Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Actuator usa SOLENZA
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
i96nds
Actuatorul de la usa dreapta spate a cedat nervos. Am cedat si eu nervos ca m-a enervat timp de 6000 Km.... In Olanda nu aveam unde sa il schimb asa ca m-am multumit sa folosesc cealalta usa spate pana am ajuns acasa.
Mentionez ca nu a carait niciodata ca sa imi dau seama ca e pe duca....

VESTE BUNA !!! Desi nu credeam la inceput, am probat pe propria piele si am verificat faptul ca actuatoarele de SLZ raman pe pozitia INCHIS atunci cand se strica. Asa ca nu mai trebuie sa dormiti in masina, in caz ca vi se strica actuatorul.... (se pare ca multi membri erau stresati de chestia asta)
Nu stiu exact care e explicatia, insa cand se strica actuatorul nu mai e capabil sa se "extinda". Adica ramane strans, pe pozitia "INCHIS".

Dupa lupte seculare ce au durat 3 zile am reusit sa imi dau seama ce are. Adica m-am prins ca e de la actuator.

COST: 410.000 LEI usori la magazinul DACIA de pe Mihai Bravu, aproape de OBOR. Eu inca mai visam la actuatoarele de care zicea Liviu, cu 135.000 LEI. Insa alea mergeau doar la DSN. Din pacate astea de SLZ sunt mai scumpe. Traiasca politica Renault (masini ieftine si piese scumpe....). Cele de DSN se pare ca nu se potrivesc ca au alta lungime pana la tija etc.

Am reusit sa il schimb singur, dupa ceva lupte cu cele doua suruburi ale broastei exterioare. Erau intepenite rau de tot. Probabil de la praf. Se desfac cu cheie INBUS. Insa trebuie sa aveti INBUS foarte bun, adica din material rezistent. Altfel se deformeaza cheia.

Dupa ce se da jos broasca exterioara e destul de simplu, se scoate tija din gaura cu pricina, se scoate tot ansamblul afara (prin interiorul usii, evident, ca doar ati demontat si fata de usa, nu?)

Apoi se schimba actuatorul. Se baga inapoi ansamblul, urmarind ca plasticul negru ce vine de la mecanismul de deschidere din exterior a usii sa nimereasca fix in tumburucul care trebuie. Aveti grija sa nu faceti ca mine, adica tot acum sa puneti inapoi si tija !!! Abia apoi veniti cu broasca exterioara si cu cele doua suruburi buclucase.

Succes !!!
i96nds
Evident cu ocazia asta am rupt si 2 cleme dintr-alea de plastic cu care e prins panoul usii spate.....

Ideea e ca usa imi ramasese blocata. Asa ca a trebuit sa deschid cealalta usa din spate, sa dau jos bancheta (de tot) ca sa am acces la cele 2 suruburi TORX 20 din partea inferioara a panoului usii. Un alt surub torx 20 e in maner. Mai e un surub in cruce la manerul de deschidere a usii din interior.

Apoi se trage cu grija de panou PERPENDICULAR pe usa !!! Altfel patiti ca mine, asa am rupt eu 2 cleme dintr-alea din plastic. In total parca sunt 5 cleme, una jos in partea dinspre fata masinii, doua tot jos in partea dinspre spatele masinii si inca 2 in partea de sus a panoului, pe o parte si pe alta. Abia dupa ce auziti CLANC de 5 ori incepeti sa ridicati panoul un pic ca sa iasa....


Ramane sa caut in targ in Vitan cleme dintr-astea de plastic. Am gasit o data cu 10.000 ROL. Nu sunt exact ca cele originale insa sunt bune. Sunt pe jumatate albe si pe jumatate verzi.
Manuel
Ai avut tu bafta ca s-a blocat pe inchis. Eu am avut unul care n-a carait niciodata dar care nu mai inchidea. Noroc ca eram langa usa cu pricina cand am incuiat masina si mi-am dat seama ca n-a inchis. Faza nasoala e ca nu facea tot timpul, din 5 actionari, 2 lucra si 3 nu. De atunci m-am obisnuit sa trag de fiecare usa, cel putin seara.
i96nds
Daca l-ai schimbat pe garantie atunci e OK. Daca nu esti in garantie si inca nu vrei sa dai banii pe el, atunci sa stii ca la tine facea figuri (de 2 ori da si de 3 ori ba) din cauza distantei pana la tija. Adica:
S-a miscat actuatorul un pic si atunci acest model de actuator are o boala: daca pe pozitia inchis e "prea strans" atunci refuza sa se mai extinda. La fel, daca e prea "extins" refuza sa se stranga.

