QUOTE
Conform planurilor proiectanților, telegondola va pleca de la stația Piața Presei Libere, va trece pe deasupra Bulevardului Aviatorilor în zona Lacului Herăstrău, apoi pe Barbu Văcărescu lângă pod și va urma apoi traseul peninsulei Heliade între Vii, malul Lacului Plumbuita (în nordul parcului Plumbuita), capătul liniei fiind amplasat lângă hypermarket-ul Cora din cartierul Pantelimon.
În acest fel, călătorii vor traversa la înălțime aproape toată oglinda de apă a Capitalei. “Un obiectiv important îl reprezintă protecția mediului și reducerea nivelului de poluare în oraș în condițiile în care în București se înregistrează un nivel de poluare de patru ori mai mare decât media europeană. Spre deosebire de sistemele clasice de transport, instalațiile de transport pe cablu reprezintă mijloace ecologice și nepoluante”, a declarat pentru B365.ro Liliana Solon, directorul firmei de proiectare a telegondolei, Kasol Group.
Traseu de jumătate de oră
După cum susțin specialiștii, traseul complet va putea fi străbătut prin aer, de la un capăt la altul, în cel mult jumătate de oră. Potrivit ultimul plan stabilit de proiectanți, telegondola va avea o capacitate de transport de 1.500 de persoane pe oră, adică echivalentul a 15 autobuze RATB, viteza medie de transport propusă fiind de circa 5 metri pe secundă.
Din telegondolă, bucureștenii vor putea admira o salbă de șase lacuri, după cum a fost denumită de autorități, pe listă fiind incluse Dobroești, Fundeni, Râul Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca și Herăstrău. La acestea se adaugă zeci de obiective cultural-artistice, turistice și religioase printre care Mănăstirea Cernica, Pasărea Lebăda Pantelimon – demolată și reconstruită de comuniști, Mănăstirea Plumbuita care face parte din prima centură medievală de apărare a orașului, Capela Ghika, parcul Plumbuita și multe altele.
“Punctul maxim de înălțime va fi la 85 de metri, dar în medie, se va circula la 30-50 de metri. Cabinele ar putea fi amplasate la o distanță de 100 de metri una de cealaltă și vor circula cu o frecvență de un minut în stații”, a detaliat pentru B365.ro proiectantul Solon.
Abonament la telegondolă pentru naveta la serviciu
Telegondola va circula deasupra Bucureștiului tot anul, cu excepția zilelor în care vântul va sufla cu o intensitate mai mare de 60 de km/h, cazuri destul de rare pentru frontul atmosferit general al Capitalei, după cum susțin specialiștii. Programul zilnic nu a fost deocamdată stabilit, însă proiectanții spun că ar putea funcționa și de la ora 6 dimineața până la 9 seara dacă există cerere.
“Deoarece una dintre componentele proiectului de telegondolă este de a gestiona un transport eficient, am gândit și un sistem de abonamente care să poată fi folosit de cei care vor dori să facă naveta la serviciu. Aceasta, pe lângă partea de agrement și turism dezvoltată prin punctele turistice”, a explicat proiectantul Solon.
În prezent, proiectul telegondolei se află în stadiul de avizare la diverse instituții de stat pentru emiterea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) ce trebuie, ulterior, aprobat de Consiliul General al Municipiului București. “În perspectiva valorificării oportunităților turistice și de agrement ale municipiului București și asigurării unui mijloc de transport ecologic și agreabil, Primăriile Sectoarelor 1 și 2 au semnat deja un acord în vederea amplasării unor linii de transport pe cablu, cu o lungime de 10.000 de metri”, a specificat Solon care a adăugat că, lucrarea de construcție a traseului telegondolei ar putea fi realizată în numai șase luni.
“Dacă lucrurile merg normal și obținem toate avizele necesare, telegondola ar putea fi funcțională în vara anului 2012. Acesta este un termen estimativ rezonabil”, a conchis proiectantul Kasol Group.
