Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Casetofon Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > In Car Entertainment
corbex
Salut, baieti!

Am pus un casetofon de Solenza pe Solenza. icon_mrgreen.gif In bord era deja un manunchi de fire care intrau intr-o mufa ISO. Am conectat mufa, totul e ok, instrumentul merge. DAR MERGE FARA CONTACT PUS. E in regula? Dupa o zi de la montare l-am scos ca sa-l asez mai bine (a intrat greu din cauza cablurilor inghesuite in spate). Era cald, aproape fierbinte, ceea ce ma face sa cred ca amplificarea e alimentata permanent. Caz in care in 2-3 zile ma lasa fara baterie. Ce tebuie modificat ca scula asta sa functioneze numai cu cheia in contact?
O gramada de multumiri anticipate !
Merced
Cu radioul pe baterii din torpedou ce o sa faci? sad.gif
E bine ca merge fara contact, daca mergea doar pe contact ai fi pierdut mereu toate setarile, posturile radio si asa mai departe in momentul in care taiai contactul.
Parca la Renoaie si modelele "by Renault" cand opreai motoru', inchidea si "divaisu'". Daca face asa si la tine, e cat se poate de ochei si n-ai nevoie de altceva in plus.
corbex
N-am pornit si oprit motorul, sa incerc, dar radioul il pornesc de la butonul lui fara sa introduc cheia in contact. Am inteles de la altii ca are o alimentare permanenta pentru memorie si o alimentare ce se intrerupe din cheie, pentru amplificare. Eu il opresc de la butonul lui, dar se pare ca butonul asta ii taie doar semnalul, nu si alimentarea.
Uite ce zice manualul:

UTILIZAREA FUNCȚIILOR PRINCIPALE
Funcția “ON/OFF Logic”
Aparatul poate funcționa și în timp ce motorul este oprit, când cheia de contact se află pe poziția
“S”. În acest caz, după 20 minute de funcționare se va auzi un semnal sonor, după care aparatul se va opri
automat.Dacă doriți ca aparatul să nu se oprească, după ce ați auzit semnalul sonor de avertizare apăsați
bușonul roșu de pornire “ “, fapt ce permite funcționarea pentru încă 20 minute a aparatului.
Dacă se aduce cheia în contact pe poziția M (Motor) sau A (Accesorii) și apoi se pornește aparatul
apăsând butonul , după ce se ia contactul, aparatul se va opri automat. La următoarea punere a contactului pe
poziția M sau A, aparatul va reporni automat pe programul pe care era înaintea opririi.
Markos
QUOTE(corbex @ 18 Aug 2011, 23:20)
Salut, baieti!

Am pus un casetofon de Solenza pe Solenza.  icon_mrgreen.gif  In bord era deja un manunchi de fire care intrau intr-o mufa ISO.
*


Salut, corbex!

Mufa aia e ISO 9001 sau 14001? E important de stiut.
bmwh548
QUOTE(Merced @ 18 Aug 2011, 23:23)
E bine ca merge fara contact, daca mergea doar pe contact ai fi pierdut mereu toate setarile, posturile radio si asa mai departe in momentul in care taiai contactul.
*



Eu ti-am zis sa te duci la culcare, tu nu, betmen, betmen.

Nene corbex daca ai o lampa de test prin bestia galbena poti verifica in mufa daca sunt montate corect firele de alimentare (mufa de pe masina). Testezi o data cu contactul pus si o data cu el luat. Apoi verifici sa vezi daca (,) corespunde cu ce ai la casetofon. Daca nu incerci sa inversezi firele de alimentare intre ele. Unul din firele de alimentare de la casetofon e cel care are rolul de a mentine setarile (memoria radio, egalizoarele, ceasul etc), doar acela trebuie conectat pe plus permanent (daca nu ma inseala memoria la Panasonicul din dotare difera si grosimea firelor, cel care vine pe plus permanent e mai subtire).
Iulikk
@ nenea Corbecs:

Mai intai porneste motorul si dupa aia porneste si casetofonu. Apoi opreste motorul. Casetofonul ar trebui sa functioneze cum ti-am scris mai jos.

