Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ALARMA CU INCHIDERE PE SOLENZA
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
laurentiu355
Salut tuturor,

Acuma de curand mi-a venit in cap un lucru. Daca as cumpara o alarama +inchidere la pretul de 140 ron si am si linkul aici

http://www.pieseauto.ro/alarme-auto/alarma...o-47646138.html

Ce ziceci as putea sa o montez?

Astept raspunsuri!!!
Alex_Nanu
Da se poate monta, de ce sa nu se poata monta,doar ca trebuie sa pastrezi si inchiderea originala.Eu am montata alarma+inchidere de vreo 2 ani de cand mi s-a stricat inchiderea originala.
shake
la ce mai cumperi inchidere?

nu ai deja ?

sunt mult mai bune actuatoarele originale de pe masina , decat cele care le gasesti prin cora , carefura , iReal sau etc.

george_scala_2004
QUOTE(laurentiu355 @ 26 Sep 2011, 18:28)
Salut tuturor,

Acuma de curand mi-a venit in cap un lucru. Daca as cumpara o alarama +inchidere la pretul de 140 ron si am si linkul aici

http://www.pieseauto.ro/alarme-auto/alarma...o-47646138.html

Ce ziceci as putea sa o montez?

Astept raspunsuri!!!
*



salut,

esti din bucuresti ? daca da incearca aici:
http://www.electronictudor.ro/produs21/INC...ENTRALIZATE.htm
http://www.electronictudor.ro/categorie1/A...to-&-Pagere.htm
laurentiu355
eu am inchidere centralizata din fabrica dar din cauza ca am 3 telefoane cheia cu inchiderea o tineam mereu langa cele 3 telefoane si intro zi nu a mai vrut sa se deschida si am mers cu ia la un service auto si aceeia au spus sa merg cu ia la un specialist IT ca este magnetizata si costa 100 Lei sa o repare.... blush.gif
Nheo
Salut.O intrebare pentru cei care si-au montat alarma,si-a pus cineva si deschidere portbagaj din telecomanda?Daca e cineva,ce actuator a-ti folosit?Am vazut la cineva ca si-a montat si inchidere geamuri din telecomanda.Stima!
nikuniku
intra aici si rasfoieste ca vei gasii ceti trebuie si cum se face,ca se cam aseamana http://www.daciaclub.ro/Deschidere-Electri...agaj-t7870.html
edy99
si cum anume poti pune o alarma la inchiderea centralizata a masinii? eu am vazut ca la masina din fabrica, toate actuatoarele sunt slave, si sunt actionate de uce, banuiesc, iar daca vrei sa inchizi usa din cheie, nu ti se inchid si celelalte. eu am montata alarma din fabrica, insa intrebarea mea e , cum au legat alarma de inchiderea centralizata a masinii? si o alta intrebare, daca pun un actuator de master la usa soferului, cum fac sa se inchida toate usile si din cheie?
crick
Simplu,contactele de la releele alarmei,releul de inchidere si releul de deschidere se leaga in paralel cu contactele butonului din bord,contactul releului de inchidere(cel care armeaza alarma) la contactul de inchidere al butonului si contactul releului de deschidere(cel care dezarmeaza alarma) la contactul de deschidere al butonului.
Teoretic ,contactele de la un actuator master ar trebui legate tot la fel la contactele butonului din bord dar este posibil ca la Solenza sa nu functioneze,deoarece unul din contacte va ramane in permanenta facut,pe cand la alarma doar da impuls si se deschide si faptul ca ramane facut s-ar putea ca UCE sa interpreteze ca vrei sa faci o sincronizare a cheilor(chestia cu tinutul butonului din consola apasat cateva secunde).
Pentru a incuia toate usile din cheie nu este nevoie de un actuator master;inainte sa cobori ,deschizi usa,apesi butonul de pe consola,usile se incuie,te dai jos,trantesti usa si toate usile vor ramane incuiate.Descuierea se face din cheie apoi la deschiderea usii ,UCE descuie si celelalte usi.Mai bine folosesti un actuator master pentru deschiderea din buton exterior a portbagajului,asa!
