Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema pornire
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Mihai San
Salut colegii

Am o problema la solenza mea si ma gandesc sa va impartasesc si voua patania mea legata de ultima revizie care am facut o sa va dati cu parerea ce ar putea fi...

Am schimbat uleiul,filtrul,filtrul de aer si bujiile (Renault Eyquem)

Inaintea reviziei masina era in perfecta stare, am asistat la efectuarea operatiunilor in sevice.

Problema este urmatoarea:

De la aceasta revizie masina uneori nu mai porneste la prima cheie fie cu motorul rece fie cu motorul cald...

Ce poate fi?

M-am gandit la una din bujii care nu functioneaza corespunzator ,distanta electrodului oare necorespunzatoare? desi s au verificat vizual la montaj.

bateria e ca noua,electromotorul invarte....

M am gandit la senzorul de turatie sau in cel mai rau caz la pompa de benzina dar nu stiu dak poate fi de la bujii din moment ce imediat schimbate au facut probleme.

Ce parere aveti? ce poate fi?


Multam
Iulikk
Eu cred ca e de la bujii. De unde ai cumparat bujiile?

Mie imi facea la fel cu NGK... uneori pornea masina greu... dar le-am schimbat cu bujii de Logan, d-alea in cutie reno, cu 2 electrozi si nu mai am probleme.
Mihai San
Bujiile erau in cutie Renault cumparte de la un magazin de piese - pe bujii scria Eyquem (bujii specifice Renault)
shade4free
salut baieti
dupa 45 de mii de km,de cand detin solenza,a aparut si la mine o mica problema.
am observat ca dupa schimbul de bujii,dimineata pornea mai greu,dar zilele trec si parca din ce in ce porneste mai greu.Porneste greu numai dimineata,apoi pe parcursul zilei doar ii arat cheia si e pornita.
Un sfat ceva si pentru mine?,ce anume ar trebui sa verific?
Masina trage bine motorul merge rotund,,nu a crescut consumul de gaz
multumesc si multi km
shade4free
chiar nimeni?
canea_dragos
Salutare, in ambele cazuri pune-ti mana si curatati senzorul de turatie si asigurati-va ca face bine contact mufa senzorului. Cand se intampla sa nu pornesca, sau sa porneasca greu miscati putin de mufa senzorului(in caz ca s-a oxidat ceva pe acolo) si o sa vedeti ca va porni imediat.

Daca erau bujiile de vina pornea dar erau fluctuatii de turatie, deci nu bujiile sunt problema.
shade4free
salutare
am curatat senzorul de turatie,problema persista,am inlocuit si bujiile ,nimic
Dimineata porneste foarte greu,in cursul zilei porneste repede
sa fie oare de la soclu ,,motoras pas cu pas?
ceva pareri mi-ar prinde bine,ca este stresant sa dau cheie lunga dimineata,si sa porneasca asa incet,incet
ovidiu87
Sunt bujii reci si calde. Nu stiu nici eu foarte multe detalii despre ele , dar stiu ca am avut si eu un set la fel , care nu erau de origine si nici compatibile cu solenza.
Deci intrebarea mea este ce fel de bujii i ai montat , modelul exact ?!
danyel_r11
Eu cand am schimbat bujiile i-am luat ngk si nu am avut nici o problema...ba chiar a mers vizibil mai bine decat cu cele vechi a caror distanta la electrod ajunsese pe la 1,2 in loc de 0,9.Am pus bujii normale...fara iridiu sau alte prostii...doar ca electrodul central are un profil mai...special. Chestia cu 2-3-5 electrozi de masa e o abureala. Modelul luat de mine este bkr5ez. De asemenea se mai potriveste bkr6e. Sunt bujii mai calde.
Danut 88
Am si eu o problema. Se pare ca atunci cand motorul este rece la pornire invarte mai mult decat cand am cumparat-o. Atunci cand este cald porneste bine. Am curatat senzorul de turatie si tot asa face. Ce crede-ti ca ar avea?
i96nds
Evident in primul rand bateria.
Mai sunt si alti senzori ce pot fi de vina...
Sper ca nu ai probleme cu electromotorul, adica nu face sunete ciudate, nu ?
Danut 88
Bateria e in regula. Electromotorul invarte ok, nu are probleme. Si alti senzori care ar m-ai fi? Chestia asta o face cand e motorul rece. Nu conteaza cum e vremea afara.

