Pai in primul rand daca nu dispui de rampa sau un canal,e cam nasol de lucrat pe acolo...pe la tendoane(brate laterale) se poate si fara,nu prea te ajuta mare lucru daca ai rampa,dar la bascula...hm,eu am schimbat bucsele la bascula dar am facut operatia pe canal. Mai departe daca vrei sa te apuci de schimbat,in primul rand iti trebuie un degripant bun,posibil un flex si o lampa cu gaz. Ordinea ar fi cam asa:
1.Ridici masina de o parte,scoti roata,aplici degripant la cele 4 suruburi de la tendon(2 la capete si 2 care tin bara antiruliu).
2.Desfaci piulita cu nuturi de la tambur si scoti tamburul. In functie de ce fel de model de frana ai in spate si de uzura,inainte sa dai jos tamburul,daca ai frana cu auto-reglaj,prin gaura de vizitare din tambur,bagi o tija de 5-6mm diametru care sa iti mentina sabotii in pozitie,sau daca ai excentrice si ai tamburii mai uzati,le slabesti altfel tamburul nu va iesii de pe fuzeta.
3. Scoti cablul franei de mana din sabotul din dreapta si prin gaura de "farfuria" din spatele sabotui il scoti de tot,inclusiv din tendon.
4.Acum te poti apuca de desfacut suruburile de la tendon si de la bara antiruliu. Daca merge fara lampa sau flex,esti norocos.
5.Dupa ce ai montat tendonul,daca il schimbi si pe celalalt,nu strange bara antiruliu de tot,o strangi cu 2 persoane in spate pe bancheta la ambele tendoane.
Nu cred ca mai e cazul sa iti spun ca ordinea de montaj e inversa
si ca te vei chinuii un pic cand vei remonta cablul franei de mana inapoi.
Mare atentie cum montezi tendonul,sa nu-l pui invers ca nu o sa iti mai vina gaura pt cablul franei de mana pe unde trebuie.
Cam asta e cu tendoanele,la bascula ai un surub lung care dupa ce ai desfacut piulita respectiva iese prin stanga daca nu ma insel,pe unde ai o gaura in lonjeron. In partea opusa ai o bucsa prinsa de punte cu un surub si de bascula cu 2 suruburi si o brida fixa si una mobila. Acolo poti desface de unde iti pica mai bine dar ar fi de preferat sa scoti surubul care tine bucsa de punte. Daca ai facut toate astea,ai bascula jos si te poti apuca fie sa ii schimbi bucsele in ea fie sa o schimbi de tot si sa o montezi intai pe caroserie cu surubul lung si apoi pe punte. La fel o strangi cu masina semi-incarcata,ca daca nu o sa se duca bucsele dracu' destul de repede. Foloseste piulite cu auto-blocare noi la remontare si suruburi noi zincate unde e nevoie si pune vaselina inainte de montaj sa nu ai probleme cand le vei mai desface. Cam atat,spor la treaba si daca am omis ceva sau am gresit pe undeva,sa ma corecteze colegii. In rest bafta la surubarit!