Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum se schimba arcurile pe spate la break
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
culturism
vreau sa iau arcuri de uzina pentru spate, si as vrea sa incerc sa le pun eu, ceva sfaturi aveti?
Kanutza_77
Cum le-am schimbat eu:
-Nu desfaci tendoanele si bratul central,ci doar amortizoarele,ambele sa se lase cat mai jos puntea.Rogi pe cineva sa se urce pe tambur sa se lase si mai mult si scoti cu grija arcul sa nu sara cu 2 leviere. Apoi ca sa il bagi trebuie sa faci o pargie cu in levier mai lung,pentru ca trebuie sa il comprimi putin.Dupa ce ai reusit asta,bagi un cric sub punte si ridici foarte putin cat mai in margine (ATENTIE: nu mult pentru ca ridici toata masina dupa butuci si sa nu iti cada, sau doamne fereste sa nu cada pe tine),apoi prinzi un capat al amortizorului o spira doua,doar cat sa agate,repeti operatia si in capatul celalalt, apoi strangi amortizoarele definitiv. Repeti operatia pentru arcul celalalt.Cred ca este cel mai simplu mod.
aditza579
1. Presa de arcuri este sfanta(ATENTIE va puteti rani fara ea!!!)
2. Daca ai presa poti face ce a fost enumerat mai sus, adica desfaci puntea, din amortizoare, bagi arcurile, le strangi la loc, si gata.
Numai bine.
bv-08-fgm
Nai nevoie de presa la arcurile de pe spate.Ies foarte usor fara presa,doar la cele de fata ai nevoie de presa.
bashtalu
merge si fara presa dar sa stii cum sa faci parghiile sa nu sara sau ce anume sa desfaci si ce nu, kanuta zice ceva ok pe acolo
Hacker
metoda asta e cea mai simpla cum a spus si Kanutza_77, operatiunea iti ia maxim 15 minute. iei un prieten mai durduliu, ridici masina cu cricul si o pui pe ceva stabil dar putin mai inaltuta, bagi cricul sub tambur, il fixezi bine, ridici putin cricul cat arcul sa nu fie comprimat dar nici amortizorul intins la maxim, desfaci amortizorul din punte, desfaci cricul, il pui pe prietenul tau sa se lase pe punte, dai arcul jos.
Montare: il pui pe prietenul tau sa se lase din nou pe punte, bagi arcul, pui cricul iarasi sub tambur ( fi foarte atent sa fie fixat bine sa nu sara ) ridici cricul cat arcul sa nu fie foarte comprimat dar amortizorul intins la maxim sa intre in locasul lui din punte, strangi amortizorul ( sau il bagi doua filete apoi il strangi cum vrei ) scoti cricul, si ai montat un arc. Succes, si drum bun ..
ghitza
Daca apasa cum ziceti voi pe aici ca innecatu sa vezi cum rupe el furtunu dintre repartitoru de pe punte si limitator asa ca nu mai si ziceti sa aiba grija la unele treburi
panter1
off topic am si eu o intrebare.. amortizoarele de fata difera fata de cele spate ca si lungime sau proprietati?
Minel
Ghita are dreptate ....... daca iti pui prietenu' ala durduliu sa se tot lase , o sa ramai cu furtunul ala " in mana " ...

Ideal ar fi .. si simplu de altfel ................ se confectioneaza niste cleme .... din plat-banda ....3 la numar ... iar dupa comprimarea arcului cu un cric sub puntea spate ... se monteaza clemele respective .... se scoate cricul ,si scoate piulita de la telescop ... iar arcul va ramane comprimat .... se scoate arcul usor de unul singur ( operatiune facuta de mine fara nici a intampina vreo dificultate sau avea nevoie de inca vreo persoana ) .... iar apoi se stie ..

