b 45 bwy
12 Jun 2011, 10:50
va salut,am si eu o problema ce cred ca e de la delcou,mai exact daca reglez delcoul astfel incat motorul sa mearga rotund si fara rateuri masina nu trage,adica de la cam 2000rpm urca foarte greu,daca dau avansul mai mare trage normal,adica urca frumos in ture insa motorul are intreruperi si da rateuri in toba,nu mari dar e foarte enervant,am pus buji noi ,platina noua,aprindere gotronic ,singurul lucru care il banuiesc e delcoul care provine de pe o dacie 1310 mai veche,delcoul original avea un joc mare in ax si de aceea l-am inlocuit.dak pute-ti va rog sa ma ajutati cu ceva pareri.
panaiteiancu
12 Jun 2011, 12:34
Nova cu motor de 1,6 l nu functioneaza corespunzator cu ruptor-distribuitor de 1,3-1,4 l. Difera foarte mult avansul centrifugal pe care nu-l poti adapta satisfacator. In cazul tau este de preferat sa iei axul cu totul si sa-l bagi intr-un corp neuzat sau f. putin uzat, aprinderea gotronic cu senzor va minimaliza eventualul joc din ax. Vezi ca s-a scris mult pe aceasta tema pe forum, incearca cu "search".
b 45 bwy
12 Jun 2011, 13:03
o sa caut un delcou de nova sh.
nicuviv
12 Jun 2011, 18:56
condensatorul l-ai verificat?
b 45 bwy
13 Jun 2011, 10:53
la aprindere gotronic cu senzor se scoate condensatorul
b 45 bwy
17 Jun 2011, 20:57
alte idei???
freeman30
17 Jun 2011, 23:47
daca mai ai delcoul vechi al novei,poti schimba bucsile .Scoti axul delcoului,si vezi ca sunt 2 bucsi in interiorul corpului la capete.Te ajuta mult un manual.Sau duminica in Vitan la dezmembrari ca ai de unde alege.
b 45 bwy
18 Jun 2011, 16:20
Nu il mai am.
marianbrb
19 Jun 2011, 14:08
incearca un delcou bunicel pe la dezmembrari, sau ia de la unu care il cunosti de pe mashina lui si il pui la tine si vezi daca e de la el .
ORIJINAL21
19 Jun 2011, 21:31
am sa ti pun cateva intrebari si astept cateva raspunsuri pt a-ti remedia problema...
1.ai gpl pe masina?
2.problema se intampla pe gpl sau pe benzina ?
3.din ce cauza crezi tu ca se produc acele intreruperi?
b 45 bwy
20 Jun 2011, 09:02
Da am gpl pe masina.
Problema se intampla pe ambele.
Pana o sa cumpar un delcou de nova gt 1.6,tind sa cred ca e de la el pentru ca e de dacia 1310 cu motor de 1.4,ssi am inteles ca are alte oscilatii.
ORIJINAL21
20 Jun 2011, 15:34
hai sa iti spun cateva elemente de baza:
1.bujii. recomand(brisc albastre)
2. fise bujii. recomand tesla
3.capac delcou dudoco
4.platina. dudoco
acestea trebuie sa fie bune, de calitate.
poti sa desfaci delcoul bucata cu bucata si sa i faci o baie in benzina sau decarbusol.
il desfaci si poate vei avea si o surpriza pe langa mizerie...poate vei gasi si suruburi sau saibe, piulite inauntru lui..
care, acestea daca sunt acolo, iti da "la masa" .si asa mai pierzi si din puterea motorului.
acum sa vorbim si despre carburator...
sa stii ca ceea ce ai spus tu la inceputul paginei, ar putea fi o cauza sigura si carburatorul.
acesta poate avea mizerie in interior sau poate avea jigloarele infundate sau poti avea 1 pierdut.
tot asa..il desfaci bucata cu bucata ii faci o baie in benzina sau decarbusol il speli/ usuci/stergi si apoi il montezi la loc.
foarte important, este si filtrul de aer.(care pe gpl conteaza foarte mult.)
filtrul de benzina (paharul decantor unde se decanteaza toata mizeria) si acesta trebuie spalat cu benzina curatat.
pentru gpl... ai filtrul gpl sau electrovalva cum i se mai spune...
acolo, vei gasi pilitura de fier trebuie desfacut curatat de pilitura cu o carpa curata, sita curatata aspirata,montat si gata!
