Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Solenza - Verificare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
ramtbb
Salut,

Mi-am luat o SLZ acum o saptamana 88k KM..trec la ea de pe Supernova. Am dat 1600 pe ea, arata impecabil, doar ca incep sa descopar probleme:

Accelerez constant cu a 4-a, si cateodata incepe sa se tureze in gol vreo 1,5 secunde..(rar se intampla dar se intampla, la SRN n-am vazut asa ceva)
Trag concluzia ca se duce ambreiaju..desi urca borduri, si pleaca cu scartz daca vreau sa testez)
Apoi bate ceva la roata dreapta fata cand virez maxim dreapta si accelerez..deci ar trebui sa fie planetara dusa.

Mai mi se scurce lichid de servo (fostu proprietar mi-a zis ca merge asa de 10 000 si mai completeaza el la 3000 km un degetar) - asta nu mi se pare ok.

Tot ce vreau sa va intreb este cam cat m-ar costa sa schimb ambreiaju (evident cel recomandat de DACIA sau daca pot sa inlocuiesc doar parti din el) + planetare si daca aveti ceva sfaturi.

Nu sunt expert, n-am mai avut Solenza, de-asta intreb.

Mersi mult!
anecula_08
Ambreiaj mai bine cumperi Sachs ca este mai bun. Planetarele GKN sunt cele mai bune.
t@s3
Daca esti din Buc. poti trece pe la baietii din Pipera-Tunari (am inteles ca o planetara cu garantie 12 luni costa 160 ron + a ta la schimb) si despre planetare te mai poti informa siaici
ramtbb
Multumesc pentru raspunsuri. Ambreiajul Sachs cam cat costa? Pentru montare trebuie scos motorul? Planetarele cu 160 lei sunt noi? Ca nu as pune SH.

Aveti link-uri de magazine online?

Thanks!
hhd_0
QUOTE(ramtbb @ 19 Oct 2011, 11:17)
Multumesc pentru raspunsuri. Ambreiajul Sachs cam cat costa? Pentru montare trebuie scos motorul? Planetarele cu 160 lei sunt noi? Ca nu as pune SH.

Aveti link-uri de magazine online?

Thanks!
*



Planetarele alea cred ca sunt rectificate , deci second hand. Ca una noua costa 500 ron , de uzina bineinteles.

Problema cu turatia in gol nu este de la ambreiaj din cate ai ai explicat tu.
corbex
Daca nu-i sare din viteza, nu poate fi decit de la ambreiaj.
Zici ca ai avut supernova. Te costa cam tot cit te-ar fi costat la ea. Si manopera, si piesele.
para06
Cam mare pretul pt problemele pe care le are... excl.gif bat planetarele 1000ron setul+caseta directie vreo 1000ron + kit ambreiaj =manopera 600ron..

in total 2600ron adica vreo vreo 500euro ,

cu 2100e iti cumparai o slz prea buna:)



Dar daca e Scala pot sa zic ca merita pretul asta pt problemele pe care le are
canea_dragos
Eu unul nu te sfatuiesc sa mergi la baietii din Tunari pentru planetare! Citeste pe forum sa vezi cati se plang de planetarele rectificate. Planetara stanga m-a costat pe mine 475 ron de origine ca pret informativ. Citeste topicul "Lipicios" de la "probleme ambreiaj" penultimele posturi ale mele ca am scris acolo de unde poti lua ambreiaj in Bucuresti si cu ce preturi. Daca se tureaza in gol fara sa demareze s-a dus discul de ambreiaj.

Inca ceva: la viraj stanga bate planetara dreapta si invers!
andri1940
Salutare!

Eu am luat cu cateva luni in urma kit ambreiaj valeo made in france cu 200 lei si tot atat am dat pe manopera.

In ceea ce priveste planetarele ,are dreptate colegul canea_dragos, daca se aude bataie la virajul la dreapta e vroba de planetara stanga si invers... Ai grija ce inlocui si foloseste piese de calitate, nu autospeed sau prostii gen ricambi pentru planetare... Era cineva la sectiunea supernova care luase GKN la un pret foarte convenabil, Daca nu gasesti GKN< recomand de origine
ramtbb
Va multumesc pentru informatii!

@para06 : gaseam mai buna la 2100e dar asa o sa am ambreiaj si directie noua. + Asta are un motor si foarte ingrijit (a pus numai Castrol la timp si suna perfect) si masina in sine arata foarte bine..+ aer conditionat, alarma, sistem audio foarte bun, cauciucuri de vara care mai merg un an + 4 cauciucuri de iarna noi.
Deh..daca a fost a unui bucurestean..i-a omorat ambreiaju se pare..ce-i drept nu-i de speriat dar ma enerveaza ca supernova cand cupleaza ma baga in scaun , nu ca asta smile.gif

Mersi mult de tot, si va zic ce am facut!
canea_dragos
Si ca sa confirm tot eu chestia cu planetarele astazi mi-am schimbat planetara stanga de origine alaturi de ambreiaj luk si la viraj stanga bate planetara dreapta, la viraj dreapta e liniste si pace.

andri1940 esti sigur ca e frantuzesc kit-ul ala de ambreiaj la 200 ron? Intreb deoarece eu l-am gasit la 700 ron si la magazine dacia si la alte magazine, iar cel turcesc era 270 ron, asa ca am luat Luk la 300 ron.
JOHN123
Salut!

