aer pe undeva, o fisură printr-un furtun sau vreo garnitură, nu știu...
tzepesch
singurul aditiv pe care ti l-ash recomanda este asta http://www.powerservice.com/dk/default.asp?view=app il gasesti in benzinarii, la cca 50ron bidonul.

Eu il folosesc de cand am cumparat masina, folosindu-l pt prevenirea depunerilor si curatare. cam din 5000-in 5000km, adaug la un plin cantitatea prescrisa. e f concentrat, un bidon ajunge cam 3-4 plinuri sau mai mult.

are si substante de lubrefiere.

il gasesti si mai ieftin, daca googalesti putin.

in altceva nu am incredere.

Este livrat in Romania in reataua de magazine:

Augsburg
Cora
Carrefour
Lukoil
Metro Cash & Carry
OMV
Petrom
Real Hypermarket
Rompetrol
Selgros Cash & Carry
Mol
Norauto

il mai gasesti aici http://www.radar-detector.ro/diesel-kleen-...lickdiesel.html
mikey_gtx
DFA, la fel i se intampla unui amic de-al meu, doar ca nu asa pronuntat ca la tine. dupa ce masina sta o vreme cu motorul oprit, porneste mai greu.
am tras deoparte invelisul conductelor si m-am uitat in timp ce mergea motorul. ei bine, am vazut mult aer. am amorsat circuitul de alimentare in timp ce motorul mergea si au disparut dupa cateva secunde. de unde apar bulele de aer, nu stiu. m-am gandit ca a tras aer direct din rezervor (masina in cauza mai avea vreo 3L de motorina).

QUOTE(DFA)
Sunt foarte dezamăgit, nu mai am nici o bază pe mașină, nici nu mai îndrăznesc să ies cu ea din oraș, mă poate lăsa cu ochii în soare cine știe prin ce coclauri...

hai, nu dispera. nu-i asa grav.

probabil in zilele ce urmeaza o sa ma bag pe sub loganul de care vorbesc. pierde ulei, fasaie un injector si trage cam greu, troncane toate plasticele, scartaie geamurile etc.
DFA
Ieri și azi dimineața a pornit fără probleme, doar că uneori pornește la sfert, alteori un pic mai prelung.

Asta e..., sper să nu-mi mai facă probleme...
miki
Poate parea absurd.... dar ia incearca sa schimbi pompa....de unde alimentezi!!!!
fnp
QUOTE(DFA @ 26 Apr 2011, 11:34)
Chiar înainte de Paște m-a lăsat motorul, 1.5dCi de 65cp, Euro3, la 113.300Km.

Toată distracția m-a costat 222,26 Lei, din care 121,57 filtrul de motorină și 100,71 manopera... Manopera a fost umflată serios, pentru că au facturat aproape 2 ore, în timp ce mașina a stat mai puțin de o oră în lucru...
*



Welcome to club! sad.gif
Mie mi-au luat doar 97 diagnosticarea. Ora de manopera nu inseamna timp efectiv ci un normativ (un tabel cu operatia si timpul de manopera aferent).

Cisteste si aici:
http://www.daciaclub.ro/Probleme-pornire-l...ml#entry2951113

A mea inca merge, dar am un spray de pornire in portbagaj pt. coclauri sad.gif

Incearca sa mai pui alta motorina peste cea din rezervor, de la alta statie decat cea de la ultima alimentare.

cosmin_2300
Râdem ... glumim ... DFA, dacă tot îți face probleme, încearcă și soluția cu ulei în rezervor ph34r.gif
nrgy99
Salutare tuturor,
Mi-am creat cont doar pentru a va spune ca sunt in aceeasi situatie ca cea descrisa de initiatorul topicului. Problema aparuta tot de Paste, ~67300km. M-am si amuzat putin (haz de necaz) cand l-am vazut pe mecanic ca se indreapta cu ciocanul spre masina: stiam ce va urma, de la voi (lovitura scurta in pompa si motorul a pornit numaidecat).
Solutia lor:
1. fie schimb pompa cu totul (+ distributie)
2. fie sa inlocuiasca circuitul de alimentare + or sa spele pompa cu o solutie agreata de producator (pe care n-o au in magazie, poate vine luni -02.05)

Incerc intai cu a doua, va tin la curent daca merge.

Am mai compus si un mail "frumos" catre Dacia, sper eu sa-mi raspunda cu o solutie (aditiv, ceva) agreata pt motoarele Euro3 nevoite sa mearga cu Euro5.

