De ceva timp (un an bun de zile), masina are un mers intrerupt pe plaja 2200-2700rpm. Prima data am simtit acest lucru cand masina functiona pe gaz, niste zguduieli zdravene la o acceleratie medie si constanta (cand trecea prin turele acelea). Am zis ca e de la gpl, si am incercat sa schimb injectoare, buji, fise, bobine si filtre. Nu sa ameliorat deloc simtoma, dupa un timp am observat ca la motor rece, cat inca nu trece pe gaz, face acelasi lucru dar mult mai pasnic, aproape insesizabil. Am auzit inca cativa colegi de forum care au aceeasi problema, nici e nu au gasit vreun rezultat. Care ar fi liantul intre cele 2 alimentari ? Senzori, ecu ? Ce sa mai verific ? Mersi
Reglajul culbutorilor cum e?
culbutori au fost reglati imediat dupa schimbul de buji, nu sa simtit nici o ameliorare. De asemenea a fost curatat si corpu clapeta + MPP.
sobolan
9 May 2011, 22:22
cum banuie si klaus....seamana a supapa care nu mai inchide bine....ciupita/calaminata,nasoala daca tot ai zis ca jocul e "corect"...nu sunt sigur dar asa pare....de la GPL se trag multe....
deci sa incerc un test de compresie.
sobolan
10 May 2011, 00:15
putin irelevant si ala dar in prima faza merge !
mircea.s
10 May 2011, 18:56
incearca sa gasesti pe cinva sa stearga(sa reseteze) corctiile de imbogatire pe benzina,motoral va functiona normal.Dar daca ai mers mult cu ea cu GPL defect exista posibilitatea sa se deterioreze catalizatorul. corectiile de imbogatire se reseteaza cu CLIP.
Ciochy
10 May 2011, 20:20
Masina a avut softul rescris, apoi a revenit la harta de fabrica ... Nici atunci nu s-au simti imbunatatiri.
sobolan
11 May 2011, 15:17
ai facut vreun test de compresie ?
Ciochy
11 May 2011, 15:18
inca nu, cu prima ocazie am sa fac
bleumineral
12 May 2011, 19:32
Bună seara.
Domnilor să știți că și eu sunt "fericitul" posesor al unui Logan cu gpl din uzină care face exact la fel cum descrie inițiatorul. I-am făcut tot ce se putea face, reglaje, schimburi de injectoare, filtre, teste. Nu vrea și nu vrea defel să meargă. Are roți echilibrate, jante drepte,capete de bară schimbate, tije schimbate, bielete antiruliu schimbate, bucșele de la bara de torsiune schimbate, injectoare schimbate, culbutori reglați, bobină și fișe schimbate, bujii Beru (sanchi) dedicate pentru gaz,filtre noi și de aer și de gaz, la plămân n-am umblat, nu i-am schimbat nicio garnitură pe acolo, dar nu scapă gaz, calculatoare cu o mie de teste și hărți schimbate și rescrise și nu vrea să meargă defel. Care găsește remediul sau omul capabil să găsească remediul va rămâne pe veci în istoria forumului acestuia și indiferent dacă va fi la 100 de metri de mine sau în colțul celălalt al țării, mă voi duce să-l consult și plătesc ca să rezolv. Chiar acum vreo lună de zile i-am făcut un test de noxe care a ieșit OK și am înțeles,(logic dealtfel) că dacă ar fi vreo supapă arsă strâmbă dusă în vreun fel sau altul, ți-ar ieși noxele anapoda. Așa că... dați-mi voie să vă contrazic din poziția mea de neștiutor, supapele cred că mai au mult de mers fără să fie nevoie de vreo intervenție la ele.
Ciochy
12 May 2011, 19:40
Am resetat corectiile acelea, nici o imbunatatire. Daca erau supapele, am inteles ca s-ar vedea pe buji. Bujiile mele sunt uniform caramizi
. Mai ramane sa verific compresia cum scula dedicata operatiei.
alexys
14 May 2011, 17:16
QUOTE(bleumineral @ 12 May 2011, 20:32)
Bună seara.