Finanțarea proiectului telegondolei de București va fi asigurată din fonduri europene ănsă autoritățile spun că nu pot avansa deocamdată un cost total în condițiile în care nu s-a ajuns la stadiul elaborării studiului de fezabilitate.
În acest fel, călătorii vor traversa la înălțime aproape toată oglinda de apă a Capitalei. “Un obiectiv important îl reprezintă protecția mediului și reducerea nivelului de poluare în oraș în condițiile în care în București se înregistrează un nivel de poluare de patru ori mai mare decât media europeană. Spre deosebire de sistemele clasice de transport, instalațiile de transport pe cablu reprezintă mijloace ecologice și nepoluante”, a declarat pentru B365.ro Liliana Solon, directorul firmei de proiectare a telegondolei, Kasol Group.
Traseu de jumătate de oră
După cum susțin specialiștii, traseul complet va putea fi străbătut prin aer, de la un capăt la altul, în cel mult jumătate de oră. Potrivit ultimul plan stabilit de proiectanți, telegondola va avea o capacitate de transport de 1.500 de persoane pe oră, adică echivalentul a 15 autobuze RATB, viteza medie de transport propusă fiind de circa 5 metri pe secundă.
Din telegondolă, bucureștenii vor putea admira o salbă de șase lacuri, după cum a fost denumită de autorități, pe listă fiind incluse Dobroești, Fundeni, Râul Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca și Herăstrău. La acestea se adaugă zeci de obiective cultural-artistice, turistice și religioase printre care Mănăstirea Cernica, Pasărea Lebăda Pantelimon – demolată și reconstruită de comuniști, Mănăstirea Plumbuita care face parte din prima centură medievală de apărare a orașului, Capela Ghika, parcul Plumbuita și multe altele.
“Punctul maxim de înălțime va fi la 85 de metri, dar în medie, se va circula la 30-50 de metri. Cabinele ar putea fi amplasate la o distanță de 100 de metri una de cealaltă și vor circula cu o frecvență de un minut în stații”, a detaliat pentru B365.ro proiectantul Solon.
Abonament la telegondolă pentru naveta la serviciu
Telegondola va circula deasupra Bucureștiului tot anul, cu excepția zilelor în care vântul va sufla cu o intensitate mai mare de 60 de km/h, cazuri destul de rare pentru frontul atmosferit general al Capitalei, după cum susțin specialiștii. Programul zilnic nu a fost deocamdată stabilit, însă proiectanții spun că ar putea funcționa și de la ora 6 dimineața până la 9 seara dacă există cerere.
“Deoarece una dintre componentele proiectului de telegondolă este de a gestiona un transport eficient, am gândit și un sistem de abonamente care să poată fi folosit de cei care vor dori să facă naveta la serviciu. Aceasta, pe lângă partea de agrement și turism dezvoltată prin punctele turistice”, a explicat proiectantul Solon.
În prezent, proiectul telegondolei se află în stadiul de avizare la diverse instituții de stat pentru emiterea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) ce trebuie, ulterior, aprobat de Consiliul General al Municipiului București. “În perspectiva valorificării oportunităților turistice și de agrement ale municipiului București și asigurării unui mijloc de transport ecologic și agreabil, Primăriile Sectoarelor 1 și 2 au semnat deja un acord în vederea amplasării unor linii de transport pe cablu, cu o lungime de 10.000 de metri”, a specificat Solon care a adăugat că, lucrarea de construcție a traseului telegondolei ar putea fi realizată în numai șase luni.
“Dacă lucrurile merg normal și obținem toate avizele necesare, telegondola ar putea fi funcțională în vara anului 2012. Acesta este un termen estimativ rezonabil”, a conchis proiectantul Kasol Group.
Finanțarea proiectului telegondolei de București va fi asigurată din fonduri europene ănsă autoritățile spun că nu pot avansa deocamdată un cost total în condițiile în care nu s-a ajuns la stadiul elaborării studiului de fezabilitate.
Sursa