Am trecut si eu prin stadiul acesta. Insa deja cumparasem altul asa ca l-am schimbat.

Ce poti sa faci: Suruburile actuatorului sunt intr-un canal de aproape un cm lungime. La tine probabil s-a deplasat catre unul din capete. Incearca sa il pui inapoi pe mijloc si sa strangi bine suruburile ca sa nu mai miste. Ar trebui sa mai mearga.... Eventual chiar il fixezi in capatul opus al canalului. La mine dupa ce il miscam pe canal mergea iarasi !!!
Manuel
L-am schimbat pe garantie long time ago, la Solenza smile.gif. Pare plauzibil ce ai scris, totusi problema cu stresatul ramane de actualitate, indiferent de cauza (actuator bulit ori pozitie fata de tija). So...beware!
CristianH
Am vazut o treaba tare desteapta la o "masina". Apesi o data pe butonul de deschidere de la cheie - se descuie usa soferului ; apesi a doua oara - se descuie celelalte trei usi si poti deschide porbagajul si manual.
Oare nu s-ar putea face asa ceva si pe SLZ ?
Ar scuti multe actionari la actuatoare => defectarea lor in tmp mai rara..
Ant
Hmm...cumva la un Opel Vectra C ?
CristianH
Nu . La noul VW Pasat 2.0. - m-a dat pe spate.
Mi-a placut ideea ca poti deschide doar usa soferului iar celelalte actuatoare nu primesc semnal. Ar fi o varianta ca din cheie sa deschizi doar usa soferului iar celelalte din butonul de la bord. Cand am timp ma uit pe schema si vad ce se poate face. Cred ca de la buton merge comanda la actuatoare de la un plus permanent si un plus de la UCH vine tot pe acolo dar pe contactul fix al butonului (spre portiere) - mi se pare cel mai logic . Dar tot schema ...
bogdan_o
Pai UCH-ul are doua canale diferite. Unul pentru telecomanda cheii si altul pentru butonul din bord. Deci daca le separi pe astea adoua poti sa deschizi numai anumite usi din telecomanda cheii, restul deschizandu-le numai din butnul din bord. Eu daca as face asa ceva as lasa ambele usi pe fata (ca nu stii nicioadata langa ce gard mai parchezi si trebuie sa iesi/intri pe la pasager) sa se deschida din telecomanda, restul sa se deschida numai din buton.

Problema vine la blocarea usilor. Alarmele de obicei se monteaza pe butonul din bord, insa asta inseamna ca la deschidere se vor deschide fie toate fie (caz deloc de dorit) numai alea pe spate. la inchidere se vor inchide toate 4.

Ca ideea de desidere separata sa functioneze corect trebuie ca masina sa fie deschisa din cheie (deci sa nu aiba alarma pusa) iar la inchidere sa se inchida din alarma. Deci doua cazuri care intra in conflict.
AMZ
Nu ca ar avea mare legatura dar am vazut ca au bagat acuatoare la bucata la Mag.Cora.
Au cu 5 si 2 fire intre 150.000 lei si 300.000 lei parca, mi-am luat si eu unul pt.Cielo ca am avut mari probleme cand am fost la mare acum 3 sapt.
Am gasit sa il inlocuiasca la Autoklass Constanta si m-a cam uscat de banuti un acuator, e bine de tinut la masina unul daca nu vrei sa ramai cu masina deschisa.
La SLZ are un an de zile si inca nu am avut nici o problema la drumuri lungi, de masina noua se cunoaste totusi.
Woland
Sint deja veteran la actuatoare de SLZ, am schimbat 2 in 2 ani, unul blocat pe inchis celalalt blocat pe deschis biggrin.gif
MArfa de marfa actuatoarele, facute in Ungaria de cooperativa chiorilor unguri.
bogdan_o
Woland ia intreaba-l pe Aviasol cate a schimbat sa vezi atunci daca mai esti veteran. Tine de noroc treaba asta.
i96nds
Iata ca a mai picat un acuator. Mai precis, celalalt tot de pe spate.