Domnilor să știți că și eu sunt "fericitul" posesor al unui Logan cu gpl din uzină care face exact la fel cum descrie inițiatorul. I-am făcut tot ce se putea face, reglaje, schimburi de injectoare, filtre, teste. Nu vrea și nu vrea defel să meargă. Are roți echilibrate, jante drepte,capete de bară schimbate, tije schimbate, bielete antiruliu schimbate, bucșele de la bara de torsiune schimbate, injectoare schimbate, culbutori reglați, bobină și fișe schimbate, bujii Beru (sanchi) dedicate pentru gaz,filtre noi și de aer și de gaz, la plămân n-am umblat, nu i-am schimbat nicio garnitură pe acolo, dar nu scapă gaz, calculatoare cu o mie de teste și hărți schimbate și rescrise și nu vrea să meargă defel. Care găsește remediul sau omul capabil să găsească remediul va rămâne pe veci în istoria forumului acestuia și indiferent dacă va fi la 100 de metri de mine sau în colțul celălalt al țării, mă voi duce să-l consult și plătesc ca să rezolv. Chiar acum vreo lună de zile i-am făcut un test de noxe care a ieșit OK și am înțeles,(logic dealtfel) că dacă ar fi vreo supapă arsă strâmbă dusă în vreun fel sau altul, ți-ar ieși noxele anapoda. Așa că... dați-mi voie să vă contrazic din poziția mea de neștiutor, supapele cred că mai au mult de mers fără să fie nevoie de vreo intervenție la ele.
Daca promiti si o statuie, anunta-ma, dar mai inainte ar trebui sa stii ca nu tot ce ai schimbat are legatura cu mersul motorului. Oricum se pare ca cei care le-au montat le-au conceput special sa faca asa, ar trebui sa fie destui care au intalnit probleme de genul asta.
sobolan
15 May 2011, 22:10
daca buliile-s cenusii/negre e de rau pe la supape...daca-s caramizii e ok.....da' ce naiba sa fie ? bobina oare ?am mai auzit cazuri de intreruperi mici/intarzieri la acceleratie brusca de la bobina...dupa schimbare s-a rezolvat....daca nu e softul,atunci ce sa fie ?
Ciochy
27 Jun 2011, 22:32
am desfacut si vaporizatorul GPL si am schimbat granituri si membreane, nu s-a rezolvat nimica, deci cu instalatia gpl am terminat, ramane partea de benzina doar. Cine e responsabil pentru sincronizarea scanteilor ? senzoru ala nenorocit de pe volanta ? saptamana viitoare urmeaza sa-i fac testul de compresie cu ocazia altei interventii.
brigada_diverse
29 Jun 2011, 20:07
daca tot n-ai ce face, inainte fa ce e mai ieftin.
verifica culbutorii, nu te baza pe bujii dupa cum arata ele.
desfa capacul de la culbutori, ridici roata dreapta, bagi tr 5, invarti de ea si verifici treptat distantele. evacuarile daca sunt stranse de acolo e.
daca e de acolo, bine, daca nu, continua cheltuielile..... am vazut destule care faceau asa, si dupa reglaj la culbutori nu au mai avut probleme.
Ciochy
29 Jun 2011, 20:08
am mentionat in postul 3, culbutori au fost verificati si reglati
brigada_diverse
29 Jun 2011, 20:20
daca garantat este asa, atunci scoate senzorull de pe volanta(2 suruburi de 10, vezi sa nu le scapi in carcasa de la ambreiaj), curatal, curata-i putin contactele...
mai ramane distribuitorul de scanteie (de pe capacul de tacheti...bobina)..incearca cu altul si vezi daca merge(am pomenit acu 2 zile unul asa, cu alt distribuitor mergea perfect...bobina...sau cum ii zic)
Ciochy
29 Jun 2011, 20:37
si bobina a fost schimbata impreuna cu fisele, senzorul volanta a fost curatat de cateva ori de cand imi face fitze, dar am zis ca poate sa stricat si atunci nu mai e treaba de pilitura care se magnetizeaza pe senzor.
Ciochy
28 Jul 2011, 10:45
Pe partea de GPL am scimbat toate garniturile si membranele.
Am obesrvat ca pe benzina dupa pornire, daca ascult toba de esapament, se aud rateuri (mers neregulat). Am mai fost la dacia si am folosit diagnoza lor (Clip`ul) dar nu detecteaza rateurile.
corbex
29 Jul 2011, 11:33
Ce auzi in toba poate fi din cauza culbutorilor dereglati.
