Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: toba de esapament
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
CatalinGSG
Buna, am fost plecat in delegatie, iar la intoarcere datorita zgomotului mi-am dat seama ca mi s-a spart toba. Cand am observat ca zgomotul e din ce in ce mai puternic, am oprit intr-un service din primul oras. Acolo am constatat ca finala s-a rupt(retezat) chiar dinaintea "burdufului". Bineinteles nu aveau toba de solenza benzina din 2004 pe stoc asa ca mi sa propus sa se mufeze cu ajutorul unui colier o toba finala de dacia 1310 (de aia cu teava de evacuare pe mijloc) temporar, pana ajung acasa.
Acum intrebarea e cat de tare ma afecteaza intarzierea inlocuirii cu una originala, avand in vedere ca cea de solenza are 50 de cm in lungime iar asta are doar 40 cm si probabil si multe alte deosebiri (nu sunt deloc cunoscator). Afecteaza consumul? motorul? Ati putea sa ma ajutati si cu niste preturi.
Va multumesc anticipat
hhd_0
Afecteaza volumul de gaze pe care il avacueaza si poate sa-ti dea peste cap sonda lambda / amestecul cumbustibil .

Cand mi-am schimbat toba m-a intrebat daca pt euro 2 sau 3. Cica difera de la solenza la solenza , apoi de la 1310 la solenza ?!

Ai grija ce tobe cumperi , de preferat din tabla aluminizata sau inox daca vrei sa aiba viata lunga. Am am facut greseala sa pun de Conex Iasi si numai dupa 1 an s-au gaurit.
history
Eu cred ca nu afecteaza nimic si ca n-ar trebui sa-ti faci griji. E doar o cutie de tabla cu niste site in ea, nu-ti va afecta (semnificativ) nici mersul masinii, nici consumul.
marius80_eugen
QUOTE(hhd_0 @ 15 Jul 2011, 12:12)
Afecteaza volumul de gaze pe care il avacueaza si poate sa-ti dea peste cap sonda lambda / amestecul cumbustibil .
Cand mi-am schimbat toba m-a intrebat daca pt euro 2 sau 3. Cica difera de la solenza la solenza , apoi de la 1310 la solenza ?!
Ai grija ce tobe cumperi , de preferat din tabla aluminizata sau inox daca vrei sa aiba viata lunga. Am am facut greseala sa pun de Conex Iasi si numai dupa 1 an s-au gaurit.
*


Este vb de toba finala , deci sonda nu mai are treaba cu ea !!!

La turatie mare , este posibil ca in timp sa nu se poata evacua gazele atat de repede , ca din una noua , stoc , DAR nu vei ajunge sa mergi cu acea turatie incat sa nu se poate evacua , DAR totul depinde de structura tobei din interior . Cele sport au "direct flow" adica in toba nu este decat fibra de sticla si atenuator de zgomot , iar traseul este direct , fara filtre sau altele . Daca si la tine este la fel , adica diametrul este la fel si nu este diferita decat lungimea tobei , NU are absolut nimic !
Este posibil ca in timp , dupa ce se mai rodeaza sa faca putin mai mult zgomot decat una stock .
Depinzand de structura interna a tobei , daca este direct flow , lungimea nu te afecteaza , iar daca este tip vechi , cu site , volumul maxim al gazelor este putin mai mic decat la o toba stock . Parerea mea este ca nu vei simti nimic negativ .
CatalinGSG
Am revenit tongue.gif, parerile sunt impartite si printre prietenii mei, am fost chiar si la service si spuneau ca nu are nimic, ca au aceleasi site, am fost chiar si la Fanimex la fel, singura diferenta e lungimea(solenza de 50 cm, iar finala de dacia este de 40 cm, una e 150 iar alta 43 de lei tongue.gif) acum oricum nu am de gand sa o las asa pentru mult timp, vroiam sa stiu daca e foarte urgent schimbarea ei cu una de solenza.
Am uitat sa mentionez la inceput ca toata toba imi era in stare buna, ea nu sa rupt de la rugina ci sa retezat(probabil de la vibratii...in delegatie am fost pe un drum de tara), deci teava era f buna...mufarea s-a facut bine, nu-mi scapa gaze...cred ca o mai las o perioada asa.
Multumesc foarte mult pentru ajutor, dupa cum ati observat sunt "incepator" pe site, o sa il folosesc mai des forum-ul de aici, este foarte folositor.
B08STX
am vreo sansa sa gasesc doar teava acea de lagatura dintre mijloc si finala, deoarece am o finala de inox si as prefera sa o schimb ca sa nu o pus asa ruginita. Si sa dau 100 ron pe finala doar pt teava aceea nu prea e combinatie smile.gif
marius80_eugen
Vezi cum ai tu evacuarea , din cate bucati si apoi cauti acea bucata . Eu am tot traseul Borla si parca am din 3 bucati .
Daca nu reusesti , pune-ti si intermediara din inox si rezolvi problema , nu mai vb de zgomot si performanta ...
B08STX
este din 2 buc, intermediara si finala. Intre timp am descoperit ca de la intermediara la finala se potriveste teava de legatura de la nova care este identica cu cea de solenza, dar toba mea de inox are teava prea mica si mai imi trebuia o bucata de teava si am renuntat la ea si mi am pus una normala, asta cel putin pt moment smile.gif
sorin_pan
Am de ceva timp o toba de solenza, numai ca nu sunt sigur daca este pentru benzina sau pentru disel. Daca ma poate ajuta cineva sa imi spuna diferenta dintre ele sa imi pot da seama ce am, sau daca se potrivesc intre ele. Multumesc
marius80_eugen
Daca s-a potrivit fizic , nu face galagie mai mare si motorul se tureaza cat trebuie , nu ar trebui sa fie nici o problema . Ai putea incerca un test de noxe , dar sincer nu cred ca are vre-o treaba .
sorin_pan
QUOTE(marius80_eugen @ 24 Feb 2012, 10:28)
Daca s-a potrivit fizic ,  nu face ga

