chris.25iun
12 Aug 2011, 21:19
Salut acum 2 luni am avut o problema am ramas fara baterie... mi-a picat tot bordu adica nu mai indica nimic si apoi am mai mers un pic si s-a oprit masina ... spre norocul meu am rezolvat repede problema.... un carbune de la alternator sarise.... acum in seara asta la fel a luat-o razna bordul mi-a aparut martorul de la baterie am oprit masina si nici ca nu a mai vrut sa porneasca... Intrebare sa fie iar de la acei carbuni sau sa fie pe duca releul de incarcare ... Precizez ca de cand am schimbat carbunii am facut in jur de 5 mii de km ... sa fi fost de proasta calitatea sa se fi rupt iar?
PH-06-BOA
13 Aug 2011, 18:02
Ti-e frica sa vezi intai ce s-a intamplat, si apoi sa ceri parerea, dupa ce faci o analiza a cauzei si efectului? Ia aparatul de masura in mana, masoara ce tensiune e pe baterie la relanti si la 1500-2000 de ture. Daca ai aprindere clasica, poti scoate o borna pentru cateva secunde, fara sa turezi, si daca nu incarca, motorul se opreste. Daca inca mai ai alternatorul original, care are si releul de incarcare incorporat, vezi care e cauza, diode sau releu, si poti sa adaptezi atat punte de la berlina cat si releu separat, sau mai simplu, alternator de berlina. Nu asculta ideea care o au unii, ca n-ar face fata!
chris.25iun
13 Aug 2011, 22:55
Am verificat astazi carbunii si erau buni, i-am dat curent de la alta masina am plecat cu ea la mare si surpriza iar m-a lasat... am pus un aparat de masura pe bornele de la baterie si am vazut ca nu incarca... i-am laut un releu nou sa vedem acum ce si cum daca mai face probleme daca incarca am scapat ieftin daca nu vedem de unde mai poate fi problema .... va tin la curent cu ce am facut.... ms pt indicatii am sa incerc si ce mi-ai spus tu asta daca nu rezolv problema doar cu releul schimbat ...
PH-06-BOA
14 Aug 2011, 22:22
Pai tu asa ai? Releu separat? Te-ai uitat bine si ai alternator de berlina, iar releul e undeva alaturi, montat? Sau vorbesti de releul incorporat in alternatorul original? Ma mir ca ai plecat la drum, fara sa ai incarcare corecta! Nu ti-ar fi luat mult s-o faci. Daca incepai la ora trei dimineta, la patru jumate era gata, si mergeai si fara grija. Si eu am plecat odata fara grija, si mi-a luat pana la mare 36l benzina, in 300km, iar in ziua intoarcerii, am stat de dimineata pana la ora 14 si am refacut carburatorul, si mi-a luat doar 18l la intoarcere, si cu doua familii in ea.
chris.25iun
16 Aug 2011, 19:15
Am rezolvat problemam un carbune era desprins de pe acea tablita si unde prinzi firul si deasta nu incarca, Am fost un pic mai atent pe acolo si s-a rezolvat. Acum merge fara probleme si incarca foarte bine, a venit un domn si mi-a pus un aparat de masura si indica 13,7 la relanti 14 in turatie
Razvan_Ionut
5 Oct 2011, 15:56
Va salut baieti.
Am un releu polonez ,care este asemanator cu cel mecanic de batranica, si nu stiu cum trebuie montat.
El are 2 borne marcate cu 15 si 67.... or fi ca montare la fel ca DF-ul si +ul de pe releul romanesc? nu de alta dar nu vreau sa fac vreo boacana si sa il ard , ca e nou nout , nefolosit absolut deloc si ar fi pacat de el sa il stric montandu-l gresit .
PH-06-BOA
10 Oct 2011, 20:47
15 trebuie sa fie plusul de alimentare al releului, iar 67 ramane pentru DF.
Club12TRS
14 Oct 2011, 13:32
QUOTE(PH-06-BOA @ 13 Aug 2011, 18:02)
Daca ai aprindere clasica, poti scoate o borna pentru cateva secunde, fara sa turezi, si daca nu incarca, motorul se opreste.