Keep in touch
george_slz
Am pus si eu ieri ulei 2T in motorina in dilutie 1:200. Zgomotul e acelasi in schimb am imbunatatit motorina, cert e ca tragea mai bine. Pe mine ma interesa ungerea pompei care, desi unsa, acum, face la fel de urat dimineata.

Am gasit urmatorul articol despre problemele cu dieselul.
Unii asiatici mai destepti au reintrodus dieselul cu sulf.

http://business.highbeam.com/137248/articl...fur-diesel-fuel
vali2
fii rabdator cu atenuarea zgomotului, acesta se va estompa dupa vreo 50 - 100 km parcursi.
la mine cel putin asa s-a intamplat.
DFA
Motorul a fost alimentat numai de la OMV de când am cumpărat mașina și până în prezent (de 5 ani și 2 luni).
Nu cred că schimbarea pompei de benzinărie ar schimba ceva - pe ce se bazează logica acestei schimbări?
Am folosit diverse stații OMV în diferite locații.

Motorina Euro5 ar trebui să aibă deja 5% BioDiesel în ea (ceea ce o transformă în B5) iar 5% BioDiesel este mai mult decât suficient pentru a asigura lubrifierea pompelor de înaltă presiune. În studiile la care se face referire și în topicuri conexe cu acesta se poate observa că și 2% BioDiesel fac o diferență enormă de lubrifiere și ar fi fost de ajuns pentru a asigura ungerea pompei.
2% BioDiesel adăugat asigură o ungere mai mare decât uleiul 2T adăugat în diluția standard de 1:200.
Deci 5% cât e actual în motorina Euro5 este foarte mult și de ajuns să asigure o ungere optimă a pompei de înaltă presiune.

Rezultă că problema nu e neapărat de motorină "uscată", care nu unge, ci mai degrabă de pompă care are fie o problemă de adaptare la compoziția motorinei actuale (Euro4, respectiv Euro5), fie o uzură prematură (poate pe anumite loturi) tot pe fondul adaptării la combustibilii noi.

Din câte îmi amintesc eu, la trecerea la Euro4 Delphi a modificat un pic pompa de înaltă presiune și probabil au făcut și alte adaptări la trecerea la Euro5.

Probabil că noile modele de pompe Delphi sunt mai tolerante cu combustibilii ăștia noi, cu fel de fel de aditivi și compuși prin ei. Sau blocarea aleatoare a supapei care se presupune că duce la blocarea pompei a fost rezolvată între timp.

Cert este că după ce pompa s-a blocat și a fost deblocată în service motorul pornește inconstant, fie demarează imediat, fie cu întârziere, fără o legătură strânsă cu temperatura ambiantă, dar pare să conteze mai mult cât timp a trecut de la ultima pornire.
Dacă nu a trecut mult timp pornește imediat.
Dacă a trecut mai mult timp, pornește cu întârziere, chiar dacă afară e cald.
Dimineața, când e mai rece pornește, paradoxal, aproape imediat.

Comportamentul e aiuritor și diferă fundamental față de comportamentul impecabil pe care l-a avut motorul până acum. Până acum singurele momente când pornirea întârzia era atunci când afară era frig, în jur de zero grade sau sub.

Mai am vreo 7.000 Km și trebuie să schimb distribuția. O să mă interesez cam cât costă înlocuirea pompei și dacă e, să o schimb odată cu distribuția.

Johnny91
Cand aflii un pret de pompa E3 sa il postezi si aici, la cele discutate ma astept si eu....
DFA
Astăzi dimineață mi-a făcut figura din nou. Nu a mai vrut să pornească și pace. Am încercat să o pornesc prin metoda cunoscută dar probabil că șocul aplicat de mine nu a fost suficient și nu a luat-o din loc.

Am tractat mașina până la service și acolo a luat-o din loc dar mult mai greu decât prima oara, abia la a 3-a serie de ciocane a pornit.

Lovitura trebuie aplicată exact sub conectorul conductei de retur, pe laterala de oțel a capului pompei, așa cum se poate vedea și în imagine:

[attachmentid=1627718479]

În timp ce DACOTEC-ul mi-a spus că au rezolvat nenumărate mașini cu această problemă, responsabilul cu garanțiile mi-a spus că mașina mea ar fi cam a 2-a care are această problemă...

Cine știe care o fi adevărul de fapt...

Mi s-a mai spus că rezolvarea situației recomandată de Renault ar fi o soluție care se introduce în rezervor. Soluție pe care urmează să vadă despre ce vorba și cât costă - oricum, nu o aveau pe stoc, tocmai din cauza rarității defectului...