Bafta mare !
bashtalu
amortizoarele de fata difera ca si constructie de cele de spate, cele de fata sustin arcurile iar cele de spate nu
ghitza
Cred ca asta stie lumea dar era vorba de operatiunea de schimbare ,sa fie atent la cat se lasa ala pe punte sa rupa furtunu,Minel a zis calea simpla si SIGURA
Hacker
Da sigur, mai bine spus se poate rupe, dar nu se rupe. Eu am schimbat arcurile de mai multe ori si nu am mai rupt nici un furtun. Toata lumea are ideei dar nu are toata lumea si scule, posibilitatea sa confectioneze "in fabrica unde lucreaza" " cleme " etc. Dar mai vine unul ca ghita care trebuie sa completeze ceva, ca altfel nu ajunge la 3000 de posturi.
Imi cer scuze de offtopic initiatorului topicului
culturism
multumesc pt sfaturi..o sa incerc cum ati spus
ghitza
Hackere:de ce nu ai spus tu ce am zis eu sa faci tu 881 de posturi?ca nu te duce capu se si vede imi pare rau ca ti-o spun ,tu crezi ca eu scriu aici de plictiseala sau Minel a zis de cleme ca asa ia venit lui?au fost niste sfaturi care sa il ajute sa stie cum sa lucreze in siguranta si sa rupa altceva dar uite ca vine unu ca tine care zice ca a schimbat nush cate seturi de arcuri si nu a rupt nimic,bravo tie esti tare
Minel
Unu care are la indemana orice , este sarma ..... una mai groasa , facuta chiar si de doua ........... se leaga in 3 puncte in loc de cleme ( chiar daca sunt sau nu comfectionate in fabrica... dry.gif ) si tot aia e .....

Bafta !
Hacker
Faceti cum vreti, daca schimba amortizorul vedeam legatura o legatura prin a coprima arcul si al lega cu sarma, cleme, etc. Dar omul schimba arcul si va ramane cu un arc coprimat si legat cu sarma..

Succes si cat mai multe posturi...
panter1
ce pret au niste arcuri spate de uzina?
ghitza
Undeva pana la 200 roni setu ,eu cand am intrebat anu trecut era 85 roni bucata de uzina
panter1
si nu mai trebuiesc taiate nu nimic banuiesc.. auzeam pe unii ca le-ar taia.. ma intereseaza daca au dimensiunea normala ceva gen.. l-e cumperi si l-e montezi..
ghitza
Sunt de spate si de fata ,daca de spate vrei le cumperi si montezi nu tai nimic,la ce ai auzit tu sunt cei ce au pus de fata pe spate si au taiat o spira jumate ca sunt prea tari cele de fata de pus pe spate.bafta
panter1
multzam ghita, ramane sa ma gandesc.. ori pun inaltator ori arcurile schimbate..
ghitza
Nu ai pentru ce ,mai iefttin iesi cu inaltatoare la ARCURI dar sa le pui sus la arc sa nu ai probleme la ITP
panter1
am sa pun ghita.. dar problema ramane sa si gasesc inaltatoare caci nu gasesc.. am intrebat la magazine si au spus ca nu au si nu se mai fabrica.. aveau decat de amortizoare care nu imi trebuie..
ghitza
Se gasesc si pentru arcuri si pentru telescoape,pentru arcuri de cauciuc respectiv metal pentru telescoape,cauta pe net uite http://www.bestautovest.ro/tampon-sub-arc-...-inaltator.html si ajungi cu tot cu taxe la 40 roni
panter1
multumesc
ghitza
Nu ai pentru ce ,bafta smile.gif
tynn
Si-a montat cineva inaltatoare spate din cauciuc? Cu cat se ridica garda la sol? Rezista in timp la uzura?
bashtalu
am vazut un break cu inaltatoare la arcuri si la amortizoare
arata groaznic ridicat de fund
tynn
Pe mine m-ar interesa sa pun doar cele de cauciuc (pt. arcuri), fara cele de amortizoare. Sau tot la fel de mult se ridica?
Club12TRS
Schimbat arcuri spate fara presa, dupa metoda leviere si topait pe punte - experiente din service:
fracturi degete / antebrate / mandibule (arcul nu te intreaba unde te doare mai putin atunci cand te plezneste);
racord limitator rupt;
filete stricate la amortizoare;
masini cazute de pe capre.

In nici un manual nu am vazut scris "se roaga un amic sa se urce pe punte" sau "se impinge arcul cu leviere". In schimb, am vazut scris cuvantul "presa pt comprimat arcul".

Faceti cum stiti. Eu nu am fracturi datorita SDV-urilor folosite.

@tynn: Daca montezi tampoane sub arcuri, amortizoarele nu vor mai lucra si vor sta destinse. Vei distruge amortizoarele relativ repede + vei avea o masina instabila in curbe. Pe langa asta, daca te opreste un control RAR ai ramas fara talon.
mihai7575
QUOTE(tynn @ 27 Jun 2011, 17:55)
Pe mine m-ar interesa sa pun doar cele de cauciuc (pt. arcuri), fara cele de amortizoare. Sau tot la fel de mult se ridica?
*