16 May 2012, 19:07:
Am curatat corpul clapeta, senzorul de temperatura aer, senzorul de presiune atmosferica si mufa senzorului de turatie. Sper sa nu fi daunat cu ceva acelor senzori, pentru ca i-am curatat cu spray pentru curatat franele. sa vad maine cum porneste. Daca nu vrea ma duc sa ii cumpar si un set de bujii noi, sa vad ce m-ai zice. Si daca tot nu vrea cred ca e grava situatia.
i96nds
Mda, tocmai ai zis deja senzorii la care ma gandeam eu...
Mai bine cu WD40 decat cu spray pt frane....
marius80_eugen
QUOTE(Danut 88 @ 16 May 2012, 15:48)
Bateria e in regula. Electromotorul invarte ok, nu are probleme. Si alti senzori care ar m-ai fi? Chestia asta o face cand e motorul rece. Nu conteaza cum e vremea afara.
<span class='edit'>16 May 2012, 19:07:</span>
Am curatat corpul clapeta, senzorul de temperatura aer, senzorul de presiune atmosferica si mufa senzorului de turatie. Sper sa nu fi daunat cu ceva acelor senzori, pentru ca i-am curatat cu spray pentru curatat franele. sa vad maine cum porneste. Daca nu vrea ma duc sa ii cumpar si un set de bujii noi, sa vad ce m-ai zice. Si daca tot nu vrea cred ca e grava situatia.
*



1. Bujii "reci" si "calde" se refera in primul rand la temperatura optima de functionare si nu ca porneste mai greu sau mai usor la prima cheie de dimineata . Pornirea la rece trebuie sa se efectueze la fel .
2. ce naiba ai cu MUFA senzorului de turatie ? Tu trebuie sa cureti SENZORUL in sine , adica il desfaci si il cureti cu o perie de sarma . Poti sa cureti mufa cat vrei , ca nu ea este vinovata de depunerile de calamina si mizerie de pe senzor .
Spray-ul de frane este destul de puternic si nu trebuia sa-l folosesti pentru acei senzori , el fiind special gandit pentru frane , pt a degresa suprafata si a o lasa uscata . Este posibil ca acel spray sa fi uscat foarte tare suprafetele si in timp s-ar putea sa dauneze . Spray-urile de contacte functioneaza in timp prin faptul ca lasa o pelicula care sa protejeze de apa , oxidare si depuneri .
- corpul clapeta si toti senzorii se curata cu o carpa uscata , moale , NU se foloseste solutii lichide , s-a mai scris destul pe aici ;
- senzorul de turatie se curata cu o perie de sarma ;
Sunt curios care senzori i-ai curatat tu , eu nu stiu decat motorasul pas-cu-pas in corpul clapeta.
Bujiile le desfaci , le verifici si eventual le reglezi daca ai o lera . Daca bujiile sunt noi si mergi mai turat , le pui la 0,9 , altfel le lasi al 0,8 . De la 1 in sus , porneste mai greu .
Un senzor de turatie este prin targ la 30 - 50 ron . Ca sa stii daca este senzorul de turatie sau nu , poti incerca sa apesi pedala de acceleratie inainte sa dai la cheie si sa vezi daca asa porneste mai repede . Daca o ia , e senzorul . Eu sunt convins ca bujiile nu au nimic .
Danut 88
"marius80_eugen" am pe masina bujii NGK Iridium (IFR6A), daca tot cunosti bujii reci, bujii calde, spune-mi si mie astea cum sunt pentrui motorul asta. Am curatat inainte de a curata mufa, senzorul de turatie, citind pe forum am vazut ca ar trebuii si aceea curatata, ce e rau in asta? M-ai sunt doi senzori pe galeria de admisie (unul de temperatura aer si unul de presiune atmosferica). cel de temp.aer era murdar de vapori de ulei. S-a mai imbunatatit pornirea, dar totusi o voi duce si la un tester.
corbex
Du-o la niste bujii care sint trecute in cartea tehnica a masinii.
Danut 88
Asta este urmatorul pas, ii pun bujii Eyquem RFC52LZ. Cineva de la service Dacia m-ia spus sa schimb senzorul de turatie. Acum daca nu este de la el? Testerul spune daca un senzor este defect?
corbex
De ce sa se strice brusc, dupa schimbarea bujiilor?
Senzorul poate fi masurat cu un multimetru, dar nu stiu ce valori trebuie sa aibe. Verifica-i mufa.
george_scala_2004
250 ohmi...

pompa de benzina, injectoarele, fisele, bujiile, bobina, senzorul de turatie, de presiune, de temperatura, nu se curata corpul ci mpp-ul...
klaus
QUOTE(marius80_eugen @ 17 May 2012, 08:58)
2. ce naiba ai cu MUFA senzorului de turatie ? Tu trebuie sa cureti SENZORUL in sine , adica il desfaci si il cureti cu o perie de sarma . Poti sa cureti mufa cat vrei , ca nu ea este vinovata de depunerile de calamina si mizerie de pe senzor .
*


'Ai de capu' nostru si fizica magnetismului...
Io zic pe viitor nici sa nu mai misti senzorul ala de acolo, sa-l sufli cu aer sub presiune sa vezi daca se imbunatateste ceva.
Dupa care sa mai strangi mufa, sa rezolvi de fapt problema.