M-am interesat și de înlocuirea pompei. Pompa ar fi cam 2.000 lei. Înlocuirea distribuției nu e obligatorie dar e recomandată. Cu tot cu manoperă și distribuție m-ar duce undeva între 2.500 și până în 3.000 lei.

Întrucât nu mă încântă să stau cu ciocanul și spray-ul de contact după mine de fiecare dată când vreau să pornesc mașina iar soluția recomandată de Renault nu cred că o să facă minuni cred că tot la înlocuirea pompei o să ajung...
fnp
Vezi ca in topicul asta http://www.daciaclub.ro/Probleme-pornire-l...ml#entry2951113 am pus un llink de pe l o g a n c l u b. Acolo se discuta mult mai la obiect problema. S-ar putea sa scapi doar cu schimbarea IMV-ului. Se poate incerca in prima faza curatarea lui cu aer comprimat.
george_scala_2004
nu merge...iar daca vrei sa pui link-uri catre *****club nu o sa ai succes...mai bine in pm...
david79
problema nu e chiar noua, la multe pompe de injectie exista, anume valva SCV. suction control valve, daca nu ma insel. daca valva aia se poate demonta de pe pompa de injectie si poate fi schimbata rezolvi problema. daca nu... alta pompa.
identic aceeasi problema am vazut la o toyota, pornea doar daca amorsa pompa, baga presiune in circuit. cum s-a schimbat pompa porneste din prima.
DFA
@fnp, am citit și pe forumul amintit de problemele făcute de regulatorul de presiune (sau Actuator de debit motorină, sau IMV, cum i se mai spune), dar nu știu și nu cred că acest regulator poate bloca total fluxul de motorină către rampă.
Din câte văd eu, el doar redirecționează o parte din fluxul de motorină din capul pompei către conducta de retur, micșorând sau crescând presiunea în rampa comună - lucru care este și rolul lui.

Dacă ar fi capabil de o blocare totală a traseului către rampă (și implicit o returnare totală a fluxului de motorină din capul pompei către retur) da, ar fi posibil ca o blocare mecanică a regulatorului să provoace simptomul experimentat de mine și de alții.

Dar din discuțiile de pe forum și cu cei din service am tras concluzia că blocarea sau defectarea regulatorul de presiune are alte efecte asupra motorului (pornire cu mers iregulat, pornire cu ralanti instabil, pornire cu lipsă de putere în mers, etc.). Cuvântul cheie este că regulatorul defect/înfundat/blocat nu duce la o lipsă de pornire, cum se întâmplă la mine, ci la o pornire cât de cât normală urmată de o funcționare defectuoasă, din cauză că rampa este alimentată cu o presiune variabilă (inconstantă) sau cu o presiune prea mică.
Lucru care sugerează că regulatorul de presiune nu ar fi capabil de o blocare totală a rampei.

Deci cred că l-aș înlocui degeaba.

@david79, de valva aceea nu cunosc nimic, nu știu dacă e prezentă în această pompă Delphi.

Am fost astăzi din nou la service și am aflat detalii noi despre soluția propusă de Renault, e o canistră mică care se conectează la conducta de admisie a pompei, se pornește motorul și se lasă să funcționeze până se consumă toată soluția din canistră.
Cică ar fi câteva milioane de lei vechi această soluție...
Încă aștept un preț exact - nu le funcționează sistemul informatic deocamdată.
Tot atunci o să poată să-mi facă și un deviz mai exact privind înlocuirea pompei, care se pare că ar fi mult mai scumpă de 2.000 lei...

4 May 2011, 12:44:
Am primit prețul soluției, este de fapt un kit, care constă dintr-o canistră mică, furtunașe și un filtru, cu tot cu manoperă ajunge undeva sub 400 de lei.

Am comandat kit-ul și acum aștept să sosească.
testike
Nu ai aflat si un pret pentru pompa?
Sunt curios si eu care ar fi pretul la una noua.
BZN
QUOTE(DFA @ 4 May 2011, 10:02)
[...
Am primit prețul soluției, este de fapt un kit, care constă dintr-o canistră mică, furtunașe și un filtru, cu tot cu manoperă ajunge undeva sub 400 de lei.

Am comandat kit-ul și acum aștept să sosească.
*



Ceva garantie ca asta rezolva problema, ti-au dat? Ma gandesc sa nu dai degeaba banutii astia.
DFA
Garanție?... Oarecum... tipul de la service mi-a spus că asta e soluția oficială a Renault pentru problema asta și că nu-mi recomandă să schimb pompa.