edy99
asa m-am gandit si eu ca functioneaza, asta dupa ce am scris aici. in ceea ce priveste actuatorul de la portbagaj de pe celalalt topic, nu prea inteleg la ce se refera. se poate face deschidere portbagaj fara sa ai o alarma cu o astfel de optiune?
si inca ceva. la alarma asta ce o am, pot sa inchid usile ori din alarma , ori din telecomanda cheii, alarma nesuprapunandu-se la inchiderea usilor din butonul din cheie. in schimb la cealalta masina ce o am, nu pot sa inchid usa normal, pt ca mereu alarma este activa, si se armeaza daca vede ca eu nu da comanda de inchidere din alarma, daca ma intelegi ce vreau sa zic. cred ca toate alarmele din ziua de azi asa functioneaza
crick
Pe exteriorul hayonului se poate monta un buton electric care va face exact ce face un buton mecanic cu yala.Butonul este activ atata timp cat usa soferului(cu actuator master) este descuiata adica apesi pe el si ridici hayonul fara nevoia unei chei.La incuiere usa sofer ,in mers sau parasire vehicul,butonul este dezactivat adica apesi cat vrei si nu descuie hayonul.Pentru aceasta nu este nevoie de nici un canal suplimentar.
Despre cealalta masina ce pot sa zic,au aparut alarmele astea de generatie mai noua care comunica printr-o magistrala de date cu calculatorul masinii direct ,primeste si trimite comenzile fara nici o alta legatura electrica.Poate ai asa ceva montat,depinde de masina...
nenestean
nu mi se pare foarte inteligent sa montezi un buton exterior cu care sa deschizi portbagajul...
chiar daca atunci cand inchizi usile si se intrerupe circuitul de la acel buton, foaaaarte simplu cu o baterie de 9V si un fir sunt 100% ca pot deschide acel portbagaj.
bine, acuma poti pune acel buton ascuns.....dar sa nu crezi ca este suficient de ascuns pt un recidivist.
Dupa parerea mea cel mai simplu este sa montezi un buton interior si bineinteles daca alarma ta are canal si pt deschis portbagaj, se poate conecta si acela fara nici o problema(la mine butonul este amplasat in lateralul cochiliei volanului, si la firul de la buton am conectat si canalul de iesire pt deschidere portbagaj din alarma, intotdeauna cu un releu de protectie)
crick
Asa cum am specificat aici, daca butonul este amplasat pe firul de minus al actuatorului,fraudarea nu este posibila cu o sursa exterioara wink.gif .
nenestean
cred ca la schema asta te referi, nu ?

pai eu oricum o iau si o intorc, tot vad ca pot sa deschid portbagajul daca butonul este montat in exterior.
daca ii montat pe fir cu minus, pur si simplu desfaci butonu si il atingi de caroserie si se deschide portbagajul,
iar daca e legat pe fir cu plus, ii llegi o baterie de 9v si iar poortbagajul se deschide.

imi explici te rog cum zici ca se poate monta butonu incat sa nu poata deschide nimeni acel portbagaj ?
crick
Ma refer la schema cu butonul pe minus,plusul este taiat cand usa soferului este incuiata,asa ca degeaba atingi firul de caroserie sau ii dai plus 9v:
nenestean
Mai, la schema asta nu m-am gandit.
Ai dreptate.
bine ca nu am pus pariu cu tine, ca acuma eram bun de plata respekt.gif
edy99
alarma la inchidere si la deschidere da impuls sau da curent incontinuu?
crick
Doar impuls, cele doua relee de inchidere/deschidere pot comanda direct actuatoarele in cazul in care masina nu are inchidere centralizata deja.O comanda prelungita a actuatoarelor ar duce la arderea motoraselor la cap de cursa.
vld22
salutare..am inchidere centralizata din fabrica si m-ar interesa sa pun si alarma pe ea,cum sa procedez?ce anume trebuie sa iau?
edy99
am nevoie de ajutor, va rog !
http://www.daciaclub.ro/Alarma-Scorpion-Cl1300-t41590.html

