godmaaty
28 Jun 2005, 23:12
Am un bloc motor de 1300 pe care l-am prelucrat la un atelier pentru ca sa pot monta camasi de 1400;s-a marit diametrul de centrare din bloc de la 78,5 la 80,6mm.Recent am aflat din"Automabile dacia"ca ar fi posibil sa mearga si camasi de 1600(inaltime camasi ,inaltime bloc,diametru centrare).Ma poate ajuta cineva cu date mai complete despre setu /motorul 1600?
Astept sugestii ,sfaturi.
B-34-SGM
29 Jun 2005, 05:32
daca e palier marit, il poti face 1.6. Daca e palier normal , te rezumi la 1.4
``GTI``
29 Jun 2005, 07:38
B 34 SGM
te rugam mai multe detalii daca ai putea da ca si eu sunt interesat sa bag set de 1.6 in bloc de 1.4 cu palier marit,
ce piese trebuie si ce set recomanzi??
trebuie si chiuloasa de 1.6 ???
multumesc mult...
godmaaty
29 Jun 2005, 07:45
Blocul e cu palier marit,dar oricum nu cred ca prea conteaza,cursa e aceeasi--77mm,problema e ca la 1600 cursa e de 83,6mm.Nu m-am gandit sa schimb arborele cotit.As incerca sa pun camasi de 1600 eventual scurtate .
B-34-SGM
29 Jun 2005, 12:28
GTI
Cumperi set motor de 1.6, vibrochen de 1.6, garnitura de chiulasa de 1.6,baie de ulei de 1.6(altfel lovesc bielele in baie)
Chiulasa o lasi pe aia de 1.4 sa fie motorul mai comprimat.
godmaaty
Daca ai palier marit, poti sa il faci 1.6 ( vezi raspunzul de mai sus)
Camasi "scurtate" !nu stiu la ce te-ai gandit, dar ceea ce ai scris e o mare aberatie!
Daca iti trece prin minte sa bagi set de 1.6 si sa lasi arborele de la 1.3/1.4, vei obtine un motor foarte decomprimat (poate nici 7.5:1 rap de comprimare), cu o cilindreea un pic peste 1.4.
Fi linistit ca au facut altii inaintea ta prostia asta
Deci va fi un motor cu performante mult mai scazute decat cel de 1.3, si cu un consum mult mai mare, datorat decomprimarii.
Ai doua variante :
- set de 1.4, fara cheltuieli adiacente.
- set de 1.6 + vibrochen de 1.6 + baie de ulei de 1.6
``G-T-I``
29 Jun 2005, 15:37
B 34 SGM mersi de sfaturi dar daca as vrea sa pun mai incolo cam peste 3 -4 luni sa pun turbina e bine sa fac cum ai specificat mai sus??? set 1.6 +vibrochen =baie ulei...
nu rade ..
dar setu de 1.6 de care e , e ala de dacia papuc?????
godmaaty
29 Jun 2005, 15:38
Din putinele date pe care le am pana acum rezulta ca diferenta dintre o camasa de 1600 si una de 1400 este de "inaltime a camasii"(diametru de centrare si inaltimea bloc e aceeasi)."Scurtand-o" rezulta o capacitate cilindrica de 1434cc folosind arborele 1300 si chiuloasa de 1300,in plus capacitate camerei de ardere se pastreaza(??)si rezulta un raport de compresie de 9,46/1.
Gresesc undeva?
Are cineva date mai multe despre ce vreau sa fac?
B-34-SGM
29 Jun 2005, 17:00
QUOTE(godmaaty @ 29 Jun 2005, 17:38)
Din putinele date pe care le am pana acum rezulta ca diferenta dintre o camasa de 1600 si una de 1400 este de "inaltime a camasii"(diametru de centrare si inaltimea bloc e aceeasi)."Scurtand-o" rezulta o capacitate cilindrica de 1434cc folosind arborele 1300 si chiuloasa de 1300,in plus capacitate camerei de ardere se pastreaza(??)si rezulta un raport de compresie de 9,46/1.
Gresesc undeva?
Are cineva date mai multe despre ce vreau sa fac?
Gresesti rau de tot! Mai studiaza problema, ca ai luato rau pe aratura!
Camasa de 1.4 este mai mica cu doar 1 mm fata de cea de 1.6 ( 76 si 77 mm alezaj)
Ceea ce difera este cursa pistonului, care la 1.6 este cu aproape 7 mm mai mare. Te pomenesti ca ti-a trecut prin cap "sa razi" 7 mm din camasa, si din blocul motor
sa obtii un motor cu 35 cmc mai mare decat cel de serie (lucru posibil doar teoretic)! No coment.