Am fost in CORA si am gasit la 20 lei noi. Cel de origine cred ca e peste 45 lei....

Cel din Cora are 5 fire si nu doar doua. Cineva (nu spun cine smile.gif ) m-a asigurat ca e bun si acesta. Ramane sa il montez.

DragosP
QUOTE(i96nds @ 21 Sep 2006, 14:54)
Iata ca a mai picat un acuator. Mai precis, celalalt tot de pe spate.

Da' ce face bre? Cârâie, sau ce? Dacă doar cârâie, caută pe la DSN și vezi că se rezolvă în 10 minute. Eu așa am făcut și n-are nici pe naiba. wink.gif
i96nds
Asta m-a mirat si pe mine - ca nu a carait inainte de a obosi. Pur si simplu intr-o zi un prieten a vrut sa intre in masina in spate si nu a putut deschide usa. Adica o data mergea, de doua ori nu. Pana intr-o zi cand nu a mai mers deloc si am ramas cu usa descuiata.

Asa ca am scos panoul usii si am scos acuatorul sa vad cum merge. Uneori mergea jumatate de cursa, alteori deloc. Ma voi apuca oricum sa il desfac sa vad ce zice. Poate il resuscitez. Deocamdata am dezactivat si broasca (atat din interior cat si din exterior) si am lasat-o pe incuiat.
i96nds
Am desfacut usa sa inlocuiesc acuatorul cu cel nou. Din cele 5 fire am folosit doar 2, adica cel verde si cel albastru.

De la acuatorul vechi am taiat firul (cam de la jumatate) ca sa fac rost de mufa. Am legat cele doua fire de cel doua ce ies din mufa.
Culmea e ca albastrul nu se continua cu albastru ci cu verde....

Deci aveti grija, altfel usa aia se va incuia in loc sa se descuie si invers.

Oricum, nu a fost complicat. Mai greu a fost ca am uitat sa pun tija ce duce la deschiderea din interior.....

Cea mai simpla metoda de a umbla la acuator e sa dati jos broasca de pe lateralul usii. Pentru asta trebuie sa folositi o cheie hexagonala de 4 cred, inbus adica. Dupa asta iese afara tot ansamblul cu mecanismul de inchidere, inclusiv acuator.

Deci s-a rezolvat cu munca de aprox. 20 minute. Nu uitati sa izolati celelalte 3 fire si sa le lipiti intre ele ca sa nu faca galagie prin usa.
klaus
Deci avuse dreptate ala de te-a asigurat ca merge si cel cu 5 fire tongue.gif
stefanB
Am si eu o problema
M-am apucat sa schimb singur actuatorul la usa din spate: am desfacut toate suruburile, apoi am tras de fata si a iesit si din cleme... DAR cum scot eu bratul ala de la macara? efectiv prin tragere? Am vazut ca are un mic manson care se poate retrage si astfel incap buricele degetelor. L-am fortat, nu prea tare ca mi-a fost firca, dar suficient sa imi amorteasca degetele si nimic. Are cineva idee? Please help ca nu stiu cat mai rezista actuatorul
Danilk
Trage cu simt de raspundere...iese cam greu, dar in final cedeaza. Eventual cu o surubelnita cu cap ungust departeaza un pic clemele si va iesi. Succes!
stefanB
am tras mai bine si am vazut ca e ca un manson taiat in 4. problema e ca parca e pe un santuletz. am incercat sa indepartez/cracanez alea cat mai mult dar parca e lipit nu alta...
sunt disperat
Danilk
Cracaneaza cele 4 picioruse si trage tare de maner....va iesi in final...trebuie insistat!
stefanB
da, problema e ca trebuie sa gasesc solutia sa cracanez cel putin doua din ele simultan... mai incerc ca am timp smile.gif
merci

am reusit sa il scot in sfarsit

Operatiune indeplinita!!! blush.gif
marius80_eugen
Azi am vazut in Cora Lujerului actuatoare la bucata . Eu am avut impresia ca aveau unele 3 fire si altele 5 . Care e bun sa iau si eu unu de rezerva ?
C a t a l i n
Nu cred ca pot fi actuatoare cu 3 fire...De obicei sunt cu 2 sau cu 5... Si la SLZ din cate stiu sunt folosite doar actuatoare cu 2fire

