Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sunet caseta de directie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
alecu360
Am o problema, Loganul meu este model dci din 2006, si am foarte putini km mersi cu el (37000) insa recent am constatat ca atunci cand dau stanga dreapta de volan se aude o bataie/trosnitur (nu foarte puternica) in volan

Am fost la mecanici diversi si pana si la dacia am primit raspunsul clasic, las o asa ca nu ai ce sa ii faci, au verificat caseta, coloana, voloanu in sine si nimic.

Vreo idee despre ce ar putea fi?
multumesc anticipat
Dsign
Flansele si rulmentii din capetele amortizoarelor sunt in regula? Ai putea demonta pe acolo, sa faci curatenie generala (acolo se strange nisip, pamant), sa scalzi rulmentii in niste vaselina incinsa, a cureti bine talerele arcurilor, etc. De multe ori, problemele complicate au solutii simple. La service nu face nimeni operatiunea asta (curatirea)
mariuscond
QUOTE(alecu360 @ 7 Sep 2011, 10:37)
...am constatat ca atunci cand dau stanga dreapta de volan se aude o bataie/trosnitur (nu foarte puternica) in volan
*
Cu motorul pornit sau oprit?

L.E. Ai servodirectie?
alecu360
si cu motor pornit si cu motor oprit, imi scoate sunetul asta
burcezanv
E o problema bine cunoscuta la Dacia, dar nu se face tamtam... e din caseta de directie, trebuie schimbata, si nu o sa mai bata... vre-o luna.
Am un logan din 2010 cu servodirectie si la 37.000 km am schimbat caseta, oricum batea de pe la 15000 km, dar s-a accentuat bataia si am schimbat-o.
Acum am 54.000 km si a inceput iarasi sa bata... asta-i Dacia, nu te plictisesti. Problema e cand ramai fara garantie.
IRONICK
Face doar la astea noi, ca sunt mai slab calitative.
mariuscond
mphlorin
eu zic sa verifici flansele, si la mine facea la fel pana sa le schimb
mariuscond
"La mine" e caseta...
Pe fata am inlocuit tot:
- flanse/rulmenti
- bielete directie
- bielete+bucsi bara stabilizatoare
- capete de bara
- bascule
-amortizoarele "e bune"
A mai ramas caseta, dar NU va fi inlocuita. E prea scumpa si efectul nu e garantat.
tribunul
"cuzinetul" ala e problema?
mario1980
mariuscond, pune vaselina in burduful de pe dreapta al casetei de directie, la bieleta. S-ar putea sa ai o surpriza placuta. Si nu te costa decit 20 min si un soricel de plastic mai lung. Si vaselina, desigur...
cielo99
Si la mine bate daca trec peste denivelari mici si repetate cu rotile virate.Masina are 16000km.Astept revizia de 20000 peste vreo 3 saptamani si reclam bataia sa vad ce verdict imi dau.
alexicuta
salut! am avut si eu aceeasi problema si mecanicul meu a reglat ceva la caseta de directie si acuma e ok.
IRONICK
da, dar tu nu ai servo ...
mariuscond
QUOTE(mario1980 @ 22 Sep 2011, 16:03)
mariuscond, pune vaselina in burduful de pe dreapta al casetei de directie, la bieleta. S-ar putea sa ai o surpriza placuta. Si nu te costa decit 20 min si un soricel de plastic mai lung. Si vaselina, desigur...
*
Are vaselina... s-a pus cind am schimbat bieletele.
Problema e 99% in caseta:
- se simte in volan un "bîzîit" la denivelarile mici de pe asfalt, sau asfalt "rugos";
- la trecerea peste liniile de tramvai se aud batai in coloana de directie/sub volan;
- uneori la trecerea peste liniile de tramvai cu rotile cotite (mai ales spre stinga) si cu 20-30km/h uneori se aude o bataie ("trosc") chiar sub volan, un sunet nu chiar de metal pe metal, ci mai mult parca metal pe ebonita.
Nu-mi dau seama de ce cu rotile bracate zgomotul este mult mai puternic.
Joc la coloana de directie nu am sesizat "la mânã"...
Andrei LGN
Si eu am ceva de genul asta la fel la linii de tramvai si pe denivelari gen piatra cubica mare, apare un cloncanit in rest nu face nici un zgomot iar la verificare nu s-a descoperit nici un joc.
critm
Din pacate am avut problema voastra pana acum. Am un logan si a inceput sa-mi bata cand bracam rotile la maxim iar cand reveneam se auzea un trosnet, dupa care a inceput sa bata cateodata si in mers nu am reusit sa-mi dau seama despre ce este vorba dar am suspectat bieletele de directie si capetele de bara, foarte bine le-am schimbat si gata problema rezolvata dar nu definitiv dupa 4000 km la nici 4 luni distanta bataia reincepe la fel si in aceleasi conditii. ma stradui sa aflu de unde dar nu reusesc si hotarasc sa o las sa se dezvolte. Dupa o luna a inceput sa bata parca mai des si din mai multe motive drum prost accelerari deccelerari una dupa alta dar nu chiar tot timpul. Si acum revelatia, ridicat masina pe butuci si cand ma-m bagat sub ea am pus mana pe capatul din spate al scutului cam pe mijloc sa ma trag sub masina si ce credeti sa auzit lovitura am scuturat scutul si am constatat ca acest scut rigidizeaza h-ul suport de directie si motor iar atunci cand tragi de volan la maxim cand se deformeaza putin suportul se transmite la scut care se deformeaza elastic si pacane. Rezolvare dati jos scutul ori destrangeti putin suruburile de fixare ca sa se poata misca liber sau puneti niste garnituri de cauciuc de camera veche intre scut si suportul de directie h. asa sa rezolvat problema la mine poate va ajuta. Mult noroc.sa auzim de bine si va rog scrieti daca asta a fost si la voi.
PS stiu ca pare ingrozitor de stupid dar poate este bine , nu stiu daca voi aveti scut.
liviuperisan
Salut fratilor. Problema mare la directie Logan 1.6 laureat, 2006, 56.000 km. La bracarea maxima stanga-dreapta sau aproape de capatul cursei se aude un zgomot metalic de genul fier pe fier sau cum ai tarai o tabla pe asfalt. Se aude tare si parca merge mai sacadat cursa volanului. Am observat si pe pompa servodirectiei o ,,transpiratie de ulei" care este acolo de 3 ani (cu praf pe ea), nivelul lichidului servo insa este insa ok, deci nu sunt pierderi mari. Ma ingrijoreaza deoarece zgomotul este foarte puternic. A mai patit cineva asa ceva? Ce trebuie facut? schimbat caseta, pompa? si mai ales cat costa daca cineva a mai schimbat dupa o asemenea ,,boala". Multumesc.
71doru
Permiteti-mi si mie un sfat, sper sa nu supar pe nimeni cu nivelul meu ridicat de intelepciune.
Am vazut foarte multi soferi care bracheaza rotile cu masina stand pe loc, de exemplu atunci cand iese dintr-o parcare. Am vazut multi bracand rotile cu masina stand pe loc si cu roata proptita intr-o mica bordura sau denivelare. Asa ceva nu se face, in momentul in care rotesti volanul masina trebuie sa se miste catusi de putin. Chiar daca la volan efortul pare mic, fortele aplicate in caseta de directie sunt mari. La mine situatiiile in care am fost nevoit sa intorc rotile cu masina neclintita sunt numarate pe degetele de la o mana si atunci am facut-o pe suprafele netede.
Asa cum am mai scris cu ceva timp in urma, am trei Logan-uri in familie si nu am avut probleme de nici un fel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.