Urmează să aflu și un deviz pentru schimbarea pompei. Vă țin la curent.
nrgy99
Mie mi-au luat doar 165 lei pt aplicarea solutiei respective (indicativ 7711224188). Aplicata luni 2 mai, ieri 6 mai a pornit chiar si dupa o pauza de 48 de ore. Sper sa mearga in continuare. Cei de la Dacia n-au vrut sa-mi recomande nici un aditiv; au reactionat ciudat ca si cum voiam sa le cer bani, au zis ca pun motorina proasta. Eu am pus doar OMV, dar lipsa lor de suport m-a dezamagit. O sa compun un mail si la renault.fr, poate m-or ajuta ei cu vreun sfat.
Numai bine
DFA
@nrgy99, kit-ul arăta ca în imaginea asta?

[attachmentid=1627720118]

Să știi că toate mail-urile trimise către Renault Franța din România sunt redirecționate către Renault România...
nrgy99
@DFA n-am vazut decat cutia de solutie (dupa folosire); aceea pare a fi. De filtre n-a pomenit nimic...hmmm.... n-o fi folosit?. Oricum, [masina] inca merge smile.gif
fnp
QUOTE(DFA @ 4 May 2011, 09:02)
@fnp, am citit și pe forumul amintit de problemele făcute de regulatorul de presiune (sau Actuator de debit motorină, sau IMV, cum i se mai spune), dar nu știu și nu cred că acest regulator poate bloca total fluxul de motorină către rampă.
Din câte văd eu, el doar redirecționează o parte din fluxul de motorină din capul pompei către conducta de retur, micșorând sau crescând presiunea în rampa comună - lucru care este și rolul lui.

Dacă ar fi capabil de o blocare totală a traseului către rampă (și implicit o returnare totală a fluxului de motorină din capul pompei către retur) da, ar fi posibil ca o blocare mecanică a regulatorului să provoace simptomul experimentat de mine și de alții.

Dar din discuțiile de pe forum și cu cei din service am tras concluzia că blocarea sau defectarea regulatorul de presiune are alte efecte asupra motorului (pornire cu mers iregulat, pornire cu ralanti instabil, pornire cu lipsă de putere în mers, etc.). Cuvântul cheie este că regulatorul defect/înfundat/blocat nu duce la o lipsă de pornire, cum se întâmplă la mine, ci la o pornire cât de cât normală urmată de o funcționare defectuoasă, din cauză că rampa este alimentată cu o presiune variabilă (inconstantă) sau cu o presiune prea mică.
Lucru care sugerează că regulatorul de presiune nu ar fi capabil de o blocare totală a rampei.

Deci cred că l-aș înlocui degeaba.


N-am zis sa inlocuiesti IMV-ul, unii l-au curat si a mers.
Am mai gasit niste documentatie:
http://www.merlindiesel.com/media/productdoc365.pdf (apropo: aici e dat si un aditiv de la delphi)

Acolo spune ca imv-ul controleaza presiunea in rampa regland cantitatea de motorina care intra in componentele din pompa care fac inalta presiune, deci actioneaza pe presiune joasa, inainte de a se crea inalta presiune.

Nu am gasit o doc. mai amanuntiata, si nu stiu care este starea IMV-ului, normal inchis (inchide circuitul de motorina cand nu este alimentat cu 12v) sau normal deschis (inchide cand are tensiune). Asta ne-ar lamuri clar cum e cu blocarea. Eu banuiesc ca se intampla un fenomen asemanator cu motorasul pas cu pas de la benzina.

Ce se imtampla la frana de motor? Unde este taiat fluxul de combustibil catre cilindri?

Un manual de service de la DCI cred ca ar lamuri problema.

Inca ceva: a mea e "up and running" pana acum. Si incet, incet invat si motorul diesel smile.gif)
DFA
Azi dimineață iarăși nu a mai pornit.
Am încercat să o pornesc singur, bătând în capul pompei, apoi injectând WD40 în admisie și apoi să-i dau la cheie.
La a doua serie de operațiuni a plecat... a scapat.gif

M-am dus la service să mă interesez dacă a sosit kit-ul de curățare și mă duc în după-amiaza asta să-mi curețe pompa.
Nu există nici o garanție că nu o să mai facă...
Dacă o să se mai blocheze o să trebuiască să schimb pompa...

