Am schimbat crucea volanului, deoarece cea veche avea joc.
Am cumparat una noua "de origine" in cutie albastra.
Am montat-o, merge OK, dar scartaie ingrozitor, un zgomot de cauciuc pe cauciuc, nu mai stiu ce sa-i fac
.
Sa incerc alta? Imi bag picioarele in Piesele de origine, ca mai bine o pun inapoi pe cea veche (care apropo e de SRL) si a tinut 30 de mii de km, fara scartaieli.
PS :Suruburile cu care se monteaza se strang de tot? sau se lasa un joc ca sa se miste liber cilindrii interiori de la cruce pe suruburi??
In Mondiru e doar poza dar absolut nici un cuvand despre cum se monteaza crucea.
gattoman
4 Jul 2005, 10:01
trebuia sa pui putina vaselina ca sa nu scartie, iar suruburile nu se strang la maxim ca o sa-ti traga ori stanga ori dreapta. le strangi cat sa stea fixa.
si piesa se numeste cupla volan.
unde sa pun vaselina? sa injectez cu seringa in cauciucul acela dintre cilindrii?
Cum sa traga stanga-dreapta? ca daca nu strand suruburile are volanul joc(au cilindrii interiori joc pe axul surubului=>joc volan)
gattoman
4 Jul 2005, 10:09
inainte sa o pui trebuia sa o ungi putin cu vaselina in cilindri si pe cauciuc. suruburile le strangi da' nu la maxim. le strangi pana ce nu mai are joc.
ca trage stanga sau dreapta o stiu ca asa am patit, si cand am facut unghiurile mecanicu' a slabit suruburile de acolo si mi-a zis ca nu se strang la maxim.
diaconuliviu
5 Jul 2005, 10:12
Mie nu mi-a tras niciodata stinga sau dreapta de la cupla. Probabil am avut noroc?
Scirtiitul sigur se aude de la cupla? sau din cauza cuplei noi sta coloana mai ferm si scirtiie bucsele din "mitraliera"?
suta la suta e din cruce scartaitul!, poate isi da drumul de la un timp..cine stie
diaconuliviu
6 Jul 2005, 07:15
Acele doua suruburi de prindere sint cu pasaj, adicatelea ar trebui sa aiba o parte nefiletata de lungime egala cu : lungimea buscei metalice + 2 x grosimea tablei furcii + J
J=un joc cit de mic.
Daca acele suruburi nu sint cu pasaj, gratele furcii se string pe bucsa, coloana rotindu-se greu. Sau, daca is OK dar bucsele din cauciuc depasesc lungimea celor metalice si ating in furca, apare scirtiit
danny27
26 Aug 2005, 09:26
domnilor, am si eu o problema la volan (repet nu sunt inginer si nici mecanic, ma pricep mediu la dacia mea) volanul meu se misca in stanga si in dreapta foarte rau, la service mi-au spus ca trebuie schimbata mitraliera...si ca dureaza cam o zi si costa foarte mult. credeti ca exista o alta solutie pentru aceasta problema? mi s-a mai spus (daca va ajuta) ca este o tabla acolo care tine volanul si este rupta, face si un zgomot foarte nasol si parca atunci cand iau viraj se rupe volanul. Pls help
dan
ionutctn
26 Aug 2005, 09:35
Ba sa stii ca trage intr-o parte daca strangi prea tare cuplajul de la volan. Asa am facut eu ca desteptul l-am schimbat si l-am strans tare cu tubulara ca la CN e cam nasoala pozitia nu prea ai loc. Primul care l-am schimbat cred ca nu am apucat sa il strang asa tare ca nu imi tragea in nici o parte. Acum cand l-am schimbat iar am facut greseala asta si nu stiam de la ce imi trage dreapta masina si mi-a spus varumiu ca ala se regleaza nu se strange pana rupi cheia sau surubul. O sa imi fac timp sa il reglez sa vad atunci dc mai trage.
godmaaty
4 Sep 2005, 15:15
Inlocuitii coloana cu una de tip nou si terminati cu scartaitul,trasul intr-o parte,schimbatul de cruce...Costa da face!!!
diaconuliviu
5 Sep 2005, 08:26
QUOTE(godmaaty @ 4 Sep 2005, 15:15)
Inlocuitii coloana cu una de tip nou si terminati cu scartaitul,trasul intr-o parte,schimbatul de cruce...Costa da face!!!
Adica? Cum e aia tip nou? are sistem de cardan?
Sandman, spune-mi cum stai cu directia acum dupa ce ai schimbat cuplajul?
Vezi ca operatinea de montare se face cu volanul pe pozitia "0". Asa trebuie sa te chinui sa strangi suruburile! Nu mai ai voie sa invarti volanul ca sa ai o pozitie comoda la strans suruburile. Daca faci asa vei avea si directie teapana si nici nu va mai scartai.
Iti mai dau un hint: foloseste doua chei de 14 inelare (le manevrezi mai usor)
godmaaty
5 Sep 2005, 16:40
DA.