lagie mai mare si motorul se tureaza cat trebuie , nu ar trebui sa fie nici o problema . Ai putea incerca un test de noxe , dar sincer nu cred ca are vre-o treaba .
*



OK multumesc mult
hhd_0
Salutare. Se aproprie ITP-ul si tobele de CONEX au implinit deja 2 ani . Sunt ca nishte site si o sa le schimb.

Am gasit tobe STELCO facute la BRASOV din TABLA ALUMINIZATA ( cred ca sunt cu mult peste CONEX IASI ) si destul de accesibile la pret .

A pus cineva acest tip de toba pe solentza ?
Iulikk
Tu ai dat un search inainte de a posta? 04.gif
emil_t
singurul lucru care-l afecteaza e ca probabil sunt rezistente gazodinamice mai mici fiind mai scurta astfel dand o umplere de amestec putin mai buna ruland mai eficient.
danygaro
Preturi si poze toba mica.

Toba mica (origine) Cowel = 129 lei;
Tampoane cauciuc sustinere toba (origine) = 4 lei /buc.
Inel colier (Asam) = 11 lei
ramsen
Haideti sa va lamuresc eu cum stau treburile legat de aceste doua tobe de esapament pe care le are Solenza. Colegi dragi in primul rand citind prin postarile de mai sus unii spuneti ca tobele afecteaza cu ceva gazele alti ca nu si tot asa,parerile sunt impartite.Va anunt eu ca in primul rand aceste doua tobe care le avem pe Solenza,una mica cu teava pozitionata sub bangheta spate stanga si alta finala sunt AMORTIZOARE ZGOMOT si nicidecum tobe pentru a retine gazele.Gazele,NOXELE sunt retinute de CATALIZATOR impreuna cu sonda Lambra care impreuna fac ca noxele la SOlenza sa fie in parametri normali ...E2/E3.Deci pana anul trecut mi s a luat sa tot schimb ba toba finala ba cea mica pana cand am zis gata nu mai schimb nici o toba si ma duc sa pun de inox din fata dupa racordul flexibil pana la final.Si uitati ca mi am pus traseu evacuare gaze inox FARA toba mica si doar cu toba finala.Zgomotul este un pic mai mare fata de cel cu doua tobe,dar in schimb am castigat 5cp la demaraj si in mers pentru ca mie nu imi mai stau gazele retinute prin tobe ci ies mai repede.O sa spuneti ca mi a crescut consumul,NU a crescut mult poate cu 200-300ml/100km dar in schimb simt si eu cand bag piciorul in pedala de acceleratie cum fuge de sub mine.A trecut deja un an de cand am acest traseu evacuare si bineinteles si o inspectie ITP la care nu mi a pus nici o problema ca am modificat traseul evacuare.Daca nu ii spuneam eu la inginer el nici nu observa ca este modificat,si practic a zis ca nu il intereseaza atata timp cat noxele ies in parametri.Acum de final de postare daca tot sunteti proniti sa puneti tot tobele originale va dau spun un mic secret pentru a va prelungi viata tobei finale mai ales si anume in toba finala la intrarea tevii in toba in burta tobei datii o mica gaurica cu un burghiu de 2-3mm pentru a se scurge apa stransa din condensul care se creeaza in interiorul tobei finale.Numai asa prin scurgerea apei din toba puteti sa prelungiti viata la toba finala.De unde stiu eu asta???pentru ca la toba mea originala in 2008 cand am gasit apa sub masina am observat ca ea deja avea din uzina o gaurica mica data in toba pentru eliminarea apei.Asa am procedat si eu la urmatoarea toba si a fost super ok pana am inceput a pune tobe srl,originala era prea scumpa...SUCCES
Iulikk
QUOTE(ramsen @ 4 Oct 2015, 11:32)
dar in schimb am castigat 5cp la demaraj si in mers pentru ca mie nu imi mai stau gazele retinute prin tobe ci ies mai repede
*