QUOTE(fnp @ 10 May 2011, 08:54)
N-am zis sa inlocuiesti IMV-ul, unii l-au curat si a mers.
*


Posibil, poate că chiar asta face kit-ul de curățare, curăță printre altele și IMV-ul, pe lângă pompă, rampă și injectoare.


QUOTE(fnp @ 10 May 2011, 08:54)
Am mai gasit niste documentatie:
Acolo spune ca imv-ul controleaza presiunea in rampa regland cantitatea de motorina care intra in componentele din pompa care fac inalta presiune, deci actioneaza pe presiune joasa, inainte de a se crea inalta presiune.
*


Da, așa este, se pare că ai dreptate, IMV-ul e înainte de capul pompei.


QUOTE(fnp @ 10 May 2011, 08:54)
Nu am gasit o doc. mai amanuntiata, si nu stiu care este starea IMV-ului,  normal inchis (inchide  circuitul de motorina cand nu este alimentat cu 12v)  sau normal deschis (inchide cand are tensiune). Asta ne-ar lamuri clar cum e cu blocarea. Eu banuiesc ca se intampla un fenomen asemanator cu motorasul pas cu pas de la benzina.
*


După părerea și logica mea, IMV-ul ar trebui să fie într-o poziție de mijloc (motorina ajungând în capul pompei în mod normal - împinsă de către pompa de joasă presiune) iar tensiunea aplicată de ECU pe IMV să mărească sau să micșoreze fluxul de motorină.
Nu cred că lipsa tensiunii pe IMV blochează total fluxul de motorină spre capul pompei, lăsând-o pe aceasta "pe uscat".
S-ar putea să mă înșel.


QUOTE(fnp @ 10 May 2011, 08:54)
Ce se imtampla la frana de motor? Unde este taiat fluxul de combustibil catre cilindri?
*


În mod normal, la frână de motor injectoarele se închid și toată motorina din rampă ajunge prin returul injectoarelor din nou în pompă (pe returul ei).


QUOTE(fnp @ 10 May 2011, 08:54)
Un manual de service de la DCI cred ca ar lamuri problema.
*


Manualul de service nu explică în amănunt aceste detalii de funcționare, el prezintă în special modalitatea de rezolvare a defectelor (manifestări, simptome, demontare, montare, etc.), iar acest defect (blocarea pompei) NU este prezent în manual de service!

QUOTE(fnp @ 10 May 2011, 08:54)
Inca ceva: a mea e "up and running" pana acum.
*


Mă bucur pentru tine, a mea s-a blocat în fiecare săptămână...
ziron
si eu patesc lafel, tot logan 2006(sep) 1.5dci... sad.gif
DFA
Am fost azi după-amiază la service, pentru curățare.
A fost nevoie să las motorul să se răcească, până pe la 40 și ceva de grade, conform procedurii, înainte de a se putea folosi soluția.

Soluția vine în această doză, ca și în fotografia postată de mine anterior:
[attachmentid=1627720723] [attachmentid=1627720732]

Din câte se pare, doza vine pe jumătate goală (era deja desfăcută când am dat eu cu ochii de ea) și se completează cu motorină (!!!).
[attachmentid=1627720729]

În fotografie se poate vedea doza cu soluția de curățare (cod 7711224188), un vas cu motorină și filtrul de combustibil în fundal:
[attachmentid=1627720726]

Lichidul e aproape transparent, un pic uleios și mai vâscos decât motorina.

Filtrul e unul generic, nu face parte din kit-ul de curățare (de fapt nici nu s-a comandat kit-ul complet de curățare, postat anterior, ci doar doza cu soluția de curățare, care, conform cu ceea ce scrie pe ea NU este specifică pentru curățarea pompei ci pentru curățarea injectoarelor, dar mai are și alte efecte benefice):
[attachmentid=1627720727] [attachmentid=1627720728]

Când le-am spus de kit (care conține doza, filtrul special, pompiță de amorsare și conducte) s-au uitat la mine de parcă nu auziseră niciodată de așa ceva...
Lucru care s-a dovedit adevărat, pentru că, în ciuda faptului că DACOTEC-ul a repetat faptul că s-au folosit destule astfel de soluții și la alte Logan-uri 1.5dCi, când doza a apărut în atelier și a început procedura de curățare s-au strâns acolo ca la urs, întrebând toți ce și cum și ce se întâmplă...