acum, dupa ce ai facut toate astea o pui pe benzina, dai chee,mai faci micile reglaje, vezi cum merge apoi si pe gpl, si GATA!
poti merge in buna regula
krapcarasu
20 Jun 2011, 18:07
nu lucreaza arcurile de la centrifugal, verifica daca le simti, ar trebui sa mearga decent si cu delco de 1.4
freeman30
20 Jun 2011, 19:11
Uite ceva ce te poate ajuta daca te hotarasti sa iti iei totusi alt delcou.Codurile delcourilor in functie de capacitatea motorului.Sa stii ca eu pana nu am luat delcou de 1.6 nu i-am dat de cap,dupa ce din prostie i-am scimbat delcoul cu unul de 1.4.
Codul pt 1.4 este 3239 si pt 1.6 este 3332 ,iar pentru 1.3 este 3230
b 45 bwy
20 Jun 2011, 22:26
deci buji am luat brisk pt gpl cu electrod de argint noi,fise albastre tesla,carburator curatat si facut carbotest,filtre benzina curatate,filtru de aer scuturat ,capac delcou nou,platina la fel,la delcou mi a cazut siguranta care tine platina mobila,dar asta recent,si momentan nu simt diferente merge prost ca inainte,adica cu intreruperi. sa speram ca imi gasesc un delcou de 1.6 sa vad dak de la el vine problema. multumesc foarte mult pentru coduri.
ORIJINAL21
20 Jun 2011, 22:42
pana iti iei alt delcou, incearca sa il cureti pe acesta al tau(daca tot este originalul masinei).pierzi ceva timp..dar, nu iti va parea rau.
daca tot merge cu intreruperi verifica sa nu traga aer fals pe undeva...pe la filtrul de aer...pune pe cineva in masina sa acelereze oscilant, iar tu ia si verifica/ asculta pe unde (daca trage) aer fals.bandajeaza cu folie de aluminiu sau inlocuieste defectiunea.
si gpl-ul trebuie reglat.
daca ii dai prea mult, se ineaca,
daca ii dai prea putin, parca il strangi de gat.(si iar nu sta frumos la relanti...)
20 Jun 2011, 23:43:
bafta!
freeman30
21 Jun 2011, 10:07
QUOTE(ORIJINAL21 @ 20 Jun 2011, 23:42)
pana iti iei alt delcou, incearca sa il cureti pe acesta al tau(daca tot este originalul masinei).pierzi ceva timp..dar, nu iti va parea rau.
daca tot merge cu intreruperi verifica sa nu traga aer fals pe undeva...pe la filtrul de aer...pune pe cineva in masina sa acelereze oscilant, iar tu ia si verifica/ asculta pe unde (daca trage) aer fals.bandajeaza cu folie de aluminiu sau inlocuieste defectiunea.
si gpl-ul trebuie reglat.
daca ii dai prea mult, se ineaca,
daca ii dai prea putin, parca il strangi de gat.(si iar nu sta frumos la relanti...)
<span class='edit'>20 Jun 2011, 23:43:</span>
bafta!
Pai tocmai asta e ca nu e ORIGINALUL masinii .Originalul masini este 3332 sau 3334,pentru 1.6. Mersul aiurea este dat de diferentele de avans centrifugal.
eustefan88
24 Aug 2011, 19:24
am eu un delco pt 1.6 de la masina mea, ti-l dau cu 30 roni daca vi isa il iei, eu am pus de golf2 cu senzor hall si aprindere. Delcoul de dacie este perfect functional si curatat.
b 45 bwy
24 Aug 2011, 21:04
ms mult,dar mi-am luat din targ si tot nasol merge.
mihai0070
20 Oct 2011, 17:52
am si eu o intrebare, unde scrie codul delcoului (pe delco) ma refer, unde este stantat sau pansonat.
Ms
BLUE R 19
21 Oct 2011, 18:45
Pe corpul de aluminiu, acolo unde ''cupa'' are diametrul mai mare
ORIJINAL21
21 Oct 2011, 23:28
daca imi mai aduc aminte bine, atunci cand l-am dat eu jos pe al meu, scriia la jumatatea lui(stantat) un cod.
b 45 bwy
18 Jan 2012, 14:31
Revin in problema cu delcoul.
L-am gasit pe cel vechi si lam montat insa are un joc,cam mare zic eu. Masina merge,porneste dar nu imi place cum merge,are unele variatii la relanti si eu banuiesc ca e din cauza jocului de la axul delcoului.