Banuiesc ca ai si ceva hârtii care sa ateste lucrul asta nu? icon_mrgreen.gif Ca daca e doar asa din vorbe...




In rest, da, ai dreptate. Toba finala originala (aia Cowell), are din fabrica o gaurica mica jos acolo pe care eu am largit-o un pic.
danciusergiu84
Prima data ne spui ca tobele sunt amortizoare de zgomot si gazele nu se retin in ele ci in catalizatoare si apoi ne explici ca ai scos intermediara din traseu ca sa nu mai fie retinute gazele in ea si sa iasa mai repede...

Daca modifici admisia sau evacuare pe motor stock nu faci decat sa sa-l scoti din parametri optimi, motorul e calculat si adaptat in asa fel incat acea evacuare sa-i vina ca o manusa, iar ceea ce simti tu la putere e inselator fiindca intr-adevar se schimba curba de putere dar nu in bine, insa partea cu consumul si zgomotul marit aia e pe bune 053.gif
ramsen
QUOTE(danciusergiu84 @ 4 Oct 2015, 11:18)
Prima data ne spui ca tobele sunt amortizoare de zgomot si gazele nu se retin in ele ci in catalizatoare si apoi ne explici ca ai scos intermediara din traseu ca sa nu mai fie retinute gazele in ea si sa iasa mai repede...

Daca modifici admisia sau evacuare pe motor stock nu faci decat sa sa-l scoti din parametri optimi, motorul e calculat si adaptat in asa fel incat acea evacuare sa-i vina ca o manusa, iar ceea ce simti tu la putere e inselator fiindca intr-adevar se schimba curba de putere dar nu in bine, insa partea cu consumul si zgomotul marit aia e pe bune  053.gif
*