am ajuns cu masina acasa, si nu o mai pot inchide din telecomanda. telecomanda am doar una, alarma merge, imi inchide si deschide usile la pornirea si oprirea motorului, am mai apasat pe acolo si si piuie, deci cred ca merge, acum o am in casa, telecomanda la fel se aprinde becul. deci am fost la real. am intrat in magazin am inchis din telecomanda, am deschis la iesire, am ajuns acasa, am cautat niste melodi pe stik, si am ascultat o melodie. ma rog. cand am iesit din masina nu a mai vrut sa o mai inchida din telecomanda alarmei. chiar nu inteleg de ce
nikuniku
nu ia placut melodia pe care iai puso
edy99
cine imi zice si mie care din scheme este buna, sau cum trebuie legata alarma asta la solenza scala? aici ma refer la treaba cu inchiderea, nu la celelalte fire. deci care fire, care cum? iar pt portbagaj imi trebuie releu cu 4 picioruse?
am actuatoare cu 2 si cu 3 fire, care e diferenta? pot pune oricare din ele pt portbagaj?


user posted image
crick


Asa am alarma legata! Firele sunt conectate la butonul din bord.Alarma nu are functia pentru ridicare geamuri,asa ca am realizat un modul home made si l-am conectat ca in schema(am vazut ca erai interesat de aceasta pe celalalt topic).Odata cu armarea si incuierea se ridica si geamurile(numai la incuierea din alarma) .Ridicarea se face si odata cu apasarea butonului din consola(traseul cu negru),daca se doreste ca ridicarea sa se faca numai la actionarea alarmei,se introduce in circuit dioda(traseul cu rosu).
Pentru portbagaj iti trebuie un actuator cu 2 sau 5 fire(n-am vazut cu 3),se vor folosi verde si albastru.Releul este in varianta cu 4 si 5 picioare,n-are importanta ,conteaza sa pastrezi numerotarea data de schema.Daca te intereseaza schema modulului de ridicare geamuri,o gasesti pe forumul electronistilor.
[attachmentid=1627771612]
edy99
eu am acum alarma scorpion din fabrica. firele la toate cele le am deja conectate la masina. mie ce imi trebuie acum, sa stiu care din multitudinea aceea de fire ce imi apar in alarma asta noua trebuie sa leg la acele 2 fire care vin de la butonul din bord ce incuie si descuie usile.
alarma asta am cumparat-o pt ca are si deschidere pt portbagaj, si vad ca are si posibilitate de a se cupla un modul de inchidere a gemurilor electrice.
ce diferenta am observat intre alarma asta noua si cea veche, e ca cea veche are pt pornirea avariilor un singur fir, deci totodata are 2 diode ce sunt legate la semnalizari, asta noua are fir pt fiecare. banuiesc ca ori leg aceste 2 fire la releul flash, si anulez vechiul traseu si scot diodele, ori las vechiul traseu si leg doar un singur fir din cele 2 sau pe cele doua impreuna(cred ca merge) la vechiul traseu care aprindea avariile.

restul de fire le-am identificat care ce si cum face fiecare. mai ramane insa fata de alarma veche , pt a bloca usile la pornirea motorului sa leg de frana, cea veche se bloca automat daca nu se deschidea usa de la sofer intr-un interval de timp dupa pornirea motorului.