În sfârșit, când motorul s-a răcit suficient, s-au scos furtunele de admisie și retur de pe pompă:
[attachmentid=1627720733]

S-au montat furtunele și filtrul, astfel încât filtrul să fie pe circuitul de admisie:
[attachmentid=1627720736] [attachmentid=1627720739]

Apoi s-au hotărât să nu mai folosească filtrul, pe motiv că s-ar amorsa greu și durează prea mult - lucru fals, o să vedeți mai târziu... (...de asta se folosește kit-ul respectiv, ăla are tot ce trebuie în el, un filtru mai mic și pompă de amorsare...).
Cele 2 furtune se scufundă în doza cu soluția de curățare și se pornește motorul, se ține la ralanti, fără nici un fel de accelerare, până când soluția se termină și motorul se oprește singur:
[attachmentid=1627720741]

Așa cum au constatat și mecanicii, puterea de absorbție a pompei de joasă presiune e considerabilă și furtunele respective nu erau cele mai potrivite pentru acestă sarcină, deoarece dacă apropia furtunul de admisie prea mult de fundul dozei se crea o subpresiune prea mare și furtunul se "lipea" imediat de fundul dozei iar motorul avea tendința să se înnece rapid.
Rezultă că filtrul trebuia pus, ca măsură de precauție, iar el nu ar fi afectat prea mult funcționarea, pentru că pompa ar fi avut resurse să tragă soluția și prin el...
Furtunele din kit-ul original sunt mai finuțe și cred că erau dotate la cap și cu un sorb care să permită păstrarea furtunului pe fundul dozei tot timpul, fără pericolul de a gâtui pompa, cu avantajul că nu s-ar mai fi chinuit atât să mențină tot timpul capul furtunelor nici prea aproape de fund dar nici prea aproape de suprafața lichidului, ca să nu prindă aer. Plus că sorbul ar permis consumul soluției până la ultima picătură, cu un efort minim.

Consumul foarte frugal al motorului a făcut ca toată operația să dureze aproximativ 45 de minute, timp necesar ca motorul să consume cei aproximativ 300 de mililitri de soluție de curățare.
Inițial nu au crezut că consumă așa de puțin și că va dura așa de mult, deși le-am spus că la ralanti motorul consumă cam 0,5litri pe oră (fără aer condiționat, lumini, etc.).
Aparent, consumă chiar mai puțin de 0,5litri pe oră!

Pentru că poziția de lucru și efortul pentru menținerea continuă a furtunelor la adâncimea optimă în doză au fost foarte obositoare, a fost necesar ca 3 mecanici să facă cu rândul..., până când pompa a tras de pe fund și lichid și aer și motorul s-a oprit.
S-au scurs furtunele în doză și în ea a mai rămas o cantitate mică de soluție de curățare, după cum se poate vedea și în fotografie:
[attachmentid=1627720749]

S-a conectat pompa la loc cu conductele ei la tur și retur, apoi DACOTEC-ul a venit cu CLIP-ul, a executat cu el procedura "REUMPLERE CARTER POMPA NOUA", necesară atunci când pompa a fost deconectată de la sistemul de alimentare (sau când pompa se schimbă) și după aceea, conform cu instrucțiunile care au venit cu doza, s-a amorsat circuitul de alimentare și s-a pornit motorul:
[attachmentid=1627720750]

La prima cheie nu a pornit - probabil nu s-a amorsat complet.
La a doua cheie a pornit normal și s-a ținut la ralanti timp de 25 de minute, conform cu instrucțiunile.

După astea 25 de minute de mers cu motorină s-a conectat din nou CLIP-ul și s-au șters toate erorile memorate în ECU (erori cauzate de deconectarea pompei și reamorsarea circuitului de alimentare).

Cu asta procedura de curățare a luat sfârșit, am plătit și am plecat.

M-a costat 125 de lei, conform cu factura, mult mai puțin decât mi-au spus la început (300-400 de lei):
[attachmentid=1627720751]

Așa cum am promis, iată și devizul făcut de ei pentru înlocuirea pompei de injecție - fără înlocuirea kit-ului de distribuție, 2.346 de lei, sper să nu ajung să o înlocuiesc...:
[attachmentid=1627720752]