Stefan.A
7 Sep 2005, 09:17
eu am pe berlina una sistem cardan si mi-e groaza s-o schimb la cat costa.
Bate de rupe si la viraje si la gropi si masina are doar 25k km.
Am uns-o cu vaselina dar cred ca doar dac-o schimb o rezolv
Si eu am schimbat cupla de la volan pe berlina mea dupa o intreaga aventura (suruburile ruginisera superficial si nu mai puteau fi scoase din cupla). In fine la service nu s-au complicat asa ca am fost la unchiul meu. Interesant e ca mi-a spus urmatoarea chestie: cuplele originale Dacia nu sunt asa de bune, ca apare jocul repede la ele chiar daca sunt originale. Mi-a recomandat sa iau bucse Fartech (nu stiu exact cum se scrie) pe care le-a pus el pe cupla veche dupa ce a dat afara bucsele vechi. Mai stie cineva de asa ceva ?
diaconuliviu
8 Sep 2005, 13:44
QUOTE(Petea @ 7 Sep 2005, 10:56)
[...] Mi-a recomandat sa iau bucse Fartech (nu stiu exact cum se scrie) pe care le-a pus el pe cupla veche dupa ce a dat afara bucsele vechi. Mai stie cineva de asa ceva ?
Daca gasesti bucse fabricate de FARTEC - Brasov pentru cuplaj volan, se pot schimba.
A long time ago am facut eu manevra asta cu bucsele "fart"ec si m-au tinut doar cateva luni...Sfatul meu : Ia un cuplaj nou de Topoloveni, schimba-l asa cum am descris intr-un post anterior (http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22105&pid=17033018&st=0&#) si vei fi surprins (placut) de rezultat.
Alex57
25 Aug 2006, 10:31
salut ! se pare c`am nimerit exact unde trebuia. De curand am trecut pe la ITP unde desteptu si`a dat seama ca am joc prea mare la volan si trebuia schimbata crucea
( parca eu stiam ce`i aia ...precizez ca sunt incepator si la condus si la partea mecanica) Deci nu trebuie stranse la max suruburile..ca mie imi trage stanga...si..am dat cu vaselina si tot scartie cand virez..sa dispara in timp..?
SerbanS
28 Aug 2006, 14:08
Sieu am aceeasi problema si masina are doar 5k km
) , problema e ca a imbatranit cauciucul din cuplaj si a disparut de tot , mi-am luat altul si acum sper sa il schimb azi si sa vedem ce iese. Cei care aveti aceeasi problema schimbati-l pentru ca are un pret foarte mic.
bogdan B-14-FNF
30 Aug 2006, 12:15
Salut baieti , eu din cauza scartaitului si din cauza calitatii fff proaste a cuplajelor am recurs la o modificare cat de cat greuta , am luat un cuplaj cardanic de la o nova am taiat , sudat si modificat si am inlocuit cuplajul vechi cu aceswta cardanic . Avantaje : rezistenta in timp mult mai mare , joc =0 iar volanul se invarte mai usor ( nu mai exista frecarea intre surub si bucsa .
io pe berlina aveam ax de nova. Asa a venit masina din fabrica. Absolut nici o problema in 46k km pana am dat-o. Acum are 53k km masina si n-am auzit proprietarul plangandu-se
marius-gabriel
30 Aug 2006, 15:45
eu am cupla volan de la un renault 18.
se potriveste, numai ca e o idee mai ingusta decat cea de dacie, insa calitativ nici nu exista termen de comparatie.
sddragos
30 Aug 2006, 16:49
Am schimbat si eu cuplajul, asa ca va zic ceva din experienta mea:
- cuplaj cumparat din Mioveni, 65 de mii (lei vechi).
- schimbat dupa metoda "desfac pe cel vechi si-l pun p'asta nou, ma descurc eu..."
Volanul statea ca naiba, la 180 de grade fata de cum era inainte, iar masina tragea dreapta.
- demontat inca o data cuplajul si montat dupa specificatiile manualului de reparatie Dacia-Renault (il am din uzina), adica se aduc rotile in pozitie "perfecta" de mers rectiliniu (care corespunde pozitiei in care unul din bolturile cuplajului elastic - cel de pe caseta de directie - este "in sus"). Nu mai rotesti volanul pe toata durata montajului! E o pozitie foarte dificila, te "belesti" rau pe degete. Am strans suruburile la maximum (la mana) si apoi am observat ca trage usor stanga. Am mai slabit putin piulitele (noi, cu autoblocare), dar nu cat sa am joc intre cuplaj si suruburi, iar apoi "proba de pista". Rezultatul: IMPECABIL. Si uite asa am mai invatat ceva.
Bafta!
Asa se si face, se pare ca ai invatat din experienta, nici eu nu am avut probleme cu virgula cuplajul de uzina, nu are rost sa schimb cu altceva, un cuplaj de 10 ron la 3 ani cred ca e rezonabil.