alte nedumeriri sunt legate de firul tras la actuatorul din portbagaj. cum bag firul in hayon? ca vine pe sub pavilion, adica capitonajul cupolei, si nu stiu cum o desfac pe aia. poate imi dati solutii. alta solutie la care m-am gandit e sa fac un sistem la fel ca si cel de super nova, supernova are iluminarea becurilor langa cuiul de incuiere al hayonului. adica are niste "pini" care sunt prinsi pe caroserie si alti "pini" care sunt prinsi pe hayon. in momentul in care hayonul e inchis acei pini se unesc unii cu ceilalti si unifica circuitul. in cazul in care se deschide hayonul acei pini nu mai fac legaturi ca nu mai au cum, si deci cu hayonul deschis nu merge nici pozitia la numar nici stopul pe frana din eleron.
cam asa as vrea sa fac si eu daca e complicat sa trag fir pt actuator prin circuitul actual ce vine deasupra pavilionului.

se poate pune actuator la portbagaj? are putere? sau trebuie pus solenoid? gen la cielo.

si o alta problema, daca pun modul de inchidere a geamurilor, dar pe spate pun geamuri eletrice printr-un kit acela universal ce se leaga la macaraua manuala, poate inchide si acele geamuri? si care e firul sau firele ce ies din alarma si se leaga de acel modul?


din ce am vazut din schema de mai sus, sa inteleg ca inchiderea si deschiderea e pe + ?
deschiderea pt portbagaj, acel fir, e pe + sau pe - ?
crick
Deci,daca am inteles bine: alarma veche-scorpion(pe masina)
alarma noua-fighter
1.firele de la buton le legi ca in schema pusa de mine,conectorul p1 este de la alarma fighter.Din cele 2 fire care vin de la buton ,daca nu sti care incuie si care descuie,le dai pe rand la masa si vezi ce fac;daca sunt 3 fire de la buton inseamna ca unul este de masa si il conectezi la cele 2 fire de masa de la p1.Nu pot sa-mi dau seama din schema de la scorpion care este firul de incuiere si care de descuiere asa ca le testezi cum am spus.

2.alarma fighter nu are fir pentru modul dedicat pentru comanda geamurilor, asa ca modulul se leaga ca in schema mai sus pusa,pe incuiere.Trebuie sa sti cum se comanda acel modul pe care il vei lega cu impuls pozitiv sau negativ(daca optezi pentru alt tip),schema de modul pusa de mine are ambele posibilitati dar daca folosesti varianta cu comanda de ridicare direct pe butonul din consola(altfel nu ai cum la modelul asta de alarma) ,merge cu impuls negativ.Exista alarme care au acest modul inclus direct in ele,avand astfel cate 2 fire care se conecteaza pentru fiecare geam(8 in total).

3.alarma scorpion are o iesire cu 2 diode pentru semnalizari; pastrezi diodele si legi la acel fir cele 2 iesiri(impreuna) de la alarma noua sau scoti diodele si legi separat in locul lor cele 2 iesiri.

4.Presupunand ca ai solenza(nu scrie ce ai),firul il aduci pe langa pragul din stanga,pe langa bancheta urci pe stalp ,tavan ,il bagi pe furtunul cu celelalte fire(solenza nu are contacte,ci acel tub cu fire,daca nu ,pui tu un tub),haion ,actuator.Actuatorul se pune pe "tragere" si pentru revenire ii trebuie un arc nu prea tare,vezi ca sunt topicuri pe aici.
5.inchiderea/deschiderea lucreaza cu masa(impuls negativ)

6.din acel releu pleaca un + catre actuator(celalalt fir al actuatorului se leaga la masa)
7. la mine incuierea din alarma face si ridicarea geamurilor si stingerea luminilor(faza scurta si pozitie) asa ca fiecare modul este comandat individual prin dioda lui pentru separarea circuitelor.In schema de fata daca pastrezi dioda in circuit ,la apasarea butonului de pe consola ,se incuie usile fara ridicare de geamuri,daca renunti la dioda,la apasarea butonului se vor ridica si geamurile(cred ca voi renunta si eu la acea dioda pentru ca pot comanda astfel si geamurile -la semafoare impotriva hotilor,vanzatorilor ambulanti,cersetorilor,etc- fara a fi nevoit sa mai dau gaura in bord pentru un buton suplimentar).

