panter1
8 Jun 2011, 11:08
Asa cum spune si titlul topicului, ieri am vrut sa ridic masina pe cric si nu am apucat sa o ridic deoarece a intrat locasul acela patrat de pe caroserie pe care se fixeaza cricul inauntru indoind si putin podeaua de fapt.. sparta
.. Acolo bat pietrele de la roata si ploaia.. nu am avut aparatori de ploaie pe fata si normal.. a ruginit.. in rest nu e ruginita masina
As vrea ceva sfaturi la cum sa dreg situatia.. ce trebuie sudat sau facut.. Acum daca fac o pana nu mai am in ce sa pun cricul sa o ridic pe acea parte
Cioby92
8 Jun 2011, 11:21
O poti ridica de prag. Pui un lemn intre talpa cricului si marginea pragului, sa nu se indoaie marginea pragului cand o vei ridica.
Pai va trebui sa schimbi suportu de crik,cumperi unu nou din magazin ca se gesete si il sudezi in locul celui vechi,acuma sa i nororc sa mai ai pe sa il sudezi sa nu fie mancat podu de rugina in locu ala,asta vezi numa dupa ce dai jos suportu cvechi si polizezi pana la tabla.bafta
panter1
8 Jun 2011, 11:50
QUOTE(Cioby92 @ 8 Jun 2011, 11:21)
O poti ridica de prag. Pui un lemn intre talpa cricului si marginea pragului, sa nu se indoaie marginea pragului cand o vei ridica.
in afara de locul acela masina e tun.. cand a cazut se mai tinea doar in marginea pragului care s-a indoit putin.. deci daca pun un lemn ar fi ok.. asta pentru moment pana o fac
QUOTE(ghitza @ 8 Jun 2011, 11:22)
Pai va trebui sa schimbi suportu de crik,cumperi unu nou din magazin ca se gesete si il sudezi in locul celui vechi,acuma sa i nororc sa mai ai pe sa il sudezi sa nu fie mancat podu de rugina in locu ala,asta vezi numa dupa ce dai jos suportu cvechi si polizezi pana la tabla.bafta
suportul vechi este prins in suruburi ceva si acum trebuie sudat altul sau cum? are si el o placa in care sa se sustina sau ceva?? Sau a.. ma duc mai bine sa ii fac o poza sa vedeti ce-i acolo
nikuniku
8 Jun 2011, 11:59
panter1 iei legatura cu un tinichigiu auto ca stie el cum sa rezolve problema
Cioby92
8 Jun 2011, 12:15
Da panter 1, asta e solutia pentru moment, la a mea, tinichigiul a facut 2 suporti de cric din tabla de 3 mm ... suportii din comert nu stiu ce calitate au, daca ii cumperi, cauta suporti de uzina... cei de connex sunt mai slabi dpdv calitativi.
panter1
8 Jun 2011, 12:19
asa arata, am avut podeaua data cu vaselina pe interior.. de asta are negru pe langa rosu.. Dar nu a fost data pe exterior
Din cate se vede acolo e cancer ,nush pe ce va mai suda suportu nou .cum zice si NIKU mai sus mergi la tinichigiu daca tu nu te bagi si poate scapi fara sa schimbi si ceva din podu pedalier
Cum pe ce va suda? Pe restul de masina, care e ca noua:
QUOTE(panter1 @ 8 Jun 2011, 12:08)
in rest nu e ruginita masina
panter1
8 Jun 2011, 12:50
pai da am sa curat toata rugina din zona aceia pana la tabla buna si sa vad unde gasesc o tabla groasa sa o sudez iar pe ea pun suportul de cric
Acum trebuie sa gasesc tabla
si am o intrebare.. cu ce aparat de sudura se sudeaza sau cu ce electrozi.. ca totusi.. este tabla si ma gandesc ca nu se poate suda prea usor
vespukci
8 Jun 2011, 13:05
Am aceeasi probema!
Am rezolvat, acoperind gaura, si am luat un cric crocodil, si ridic masina de sub lonjeron!
Bafta!