Acum să văd cât o ține minunea... rugaciune.gif popa.gif
Johnny91
Adaugand TVA-ul la o pompa, fara manopera e undeva la 2151 lei.
Sper sa te tina.
MariusWsW
DFA, te rog zi-mi la ce service ai fost ? Ca mie mi se pare foarte putin 2000 ron o pompa noua cu inlocuit cu tot...sincer!
DFA
Se vede clar din deviz, General Autocom srl, Mărăcineni (lângă Buzău), pe DN2/E85.
adyt77
Salut baieti. Sunt nou in club si vreau sa le multumesc tuturor ce au postat aici, in special lui DFA pentru efortul ce il depune pentru a ne informa. Am si eu de 3 zile probleme cu pornirea la prima ora. Am cautat pe forum sa vad ce se intampla, si am obtinut informatii pretioase. Mentionez ca masina are 65000 km si nu am folosit doar motorina de la pompa.
Am verificat bujiile, una arsa, shimbat toate, am schimbat filtru de motorina destul de OK. Masina tot cu probleme. Astazi am mers sa-i fac un diagnostic la un service specializat. A pus 4 furtunase transparente pe retur la injectoare, am dat la cheie pentru 3 sec. si m-a informat ca 3 injectoare sunt bulite. La aceste 3 injectoare s-a umplut furtunasul mai mult. Cu calculatorul nu a reusit sa se conecteze nu stiu din ce motiv. M-au taxat o ora de manopera 65 ron ei lucrand 5 minute. Niste cretini nu recomand sa mergeti la service-uri moderne pentru ca sunt pline de incapabili, mai ales reprezentante (pe mine m-au facut de un filtru de motorina).
Pasul urmator m-am dus la un specialist in injectii diesel in Sacele, om cumsecade a verficat un pic masina. In primul rand a scos motorina din pompa de injectie sa vada daca scoate span. Pompa a fost curata si nu trebuie scimbata. Am scos singur 3 injectoare le-am verificat pe bancul de probe si doua sunt varza. Al patrulea injector nu am reusit sa-l scot, acesta este primul din stanga. E boala la toate daciile si renaulturi. Am voerbit cu un meserias care scoate aceste injectoare si mi-a spus ca sunt sanse de 30% sa se rupa injectorul in bloc in momentul in care il scoate ceea ce inseamna shimbarea garniturii de chiuloasa plus alte prostii. Nu stiu ce sa fac daca sa ma risc sau nu.
Cat despre injectoare am sa le repar cu 300 ron bucata cu tot cu manopera kit original Delphi. Maine o sa le montez la loc s vad ce se intampla, daca merge asa sau ma risc sa-l scot si pe celalalt.
Pentru DFA cred ca ai dat banii de pomana pe acel kit. Am intrebat de el si este bun inainte de a se strica injectorul, acum cred ca e prea tarziu.
Cat despre injectoare nu merita sa cumparati noi, reparate sunt la fel de bune, in ele se uzeaza o duza mica (am vazut-o la microscop) ce trebuie schimbata.
Am intrebat si de motorina daca e o problema cu cea neortodoxa, dar problema e cu absolut toata motorina, s-a discutat pe tema aceasta, e prea uscata. Sunt niste aditivi care mai ung injectoarele, folositi cu incredere.
Sper ca informatiile ce vi le-am oferit sa va ajute, si daca va pot da aveti vreo nelamurire astept intrebari.
mikey_gtx
problema lui DFA nu consta in injectori, ci in pompa. problema care, se pare, a rezolvat-o. sa vedem cat tine rezolvarea.
sobolan
QUOTE(DFA @ 26 Apr 2011, 11:34)
........ Manopera a fost umflată serios, pentru că au facturat aproape 2 ore, în timp ce mașina a stat mai puțin de o oră în lucru...
*



domnu DFA ,au facturat doua ore tehnice,o ora tehnica are 100 minute....daca respectiva operatie e prevazuta in normativ cu 2h atunci 2h ramane pe factura chiar daca ti-o face in 1h sau in 4h..... wink.gif
sa speram ca nu o sa mai faca desi sunt binecunoscute problemele DCI-ului mai ales la cele E3 si cica pompa magica de la delphi e buba.....pacat ca e un motor destul de reusit si economic....
am mai scris undeva ca la masina de servici puneam ulei ATF in rezervor din cand in cand,era tot E3....NU indemn pe nimeni sa faca asta,fiecare face ce vrea cu propria masina si pe proprie raspundere !!!
Johnny91
QUOTE(adyt77 @ 12 May 2011, 21:49)
Am voerbit cu un meserias care scoate aceste injectoare si mi-a spus ca sunt sanse de 30% sa se rupa injectorul in bloc in momentul in care il scoate ceea ce inseamna shimbarea garniturii de chiuloasa plus alte prostii.
*