SerbanS
12 Sep 2006, 17:24
L-am schimbat si eu acum 2 saptamani dupa lungi tergiversari (deh eu sunt atehnic si a trebuit sa le schimbe un vecin care se pricepe
). Nu a bagat vaselina sau altceva si volanul merge fara nici un zgomot. Faza ciudata e ca am descoperit ca pe dacia mea din 99 aveam veechiul model de cuplaj care din cate am inteles nu se mai punea de mult pe masini
. Cel vechi pot spune ca era facut zob abia se mai distingea cauciucul de la el ( asta chiar daca masina era nefolosita dar ce sa ii faci a imbatranit si cauciucul ala). Oricum sunt multumit ca am reusit sa il schimb si acum parca nici nu mai conduc aceeasi masina.
Sddragos daca iti venea din greseala volanul la 180 de grade era sa suficient sa dai capacul de pe volan la o parte sa desfaci piulita si sa reglezi volanul pe pozitie
.
Iti trebuia extractor, ca nu iese asa usor.
SerbanS
12 Sep 2006, 21:29
Pai si la mine a miscat volanul cu jumatate de pozitie a desfacut imediat piulita de la volan dupa care a mers cativa metrii cu ea si a reglat imediat volanul. Oricum diferenta e uriasa dupa ce am schimbat cuplajul mai ales ca inainte avea un joc imens.
ydaniel
19 Sep 2006, 20:27
odata pe an o schimb..stiu cum face:))
In seara asta am schimbat crucea de la volan. De fapt crucea era ok, un surub din alea 2 era problema.. ideea e ca nu mai pot sa pun unul dintre suruburi inapoi, nu vrea sa intre si pace.... exita vreo procedura de montare inapoi ? eu am pus primul pe surubul dinspre motor si cand sa il montez si pe ala dinspre sofer n`a mai vrut sa intre ...
diaconuliviu
10 Nov 2006, 12:47
Unde nu vrea sa intre?
Ai verificat daca in bucsele cuplajului intra usor? Asta cu cuplajul demontat. Apoi, macar vizual-comparativ daca cele doua cuplaje au aceeasi distanta intre cele doua bucse? Apoi daca in furca intra la fel? La montare acele suruburi nu se string definitiv, se lasa slabe tocmai pentru a putea lucra usor; daca cumva l-ai strins pe cel dinspre motor, posibil sa patesti ce ai spus.
Poti incarca sa te uiti cu o lanterna daca gaurile din furca si din cuplaj is coliniare.
In gaurele de la cuplaj intra usor si frumos, problema se pare ca e la gaurile de la axul volanului, in alea nu mai vrea sa intre (ciudat rau) deocamdata am pus un surub putin mai subtire.... e ok... sa vedem cum se comporta. SI l-am strans binesi nu`mi trage nici dreapta nici stanga
cmres80
13 Nov 2006, 12:23
Si eu am joc la directie si ar trebui sa schimb bucsa dar ideea e ca imi place ca acum volanul mi se misca mult mai usor fata de cum mi se misca inainte(foarte greu).
Care este toleranta maxima a jocului si care ar fi implicatiile neschimbarii bucsei(ma refer strict la termeni de siguranta nu la verificarile de control)??
diaconuliviu
13 Nov 2006, 14:37
QUOTE(FLP @ 11 Nov 2006, 15:41)
In gaurele de la cuplaj intra usor si frumos, problema se pare ca e la gaurile de la axul volanului, in alea nu mai vrea sa intre (ciudat rau) deocamdata am pus un surub putin mai subtire.... [...]
Vezi ca ala e surub cu "pasaj", partea nefiletata fiind exact cit lungimea bucsei interioare + 2 grosimi de furca. Ai incercat sa bagi surubul din partea opusa? Posibil ca una din gauri - cea cu piulita - din cauza tasarii sa se fi micsorat.
scartaitul volanului poate veni si de la comuataorul semnalizarilor de la mecanismul acela care opreste semnalizarea odata cu indrepatarea rotilor (terminarea virajului).
emircea
6 Apr 2008, 09:15
Au mai scris si dintre useri, dar eu voi sintetiza si completa:
- suruburile se dau cu vaselina (cu MoS2, siliconica sau ordinara; eu am folosit prima varianta);
- rotile sa fie umflate egal, sa nu induca alte erori;
- suruburile de la bucsa se apropie, dar nu se strang de tot, intr-o pozitie convenabila (volan rotit);
- se merge cu masina o portiune de 50-100m in linie dreapta, sa se alinieze mecanismele, dupa aceea se strang suruburile pe pozitie, fara a misca de volan.
Cu metoda de mai sus si unghiurile facute, n-am avut probleme nici de scartaieli, nici de tras intr-o parte.
baranga
15 Apr 2008, 18:53
Nu cumparati cupla volan decat de uzina,am luat o panarama de cupla si m-a tinut fix 1 LUNA
.sunt patit,si cand ma gandesc cat m-am chinuit sa o schimb,ca am bord CN4............
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.