Cauti un sudor care are si canal (sau invers, posesor de canal cu aparat de sudura electric), electrod subtire, o bucata de tabla de 2-3 mm, intensitate nu prea mare sa nu gaureasca tabla, dupa aia curatit, grunduit, vopsit.
Lejer, ieftin.
bv-08-fgm
8 Jun 2011, 16:36
Dute la un meserias si stie el ce sa faca acolo fara sa iti bati capul.Cat despre suport il confectionezi dintr-o tabla groasa si tine mai mult ca cel de cumparat.Si eu la mine pe fata pe amandoua partile le-am avut mancate.
panter1
8 Jun 2011, 17:02
am vazut azi din intamplare la un papuc.. avusese aceias problema iar posesorul punese o tabla acolo la gaura iar in loc de suport cric normal i-a pus o tava patrata mai lunga astfel incat suprafata de ridicare a cricului sa fie fie impartita pe o suprafata mai mare a podelei era ca marime dusa mai mult adancime (nu cum e original acel suport de 3cm) la el avea vro 20 ceva de genu cum ar veni mai lunga, tinea podeaua spre lonjeron.. mi-e greu sa explic exact dar cricul sta mult mai bine asa cum a facut el.. Si mai decupase putin din portiunea aceia de tabla de sub prag sa se lipeasca perfect pe podea si prag.. mi-a placut mult cum o avea.. se observa putin din afara din cauza decupaturii dar nu deranjant.. se vedea ca acolo vine un cric de puteai sa juri ca asa a fost proiectata masina(cum sunt tevile pentru cric de trabant de se vad in praguri).. si cred ca este cea mai buna solutie asta ca sa nu mai schimb cricul sa ridic masina fortand in lonjeron si sa o ridic toata de fata cum ar veni cand eu am nevoie doar ca roata sa imi stea in aer
Eu la batrana lui tata puneam cricu su prag (pe cant). Am sudat pe cric un profil U cam de 15 cm care vinea fix pe prag.
bygy007
8 Jun 2011, 19:52
de obicei cind se duce suportul ala e cam PA tabla , podeaua fata , suportul ala este cu tot cu podea si ala se sudeaza de obicei pe contraprag
asta spun din proprie experienta am patit si eu asta
bv-08-fgm
8 Jun 2011, 20:10
Panter1-la toate papucurile are din fabrica facut dintr-o teava patrata,nu au ca la dacie suport de tabla.La dacii acel suport de obicei se duce din cauza ca se aduna multa sare intre el si pedalier,ea stand acolo mult si bine se rugineste tabla la imbinaturi si cade suportu' jos.
panter1
10 Jun 2011, 13:48
de ce nu or fi pus astia niste aparatori calumea de plastic sau sa fi dat cu antifon dinacela negru pe podea din fabrica nu stiu.. mare branza ce era.. pacat de masinile astea.. scrie la durata de viata 5 sau 7 ani.. se pare ca stiau ei ce si cum... niste idioti ce mai.. sper sa gasesc pe cineva care sa mi-o faca si am sa curat toata podeaua si am sa o dau cu maglavait negru... :-S
Am vazut alte masini Dacii si in acelas loc unde mie mi s-a intamplat asta la ei era mancat tot.. mult mai mult, la a unui prieten i s-a smuls usa cu tot cu balamale din cauza ruginii ca se mancase contra-aripile si tot ce este inmprejurul rotii pana la stalpi usilor. De la roata sar pietre, julesc tabla apoi apa este aruncata de cauciucuri pe julituri si deci.. cancer curat.... macar la mine are niste plasticuri la contra aripi si cam tot ce este in jurul rotii ca la Logan sau altele straine.. de asta atinut 9ani fara sa infloreasca ceva macar decat in acel loc unde sarea apa si pietrele nu avea.. Erau bune si niste presuri de cauciuc(aparatoare de noroi) si nu mai arunca in suportul de cric apa si pietre.. dar daca nu am bagat de seama.. s-a intamplat ce s-a intamplat.. acum stiu.. cu prima ocazie cand merg in targ imi iau si aparatori de noroi..
