Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motor recirculare aer...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
dann_00
Stiti pe unde pot gasi sa cumpar un motoras pentru recirculare aer?
Sau aveti vreunul defect --poate are roata care imi trebuie mie inca intreaga?


am dat jos aeroterma, am scos motorasul, cu greu am reusit sa-l deschid si am gasit una din rotile dintate (din plastic) facuta bucati...
nu prea imi vine sa o lipesc, pentru ca nu vreau sa mai dau odata jos ansamblul in caz ca nu tine mult... huh.gif

Am fost la cateva magazine prin oras, am trecut si prin Vitan.. se pare ca nu e asa greu de gasit nenorocirea asta ohmy.gif
crick
Afla ce au facut altii aici,nu stiu daca gasesti asa ceva.
dann_00
thx, dar din pacate la mine e o roata zimtata (din cele mici) rupta in cateva bucati --nu am cum sa o repar

asa ca ramane ori sa gasesc un motor cu totul, ori unul ars, sa pot recupera angrenajul...
CIPTUNING
Motor ars nu gasesti, maxim unul cu aceesi problema cu al tau, toate se sparg, e solutie tehnica prost aleasa. Poate doar la dezmembrari este aeroterma de clio simbol. Atentie, difera intre multe renouri, megan I,II, clio III- NU SE POTRIVESC!
Degresezi, lipesti partile sparte, intaresti ruptura cu sarmulita ingropata in plastic sau faci cu un ac inrosit santuri in material si intaresti cu poxipol (aici iti trebuie rabdare, indemanare si alegerea solutiei potrivite pentru locul respectiv) + obligatoriu limitatoare(solutia de pe daciaclub) de sarcina la capatul cursei si va rezista.
Daca doar le lipesti/reconstruiesti dintii - gasesti pe renoforum un topic la tutoriale megane, cu poze, substante si tehnica stomatologica necesara tongue.gif , nu va tine, trebuie sa inlaturi cauza de baza (solutie tehnica idioata), nu doar efectul ei (spargerea rotitei)
dann_00
Am gasit motorasul, si mult mai ieftin decat ma asteptam! -este doar 55 RON.
La service-ul de la diham (in spate la petrom), il aveau pe stoc la magazie -dar cred ca a fost ultimul la ei, urmatorii pe comanda smile.gif

Codul de piesa este 6001546594 (de origine, Valeo)
marius80_eugen
Eu tin minte ca acum ceva timp am dat de acea zona in care se poate misca cu mana parghia de recirculare . In cazul in care nu mai merge butonul electric , cred ca puteti actiona si manual parghia .
dann_00
Am mai auzit de asta ---am incercat si eu.. dar nu este foarte comod.
Mai ales ca trebuie sa ridici capota.. sa scoti protectia aia de plastic...

Pt 55 ron cat costa motorasul... am considerat ca nu merita efortul biggrin.gif
marius80_eugen
Nu stiu ce capota vb tu , eu am gasit clapeta din interiorul masinii , pe sub bord si se poate misca cu mana .
edy99
de unde stiu daca mai am bune acele rotite sau nu? stiu ca, conduceam matiz mai demul, dar perioade indelungate, si daca era pe recirculare se abureau geamurile dupa ceva vreme, si pe ger se intampla asta. la mine la solenza, asta vara aveam impresia ca, cu recilculare e mai frig cu AC pornit, decat fara recirculare, insa acum pe caldura, desi tot asa am impresia ca e mai cald cu recilculare decat fara, nu se aburesc geamurile. deci cum imi dau seama ? unde vad rotitele, sau le simt?
pe viitor pot pune ceva comutator sa nu incerce sa se deschida acea clapeta la fiecare pornire de motor?

si inca o problema offtopic. am vazut ca, climatizarea de clio seamana cu cea de solenza, insa are 3 butoane, nu 2, adica cel de aer si cel de recilculare. cel de al treilea ce face? si am mai vazut la climatizarea de solenza sub acel plastic negru, daca o desfac bucati, are un led portocaliu fix intre butonul de ace si cel de recilculare, care nu ii vad sensul. la ce foloseste?
crick
Functionarea recircularii se aude pur si simplu! Adica cu recircularea pornita suieratul aerului cu aeroterma pornita este mai puternic.Daca opresti recircularea in timp ce functioneaza aeroterma o sa-ti dai seama usor cum scade intensitatea suieratului,deci inseamna ca acea clapeta functioneaza.
edy99
am incercat azi si nu am simtit nici o diferenta intre recilculare si fara recilculare
edy99
ca sa nu mai scriu in alta parte, am problema cu aeroterma, a inceput sa suruie. cum pot sa o repar? ce e de facut?
mcr_razvy
vezi ca in "buzunarul" de la motor sub o grila de plastic negru ai aeroterma, este prinsa in 2-3 suruburi de 10, le desfaci scot motorul cu turbina si verifica daca nu are ceva probleme
edy99
nu mai face zgomot. am schimbat si filtrul de polei, insa ala de recilculare desi asta vara aveam impresia cu ac pornit ca merge, acum nu vad nici o diferenta . stiu ca, cu recircularea pornita se aburesc geamurile. la mine ioc. si mai mult de atat trec pe langa o zona urat mirositoare cand merg si cand ma intorc de la munca si de fiecare data pute in masina cu recilcularea pornita, deci nu merge. cum pot sa repar chestia aia? unde se afla? ca daca o repar tai un fir de la acel motoras si il pun separat pe un buton, buton auxliliar fata de cel de langa ac
edy99
am facut o schema cum se poate rezolva problema, luandu-ma dupa cum a facut colegul de mai sus, si punand 2 relee, unul pe fiecare fir de alimentare in parte, si pastrand butonul din bord.

v-am intrebat daca rezista releele sub tensiune atata timp, pt ca o data ce clapeta aceea se inchide curentul ce vine spre motorasul de clapeta e preluat integral de releu, pana cand se intrerupe. deci secunde bune, releul o sa fie sub sarcina

schema:

user posted image


deci, rezista?
edy99
deci? se poate cum am facut in schema?
crick
Aici
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.