8.Daca optezi pentru un anumit modul de ridicat geamurile,trebuie sa sti daca acel modul supravegheaza curentul absorbit de motoras ,pentru ca sunt unele care alimenteaza motoarele un anumit timp indiferent daca geamul este la cap de cursa(inchis) aceasta actiune fiindu-i nociva(se poate arde!).
edy99
in schema pe care am pus-o la primul fel, are steluta si zice ca e pt ridicatul geamurilor. alarma are functia de legare la modulul pt geamuri, dupa cum se vede si in carte se poate alege ce fel de modul se poate pune pt geamuri si seta pt fiecare in parte:

user posted image

da solenza am, am zis mai sus, ca e scala. dar nu imi dau seama cum reusesc sa bag firul, sau firele prin acel tub. cum ajung la el? ca e acoperit de pavilion, iar stalpul e acoperit de plasticul ce vine pe stalp si tot acel plastic se continua pana in portbagaj de sustine boxa, si acoperamantul ala al portbagajului.

deci sa inteleg ca firele ce ies din alarma si se leaga la butonul de inchidere centralizata sunt de - ? alea trebuie legate de masa ce mi-ai aratat tu in schema sa inteleg? dar se pot lega foarte bine de firul de - de care se leaga si alarma, nu?
crick
Da se leaga de firul de masa al alarmei;contactele releelor din alarma "dau" la masa firele care vin de la buton.In privinta cablarii firului ,se trage cu o sarma mai otelita,vezi ca exista un topic de montat actuator la haion,gasesti detalii acolo.

11 Dec 2011, 23:01:
Dupa cum scrie ,alarma se poate conecta la masinile care au inchidere pneumatica iar acolo este nevoie de un contact prelungit (4s) pentru ca ,compresorul sa aiba timp sa creeze presiunea necesara actuatoarelor sa inchida.Pentru actuatoare electrice este nevoie de o setare de doar 0,7s pentru ca actuatoarele electrice au prostul obicei de a se arde daca sunt tinute prea mult alimentate.
In privinta modulelor de ridicare a geamurilor ,unele masini au deja implemetate aceste module dar au nevoie de un contact prelungit pentru a lua comanda si pentru geamuri.De ex. la Opel,daca ti cheia rasucita in yala usii mai mult timp,se vor ridica si geamurile uitate deschise.La Honda vad ca este nevoie de un al 2-lea impuls aparte pentru aceasta functie.Asa ca pentru Solenza varianta este asa cum am zis ,legarea unui modul separat pe firul de incuiere usi.
edy99
ce zice acolo e faptul ca se poate seta inchidere centralizata electrica, ori hidraulica, apasand butonul 1 in setarile alarmei. daca apesi butonul 2 activezi sau dezactivezi inchiderea geamurilor ce functioneaza cu un singur impuls. daca apesi butonul 3 activezi sau dezactivezi inchiderea geamurilor ce functioneaza cu dublu impuls. deci alarma are asa ceva in fabricatie.

