Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: etrier cu problema
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BMA
am depistat de unde curge lichidul de frana. la etrierul stanga fata am dat roata jos, am dat jos etrierul si pe la piston curge lichid atunci cand calc pedala.
am scos cilindru si am schimbat garnitura care vine in interiorul etrierului. am schimbat de 2 ori garnitura noua si degeaba. cand calc pedala impinge pistonul si odata cu el si o cantitate de lichid. garnitura din interior nu etanseaza. ce sa-i fac ? am impresia ca inderiorul canalului unde vine garnitura este degradat. ce pot sa fac ? ce sa bag acolo sub garnitura ? ca ma lasat frana de tot. am facut azi 20 de km prin oras numa' cu frana de mana ca la cea de picior pedala se duce la fund fara sa prinda frana.
astept sfaturi.
multumesc
argon
scaote cilindrul din etrier si uita-te la el..daca e cum zici tu ar trebui sa prezinte pe suprafatza lui neregularitati, si atunci schimba-l, nu e scump.
Roaga-te sa nu fie etrierul bulit pe dinauntru ca e mai scump.
In rest cauta pe forum, ca sigur gasesti
PS :nu ami umbla asa cu masina ca e nasol
BMA
azi e sarbatoare si nu lucrez. maine vad ce fac cu ea. poate o duc la service. iti dai seama ca nu umblu asa cu ea. nu o mai misc din loc pana nu o fac. am mers cu ea nestiind ca va face chiar asa. ma gandeam ca nu o sa am frana stanga fata. dar vad ca nu am delok. asa ca nu umblu asa. stai linistit...
Dyda
Descrie ce intelegi prin canal degradat
Pistonul este montat corect ?
In cazuri asemanatoare cu al tau ( destul de rare ) pierderea de lichid are loc in momentul cind se ciupeste garnitura la montare( montare defectuoasa ) sau pistonul prezinta bavuri sau amprente de rugina ce deterioreaza garnitura
BMA
garnitura nu e piscata. am pus 2 garnituri noi. degradat? exact la asta ma refeream. pare sa aibe niste puncte de rugina in canalul unde vine garnitura. azi dimineatza era curs tot lichidul. statea roata in balta de lichid. deci nu curge numai la apasarea pedalei.
Dyda
Verifica purja de aerisire daca este strinsa, verifica daca furtunul nu prezinta crapaturi pe unde sa curga lichid.Pina acum este singurul caz unde am auzit sa curga lichid in stationare pe linga garnitura etrier. Cred ca in alta parte este cauza.
BMA
acolo este. nu este in alta parte. doar se observa exact cu etrierul dat jos. stai cu el in mana si vezi pe unde se scurge. exact pe la pistonas. pistonul nu pare sa fie defect. singurul lucru cred ca e canalul in care vine garnitura ca nu e perfect. are cateva pete. daca-l curat cu smirg. ? sau ce sa bag in el inainte de garnitura ca sa etanseze ?
driverx
Bagi alt etrier, nu alte chestii. Stiu, costa, dar faza cu smrighelu va tine...putin...foarte putin.
Dyda
QUOTE(driverx @ 20 Jun 2005, 11:51)
Bagi alt etrier, nu alte chestii. Stiu, costa, dar faza cu smrighelu va tine...putin...foarte putin.
*



Punct ochit. Mi-a luat vorba din taste.Pentru siguranta ta si a celorlalti, inlocuiesti etrierul.
tunderbird
QUOTE(Dyda @ 20 Jun 2005, 13:55)
Punct ochit. Mi-a luat vorba din taste.Pentru siguranta ta si a celorlalti, inlocuiesti etrierul.
*



Din pacate asta este singura solutie.

La fel am patit si eu ... initial am suspectat garnitura, am schimbat-o dar tot a curs...dupa aceea am schimbat pistonasul...curgea la fel.

Pana la urma am pus etrier nou ca nu se mai putea trai asa...
diaconuliviu
Ca sa nu mai deschid subiect nou:

In carti, printre care si Mondiru scrie:
reglarea dispozitivului servo- 9 mm intre piesa de "atac" a pompei si carcasa; 131 mm cota de la carcasa pina in centrul gaurii de fixare a boltului.
Cu acea "tija" de antrenare hexagonala (pe care se monteaza boltul pedalei) filetata NUMAI o spira de filet, cota maxima este de 115 mm. Cum dumnezeu se regleaza 131?
sau, exista mai multe dimensiuni, lungimi, la acea furca?
A doua problema: cum se regleaza contactorul "stop frina"? sa se aprinda stopurile la cea mai mica cursa? sau dupa, sa zicem, 5, 10, 15 mm pedala?
Eu l-am reglat pe la 5 mm, cind pedala fiind apasata acei 5 mm, pompa inca nu frineaza.
OCEBE
inainte de a schimba etrierul verifica dimensional mai multe garnituri si ai sa constati ca, (mai ales) daca sunt de la furnizori diferiti, nu au exact aceleasi dimensiuni (chestia asta am verificat-o personal si inca de mai multe ori); daca ai de unde alege, cauta una mai groasa in carne; daca nici asa nu obtii etansare..... urmeaza schimbarea
later edit:
mai sunt si garnituri ( din material prost) care initial sunt perfecte dar in scurt timp, in principal din contactul cu lichidul de frana, cedeaza (lucru constatat tot din proprie experienta cand un set de garnituri la pompa m-au lasat dupa aproape 2 saptamani) sau, (mai putin probabil in cazul tau ptr. ca fenomenul apare doar la o roata) lichidul de frana dubios.
tunderbird
QUOTE(diaconuliviu @ 21 Jun 2005, 11:18)
Eu l-am reglat pe la 5 mm, cind pedala fiind apasata acei 5 mm, pompa inca nu frineaza.
*