Ti-am enumerat mai sus singurele doua variante posibile.
B-34-SGM
29 Jun 2005, 17:06
QUOTE(``G-T-I`` @ 29 Jun 2005, 17:46)
im iraspunde si mie cineva va rog mult
in legatura cu turbo ul (dar mai incolo)
si nu ma dau banii afara din casa ca sa desfac motoru inca peste 4 luni...
Calduros iti recomand transplantul unui motor turbo de la mama lui. Nu te complica cu cel de dacie, daca vrei turbo. O sa te coste mai mult, si rezultatele vor fi mediocre.
godmaaty
29 Jun 2005, 20:10
Mi-a trecut prin cap sa "rad"din camasi (nu chiuloasa sau altceva)dar nu cunosc toate datele :cote piston ,camasi...
``GTI``
30 Jun 2005, 06:55
B 34 SGM eu am intrebari : la care te rog foarte mult sa raspunzi
1. chiuloasa de 1.3 e la fel cu aia de 1.4 ???
2. setul de 1.6 e ala de papuc???(sau ce ii cer lu ala de la magazin?
)
3 daca transform blocul motor de 1.3 incat sa incapa set de 1.6 ce axa cu came imi trebuie???,(sau ramane aia standard ce nu cred!!!)
4 daca bag set de 1.6 nu trebuie sa pun si supape de admisie de 1.6 ???
5 trebuie marita camera de ardere? daca da cu cati mm???
Eu am o dacie berlina din 98 pe carburatie,motor 1400cmc . Am palier marit sau normal la ea? stie cineva cum se poate afla?( asta fara sa dau jos tot motoru')
multumesc mult.
``GTI``
30 Jun 2005, 08:26
Intreaba-l pe B 34 SGM
el e sefu , el ne ajuta in ``modiicarea ``motoarelor
da chiar daca nu ai palier marit ???????trebuie sa schimbi blocu motor???
QUOTE(payty @ 30 Jun 2005, 08:12)
Eu am o dacie berlina din 98 pe carburatie,motor 1400cmc . Am palier marit sau normal la ea? stie cineva cum se poate afla?( asta fara sa dau jos tot motoru')
multumesc mult.
marit
Salut. Pun si eu o intrebare aici ca sa nu mai deschid alt topic. Asi vrea si eu sa-mi transform motorul de 1.3 in unul de 1.4 si m-ar interesa care varianta e mai buna aceea de a modifica blocul pt a baga camasi de 1.4 sau hornuirea(parca asa-i zice) unor camasi de 1.3(spunea cineva care a aplicat a doua solutie ca i se ardea des garnitura de chiuloasa)?
Si daca tot discutam despre subiiect spuneti-mi va rog daca se merita cumpararea unor pistoane de 1.4 de la dezmembrari(eventual si un pret) si daca creste semnificativ puterea si consumul dupa aceasta operatie.
Banuiesc ca in afara de pistoane si camasi nu mai trebuie alta modificare nu?
dex lada
30 Jun 2005, 14:54
segmetii nu vrei sa iei tot de la dezmebrari ca sunt mai ieftini.
Uncle-Sam
19 Jul 2005, 22:09
intrebare de baraj: motoru meu de 1.1 se poate face 1.6? ma intereseaza sa pastrez doar blocul motor pt ca e seria pe el. Ma intereseaza daca poate sa mearga la fel ca un motor de nova
B-34-SGM
20 Jul 2005, 13:01
NU. Asta e masochism, iti place sa sa chinui? cumpara un bloc de 1.4 palier marit !
Uncle-Sam
20 Jul 2005, 14:12
pai ideea era sa nu schimb blocu. Pe asta al meu de cat pot sa-l fac maxim?
B-34-SGM
20 Jul 2005, 17:01
nu
Uncle-Sam
20 Jul 2005, 22:47
ce nu?
) eu intrebam pana la ce cilindree pot sa fac "upgrade" motorului meu
mosoru
26 Jul 2005, 14:58
Incerc sa inteleg ceva din subiect si nu pot,sa recapitulez:
-motor 1289 cc cu palier marit ca sa treaca in 1600cc fara schimbarea blocului motor ai nevoie de:
1-set motor 1600
2-arbore cotit 1600
3-baie de ulei 1600
Dar intrebarea este: camasile fiind mai inalte cu 7 mm cum pui chilasa peste ele???
