Povestea a inceput cu caruciorul fiului meu, care intra foarte greu in masina – caruciorul nu copilul Desi Meganul sedan are un portbagaj mare, nu poate "inghiti" obiecte voluminoase. Practic cutia de la portbagaj statea tot timpul pe masina, caci caruciorul nu putea sta decat pe mijlocul portbagajului.
[attachmentid=1627717147]
Pe langa el mai intrau doar pachete si pachetele, pungi, etc. Pe scurt vroiam un break. Cum eu eram si sunt inca foarte multumit de Meganul vechi (2005 – 60000km, cu distributia facuta pe la 45000 din cauza de fulie defazoare), am inceput sa caut unul break. Problema e ca nu putem plusa cu prea mult fata de valoarea Sedanului, iar la 5000 de euro (+/- 10%) nu prea am gasit ceva care sa ma multumeasca – km multi, aduse din afara cu km dubiosi, etc...
Inutil sa spun ca reactia cunoscutilor a fost ceva de genul "Ba tampitule, nu poti sa-ti iei un carucior mai mic ?" "Cat crezi ca mai sta fi-tu in carucior?"
Intrebari inutile pentru mine caci decizia fusese luata.
Dupa indelungi cautari, am gasit pe site-ul unei firme de leasing o lista cu masini de vanzare. Printre ele si un Megane break rosu cu 76000 km, fabricatie noiembrie 2004, 1.6 16v, versiune authentique + proiectoare. Culmea e ca sotia mea lucreaza la banca ce detine firma de leasing.
Ne-am dus sa o vedem, am aflat ca fusese "reposedata" la doua-trei luni dupa vanzare si ca de atunci intrase in flota respectivului IFN, fiind condusa de un singur angajat pana in decembrie 2010. De atunci masina nu mai fusese pornita niciodata.
Am mai incercat sa obtinem date suplimentare, insa in momentul in care a fost scoasa din flota, s-a sters tot istoricul de service.
Am dus-o la un service pt o verificare unde i-am pus si eu pe aia sa se uite la caseta de directe, articulatii, una alta. Kilometrajul ni s-a garantat ca e real, practic masina se vindea unui angajat al companiei.
In fine, masina se vindea la 5100 euro, sotia mea beneficia de o reducere de 10%, deci noi am facut o oferta de 4000 de euro. Oferta a fost acceptata si m-am facut cu un Megane break. La ora actuala, masina e cam troaca, insa o scot eu la lumina.
Ce am facut pana acum :
- ITP, l-am facut in ziua in care am luat-o, ocazie cu care am schimbat capetele de bara + geometrie = 350 RON
- I-am schimbat filtrul de habitaclu si am luat si un spray din ala de curatat instalatioa de climatizare. 70 RON
- I-am pus rotile de la Sedan, ea avea jante de tabla. I-am pus si cotiera de la Sedan, ca break-ul nu avea.
Sunt constient si ca mai investesc ceva bani in ea, estimez eu cam 1000 de euro caci as vrea sa-i fac urmatoarele :
- distributia, probabil cu tot cu fulia defazoare, nu caraie, nu paraie, insa o s-o fac pentru ca sa fiu eu impacat cu ideea.
- ulei + filtre, desi arata ca abia i s-a facut revizia.
- Stergator luneta, cu tot cu brat.
- Volanul e ingozitor de uzat, cred ca a fost schimbat de vreun angajat de acolo, il voi imbraca in piele sau schimba.
- Bare longitudinale de break + transversale – recunosc fitza, caci pot foarte simplu sa pun barele de pe sedan.
Sper sa nu mai aiba si alte vicii, si sa mearga la fel cu merge si Sedanul, care spre marea mea bucurie, ramane in familie. O va prelua tatal meu.
Momentan astept sa termin cu inmatricularea si compar oferte de CASCO.
Poze : [attachmentid=1627717145] [attachmentid=1627717146]