Ciochy
29 Jul 2011, 13:03
ma gandesc, sau aprindere incorecta. Oricum am sa verific din nou culbutorii, daca nu sunt ei de vina, trecem pe partea de aprindere, cineva nu comanda bine scanteia
razvanamza
23 Sep 2011, 21:32
si la mine se prezinta "hatanatul" intr 2200-2700. senzor volanta curat, bobina, fise bujii noi (oricum se cereau), face si pe benzina si pe gaz, iar gaz n-am avut dintotdeauna. face asa de cand este ea, de noua. reglat culbutorii de doua ori, o data 20-30, a doua oara 30-30. in relanti maneta schimbatorului se bataie dupa mersul motorului, cu o intrerupere evidenta, cronometrabila (la x secunde face identic, x fiind constant). am incercat si cu alt tip de senzor volanta (de 1.2 16v renault). am incercat si cu alt motoras pas cu pas, si cu alt corp clapeta cu totul (am corp marit actualmente). tot la supape am ajuns si eu, dar noxele ies perfect
marius.tt
27 Sep 2011, 06:50
intreruperile sunt numai la pornire? daca da vezi ca e din pompa,(supapa reglatoare de preziune) am patit-o si io
razvanamza
27 Sep 2011, 07:18
intreruperile sunt permanente, indiferent cat de mult merg cu ea.
AR-18-MOS
27 Sep 2011, 18:28
QUOTE(razvanamza @ 23 Sep 2011, 22:32)
si la mine se prezinta "hatanatul" intr 2200-2700. senzor volanta curat, bobina, fise bujii noi (oricum se cereau), face si pe benzina si pe gaz, iar gaz n-am avut dintotdeauna. face asa de cand este ea, de noua. reglat culbutorii de doua ori, o data 20-30, a doua oara 30-30. in relanti maneta schimbatorului se bataie dupa mersul motorului, cu o intrerupere evidenta, cronometrabila (la x secunde face identic, x fiind constant). am incercat si cu alt tip de senzor volanta (de 1.2 16v renault). am incercat si cu alt motoras pas cu pas, si cu alt corp clapeta cu totul (am corp marit actualmente). tot la supape am ajuns si eu, dar noxele ies perfect
Confirm pozitiv! Exact aceleasi simptome si la mine. Tot pe GPL.
bleumineral
27 Sep 2011, 18:58
Dacă o fi senzorul de detonații de vină? Ieri am confecționat un manometru de măsurat presiunea în cilindri, în week-end am să fac operațiunea cu pricina. Sunt convins că nu e de la supape însă urmează să verific.
Ciochy
27 Sep 2011, 19:00
mie pe testerul de la Dacia nu imi da nici o eroare pe detonatii.
bleumineral
28 Sep 2011, 16:01
Dacă ar fi după tester mașina mea n-ar avea nimic. Dă totul perfect, dar de mers nu vrea să meargă defel corect, între 2000-2500 rot/min tremură ca luată de friguri.
panter1
3 Oct 2011, 00:02
cu aghiazma sau cu tamaie ati incercat? sa nu fie de la...
acum serios vorbind.. logic ar fi sa fie uzata o componenta care are a face cu gazul, caci doar la motoarele astea care au mers si pe GPL a aparut problema..
avand in vedere ca ati schimbat corp, injectoare, fise, bujii, bobina, reglat culbutori iar pe clip e ok si tot face fituri si pe GPL si pe benzina.. ar mai putea fi de vina sonda Lambda.. Este posibil ca noxele rezultate din arderea GPL care sunt diferite fata de cele ale benzinei(contin mai multa apa)... sa se fi defectat/astupat sonda Lambda in timp si nu mai ''miroase' bine noxele si trimite calculatorului date gresite iar acesta crezand pe cuvand semnalele de la sonda dozeaza cantitatati gresite de GPL-oxigen sau benzina-oxigen si asa s-ar explica si faptul ca acum face probleme pe ambele combustibile...
este o varianta..
razvanamza
15 Oct 2011, 21:26
la mine a crapat catalizatorul, la propriu
in mers. tremuratul, in mod curios, persista acum doar in relanti. nu s-a aprins check engine.