La cele cu 2 fire, acele fire sunt legate la motoras, iar prin inversarea tensiunii se misca acea tija in sus sau in jos...

La cele cu 5 fire, apare in plus un contact pe care se leaga celelalte 3 fire, si care indica pozitia tijei: sus / jos
Bogdan90
Buna ziua! Vad ca nu sa mai postat pe aici de mult timp dar am si eu o problem si nu am gasit alt topic, cu postari mai recente. Actuatoarele de la usile spate se deschid si inchid doar cand vor ele. Cel de pe stanga rar se actioneaza. Ramane pe inchis. Si cand dau sa deschid din telecomanda se vede ca incerca sa se deschida dar nu reuseste. Cand am avut treaba sa dau fetele de usi jos am demufat cle 2fire si le-am dat cu putina vaselina, dar vad ca tot asa fac. Oare sunt pe duca? As avea de la cine sa iau alte actuatoare. Omul le-a avut pe o berlina, oare se potrivesc?
george_scala_2004
salut,

nu sint de vina actuatoarele...in virful lor se fixeaza o pirghie... vezi sa nu fie ruginita sau sa se fi depus mizerie si sa nu se mai miste...
Bogdan90
Voi verifica! Multumesc!
djasu82
Cred ca trebuie sa le schimbi eu am schimbat unul sambata de pe dreapta fata i-a ajuns din 2003 in coace biggrin.gif ... asta datorita ca s-a spart burduful si cand ploua intra apa si asa ruginea colectorul la motoras . Cand primea comanda nu actiona dupa ce deblocam usa si faceam 2-3 curse de urcari si coborari succesive isi revenea si se mentinea atata timp cat nu ploua... daca ploua iar se bloca.
corbex
Le-am schimbat la toate usile. Nici unul nu mai era intreg. Burdufuri sparte, mizerie. Nici nu sint scumpe.
Bogdan90
Eu am luat azi de la cineva 4 actuatoare. Zice ca erau pe o dacia 1310. Unul cand inchide face ca drujba biggrin.gif . L-am si desfacut sa vad ce si cum si am vazut si eu cum e sistemul. Un motoras micut, o roata dintata de plastic si o tija dintata. Dintii de pe motoras scapa pe tija cu dinti de plastic(tija uzata). Unul care e bun vreu sa il pun la portbagaj pentru deschidere din buton, si mai am 2 care sunt cu 5 fire. Unul nu merge deloc, celalat merge. Am incercat sa il probez cu firul albastru si cel verde direct la bornele bateriei si functioneaza. Celalalt nu are fir verde. Are fir rosu, mov, albastru, maro si negru. Le-am pus pe toate pe rand la borne si nici un efect, doar ca atunci cand am pus 2 din fire pe borne(nu mai stiu care) a scos scantei blush.gif . Pentru ce sunt astea cu 5 fire?
george_scala_2004
din cite stiu ala cu 5 se monteaza pe usa soferului...
Iulikk
Sau pasagerului. Se folosesc la inchiderile centralizate fara radiofrecventa. Adica... ai incuiat usa de la sofer, se incuie si restul de usi; idem pentru descuiere.
Bogdan90
Deci unul cu 5 fire comanda celelalte 3. La mine la usile spate, actuatorul da un impuls, incearca sa deschida usa si nu poate. Oare sa fie obosit motorasul? Nu stiu daca sa schimb actuatorul. Si bune am unul care vreau sa il pun la portbagaj cu 2 fire si altul cu 5 fire. As scoate doar motorasul din ala cu 5 sa pun in cel care nu deschide usa.
george_scala_2004
QUOTE
La mine la usile spate, actuatorul da un impuls, incearca sa deschida usa si nu poate. Oare sa fie obosit motorasul?