daca vrei sa montezi la arcuri inaltatoare vezi ca sunt 2 modele in comert,un model mai inalt si unul mai putin,pune-l pe cel mai putin inalt.
crizarachetelordincuba
cine are arcuri spate break de vanzare pe aici? sa fie in stare buna si ieftine smile.gif
George Hermenean
Am schimbat arcurile si amortizoarele spate la o Dacie 1310 a unui prieten.El mi-a adus arcuri de fata, le-am montat, iar acum suspensia e foarte tare si masina topaie la denivelari.Se poate face ceva in privinta asta?
maru
stiu ca atunci cand pui arcuri uzate de pe fata pe spate trebuie sa le modifici putin (parca se taia o jumatate sau o spira) ...ar fi bine sa nu mai circuli cu arcurile astea pana nu le modifici mai ales daca ai pus amortizoare noi deoarece ele nu lucreaza bine si le forteaza pe capat de cursa si in maxim 2-3 luni iti vor curge
madalin78
Inaltatore ....daca nu cari cu masina....pentru ce?
Arccuri am eu noi lnumai bune da pui inaltatore fava vre ...sunt fe spate si cred ca am si inaltatore dar sunt ceva mai groase de pe timpul lui tata....
BuggyDacia
George Hermenean, schimbă arcurile alea. Ai transformat-o în căruță. Arcurile pentru față sunt prea mari și rigide pentru puntea spate. O să ai impresia că mergi cu căruța sau cu papucu, plus că nu mai lucrează cum trebuie limitatorul de presiune de pe conducta de frână. La fel și cu înălțătoarele... pe lâng faptul că dacă te oprește ARR-ul, rămâi fără talon și te pune să cotizezi la bugetul local. Ca să-l iei înapoi trebuie să plătești amenda și pe urmă să te duci cu ea la RAR să constate că le-ai demontat.

P.S. Folosiți acele cleme din platband dacă vreți să nu rămâneți fără mâini. Există și cleme cu tija filetată pentru comprimat arcul. Se pot confecționa foarte ușor, nu se merită riscul unui accident ca să te zgârcești la 3 fiare, plus că-ți ușurează munca și nu le vei folosi doar o singură dată.
Axll
in primul rind daca pui arcuri de fata pe spate , TREBUIE sa pui inaltatoare la amortizoare, altfel o sa "bata" amortizorul in cap de cursa superioara si ai doua dezavantaje: 1. o sa farimi amortizoarele, si 2. e forte posibil sa te si rasorni cu masinuta.

In alta ordine de idei exista prese pt arcuri de spate si arata cam asa [attachmentid=1627954192]

In felul asta scapati si de prietenul " durduliu " si de riscul de a ramine fara furtunul de frina.

Spor la mesterit
cudry
eu miam facut singur presa din platband si tije cu filet din comert si treaba merge bine inainte le comprimam pentru montare cu un cric de 2 tone la un stalp de inalta tensiune din acela patrat legam bine cu sarma ,acum vreau sami schimb la break pe spate cu unele de fata dar nu tai nimic doar imi scot inaltatoru de cauciuc ,numai tine nici 2 saci de nisip nu stiu ce sa intamplat cu ele tocmai de aia nutai nimic din arcuri am inteles ca se lasa in timp daca cari greutati exact cazul meu
George Hermenean
Asa mi-a spus si mie un mecanic cu experienta, ca arcurile se vor mai lasa cu timpul.
Arcurile le-am schimbat foarte usor cu ajutorul unui cric pe care l-am fixat intre bratul de la punte si podea. Scrie mai jos cum se face
nix0010
salut am constatat azi ca dupa ce trec de 80 km cu masia se aude un zgomot din spate(parca flambeaza cv ) poate cineva a mai intalnit aceasta problema multumesc anticipat
maru
nix ai dat prea putine elemente ca sa ne dam seama cam din ce ar fi si sa te putem ajuta
nix0010
bate cam in dreptul franei de mana....m,am uitat la cablul acela ca am zis ca e de la el dar nu e nu stiu ce sa mai zic si cand peasesc 90 nu se mai aude poate sa fie de la bara acea care vine pe puntea din spate ?
maru
nu`mi dau seama cam din ce ar fi dupa spusele tale, mai ales ca dispare dupa o anumita viteza..termenul asta de flambare,asa cum il denumesti tu, ar trebui sa apara din ceva slabit dar daca ziceai ca huruie sau bate ceva poate te indrumam sa te uiti la cateva elemente (rulmenti,anvelope,tampoane esapament,traversa cutie,colier esapament,scut motor,toba finala freaca/bate pe bara spate,ulei cutie,tampon motor rupt/imbatranit etc)
nix0010
multumesc pt sfaturi o sa ma uit maine poate gasec cv
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.