Ciochy
16 Oct 2011, 02:33
tare, bafta la ... schimbat
razvanamza
15 Nov 2011, 00:27
tremuratul a la locul lui, nu am schimbat inca cataliatorul.
15 Nov 2011, 01:27:
Alexys, daca stii rezolvarea la treaba asta sambata ma prezint la tine la Service!
Augutini
29 Feb 2012, 20:48
Am si eu aceiasi problema.
Merge intrerupt atunci cand este in sarcina.
Porneste ok, sta la relanti ok, daca o accelerez pe loc ok....
In mers insa intrerupe ingrozitor (da in nas) si in scurt timp incepe sa mearga in 3 (poate chiar 2) si imediat incepe sa piuie ”comutatorul” de la gpl.
Opresc motorul pt cateva secunde, apoi repornesc si ciclul se reia.
Am facut urmatoarele interventii:
- reparatie capitala pe partea de gpl (schimbat tot ce prezenta uzura: furtune, t-uri, filtru, injectoare
- reglat tacheti
- schimbat bujii, fise, bobina, senzor volanta, sonde lambda
HEEEEELPP MEEE!!
andreypck
6 Nov 2013, 22:29
Salut, am si eu exact aceleasi simptome la masina. 1.4mpi + GPL. Se fac indata 2 ani de la ultimul post, si ma gandeam ca poate a gasit cineva o rezolvare...
Apropo, dintre cei cu aceasta problema, este cineva care are masina resoftata/chipuita? (Eu am simtit trepidatiile imediat dupa resoftare...)
Incercati sa umblati si la injectoare.
andreypck
7 Nov 2013, 11:04
Probabil va referiti la injectoarele de GPL. Am fost la service gpl pe tester arata ca merge perfect.
Oricum instalatia e relativ noua (din iulie 2013), iar masina are 80000km, din care doar vreo 7000km pe gaz.
Ma mira faptul ca au fost colegi care au inlocuit foarte multe piese, si inca nu au dat de capat problemei. Iar smunciturile/trepidatiile astea sunt destul de enervante, nu te prea poti invata cu ele.
andreypck
6 Jul 2014, 20:12
Salut.
Revin cu noi detalii despre trepidatiile/smunciturile mele intre 2000 si 2500rpm (in principiu dupa resoftarea Dimsport), descrise la postul 35:
am:
- schimbat fise si bujii (imprumutate la un 1.4mpi)
- curatat senzor turatie de pe volanta (avea ceva mizerie)
- curatat corp clapeta si motoras pas cu pas (erau destul de murdare)
- verificat garnituri corp clapeta (vizual sunt ca noi)
SIMPTOMELE AU RAMAS!!!
Ba mai mult, de ceva vreme imi face figuri la pornire, ca in filmul urmator:
https://www.youtube.com/watch?v=wSW6...ature=youtu.beCe sa mai fac?
user123
6 Jul 2014, 23:10
QUOTE(andreypck @ 6 Nov 2013, 22:29)
.... (Eu am simtit trepidatiile imediat dupa resoftare...)
QUOTE(andreypck @ 6 Jul 2014, 20:12)
Revin cu noi detalii despre trepidatiile/smunciturile mele intre 2000 si 2500rpm (in principiu dupa resoftarea Dimsport),
Iata de unde cred eu ca e problema.....daca inainte nu ai avut aceste problem si au aparut dupa, este ff putin probabil sa fie coincidenta si sa se fi defectat si o alta piesa concomitent cu resoftarea...
Pe "gaz" este foarte sensibila....si daca re-softarea nu a fost facuta cum trebuie atunci la mersul pe GPL se va accentua problema;
Ai mai putea incerca o re-initializare a parametrilor UCE si mers un timp (min 200km) pe benzina, insa mare lucru nu cred ca va face;
La genul tau de problem e greu sa gasesti raspunsul pe net; ce a mers la unul poate ca nu merge la tine....si ce nu a mers la altul, poate ca e ceea ce ai tu lipsa- ideal trebuie vazut direct cum se comporta, la fata locului
punktnet
8 Jul 2014, 07:50
QUOTE(andreypck @ 6 Jul 2014, 20:12)
Salut.