bogdan, pina nu desfaci fata de usa, ca sa ajungi la mecanismul de inchidere si sa verifici ce e acolo nu poti face nimic. mai mult ca sigur ca este exact ce ti-am scris mai sus...
daca auzi zgomot de la actuator inseamna ca acesta lucreaza - primeste impulsul dar ceva il blocheaza.

succes,
Bogdan90
Azi vreau sa imi pun deschidere automata la portbagaj. Maine, sau tot azi daca merge totul repede voi da jos fata de usa si voi verifica. Acum mai ales ca am si actuatoare in plus. Inchiderea mea nu e pusa din fabrica si am acele tije care se vad la geam de la inchidere. Si vad tija aceea ca face un "zvac", deci incearca sa deschida.
djasu82
ma da tu ai inchidere centralizata din fabrica cum dracu sa ai cu 5 sarme pe usa soferului ... ? Cel cu 5 fire se pune doar daca nu ai inchidere centralizata comandata si asa se pune unu cu 5 fire care comanda si pe celelalte 3 si se deschide cu cheia usa soferului si respectiv cele 3 se deschid si ele.
Dar tu ai cu 2 fire din fabrica la fiecare use in parte !
Bogdan90
Nu am zis eu nicaieri ca am cu 5 fire pe usa soferului smile.gif .
djasu82
mia sus scrie tongue.gif la altcineva biggrin.gif
Bogdan90
Am desfacut broasca de pe interiorul usii. Scos, spalat, gresat si face la fel. Pus alte 2 actuatoare din alea vechi la fel face. Ma gandesc numai la actuatoare ca sunt obosite motorasele. Voi cumpara 2 noi si gata. Sper sa functioneze macar cu cele noi.
djasu82
pai daca ai plus is minus la motoras atunci cand actionezi din telecomanda ... se elimina problema cu instalatia si ramane doar motorasele.
Bogdan90
Am rugat azi pe un amic sa imi cumpere un actutor de uz general, si mi-a adus un actuator cu 5 fire. Am izolat celelalte 3fire si am zis sa il pun asa. Pun si tot asa face. Am scos iar broasca de pe interior, am strans putin arcul sa fie mai moale si acum functioneaza cu actuatorul vechi. Problema nu cred ca era arcul tare ca a pocnit putin si dintr-o data a capatat putin joc la acel ax de care trage actuatorul. Cred ca avea un corp strain. Ori o bucatica mica de span(fier), ori o pietricica, nu stiu. Acum va intreb la ce se poate folosi un actuator cu 5 fire. Stiu ca se pune pe usa soferului pentru inchiderile fara radio-frecventa, dar celelalte 3 fire, in afara de cel albastru si verde unde se leaga? Am citit ca utilizatorul liviu a facut ca butonul care actioneaza actuatorul de la portbagaj sa primeasca curent doar in momentul cand usile sunt deblocate. Pentru aceasta a folosit un actuator cu 5 fire pe usa stanga spate. Ma poate lamuri cineva va rog frumos? rolleyes.gif sunt cam necunoscator in domeniul alectricitatii dar vreau sa invat blush.gif
crick
Sunt doua contacte actionate de parghia care culiseaza; cand parghia se afla la un capat actioneaza un contact,aflata la celalalt capat actioneaza celalalt contact, unul din cele 3 fire este comun.Montat pe usa soferului,actuatorul este actionat odata cu cheia,cand ajunge in pozitia inchis,acel contact da comanda la inchiderea centralizata si inchide si celelalte actuatoare,pe pozitia deschis celalalt contact da comanda de deschidere si celelalte actuatoare vor deschide.Opelul de ex. nu are buton de incuiere pe consola ;se apasa tija de pe usa(cu cotul biggrin.gif ) si vor incuia toate actuatoarele.La Solenza este diferit:apesi butonul de pe consola ,cu usa deschisa ,te dai jos si s-a incuiat,la deschiderea usii contactul usii(care aprinde plafoniera) descuie celelalte actuatoare.
Daca vrei ,poti trece un plus prin contactul care este facut cand este descuiata usa,alimentezi un buton aflat pe hayon afara(poate fi pus chiar in locul yalei) apoi alimentezi actuatorul hayonului.Atata timp cat usa soferului este descuiata,poti deschide portbagajul de afara,la incuierea usii soferului acel buton de la hayon este inactiv
BoR