motor pornit -> casetofon pornit
motor oprit -> casetofon oprit, dar daca nu ai contcatul pus, si apesi pe butonul rosu ON/OFF el va porni.
motor pornit -> casetofon pornit, daca in ce motorul este pornit, opresti casetofonul de la butonul on/off, data viitoare cand vei mai porni motorul casetofonul nu va porni.
Wolfman
Masoara si consumul in stand-by (casetofon oprit, cheia din contact scoasa) cu un miliampermetru inseriat intre borna minus a bateriei si cablul de masa, n-ar trebui sa ai mai mult de 35-40 mA (50 mA este maximum pt. acordarea garantiei unui acumulator auto).
corbex
Saru' mina!
@Markos: M-am uitat atent. Pare sa fie ISO Pren.
Dupa amiaza o sa incerc cum ati sugerat voi. De dimineata l-am scos preventiv. Cu ocazia asta am observat ca dinspre volan vin doar doua fire (mai grosute) care se inmanuncheaza cu restul. Din manunchiul ala vin 3 spre mufa cu alimentarile. O sa dau izolierul jos sa vad ce se intimpla sub el. O sa fac si masuratorile. Va tin la curent. Multumesc!
cristio_79
La mine este asa:
Conector negru:
- pin 1 - liber;
- pin 2 - liber;
- pin 3 - liber;
- pin 4 - alimentare baterie (rosu);
- pin 5 - liber;
- pin 6 - alimentare + pozitii (albastru);
- pin 7 - alimentare + dupa contact (gri);
- pin 8 - masa (gri)
Conectorul alb este pentru difuzoare.
Poate te ajuta cu ceva.
dan22y
Poate ajuta:

[attachmentid=1627743974]
corbex
Multam frumos, o sa verific. Nu sint sigur ca mufa din bord a fost pusa de fabrica.
Asa ca ramine de verificat si de unde-si trage curent firul negru.

<span class='edit'>19 Aug 2011, 18:22:</span>
Am facut cercetari atente la fata locului. Papucii sint pusi corect in mufa. Alimentarea vine de la un singur fir gros, tras grosolan, direct de la baterie. Il vazusem de multa vreme dar credeam ca alimenteaza alarma. De la firul asta se face o bucla care merge la al doilea papuc de alimentare.
O sa dezizolez in alta zi manunchiul ala de fire, sa desfac bucla si s-o continui cu un fir catre o sursa de curent de dupa contact. In felul asta voi avea alimentari separate, cum au scris Cristio_79 si Dan22y. Masina a fost a unui taximetrist pe care-l durea in pix de baterie, ca el ppornea masina zilnic. Eu, aproape numai in weekend.
Va multumesc tuturor !
dan22y
QUOTE(corbex @ 19 Aug 2011, 18:22)
O sa dezizolez in alta zi manunchiul ala de fire, sa desfac bucla si s-o continui cu un fir catre o sursa de curent de dupa contact. In felul asta voi avea alimentari separate...
*



Exact, alimentarea de dupa contact, e alimentarea casetofonului.
Cea permanenta de la baterie, e doar pt memoria lui (memorarea posturilor, setari, functii, etc)

Cel mai bine gasesti alimentare dupa contact, daca masori tot cu o lampa de control, pe una dintre sigurantele din tabloul de bord fata de caroserie, si de la acea siguranta, tragi un fir separat. In mod normal ar trebui sa fie siguranta separata pt alimentarea cass-ului, daca nu e asa, poti pune una chiar tu pe fir, de 10-15A, pe soclu separat, daca nu este in tabloul de sigurante un soclu liber.
corbex
Am terminat treaba. era cum am banuit. Firul care venea de la baterie se ramifica catre ambele alimentari. Am tras o legarura de la o siguranta de 25 A, sa fiu sigur ca nu se arde cind striga Domozina cite un "Goool" d'ala de 73 de secunde. Functioneaza si cu contactul luat dar, daca pun contactul si il iau din nou, se stinge. Idem daca-l pornesc cu contactul pus. Nu stiu daca e chiar cum trebuie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.