stanciu_scm
27 May 2011, 17:15
scuzatima ca deschid alt topic, dar am si eu o problema: aceasta fiind cand pornesc motorul la dacia mea am presiunea sus adica 6 atmosfere, cand sa incalzit mororul abia mai am 2 atmosferee si daca o las la relantii se aprinde becurile in bord, tin sa precizez ca motorul e facut nou pompa ulei noua, ulei de motor din acela romanesc 20w 40
bv-08-fgm
27 May 2011, 17:17
Baga si tu un ulei de calitate si un filtru de ulei pe masura si vezi de ti se mai aprind becurile
stanciu_scm
27 May 2011, 17:36
o sa incerc si asta deoarece trebuie sa ii strang chiuloasa dar ce ulei imi recomandati?
mihai7575
27 May 2011, 20:45
QUOTE(stanciu_scm @ 27 May 2011, 18:36)
o sa incerc si asta deoarece trebuie sa ii strang chiuloasa dar ce ulei imi recomandati?
ulei elf 20w40,si filtru de romcarbon buzau,eu asta folosesc si sunt mutumit.
te salut.
stanciu_scm
27 May 2011, 21:23
ms pentru raspuns o sa incerc
nikuniku
27 May 2011, 21:34
stanciu_scm poate scapa presiune pe la axa cu came? a verificat mecanicu jocu radial la ia?
zici ca ai motoru facut de curand,sau mai simplu verifica presiunea de ulei cu un manometru montat in locu unei sonde de ulei,si la rece si la cald poate ai sondele decalibrate,sau filtru de ulei are supapa de presiune defecta
stanciu_scm
27 May 2011, 22:05
QUOTE(nikuniku @ 27 May 2011, 21:34)
stanciu_scm poate scapa presiune pe la axa cu came? a verificat mecanicu jocu radial la ia?
zici ca ai motoru facut de curand,sau mai simplu verifica presiunea de ulei cu un manometru montat in locu unei sonde de ulei,si la rece si la cald poate ai sondele decalibrate,sau filtru de ulei are supapa de presiune defecta
hai sa va explic cum a fost treaba de ce am facut eu motorul iara am avut un accident cu masina asta cand am scoso de la reparatii scotea fum albastru si se auzea o bataie in motor inainte avea presiune de ulei dar acuma nu mai are si filtru de ulei este nou poate fi el defect?
27 May 2011, 22:30:si inca ceva stiu ca sunt pe langa subiect dar am sa scriu aici, am o problema in legatura cu electromotorul, adica cand e motorul rece invarte instant cand este motorul cald parca zici ca nu mai am baterie la masina ce ar putea avea
nikuniku
27 May 2011, 22:36
da poate fi si filtru defect,adica supapa de presiune din el,incearca si schimba numai filtru de ulei
bucsi uzate,rotoru stramb sau jeg in interioru de la starter
Kiraly
28 May 2011, 07:51
numa sa nu iei filtru Eurofil e cel mai prost.baga ulei hexol 20w50 e foarte buna la vara
stanciu_scm
28 May 2011, 12:09
QUOTE(nikuniku @ 27 May 2011, 22:36)
da poate fi si filtru defect,adica supapa de presiune din el,incearca si schimba numai filtru de ulei
bucsi uzate,rotoru stramb sau jeg in interioru de la starter
da dar abia iam schimbat bucsile lam curatat inauntru si tot asa face
<span class='edit'>28 May 2011, 12:11:</span>
si inca ceva iam pus filtrul de ulei vechi cel cu care am mers 16 mii de kilometri si parca e presiunea un pic mai buna acuma filtru care era nou era din acela de asam, si filtru vechi era de romcarbon
In mod normal se schimba si filtrul, odata cu uleiul. Pe viitor cred ca te-ai invatat minte sa nu mai cumperi produse asam, dar nici faptul ca i-ai repus filtrul vechi nu e o rezolvare (poate doar de moment) corecta. Ia si tu un romcarbon sau mann, noi, 20 ron nu cred ca e un capat de tara. Si, in principiu, 16.000 km e cam mult (depinde si de ulei, mai uita-te la el cum arata, pe joja).
bv-08-fgm
28 May 2011, 15:05
De obicei un filtru merge la 2 schimburi de ulei fara probleme,recomand unu facut de mann(sunt cam cele mai bune pentru dacii).Cat despre ulei recomand un Castrol sau Mobil 1.Eu am in a mea Mobil 1 si sunt foarte multumit de calitatea lui.
Ulei romanesc, dupa 16.000 km, chiar te-ai risca cu acelasi filtru ? Eu nu.
bv-08-fgm
28 May 2011, 19:05
Da n-am zis ca merg cu un ulei 16ooo
Eu ziceam de un filtru de ulei ,uleiul la mine mai mult de 10ooo nu sta in motor.
STORMTROOPER
28 May 2011, 20:55
Cum naiba sa mergi cu Dacia 16.000 km cu acelasi filtru si ulei si sa mai vrei sa si mearga motorul cum trebuie?
Draci chiori, in carte scrie clar, uleiul se schimba la 5.000 km, daca este mineral, daca este semi-sintetic se poate merge cu el si pina la 7000 km. Dar in nici un caz 16.000.
De asemenea producatorul (Renault) recomanda schimbarea filtrului de ulei la fiecare schimb. La noi s-a practicat chestie cu un filtru la 2 schimburi pentru ca nu se gaseau, dar acum se gasesc filtre Mann la orice magazin de pise auto pt masina straine.
Si va mai intrebati/mirati de ce fac bietele Dacii figuri.
mihai7575
29 May 2011, 08:39
SI eu recomand schimbarea filtrului de ulei,intotdeauna impreuna cu schimbul de ulei .