Stie cineva daca se mai gasesc bucsi pentru el?si daca se schimba greu,sau poate daca a mai schimbat cineva ma ajuta si pe mine.Mai am vreo 3 delcouri fara joc,pot lua bucsele de la ele?sunt de la dacii 1310.
BLUE R 19
18 Jan 2012, 15:03
Mai bine pune axul cu tot ce este pe el intr-unul din corpurile care nu are joc. Bucsile acelea sunt dintr-un fel de fonta moale si poroasa, foarte fragila. Poti sa le rupi foarte usor la scoatere.
b 45 bwy
18 Jan 2012, 16:29
poi nu difera delcoul de nova de cel de 1310 asa se spune,de aceea l-am pus pe cel original. daca schimb axul cu totul nu o sa aibe alte curbe de avans,Din acceasta cauza am pus delcoul original
BLUE R 19
20 Jan 2012, 23:02
Corpul e la fel (chiar daca are inscris diferit), diferite sunt calibrarea arcurilor si reglajul avansului vacumatic
b 45 bwy
20 Jan 2012, 23:08
tocmai de aceea as prefera sa il reconditionez pe acesta
b 45 bwy
26 Feb 2013, 20:15
salutare baieti,am incercat sa reglez avansul cu ajut becului de la aprinderea electronica,am dat de delcou in stanga(sensul acelor de ceas)pana cand ledul sa stins,apoi in dreapta usor pana cand sa aprins,insa masina nu a vrut sa porneasca in ruptul capului.L-am dat apoi mai mult in dreapta si apoi a mers.M a gandesc ca oi fi montat delcoul gresit pt ca atunci cand am schimbat platina,luleau de la delcou era spre mine dar volanta nu era la semn. Cand am pus delcoul(montat)nu localizasem semnul pe volanta asa ca am invartit de motor pana am simtit cu o surubelnita ca sa ridicat pistonul la bujia 1 la maxim si asa l-am montat cu luleaua spre mine.E cam un an de atunci dar masina a mers ,a pornit,doar ca nu a avut un relanti prea stabil.Exista oare posibilitatea sa fie montat gresit?Ce sa fac ?sa il demontez si sa il mai pun odata cu volanta la semn?
panaiteiancu
26 Feb 2013, 21:58
Prietene, delcoul nu-l poti monta gresit, are in partea de jos o furca putin excentrica si intra in locasul din bloc intr-o singura pozitie. Se mai poate intampla cand ai desfacut delcoul sa fi montat furca rotita cu 180 grade, cu toate ca intra boltul mult mai greu. Daca ai facut aceasta greseala, luleaua dela distribuitor nu mai vine la cil. 1 (spre radiator) ci la cil. 4 spre motor si trebue sa remediezi imediat.
Atentie, daca ai Gotronic cu senzor, pozitia delcoului vine mult mai la dreapta, spre baterie.
Punerea la punct se face cu led-ul de la aprindere: aduci semnul dela volanta la reperul 0 depe carcasa, acum pistonul 1 este sus si luleaua sa fie spre radiator; pui contactul si rotesti de delco spre dreapta pana se aprinde led-ul; strangi piulita dela delco cu o cheie de 11 si nu mai umbli la avans, asa ramane pe veci !
Verifica si capsula dela avansul vacuumatic sa lucreze usor; scoti tubul de plastic dela carburator si tragi aer pe el (asta cu capacul dat jos sa poti vedea parghia dela capsula ca lucreaza); tragi aer si tii limba pe tub, nu trebue sa piarda depresiunea.
Tot la capsula vacuumatica mai verifica cu atentie mare, in exterior trebue sa aiba o gaura foarte fina, cam de 0,3 mm, sa nu fie infundata !
Verifica toate astea si spune cum merge sa stim si noi.
Mai poate fi o cauza pe care nu ti-o doresc-uzura avansata la pinionul de antrenare delco.
Spor la treaba!
b 45 bwy
2 Mar 2013, 18:43
Deci am pus volanta la semn,cand ma uit la lulea era la fisa 4(spre motor),am mai dat o tura de volanta si cand a venit iar semnul luleaua era la fisa unu(spre mine)<bag surubelnita la pistonul 1 si era sus,asta e ok,reglez frumos platina 0.4,dau de delcou pana se aprinde becu la aprindere(mult in dreapta),dau sa pornesc ,o ia cu greu insa nu isi mentinea deloc relantiul+rateuri o groaza. Am dat inapoi de el in stanga dupa ureche si acu merge bine insa are unele variatii te turatie,mici dar enervante si nu prea are putere in mers,Ce dreq o avea?
bygy007
3 Mar 2013, 00:52
cu alt condesator ai incercat?