Daca ai cursa prea mica risti ca la vibratiile masinii care se transmit pedalei sa clipeasca lampile de frana, destul de enervant pentru cel din spatele tau.

Pe de alta parte este bine ca lampile sa se aprinda mai devreme decat inceputul franarii, pentru ca cel din spate este avertizat ceva mai devreme de intentia ta.

Trebuie sa gasesti cota minima la care nu se aprind necontrolat lampile de frana.
diaconuliviu
QUOTE(tunderbird @ 21 Jun 2005, 15:25)
Daca ai cursa prea mica risti ca la vibratiile masinii care se transmit pedalei sa clipeasca lampile de frana, destul de enervant pentru cel din spatele tau.

Pe de alta parte este bine ca lampile sa se aprinda mai devreme decat inceputul franarii, pentru ca cel din spate este avertizat ceva mai devreme de intentia ta.

Trebuie sa gasesti cota minima la care nu se aprind necontrolat lampile de frana.
*



Multumesc; dar in privinta celor 131 mm? imi poate spune cineva care e misterul?
BMA
Am rezolvat. Nu erau bune garniturile noi. puteam sa schimb si 10. Am cautat pe la 10 magazine si n-am gasit facute de altcineva. De Pitesti nici atat. Pana la urma am cumparat cilindrul de Pitesti care are si garnitura de Pitesti. L-am montat si gata. Acum nu mai curge. Si tin si franele cum trebuie. Multam mult
mariusCYP
mai bine puneti una nou etrier si e mai bine sa tina mult nu mai ai probleme mai incolo.saptamana trecuta am schimbat garnitura si etrier nou si am plecat la suceava si nimic probleme si nu ma deranjat franele !
mariusCYP
am uitat ca nu a costat mult totul am platit doar 125miii si am reperat-o chiar eu!
Dyda
QUOTE(diaconuliviu @ 21 Jun 2005, 10:18)
Ca sa nu mai deschid subiect nou:

In carti, printre care si Mondiru scrie:
reglarea dispozitivului servo- 9 mm intre piesa de "atac" a pompei si carcasa; 131 mm cota de la carcasa pina in centrul gaurii de fixare a boltului.
Cu acea "tija" de antrenare hexagonala (pe care se monteaza boltul pedalei) filetata NUMAI o spira de filet, cota maxima este de 115 mm. Cum dumnezeu se regleaza 131?
sau, exista mai multe dimensiuni, lungimi,  la acea furca?
*



In atas gasesti o minischema, sper sa intelegi
razvan_78
eu am urmatoarea problema.roata stanga fata mi se bloca.am dat jos etrierul am curatat pistonasul am schimbat garniturile leam bagat la loc si d atunci numai prb.dupa 2-3 saptamani incepe si curge lichid.schimb iara garniturile si tot asa.....mam saturat.de unde sa fie problema???
nikuniku
pistonas cu zgarieturi/gauri de la rugina, sau etrier ovalizat la gaura unde intra pistonasu,sau garnituri proaste
maho
Sau ai ciupit garnitura de etrier la montaj (patit personal mad.gif ), se monteaza intr-o anumita pozitie.
razvan_78
pai o ciupeam odata,dar mereu???chestia e ca nu curge imediat deci daca era etrieru de vina(pistonas) curgea imediat nu?
maho
Nu neaparat imediat, pe mine m-a lasat fara frane dupa vreo saptamana si ceva... picatura cu picatura. Am presupus ca ai ciupit garnitura, pt. ca ai zis ca-ti curge lichid (banuiesc ca gasesti umed langa roata).
razvan_78
da.inseamna ca o bag eu ca ciobanu mereu?nam bagat cu presa pistonasu niciodata.acum o sa ma duc la mecanic sa vad poate ala o nimereste.tiam zis nu curgea pana sa umblu la el asta e clar
maho
Uita-te atent cand o scoate mecanicul, ca te lamuresti daca-i asa.
razvan_78
dap.am inteles.se baga cu presa in mod normal nu?
ct-03-tvy
cum ai curatat pistonasul? el trebuie sa aibe o suprafata foarte neteda,slefuita f fin, altfel nu etansaza garnitura pe el,
daca ai dat cu jmilgher pe el ,trebuie alt pistonas sad.gif
maho
QUOTE(razvan_78 @ 16 Dec 2012, 17:41)
.se baga cu presa in mod normal nu?
*