@bv-08-fgm: Pai n-am zis de tine, omul (stanciu_scm) a facut-o
QUOTE
stanciu_scm Posted Yesterday, 13:09
.. iam pus filtrul de ulei vechi cel cu care am mers 16 mii de kilometri..
, si de-aia i-am zis ca nu e o rezolvare ca a pus filtrul vechi, chiar daca i-a crescut putin presiunea. Ce-o avea filtrul ala prin el...probabil doar copii avortati lipsesc.
Oricum, daca schimba uleiul, presupun ca o sa-i puna acum si un filtru mai de "doamne-ajuta".
Chiar asa, stie cineva cine face filtrele "Texaco" ? Eu l-am avut in pachet cu uleiul panther 15w40, si pare bun, se sting repede becurile.
stanciu_scm
29 May 2011, 11:13
automat ca ii schimb si filtrul de ulei si am sa respect regula la schimbul de ulei o sa il schimb la 5000 de kilometri asta este prima oara cand am luat filtru de ulei de la asam in rest am luat de romcarbon si de mann
STORMTROOPER
29 May 2011, 11:43
Nici Romcarbonul nu mai e ce-a fost. Mergi pe Mann, Champion sau Bosch Made in Germany.
Succes.
Costy2000
29 May 2011, 14:23
Salut si eu am probleme cu presiune de ulei la rece imi sta sus acul (la ultima liniuta)iar dupa ce se incalzeste la ralanti imi sta acul pe prima linie cea rosie prima de jos dar nu mi se aprind becurile schimbul de ulei l-am facut acum 2 zile pompa de ulei e buna ca am schimbat garniturile la baie ca imi pierde ulei si am verificat si pompa de ulei e buna ulei bag de la agip 15w40 cu filtru de ulei euro fil il am acuma inainte am avut de buzau romcarbon care ar fi cauza linia cuzineti ?
STORMTROOPER
29 May 2011, 16:52
Raspunsul ti l-ai dat singur: Filtru de ulei Eurofil. Cit despre ulei ia incearca un Castrol Magnatec 15w40 mai ai aceleasi simptome??
bv-08-fgm
29 May 2011, 21:17
Castrol sau Mobil 1 15w40 (eu pe mobil 1 am mers si sunt multumit de calitatea lui)
panter1
29 May 2011, 23:09
la cati km schimbi acest 15w-40 de la mobil?
bv-08-fgm
30 May 2011, 10:41
Recomandat nu stiu la cat este,eu il schimb la 6500-7000 km.
panter1
31 May 2011, 11:26
aha, ms, eu folosesc un ulei 10W-40 tot de la mobil.. masina a trecut suta de mii de km si totusi ma gandesc sa ma dau pe 15W-40 tot de la mobi.. asta cand o sa inceapa sa pape ulei
ca deocamdata completez 0.5L de la un schimb la altul
Pe acesta il schimb la 10.000.
brigada_diverse
4 Jun 2011, 07:26
Costi2000
stai ca nu pricep ceva.
la rece e normal sa ai presiune mare si la cald mica(vorbind de ralanti)
nu ti se aprind becurile la ralanti -> e ok .... ce ai cu ea?
si daca merge nu e bine?
in cartea de d®acie zicea pe undeva: presiune minima ulei
0.7 in regim de ralanti si 3.4 la 3500 rpm sau ceva de genul.
oricum sa ai presiune de 2(ce indica prima linie) este normal pentru ralanti la cald.
adrian2008
5 Jun 2011, 12:57
Salutare,
Aceeasi problema o am si eu de ceva timp. Am o dacie 1310(motorizare 1289cm3) din 1990. Presiunea uleiului la pornire este de 5-6atm, iar cu motorul cald la relanti scade la 1 atm. Cand merg mai mult (vara) si temperatura motorului creste ceva mai tare, incepe sa palpaie becul la ulei. Uneori ramane si aprins. Daca o turez un pic, se stinge imediat. Sistemul de racire este cu electroventilator si termocupla. Fenomenul se intampla cu putin inainte de a intra termocupla in functie. Practic, acul la temperatura este foarte putin peste jumatate, aproape de penultima linie de sus. Asa a functionat si indicat intotdeauna. Am schimbat, ulei, filtru ulei, pompa ulei, termocupla ventilator(am zis ca declanseaza tarziu si nu se raceste motorul cand trebuie), sonde de presiune la ulei. Uleiul folosit este BP 20W50, insa filtru nu mai stiu ce marca e. Am avut pus si ulei romanesc cu aditiv pentru acesta si facea la fel. Chiar nu ii dau de capat.
La urmatorul schimb, pune-i un filtru mann. In privinta uleiului, n-am folosit niciodata bp, deci ma abtin. E posibil ca alti co-forumisti sa-ti recomande alte uleiuri. Oricum, nu e sistemul de racire de vina.
Grasu-1300
5 Jun 2011, 15:13
Buna ziua ! Si eu am aceeasi roblema cu presiunea de ulei la relantiu. (pompa noua, set motor nou, filtru Germania, ulei sae 20w50) si tot se aprind becurile cand e cald motorul ( regim normal de functionare). Acuma , ce sa zic ? dupa cate imi amintesc a inceput sa se aprinda becurile dupa ce am spalat si curatat rampa culbutorilor, care era plina de mal si aveam si doi culbutori ce se miscau cam greu pe fluier. Dupa ce am demontat si spalat toate piesele se simte o oarecare uzura a culbutorilor pe fluier. Deci m-as gandi in primul rand sa scimb rampa cu culbutori ( noua ) si sa vedem ce se mai intampla cu presiunea de ulei . O intrebare ar fi cum se poate verifica daca supapa de siguranta de la pompa de ulei se deschide la o presiune mai mica, sau este blocata pe o pozitie intermediara si cum s-ar putea remedia ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.