Apropo.. pe voi cat v-a costat sa va puna un petic si sa repare? sau la cine din Bucuresti as putea sa ma duc sa nu fie scump ca deh.. la dacie schimbi cam multe care se aduna si te uiti la pret
Danut 88
10 Jun 2011, 21:32
pe mine nu m-a costat nimic pt ca mi-am facut-o singur. Mi-am confectionat peticul din podea si l-am prins in pop-nit-uri iar, suportul de cric l-am folosit pecel vechi ca nu avea nimic.
cred ca un tinichigiu iti cere undeva la 100 lei reparatia; de preferat sa iti sudeze cu aparat MIG/MAG. Nu-ti recomand carpeli cu popnituri sau sa incerci tu sa sudezi cu electricul; chestiile astea se fac la junghiuri pe care mai tragi pana o dai la rabla...
Vezi ca sudura MIG/MAG e tot electrica, doar ca se face in atmosfera protectoare (MIG pt. Cu, Al, Mg si MAG pt. oteluri). Niturile, intr-adevar, ar putea crea probleme de etanseitate, daca nu-s suficient de dese si elegant puse.
Crezi ca la Dacie se complica cineva cu MIG/MAG, sa dubleze valoarea masinii ?
@ maho, stiu ceva date despre sudura MIG/Mag deoarece mai sudez si eu din cand in cand, am la garaj aparat de sudura in mediu protector, si autogen . Este electrica, dar firul de sarma este de 0.6-0.8 spre deosebire de electrod care este peste 1, de aici problema: la tabla auto care este subtire si mai ales la reparatii unde tabla este afectata de ruginire superficiala chiar, sudura cu electrod arde tabla , o gaureste oricat de meserias ar fi sudorul.
In legatura cu sudura MIG/MAG cam orice atelier de reparatii auto ar trebui sa o practice, nu cred ca suma de 100 lei care am considerat-o eu ar dubla valoare masinii. Merge si autogen la acea reparatie si chiar merge bine doar ca o sa cam arda antifonul pe acolo...
Andyno
11 Jun 2011, 10:35
asa ceva trebuie pe fata...apa + noroiul numai ajunge sa se lipeasca de podea.
suportul de cric si 40 cm in spatele lui nu se uda nici la mers pe ploaie.
ce se vede in poze pe podea este ulei si praf imbibat cu ulei.
le am si siliconat ptr a nu se mai scurge apa pe partea cealanta a presului...in spatele presului ramane uscat si curat
@dobre: Am glumit cu dublarea. Iar cu sudura electrica, m-am gandit ca n-o duce la atelier, ci sunt multi care au aparate mici, acasa (nu-s toti dotati ca tine...), la 220, si ar merge cu un electrod subtire, (si un meserias care nu e idiot in ale sudurii, s-o gaureasca) si un petec din tabla de 2-3. Oricum, de grunduit si vopsit e nevoie orice sudura ar folosi.
@Andyno: ma gandesc sa-mi fac si eu ceva asemanator.
ydaniel
12 Jun 2011, 20:11
alea sunt presuri de automecanica medias de la roman-uri cisterna.
Danut 88
12 Jun 2011, 21:24
Daca dai cu ceva mastic pensulabil peste nit-uri si niste mastic cordon pe langa petic nu va intra niciun pic de apa. Am sa pun poze cu reparatie probabil maine. Decat autogen si tabla arsa, m-ai bine pop-nit.