Ca informatie informativa, pentru cei care inteleg: unii au LIPIT firele de la senzorul de turatie si de atunci (ani buni) nu au mai avut probleme. Altii au tot desfacut la senzori ca sa-i "curete"...
bogdanelkva
La mine,a fost o perioada cand pornea la a cincea,saptea,zecea cheie,doar am miscat putin mufa senzorului in locasul ei si de atunci nu mai am treaba.Senzorul de turatie nici nu l-am vazut la fata.Si sunt vreo trei ani de atunci. tongue.gif
Danut 88
Am cumparat cel m-ai ieftin senzor de turatie (70lei), cu frica ca nu se va potrivi si nu a fost de la el. Am luat de la serviciu un set de bujii Denso pe care le schimbasem cuiva la revizie si aveau chilometrii putini, le-am reglat distanta si le-am pus pe alea. a inceput sa porneasca bine acum, cred ca bujiile acelea cu Iridim nu isi m-ai faceau treaba ca lumea. Mereu m-am strambat cand cineva recomanda bujii NGK si spuneam ca Denso sunt mai bune. Asa ca am ramas cu un senzor de turatie.
corbex
Cea mai importanta nu e marca bujiilor, ci tipul acestora. Trebuie sa abie parametrii de functionare potriviti motorului tau. De aceea producatorul da o lista cu bujiile agreate. Merg bine si altele, care nu sint in lista producatorului, dar trebuie sa le verifici intr-o lista de echivalente.
Danut 88
Avand in vedere ca masina a inceput sa porneasca iar greu cand e rece, am luat-o iar la puricat. Am curatat toate mufele de pe la senzori si chiar am demontat si bobina de inductie. Am constatat ca in toate cele patru colturi ale bobinei sunt crapaturi.Acum ma gandesc, oare poate sa fure curent pe acolo si de-aia sa porneasca greu rece?A-ti patit din cauza bobinei asa ceva? Acum am observat ca tremura un pic si la relanti. N-as vrea sa cumpar si bobina si sa raman si cu asta pe stoc.
klaus
uita-te la ea noaptea, sa vezi daca are scapari cu capcul culbutorilor
Danut 88
Am pornit-o mai devreme si nu are scapari. Oare asa porneste ea? Cand porneste mai repede, cand porneste mai greu.
marius80_eugen
Ia pune niste poze cu crapaturile alea de la bobina ca deja ma sperii . Daca senzorul e schimbat , bujiile sunt noi si restul le verifici , poate mai e si benzina proasta .
Schimbi piese de milioane si dupa un timp iti dai seama ca de fapt era benzina proasta . Eu am schimbat bateria din cauza asta ...
Cauta un vecin / prieten cu SLZ / DSN si mai intai verifica cu piesele lui cum se comporta si pe urma le cumperi pt tine . In service mai intai sa iti verifice ce piesa e de vina si apoi sa te puna sa le cumperi !
Danut 88
Am facut proba si cu o alta bobina (care era mai crapata ca a mea) si la fel porneste. Acum am pus iar benzina si zic ca porneste mai bine. Cu senzorul de turatie, am vorbit cu cineva care lucreaza la Renault si mia zis ca degeaba il curat, trebuie schimbat si am luat nou degeaba. tind sa cred ca este de la benzina. Tot mai scumpa si mai proasta; o sa ma risc la buzunar si o sa-i pun de 99 sa vad atunci cum e si am mso duc si la tester sa vad daca are ceva coduri memorate. Eu sunt mecanic si nu prea imi vine sa dau banii la service.
Danut 88
Revin cu problema mea (porneste greu la rece), am vazut din intamplare ca o fisa de la bujie sta pe conducta de a/c, cand o dau la o parte era arsa. Acum am pornit masina se vede ca face scantei fisa pe conducta si daca tin mana pe fiecare fisa la fel se vede ca fura curent. E normal sa se vada asa?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.