Alternatorul de Nova este o combinatie intre Dacia 1300 si Oltcit, are releu incorporat, nu separat ca 1300. Daca scoti borna cu motorul pornit, sunt sanse maxime ca releul sa se arde instantaneu.
Nu scoateti borna la Dacia Nova cu motorul pornit !
care imi poate spune cum sa inlocuiesc alternatorul original cu unul de 1300 cu releu separat? O schema, ceva. Ms.
nikuniku
5 Nov 2011, 19:23
la intrebarea ta raspunsu e asta
desfaci 2 suruburi pui alternatoru si apoi strangi cele 2 suruburi
asta este logic..banuiesc. Intrebarea era pt cine nu isi da seama, unde se leaga firele de la releul de incarcare separat?
nikuniku
5 Nov 2011, 20:01
,,,cum se leaga firele ,,, asta ai vrut sa intrebi? pe releu sunt 2 papuci pe cel cu surubel se lega firu care se duce la excitatia alternatorului si pe cel fara surubel vine un fir de la plusu de la bobina de inductie,mai sunt unele relee care au un fir suplimentar care se leaga la plusu de la alternator,dar sunt cam proaste mai bune sunt cele fara fir suplimentar
bygy007
5 Nov 2011, 20:01
pai + de alimentare al releului il iei de la bobina de inductie de la + ei , iesirea DF cea cu sueub il legi la conectorul de perii
b 45 bwy
6 Nov 2011, 21:20
va salut,am si eu probleme cu incarcarea,pe baterie imi incarca 13.2 fara consumatori,cu lumini si aeroterma incarca 12.24 indiferent daca o turez sau nu. ,dar daca iau + de la alternator si
- de la baterie incarca bine 14.35 si cu lumini si caldura 14.10 insa daca turez motorul creste la max 14.50.
De la ce poate fi?
bygy007
6 Nov 2011, 23:08
cauta raspunsurile mele poate fi din mai multe parti citeste si tu de
aici incolo1 tresa masa
2 circuitul baterie alternator, bloc lumini , contact , bloc sigurante , bobina inductie , releu
Si eu am observat o diferenta de 0.6-0.7 V intre minusul alternatorului si carcasa acestuia.
b 45 bwy
17 Nov 2011, 18:46
Am schimbat releul incorporat cu unul nou malvina,problema e ca a inceput sa mi se aprinda martorul baterie(mereu).Va rog daca stiti cumva cum vin firele de la releu si de la instalatia masinii puse pe alternator sa imi faceti si mie o schita.Am masurat si fara consumatori incarca 12.24. Cand l-am desfacut era un fir rosu acolo unde se leaga si rosu de la releu ,dar atarna pe acolo si nu l-am mai pus.Ma gandesc ca poate avea si el un rol.
krapcarasu
17 Nov 2011, 20:02
leaga asa
b 45 bwy
17 Nov 2011, 20:49
ms pt schema dar asta e pt releu clasic,asta e incorporat in alternator si are mai multe fire
krapcarasu
17 Nov 2011, 21:27
credeam ca spui de malvina separat
bygy007
17 Nov 2011, 22:21
ne pui si noua o poza cu releul sa stim despre ce discutam?
Vorbeste de releul regulator ce se afla pe alternator ( la alternatoarele de 50 A montat pe nova si pe berlinele cu injectie).
bygy007
18 Nov 2011, 00:15
pai pe undeva trebuie sa existe o schema de montaj , eu zic ca toate firele trebuiesc legate
b 45 bwy
18 Nov 2011, 00:43
asa arata,nu am pus firul de la condensator.probabil asta e buba
bygy007
18 Nov 2011, 15:17
pai si ala negru?care e masa , condesatorul nu conteaza ala il poti scoate nu influenteaza cu nimic , ala se pune pentru deparazitare
baietelutmb
17 Mar 2013, 16:45
Salut, am o Nova GTI 1999 si cred ca am o problema la incarcare.In relanti imi incarca 14,05V fara consumatori si scade la 13,00V cand am consumatori.In turatie imi incarca 13,90V fara consumatori si scade la 13,60V cand am consumatori.E bine?
bygy007
17 Mar 2013, 19:35
poti incepe cu verificatul diodelor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.