PH-06-BOA
13 Jun 2011, 12:23
Din toata descrierea ta, n-ai spus daca ai cu ce face acasa. Sudura electrica e sfanta. Se poate suda cu un aparat clasic (transformator) si electrod de 1,6 mai la toata masina. Unde gauresti tabla ruginita, inseamna ca nu se merita s-o mai ti, o decupezi si inlocuiesti. Acolo la coltul ruginit, decupezi o portiune de 10-15 cm paralel cu pragul, pe lungimea de la traversa de sub scaun pana urci catre bord vre-o 10cm, cu flexul, dalta sau se ai la indamana, indrepti laturile taiate si curatate bine de antifon pe locul unde dai sudura electrica, pentru a se amorsa electrodul si sa prinda bine sudura, fara chin. Antifonul necuratat strica atmosfera si nu se realizeaza bine baia de netal, deci nu se uneste la amperajul cu care va trebui sa sudezi. Sudezi in puncte de 1cm lungime, la distanta de 3-4 cm unul de altul, tabla nu mai groasa de 1,5 pentru ca e inutil sa sudezi blindaj de tanc, de hartie criponata. Suportul de cric, ori il faci din tabla groasa, de 2-3mm, ori pui un crampei de teava rectangulara de 40X60. Daca faci ceva asemanator cu originalil, trebuie sa sudezi bine si pe partea care urca, a podului, ca acolo e rezistenta, si pe contraprag. Intr-o tabla plata, daca apesi cu ceva, flambeaza. Daca e curbata , nervurata, cum ai s-o pui tu la pod, e mult mai rigida. De aceea trebuie sa te folosesti si de latura ce urca, a peticului, pentru a fi rezistent suportul.
Pentru a suda electric, trebuie pregatit aparatul. Ori montezi o punte redresoare cu diode de peste 150A si condensator dupa ea, pentru a suda in curent continuu, iar condensatorul (3000 micro/300V=) sa amorseze bine arcul electric, pentru a nu se lipi la curentul mic (dar tensiune mare, data de condensator, cu 1,44 mai mare ca tensiunea din punte). Pentru a micsora curentul, faci din sarma de 3, ca un arc de diametrul de 30mm cu 40-50 de spire, pe care il pui in serie pe cablul de masa. Daca totusi e curentul mare, si strapunge, mai adaugi ceva spire la arc (rezistenta). Daca arcul electric nu arunca zgura, e curentul mic , si faci mediana la rezistenta, cu cateva spire mai inapoi de capat. Asa , cu mai multe mediane, ai reglaj la indamana, si merge perfect si in continuu, si alternativ. Daca totusi e mare curentul, ori pui rezistenta de nichelina dar mult mai mica, pe cablul de masa, dar fir de 2,5-3mm, ori pe primar faci o rezistenta de 2-3 0hmi, din aceeasi nichelina, chiar mai subtire. Cine vrea detalii, sa ma intrebe pe mes.
Cu autogenul, sudura cea mai la indamana e cu butelia de aragaz, si e identica cu cea pe acetilena, cu avantajul ca becul nu trazneste niciodata sa arunce zgura pe geamuri, nu onduleaza tabla ca acetilena, e de 18 ori mai ieftina butelia ca acetilena. O butelie tine un an de lucru, aproape zi de zi... Eu am dat si film pe net, si nimeni nu ma crede. Inginerii spun ca e imposibila . Pentru ei. Pentru mine , nu.
cielo99
13 Jun 2011, 14:21
Exista sarma de sudura tubulara cu autoprotectie de 0.9mm cu miez rutlic.Nu se pot taia bucati si suda cu aparatul clasic, cu astfel de sarma?Eventual redusa la minim puterea aparatului si pusa si o rezistenta a masa. Poate ne ajuta cineva care le are cu sudurile cu un raspuns.
nikuniku
13 Jun 2011, 15:55
nu merge sudat cu astfel de sarma cu aparatele de sudura,,clasice,, Principiul procedeului WIG consta în formarea unui arc electric între un electrod nefuzibil din wolfram si metalul de sudat. Arcul electric, electrodul de wolfram si baia de metal topit sunt sunt protejate de un gaz inert.
panter1
15 Jun 2011, 16:38
cine m-ar ajuta si pe mine daca este din bucuresti sau din apropiere sa fac aceasta operatiune?? nu am rampa si nu am autogen sau aparat de sudura "tunat" sa sudeze o asa tabla subtire... iar la service imi ia prea mult..
Danut 88
15 Jun 2011, 21:10
Suna-ma si vorbim. 0729355526.
panter1
15 Jun 2011, 22:23
ok, te sun maine ca abia acum am vazut mesajul si e tarziu..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.