Asta am inteles eu pina acuma,gresesc??
cristidb
26 Jul 2005, 17:41
Camasile nu sunt mai inalte. Cursa e mai mare cu 7 mm
Daca vrei sa il aduci la puterea unui motor standard de 1600, trebuie sa schimbi chiulasa, sau macar supapele de admisie care sunt mai mari la 1600, sa pui galerii si carburator dublu, sa schimbi delcoul(sau macar sa-l recalibrezi) sa pui o evacuare cu diametru mai mare (45).
Axa cu came e la fel.
Dupa toate astea o sa ai 72 cai.
Daca lasi galeriile si carburatorul ala amarat probabil nu o sa ai mai mult de 65, iar daca nu recalibrezi delcoul nici macar atat.
mosoru
27 Jul 2005, 13:03
Chiar si 10 CP in plus e ceva,fata de 54 cit are ea
ionutz_66
2 Aug 2005, 17:05
Eu am o dacia 1310 1.3 L din '90, cum aflu daca am palier marit? Cam cat costa un set motor de 1.6 si un vibrochen de 1.6 ?
ROBY 06-TFA
3 Aug 2005, 22:16
QUOTE(ionutz_66 @ 2 Aug 2005, 17:05)
Eu am o dacia 1310 1.3 L din '90, cum aflu daca am palier marit? Cam cat costa un set motor de 1.6 si un vibrochen de 1.6 ?
DAca nu a fost schimbat motorul niciodata, conform datelor spuse de tine sigur ai palier marit deoarece in acel timp uzina echipa masinile cu asazisele motoare hibride ,adica palier marit cu set motor 1300cmc.
matrafox
11 Aug 2005, 16:00
si care ar fii castigul real de putere in urma unei astefel de operastiuni,asta nu a precizat nimeni pe aici.
mihailivan77
12 Aug 2005, 14:54
unde se pot honui niste camasi de 1300 pt a intra pistoane de 1400 (locatie service) sau aleza blocul pt a intara camasile de 1400?
in Bucuresti
B-34-SGM
12 Aug 2005, 15:56
Te pot ajuta cu camsile,te costa 150 lei noi,daca ti le duc eu. Daca e duci tu te costa exact cat costa sa rectifici un motor monobloc, adica undeva in jur de 400 lei noi.
Baietii fac treaba buna. 0723700779 daca nu te-ai razgandit.
dvdvaly
13 Aug 2005, 18:42
am realizat inpreuna cu SGM un motor din 1.3 - 1.4
si sau lucrat super belea
mihailivan77
18 Aug 2005, 10:19
ce grosime are peretele camasii dupa honuire (mai este indeajuns)?
dvdvaly
19 Aug 2005, 17:04
honuirea sa facut in limitele bunui simt
adica camasa nu e nici honuita fix pe piston da nici foaie de ceapa nu e
B-34-SGM
19 Aug 2005, 18:03
E la 6 sutimi diferenta DVD-ule ca stim ca nu poti sa faci rodaj, si sa nu strici pistoanele
dvdvaly
20 Aug 2005, 20:22
mane tot trebuie facut rodaj mai am si segmenti care trebuie lustuiti
godmaaty
25 Aug 2005, 19:56
->SGM
1. Daca motorul e de 1.4 si ai baie cu garnituri atunci trebuie schimbat si capacul de la palier pe care se aseza inelul de cauciuc plus capac de la distributie??
2.Am inaltat camele cu 1mm peste cota nominala si se aud destul de tare batand tach ,ma asteptam sa bata da nu stiu cat de tare.
godmaaty
25 Aug 2005, 20:04
Probleme aparute la experimentul meu de transformare din 1.3 in 1.4
-Meserias de kko care mi-au rectificat arborele cotit
-Camasile erau de tipul etansare cu inel de cauciuc (blocul de 1.3 etansare cu inele de hartie),rezultatul a fost ca nu intrau de tot si au trebult strunjite pt k sa pot pune inele de cupru...
-segmenti frantuzesti(???) perfect circle cu dif de 1.3 mm submominal,ceilalti 0.7-0.8
-alte maruntisuri...
Rezultatul e multumitor si astept cu nerabdare sa termin rodajul.M-am gandit sa-l fac la rece cu ajutorul unui motor electric trifazat.
Daca vrei rodaj bun, pune-o sa merga la 1.500 - 2.000 rpm si n-o lasa sa sra de 70 de grade. Poti face asta cu un furtun pe radiator, furtun caruia ii ajustezi debitul. O lasi sa merga intre 3 si 11 ore, functie de cata benzina ai si apoi poti da in ea pana te saturi.
diaconuliviu
26 Aug 2005, 09:06
QUOTE(ABG @ 25 Aug 2005, 20:22)
Daca vrei rodaj bun, pune-o sa merga la 1.500 - 2.000 rpm si n-o lasa sa sra de 70 de grade. Poti face asta cu un furtun pe radiator, furtun caruia ii ajustezi debitul. O lasi sa merga intre 3 si 11 ore, functie de cata benzina ai si apoi poti da in ea pana te saturi.