Nu stiu ce sa zic despre afirmatia asta. La 30 % ar trebui cel putin un injector pe masina(din cele4) sa il rupa la scoatere. Sau daca sa referit doar la cel incapatanat ar insemna ca 1 din 3 masini sa il rupa.
Da, intradevar primul injector de langa pompa, se scoate mai greu. Dar daca esti un pic inventiv il scoti relativ repede. Ma indoiesc ca se rup ele asa de usor ca nu-s din plastic.
Ca idee cum am reusit eu fara mari batai de cap:
Folosesti o tija cam de 60 de cm lunga cu filet la un capat si in celalalt sudata o piulita care sa se infileteze pe capul injectorului(in loc de conducta de tur).
Infiletezi tija in capul injectorului bagi un ciocan(fara coada) pe tija si pui vreo 2 saibe si piulita sa inchizi sus si lovesti cu ciocanul treptat pana iese.
Atata timp cat nu il fortezi stanga dreapta nu cred ca ai cum sa il rupi.
DFA
Soluția aia de curățare a fost "frecție Diana la picior de lemn", pentru că Duminică, pe 15 Mai pompa s-a blocat din nou...

Am reușit să o deblochez și acum trebuie să înlocuiesc pompa...
Johnny91
Si cei 125 de lei dati pe prima operatiune, la care ai zis ca ai garantie nu se intampla nimic cu ei?
Teoretic ar trebui sa iti returneze banii.
DFA
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ce garanție???? nu am primit nici o garanție!!!

Nu există garanție! Probabil că s-au înțeles greșit punctele de suspensie...
Operația de curățare era recomandată de Renault, dar i-am întrebat și mi-au spus că nu se poate oferi o garanție de reușită. A fost un experiment. Nereușit. Banii nu se returnează.
Johnny91
QUOTE(DFA @ 4 May 2011, 17:24)
Garanție?... Oarecum... tipul de la service mi-a spus că ...

*


Greseala mea, am inteles gresit.
mario1980
DFA, daca tot esti hotarit sa schimbi pompa, de ce nu incerci cu un ulei 2T? Nu ai ce sa strici, parera mea... Ala are in componenta ceva detergenti.
Johnny91
Poate sa afecteze injectoarele?
DFA
QUOTE(mario1980 @ 16 May 2011, 10:21)
DFA, daca tot esti hotarit sa schimbi pompa, de ce nu incerci cu un ulei 2T? Nu ai ce sa strici, parera mea... Ala are in componenta ceva detergenti.
*


Poate că o să încerc și cu ăsta, dar am eu un sentiment că până când nu o să înlocuiesc pompa nu o să scap de blocaje...

QUOTE(Johnny91 @ 16 May 2011, 10:23)
Poate sa afecteze injectoarele?
*


Cică la o proporție standard de 1:200 nu ar avea efecte negative, efectul pozitiv fiind acela că mărește destul de mult lubricitatea motorinei.
mario1980
Parerea mea ca poate afecta injectoarele doar in bine, adica sa mai dizolve din depuneri. Subliniez, parerea mea. Eu am 27k km de cind pun ulei, si nu am a ma plinge de absolut nimic, nici fum, nici zgomot mare iarna, nici consum mare, nici putere redusa, etc. Si nu am vazut pe nimeni sa se plinga de vre-un efect negativ datorat uleiului.
DFA
Am comandat astăzi o pompă de injecție nouă, la prețul cunoscut, de 2.151 Lei cu TVA.
Există posibilitatea și achiziționării unei pompe recondiționate sau a uneia recuperate din dezmembrări, ambele pe la aproximativ 1.600 Lei cu TVA, garanție 1 An sau 100.000Km.
Cea nouă are aceiași garanție.
Am ales-o pe cea nouă deoarece nu am încredere în cele recondiționate/recuperate.
La schimbarea pompei este obligatorie schimbarea filtrului de motorină, altfel nu-ți acordă garanție.
Deși Delphi/Renault recomandă schimbarea conductelor de înaltă presiune când se schimbă pompa, se va face doar o curățare a lor - cu aer comprimat.
Johnny91
Si distributia o pui pe aceeasi?
Banuiesc ca se mai aduna vreo 300 de lei cu ea +100 filtrul.
DFA
Nu schimb distribuția acum, că și așa mă costă destul să o repar. Distribuția o schimb chiar când o să ating 120.000Km (acum având 114.000Km).
Johnny91
Pai era o poveste legata de curea. Odata ce o detensionezi poti sa o arunci. Sa inteleg ca nu e adevarata?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.