Nu neaparat, ciocanesti usor cu coada ciocanului, dar pistonul sa fie neted, si gresat in prealabil. Stiu precis ca garnitura nu se asaza "indiferent" cum, ea are o anumita pozitie (nu e perfect cilindrica, ci mai degraba putin trapezoidala), altfel se ciupeste de la montaj.
fullhouse
Mai degraba canalul din etrier are sectiunea trapez dreptunghic, garnitura mi se pare la fel pe ambele parti, cel putin asta-i parerea mea, ochiometric vorbind.
ghitza
Garnitura nu e la fel este trepezoidala ,cabnalu e la fel nu e trapezoidal,pistonasu il pozitionezi drept cu mana in etrier si bati usor cu fundu etrierului intr-un butuc de lemn si intra ff usor ,ca si cum bati ciocanu cand ii iese coada
B17XGG
Recomand introducerea pistonului gresat in prealabil cu lichid de frana, prin rasucire. Trebuie sa intre relativ usor daca piesele sunt bune si curate. Forma trapezoidala a garniturii cred ca este un mit cu originea intr-un mic defect de fabricatie. Aceasta garnitura nu are motivatie tehnica sa fie trapezoidala. Daca totusi ar fi asa ar trebui sa aiba un semn distinctiv (cel putin cele "cu pretentii" precum si in documentatia tehnica).
maho
QUOTE(B17XGG @ 17 Dec 2012, 20:45)
Recomand introducerea pistonului gresat in prealabil cu lichid de frana, prin rasucire.
*


Am vazut si eu ca se practica asta, dar ma intreb:
- lichidul de frana chiar are proprietati de gresare ? Sincer, nu cred.
- din cate stiu e coroziv, deci... nu-i de mirare ca pistonul se oxideaza si gripeaza in timp.
nikuniku
maho asta inseamna ca si pompa de frana/conducte ar trebui sa rugineasca pe interior,total gresit,lichidu de frana are si calitatea de ungere, el este coroziv doar pe suprafetele vopsite,si ma rog chestiile de mediu
B17XGG
Glicolii din lichidul de frana nu sunt corozivi pt. metale. Necazul este ca sunt ff higroscopici. Ca atare, cu timpul lichidul din circuit acumuleaza din ce in ce mai multa apa si devine coroziv mai ales in prezenta oxigenului. De aceea este recomandata schimbarea la max 2 ani, recomandabil si pt. prezervarea pragului de fierbere. Cine nu face aceasta operatie de intretinere (care nu este nici pe departe un "moft"), isi va face de lucru, inclusiv la buzunar, cu elementele din mecanismul de franare.
Si pentru ca a venit vorba de proprietatile lubrifiante ale glicolilor: Stiti cumva cu ce se ung mecanismele dispozitivelor racordate la tuburile cu oxigen ?
R: glicerina = glicol cu 3 hidroxili (OH).
Adaug ca lichidul DOT5 nu este pe baza de glicoli si este incompatibil cu DOT3 ; 4 si 5.1.
maho
Corect spus.
nikuniku
maho ce le mai aprobi
maho
Normal, explicatia cu higroscopia si coroziunea care apare in timp, datorita absorbtiei apei, e logica si corecta (ma bucur cand cineva ma corecteaza cu argumente tehnice), (ceeace, din pacate, nu pot spune despre afirmatia ta, ca lichidul de frana ar fi coroziv doar pe suprafetele vopsite).
nikuniku
maho ca off topic hai sa incheiem discutiile ca mai ai de invatat,pana acum numai aiureli ai debitat,(pe tot forumul)si de indepartam de la subiectu topicului
razvan32
cine poate sa-mi spuna care este cel mai bun lichid de frana pentru dacia 1990?
mi-a zis cineva ca 2+2 DOT 3 este foarte bun. este fabricat in america si are punctul de fierbere la 250 grade C.
maho
QUOTE(nikuniku @ 19 Dec 2012, 12:06)
mai ai de invatat,pana acum numai aiureli ai debitat,(pe tot forumul)si de indepartam de la subiectu topicului
*


Poti exemplifica ?
Pe mine nu ma deranjaza sa invat, daca am de la cine; ar trebui sa fie si cazul tau, macar in privinta ortografiei ...
@razvan32: citeste aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=849107
B17XGG
Intr-adevar, 2+2 este f. bun, dar nu sunt mai prejos nici cele de la OMV (DOT3 , 4 sau 5.1). Important este sa nu folosesti aceste produse dupa ce au fost depozitate ceva vreme in conditii improprii (flacoane neetanse). Daca se recurge la spalarea instalatiei de franare, conductele trebuie suflate "sanatos" cu aer comprimat. Daca nu dispunem de compresor este de preferat renuntarea la spalare cu alcool si adoptarea inlocuirii sub presiune sau (in lipsa de dispozitiv) substituirea clasica pana "la curat" dupa ce s-a golit, spalat si uscat vasul pompei (am citit corecta postare recomandata de @maho).
razvan_78
Am schimbat pistonasul si garniturile.Acum sa vad rezultatele!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.