poate ma ajuta si pe mine cineva va rog cu topicul unde se explica si se arata cum s-a tras fir pt actuator in hayon
Ming
legat de treaba cu butonul pus in exterior pt portbagaj, cel mai bine e sa fie ascuns undeva pe langa lampa de la numar (sub plasticul acela negru) ca sa nu fie vazut de orice "nigar", gaura cheii e bine sa fie lasata ca back-up ... cine stie poate se duc contactele din actuatorul ala sau se sectioneaza vreun fir si ramane butonul doar ca decor smile.gif)
Iulikk
Cautati pe forum ce a facut free_fiber pe fosta lui Solenza.
cosstti
Pentru a monta actuator in portbagaj, trebuie trase fire acolo musai. Eu am tras doua cabluri de 2 x 1 pentru actuator si pentru lumina din portbagaj, pentru actuator a fost intercalata o dioda pe circuit pentru ca sa pot deschide haionul din telecomanda. Dar am montat si un buton pentru deschidere in apropierea butonului dezaburire haion, broasca de la haion am dezafectat-o pentru protectie.
Alarma este una banala Maat si isi face treaba de cativa ani buni.
Ming
nu cred ca e o idee buna ca ai renuntat la sistemul cu cheie, nu de alta dar daca se duce actuatorul te vei distra incercand sa deschizi portbagajul ... la mine merge si cheia si actuatorul si sincer nu am avut probleme cu ele biggrin.gif
cosstti
Nu am renuntat din prima la broscuta de la haion, dupa ce un vecin a incercat sa-l descuie in joaca si a si reusit fara efort, am renuntat fara pic de regrete la broscuta.
Si pentru linistea mea si a ta Ming, am gasit o metoda de a intra in masina chiar daca imi pierd cheia si telecomanda, romanul este inventiv.
Ming
m-am gandit si io la ideea cu spartu geamului dar nu cred ca e o idee buna smile.gif)
(hai ca glumeam)
cosstti
Alternativa cu spartul geamului nu trebuie eliminata complet. Mi se intampla cateodata sa interfereze actiunea de inchidere a alarmei cu cea a inchiderii centralizate cu care a fost echipata masina.
De ex. atunci cand scot mai repede cheia din contact masina ramane cu inchiderea actionata pe blocat. Si eu am glumit cu (alternativa).
Ming
eu cu alarma am patit-o de cateva ori, ca imi bloca singura usile cand ieseam sa inchid garajul (noroc cu a 2a cheie)
acum am anulat functia aceea
cosstti
Eu am doar cheia fara butoane. Daca las motorul pornit si ies din masina, obligatoriu deschid geamul de la sofer, fie iarna fie vara (am facut o psihoza din asta) si nu ma pot dezobisnui.
Cum ai anulat functia de care faceai vorbire? Cunostinte prea vaste de electronica nu am, ceva cunostinte despre electricitate am, asa ca te rog sa imi explici ca unui novice.
Ming
o metoda mai drastica ... am renuntat la alarma aceea si mi-am facut eu una
scz
cosstti
Asta inseamna ca esti un electronist pursange asa cum banuiam.
Salutari de la Iasi!
edy99
la Solenza mea, cānd inchid usile din butonul cheii sau deschid, daca las plafoniera pe mijloc, se aprinde sau se stinge plafoniera in functie daca descui sau incui masina. la alarma in schimb nu am asa ceva. pot lega cumva firele de uce, ca uce sa dea aceeasi comenzi in functie de incuiere sau deschuiere din telecomanda alarmei?
daca da, astept raspuns.

daca nu, m-am gandit la alta posibilitate sa se aprinda plafoniera si va rog sa ma corectati daca gresesc.
din cate stiu, alarma are fire de minus pt inchiderere si deschidere, fire care le am legate de butonul de centralizata, fire care sunt si ele la buton, tot de minus.
am observat ca daca deschid usa, adica uce primeste semnal de minus, aprinde plafoniera, ma gāndeam ca firul de deschidere sa nu il mai leg pe butonul de centralizata, ci sa il leg pe firul ce vine de la butonul de la deschiderea usii, care avertizeaza ca e usa deschisa, si astfel uce, primind impuls de minus, sa aprinda plafoniera, si tototada, cānd deschid usa, uce da semnal sa se descuie toate usile, deci rezolv problema cu descuierea
in cazul asta cānd inchid masina din telecomanda alarmei, iluminarea nu se opreste automat ca la īnchiderea din butonul cheii , ci se opreste singura cu temporizare de 15 secunde, parca asa e setata.

pot sa fac lucrul asta?e corect ce spun?

astept raspunsuri in ambele cazuri , daca e posibil ceea ce am enuntat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.