In primul rand poti incepe cu o verificare a jocului termic la supape.
Daca e ok, faci probe cu o bobina noua.
In cele din urma, un dinte sarit la distributie poate face aceleasi simptome.
Succes.
rycy04
17 Nov 2016, 14:15
Buna ziua, am tot cautat pe forum si cred ca aici pot regasi problema loganului meu in mare parte, este un logan 1,2 din 2011 caruia in anul 2014 i-am montat gpl ( unul de approx 2500 ron ) pe sos giurgiulu in bucuresti, masina avand atunci 30.000km pana in aceasta vara a mers foarte bine dar din vara ( 55.000km ) a inceput sa intrerupa in viteza a doua/a treia cand o turam, am schimbat bujiile ( una fiind impuscata ) dupa care approx 2 luni a mers perfect, a inceput iar sa intrerupa si am fost cu ea la cei ce au montat inst gpl ( masina intrerupea si intrerupe doar pe GPL ) si cei de acolo mi-au spus ca este aprinderea mai mult ca sigur,,,,,,am fost la nesty unde la diagnoza a iesit ca are aprinderea incorecta si ca ar trebui sa inlocuiesc fise, bujii, bobina.....am inlocuit fisele si bobina, a mers bine trei zile dupa care iar mers intrerupt, am fost iar la firma de gpl....inainte sa se apuce de verificat mi-a spus ca trebuia obligatoriu sa schimb fisele si bujiile in acelasi moment pt ca atfel le-am schimbat degeaba,inainte sa desfaca bujiile mi-a zis ca face pariu ca primele doua bujii ( cil 1 si cil 2 ) or sa fie impuscate....asa a fost......erau negreeeee, a concluzionat ca e ceva ce a mai intalnit la motoarele 1.2.Am schimbat iar fise si bujii masina incepand sa mearga iar corect...pentru 15 zile...acum iar a inceput,......ce poate fi? pe benzina masina merge foarte bine, pot fi culbutorii atata timp cat merge bine pe benzina? trebuie reglati? multumesc celor ce isi vor face timp sa ma ajute cu un sfat!
andreypck
10 Jan 2017, 14:51
Salut, din 2014 de cand ai GPL ai reglat culbutorii vreodata?
bygy007
10 Jan 2017, 22:32
eu o am din 2009 si nu am desfacut capacul , dar am instalatia de fabrica si nu am avut probleme pina acum
buna ziua,
schimbat fise magnecor
schimbat busi iridium
schimbat bobina noua valeo
corp clapeta curatat
reglet culbutori 15 - cu 30 evacuare
schimbat senzor detonatie
schimbat senzor pozitie clapeta
schimbat senzor vacuum
schimbat distributie
schimbat kit ambreiaj
simtomul se prezinta intre 2000 si 2800 rpm apoi se simte dar nu asa de tare, se simte cel mai naspa in mers constant
facem de pe vremea cand aveam doar benzina: )
acum am si gpl si tot asa
daca stititi ceva concret va rog sa ma anuntati branandrei@gmail.com nu mi-ar fi ciuda daca ar crapa motorul dar nu crapa de 60 de mi de kmn am problema asta
am mai schimbat suport cuti
suport motor ( bieleta G)
nu am erori pe tester
)
andreypck
24 Jun 2017, 13:45
Salutare Andrei si bine ai venit in clubul celor care inca mai cautam o rezolvare.
n_adrianm
8 Aug 2017, 10:24
salut,si eu caut o rezolvare la cele de mai sus numai ca la mine se manifesta numai pe benzina si doar la rece.Cand pornesc motorul merge neregulat.Daca o accelerez se ineaca si da rateuri.Cand trece pe gaz,merge perfect.Dupa ce se incinge motorul,merge si pe benzina perfect.Am inlocuit set bujii(2 erau crapate),fise,bobina.Am curatat corp clapeta,verificat senzor clapeta(este un potentiometru chior pe care l-am verificat cu un multimetru).Mai nou mi s-a aprins si martor check engine.
Rares_nicolaescu
20 Mar 2022, 19:33
Salutare.Aceleasi probleme le am si eu.A gasit cineva rezolvarea?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.