Desi rodajul asta se facea la uzina dacia pe vremuri(chiar aveau conectat furtun de apa curenta! la racire) nu scria niciunde in cartea masinii ca nu se face rodajul in traseu.
motorsport_2005
29 Sep 2005, 14:47
QUOTE(B-34-SGM @ 29 Jun 2005, 12:28)
Daca iti trece prin minte sa bagi set de 1.6 si sa lasi arborele de la 1.3/1.4, vei obtine un motor foarte decomprimat (poate nici 7.5:1 rap de comprimare), cu o cilindreea un pic peste 1.4.
Fi linistit ca au facut altii inaintea ta prostia asta
nu este o prostie. dar daca stii sa te joci si mai departe, se vad surprize mari la orizont.
Turbooooooooooooooooooooo !
Dar tot nu sunt convins ca se poate scoate un randament acceptabil (luand in calcul si problemele aparute) punand o turbina pe un motor 100% Dacia.
motorsport_2005
29 Sep 2005, 14:58
nu la asta ma refeream, dar cu bani se poate si asta.
motoarele patrate sau superpatrate, pot fi mai usor saltate in ture.
iar compresia o faci de altundeva.
late: din cate am auzit, ca de vazut nu am vazut, cica s-ar putea si turbo.
Eu am avut set de 1.6 pe arbore de 1.4 si aveam 1440cc si motor patrat. E adevarat ca urca in ture mai mult si mai repede. Eu nu stiu ce intelegi tu prin "superpatrate". Ori sunt patrate ori nu sunt si au cursa fie mai mare fie mai mica decat alezajul. Probabil mai mica vrei sa spui. Eu am mai avut un avantaj: chiuloasa era de 1.3 (cine stiie intelege) si supapele de admisie de 1.6, Motorul a mers bine pana am spart blocul si am trecut cu totul pe 1.6.
motorsport_2005
30 Sep 2005, 11:26
QUOTE(ABG @ 29 Sep 2005, 22:35)
... Eu nu stiu ce intelegi tu prin "superpatrate". Ori sunt patrate ori nu sunt si au cursa fie mai mare fie mai mica decat alezajul. Probabil mai mica vrei sa spui...
un exemplu utopic: patrat alezaj/cursa 77X77;
superpatrat alexaj/cursa 82X70 astea sunt indicate pentru ture, dar merg bine si cele patrate.
Asa ma gandeam si eu. Ala al meau, V6, asa e, cursa mai mica decat alezajul.
XS Tuner
30 Sep 2005, 22:41
Care sunt diferentele dintre o chiuloasa de dacia pentru motor de 1400cmc si una pentru 1600cmc? Doar dimensiunea supapelor de admisie si in rest sunt identice sau mai apar si alte diferente?
B-34-SGM
1 Oct 2005, 04:02
difera si marimea si forma camerei de ardere
ydaniel
3 Oct 2005, 10:29
abg,cum ai spart blocul!si de rodaj ce am mai citit si eu prin cartile armatei germane de mecanica,nu trebuie asigurata o racire suplimentara,acolo scrie ca nu este nici un pericol daca apa trece de 90 de grade!
vaally
12 Oct 2005, 07:55
QUOTE(B-34-SGM @ 1 Oct 2005, 04:02)
difera si marimea si forma camerei de ardere
SGM am pe masina un motor de 1400 si vreau sa-l fac de 1600, poate la anu' cind va face 110.000Km. Din ce am citit in topic trebuie set motor, vibrochen, baie ulei. Da-mi amanunte, ce alte modificari mai trebuie si daca este nevoie de prelucrari mecanice prin aschiere la o parte din elemente. Te mai rog daca pot sa mai fac imbunatatiri cu aceasta ocazie, tot desfac motorul spune-mi care ar fi acestea (pistoane usurate, biele, volanta etc.) aprindere (am vazut ca se umbla si la delcoo).
PS trebuie schimbata chiuloasa?
Dacie berlina 1310 L productie dec. 1998 bord CN.
Tonyus
15 Oct 2005, 17:32
QUOTE(ABG @ 29 Sep 2005, 14:54)
Dar tot nu sunt convins ca se poate scoate un randament acceptabil (luand in calcul si problemele aparute) punand o turbina pe un motor 100% Dacia.
Nici eu nu cred ca este posibil din cauza calitatii materialelor din care se fac motoarele (vezi supape/scaun supape la motoare pe GPL) Dacia
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.