Daca vrei ,poti trece un plus prin contactul care este facut cand este descuiata usa,alimentezi un buton aflat pe hayon afara(poate fi pus chiar in locul yalei) apoi alimentezi actuatorul hayonului.Atata timp cat usa soferului este descuiata,poti deschide portbagajul de afara,la incuierea usii soferului acel buton de la hayon este inactiv
*

[/quote]
La fel am procedat si eu.Am montat actuatorul cu 5 fire in usa stanga spate,iar push-buton-ul in plasticul negru de pe hayon,pe interior.Eu detin Supernova,dar cred ca se aplica si la Solenza.Consider utila acesta imbunatatire.
Bogdan90
Deci am inteles ca un fir din cele 3 imi da+ cand usile sunt descuiate, si de el pot lega butonul. Perfect! Si in cazul in care nu as folosi actuatorul pentru alimentarea butonului de la deschidere portbagaj si l-as folosi pe usa soferului la deschidere, celelalte 2 fire unde ar trebui sa fie legate? Nu prea am inteles treaba cu firul comun. Adica celelalte 2 sunt comune cu firul albastru si cel verde, care sunt + si -? Multumesc mult pentru raspunsurile prompte!
crick
Poate iti este mai clar cu schema.
Butonul portbagaj il poti pune atat pe plus cat si pe minus.daca butonul il prinzi in marginea de plastic si firele sunt la vedere, iti recomand sa il pui pe minus,daca este pe plus ,iti poate taia firul si cu o sursa exterioara de curent iti poate actiona actuatorul,daca este pe minus acest lucru nu se poate.Daca butonul este bagat in tabla in locul yalei firele sunt ascunse si nu pot fi fraudate deci nu conteaza pe ce fir pui.
Ca sa nu gauresti plasticul ,iti recomand ideea pe care vreau s-o folosesc eu:folosesti un buton lift tip antivandalism (se gasesc la magazin) se pune in jurul lui un oring potrivit contra apei si se introduce in locul Yalei(intra la fix). wink.gif

<span class='edit'>25 Sep 2011, 10:55:</span>
...si inca o schema comanda actuator portbagaj (5 fire) cu o apasare/un singur impuls ,astfel motorul nu este tinut prea mult sub tensiune fortandu-l!Asa cum scrie pe schema valabil in configuratia "tragere" cu arc de revenire.
Bogdan90
Deci am contact pe inchis/contact pe deschis, plus, fir comun. Firul comun din cate vad scoate tot plus. Ala "contact pe inchis/contact pe deschis nu inteleg ce face"? Si butonul pot sa il leg si pe minus si pe plus. Am inteles:D. Multumesc! singura nelamurire o am la "?"
crick
Cele 2 contacte se inchid pe rand,fiecare la cate un capat de cursa.Pe tine te intereseaza cel care se inchide (lasa plusul spre buton) cand usa este descuiata,celalalt ramane liber(neconectat).Acum eu nu-mi mai aduc aminte cand este descuiata usa ,cu actuatorul scurt sau intins,vezi si tu,combinatia este negru/alb sau negru/maro(negru este comun) vezi care te aranjeaza...
Sper ca ai vazut functionarea din schita,cand tija(cremaliera) ajunge la capat piesa legata de contact(cu negru) urca pe tija si impinge contactul electric(cu rosu) invers, este simplu!
Bogdan90
Acum am inteles perfect. Cremaliera actioneaza butonasul ala de pe piesa din interior, si schimba contactul pe celalalt fir. Multumesc mult! wub.gif
alex_DNK
nu aveti din intamplare un actuator cu 2 fire, de vanzare?
Bogdan90
am eu doua noi, cu tot cu tije,suruburi. vezi ca am un topic cu cateva piese de vanzare si ai poze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.