ORIJINAL21
3 Mar 2013, 14:28
are aprindere tranzistorata...
3 Mar 2013, 15:40:
FISELE LE-AI MAI INLOCUIT?? ce bujii ai??
3 Mar 2013, 15:40:
deschide capota si fa o poza la motor sa vedem si noi ce este acolo si care sunt greselile tale...
Razvan_Ionut
3 Mar 2013, 18:53
probabil daca se uita pe celalte topicuri deschise de altii cu aceleasi probleme , poate gaseste cum regleaza corect ....
b 45 bwy
3 Mar 2013, 18:55
Condensatorul e scos am aprindere electronica,fise am luat acum o luna tesla,buji bosch luate anul trecut in toamna,ieri le am reglat la 0.7 si le am curatat(oricum aratau aproape perfec doar una am gasit cu distanta 0.5). Sa fie oare de la bobina(am mai incercat cu 2 insa mergea mai prost decat cu asta si le am aruncat).
3 Mar 2013, 19:00:QUOTE(Razvan_Ionut @ 3 Mar 2013, 18:53)
probabil daca se uita pe celalte topicuri deschise de altii cu aceleasi probleme , poate gaseste cum regleaza corect ....
Chiar tre sa zici asa de fiecare data,ma dor dreq ochii de cat mam uitat pe forumul acesta,daca te ai uitat u si sti mai bn vin la u sa imi reglezi aprinderea,daca nu te rog nu comenta aiurea ca nu mi am facut de azi contul si nu am 10 ani sa nu stiu sa folosesc netul.
bygy007
3 Mar 2013, 19:34
si aia nu are un condesator in interior?
b 45 bwy
3 Mar 2013, 19:37
Nu stiu nu am desfacut-o niciodata.
Razvan_Ionut
3 Mar 2013, 22:33
trebuie sa misti usor stanga dreapta de delco pana nu mai ai variatiile de turatie , daca se aud si mici rateuri in toba mai trebuie reglata distanta la platina .... tu ai zis ca ai pus-o 0,4 eu stiam ca e 0,3 sau mai simplu cu o bucatica de pachet de tigari ca e cam aceeasi distanta.
e un pic f*tuta treaba cu delcourile astea pana le dai de cap....eu ca sa scap de problema asta am montat unul de renault 16 si merge motorul foarte rotund si nici rateuri nu mai da....deci mai poate fi si uzura din delco , daca ai posibilitatea incearca cu altul si vezi daca face la fel.
inca o chestie care se poate verifica relativ usor : verifica toate izolatiile de la platina , cea de pe exterior unde se prinde firul de la bobina si cea din interior unde se prinde platina mobila , ca nu cumva sa iti fure scanteia pe acolo .
pcostica
4 Mar 2013, 22:28
QUOTE(b 45 bwy @ 2 Mar 2013, 19:43)
Deci am pus volanta la semn,cand ma uit la lulea era la fisa 4(spre motor),am mai dat o tura de volanta si cand a venit iar semnul luleaua era la fisa unu(spre mine)<bag surubelnita la pistonul 1 si era sus... insa are unele variatii te turatie,mici dar enervante si nu prea are putere in mers,Ce dreq o avea?
pistonul1 vine sus impreuna cu pistonul 4! la tine carburatorul este dereglat sau ai aer fals.
Bafta!
b 45 bwy
5 Mar 2013, 20:35
e posibil sa am dar de unde?carburatorul l am montat cu baitatul de la automarcus care la reglat si a bagat mastic rosu,la srvofrana am verificat si nu trage deci unde?
vecinuu
18 Apr 2013, 16:54
La culbutori te-ai uitat? Daca sunt dereglati, de aici s-ar putea sa vina rateurile in esapament in relantiu, verifica si culbutorii si spune-ne si noua, daca dupa reglaj mai ai rateuri in esapament. Ai zis ca ai luat aprindere electronica, sa inteleg ca este at01 si nu 011? Vad ca tot platina o folosesti din cate am citit. Daca este asa, nu te zgarcii la 80 de lei si comanda at011, cea cu senzor si-ti spun ca vei fi foarte multumit. Intai verifica culbutorii si revino cu rezultatele. Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.