NU ai cum scoate motorul din parametri lui care a fost reglat si calculat daca ai scos amortizoarele de zgomot.Totul se face datorita la catalizator si sonda lambra.Chiar vreti sa va spun ca am bagat solenza pe stand ul de putere in Pitesti si mi a confirmat ca a urcat la 80cp cu noul traseu evacuare ?? Da am bagato ,bineinteles fara sa ma coste ca altfel costa de mai bine nu o mai bagi daca este masina romaneasca.Gazele sunt retinute impropriu spus in cele doua tobe dar una este sa iasa din capul pistonului repede si sa intre altele fata daca ai acea manusa cum spuneti dvoastra.Pai de la manusa aia si toba finala de logan,daca nu stiati daca este scoasa se simte ca are alt mers motorul.NU intru in detalii sa ziceti ca ma laud sau ma dau mare acum..Asa ca va spun pana nu incercati pe propria piele nu va dati seama cat de mult inseamna un traseu evacuare care nu mai are acele doua tobe,asta daca aveti idee cum sunt construite tobele originale.Acele doua tobe pe care le are din uzina originale sunt precum o manusa in capul pistonului,dar daca eu am eliminat aceste doua tobe oare i am modificat parametrii motorului???NU merge la fel ca inainte chiar mai frumos mai lin si mai putin zgomotos.Cine ma cunoaste poate singur sa auda si sa simta pe pielea lui...SUCCES
danciusergiu84
052.gif
i96nds
Calculatorul de injectie regleaza singur motorul in functie de ceea ce ii zice si sonda lambda - asa ca eu sunt convins ca nu se impiedica calculatorul daca modifici putin tobele. Ba din contra, sonda lambda va zice ca ies gazele mai repede, am impresia ca raporteaza chiar si temperatura din acel loc - si in functie de asta se regleaza si avansul.
Asadar inclin sa ii dau dreptate lui Ramsen, caruia ii multumim pentru explicatii.
danciusergiu84
Flow-ul gazelor din admisie si evacuare e in stransa legatura cu geometria axei cu came, adica forma lobilor. Axa cu came e cea care dicteaza timpii de admise si evacuare extrem de importanti, adica cand se deschide admisia sau evacuarea, cat timp stau deschise, cat de tare se deschid, forma geometrica a deschiderii imprimata de forma geometriei axei, timpul inchiderii admisiei sau evacuarii.

Hartile din ECU sunt proiectate tinand cont de acesti parametri ai axei, ECU nu poate modifica acesti timpi (deci nici durata sau forma deschiderii) admisiei si evacuarii. Deci flowul de gaze din camera de ardere nu e controlat de ECU (lambda cum ziceti voi), ci e controlat mecanic, de un calculator programat mecanic numit Axa cu Came!

Lambda nu are senzor de temperatura sau de viteza gaze, are doar un senzor de oxigen! In baza acestui parametru ECU corecteaza cantitatea de benzina injectata pentru ca eficienta catalizatoarelor sa fie optima.

Daca se modifica flow-ul in admisie sau evacuare trebuie reproiectata axa cu came pentru un flow optim in camera de ardere! In camera de ardere e extrem de importanta curgerea gazelor, pentru ca asta da o ardere optima si completa! De aici se modifica implicit si hartile ECU deoarece se poate schimba momentul injectiei, cantitatea injectata, momentul scanteii... etc

De aceea tuning nu se face dupa ureche, si imbunatatiri nu se pot aduce motorului cu un filtru sport sau o evacuare mai permisiva, de cele mai multe ori randamentul motorului scade deci si puterea motorului scade si ca efect vizibil e cresterea consumului, iar de la zgomotul marit apare efectul placebo ca ai putere mai multa.

Pentru tuning e nevoie de o uzina intreaga nu de un flex sa tai o toba wise_guy.gif
i96nds
Sergiu, esti tare, multim pentru clarificari. Eu ma referisem mai mult la partea de turatie la relanti, ce zici tu e deja o poveste muuult mai complicata, la diverse turatii, in trafic real, nu la relanti. Ai perfecta dreptate insa. La motoarele ce primesc informatii de la 2 sonde lambda e deja si mai complicata povestea.
Mi-au placut comentariile despre tuning smile.gif
danciusergiu84
Multumesc, ajut cu placere daca pot.
O alta clarificare daca tot suntem la sistemul de evacuare, cea de-a 2-a sonda din aval doar verifica activitatea primei sonde si a catalizatorului ce le are in fata, e doar sonda de verificare nu de reglaj ca prima, ea verifica daca convertirea gazelor are loc.
bion
Evacuarea ca evacuarea( de 100 de ani unii scot evacuarea si castiga herghelii de CP) dar modificarile la limba romana sunt priceless . blush.gif
Io am o mica nelamurire . O masina de 12 ani si banuiesc sarita de cel putin 100.000 km mai are puterea declarata de producator?
Maskatu
Depinde cum s-a mers cu ea in astia 12 ani, si cum a fost servisata.
danciusergiu84
BTW - modificarile sunt asumate, sunt de efect 111.gif

Acu' 100 de ani motoarele nu aveau ECU, le "tunau" din surubelnita sa mearga bine daca "usurau" evacuarea 053.gif
bion
Mareu relantiu`si simteau ca se infige limoul ca o sageata.Scoteau filtru de aer mai castigau 100CP scoteau bancheta spate si roata de rezerva mai 100CP, jos dinamu mai 100CP... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.