Azi am schimbat rotile fata cu cele spate, macar pe1/2 sa fiu regulamentar, si am constatat ca tot pe 1/2 mai am tractiune(doar pe dreapta); asadar la intrebarea (retorica) pe care am pus-o pe un alt topic, am gasit, partial, cred, raspunsul: bagata in viteze, pe butuci, planetara stanga (cea scurta) nu invarte; pe dinafara pare intacta, inclusiv burduful, asa ca nu-mi dau seama daca numai ea e de vina sau mai sunt si alte probleme in interiorul diferentialului; din vara trecuta, cand am completat ulei in CV, nu am pierdut niciun gram de ulei; daca e doar tripoda, se poate schimba separat ?

andri1940
canea_dragos, daca kitul este ca cel cumparat de mine si pozat in postul 140 din topicul din link, sigur e made in france. Kitul este pentru renault, nu scrie pe nicaieri dacia pe el, iar diferenta de la rulment, care nu s-a potrivit, confirma faptul ca nu e turcesc (alea au rulment identic cu cel de pe masina). Oricum si Luk este o alegere foarte buna, vad ca are si rulmentul perfect compatibil.

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=33355&st=120
augustin87r
LUK are 6 arcuri.
marius c
kit ambreiaj TRW 400 lei pentru slz diesel ,se pare ca se gaseste si pentru mpi ,foarte bun
canea_dragos
Luk are 4 arcuri si nu 6 augustin87r.

Andri1940 ai dreptate. Norocosule! Sub 650-700 ron ala de franta nu-l gasesti in Bucuresti.

JOHN123 in mers simti ceva smucituri, huruie ceva? Ceva s-a intamplat fie cu tripoda planetarei, fie cu grupul diferential, dar eu unul personal nu am auzit sa fie vreo solenza cu probleme la grupul diferential. Din ce oras esti tu?
JOHN123
In linie dreapta, la si dupa plecarea de pe loc, la viteze mici, pe acceleratie progresiva, se aude un rajait (scuze, nu cred ca termenul e in DEX); mai nou si in curbe, pe viraj dreapta (e normal, caci stanga primeste turatia mai mare de la diferential, iar canelurile uzate ale tripodei nu mai pot prelua miscarea, si 'crantane' peste cele ale axului). Am gasit, pe net, tripoda la doar 35 lei, dar cred ca trebuie presa pentru asta, asa ca daca prietenul meu, mecanicul universal, nu se baga, o voi duce in service, in Alexandria.
Temerea mea e sa nu fie afectate si canelurile de pe ax; conduc fara nerv, asa ca problema a aparut in timp, nu din cauza unor socuri...

UPDATE: am mai facut o data proba, ca prietenul meu e cu treaba, la tara.
-cu motorul oprit, CV tr. 1, pe cricuri, totul e-n regula: la rotirea rotii cu mana, cealalta se misca in sens contrar, cu aceeasi turatie;
- daca pornesc si motorul, roata stanga aprope ca sta, in timp ce dreapta isi vede, muncitoreste, de rotatia ei.
Totul se petrece (pe loc), fara zgomot demn de bagat in seama, caci am ulei la nivel in toata cutia, dar o problema exista, date fiind cele relatate; rog sugestii de la (mai) cunoscatori...ca sa stiu ce solicit la service.
canea_dragos
Sa-ti spun un pont: la solenza cea care de regula trage e planetara dreapta. Asta nu inseamna ca planetara stanga nu trebuie sa se invarta si sa traga si ea.

Incearca urmatoarea chestie: suspenda DOAR roata stanga fata, dar nu doar cu cricul ca sa nu-ti plece masina si porneste masina si cupleaza tr 1 si vezi daca se invarte. Daca da inseamna ca e ok, daca nu e grav.

Eu unul nu am testat cu ambele roti suspendate sa vad cum se invart ambele roti, ci doar cu cate una suspendata.
JOHN123
Am iesit cu masina in oras, si, in afara de acel zgomot imediat dupa pornire de care vorbeam, totul pare ok; cred ca pot sa si adorm la volan, ca nu trage niciun cm stanga sau dreapta; totusi, tinand cont ca, ieri, am incercat sa-i micsorez turatia prin apasare cu mana pe roata dr. pt a fi preluata difernta de turatie de cea stg., fara pic de succes, propunerea ta mi se pare riscanta; imi poate da un raspuns cert, dar nu risc sa-mi plece masina de pe butuc; vizual, singurul lucru care ma ingrijoreaza e bataia radiala de vreo 3-4 mm a planetarei dr, cea care de fapt lucreaza cu exces de zel...
canea_dragos
E suficient sa pui sub masina o bordura sau 2 dale sau ceva din lemn astfel incat sa nu stea doar pe cric. Eu am eliminat bavurile de pe discuri cu masina pe o bordura si nu a plecat nici cu treapta 2 cuplata, ca la un moment dat ma plictisisem la turatia treptei 1.

Pentru siguranta pune cate o piatra la celelalte 3 roti si 100% nu-ti pleaca de pe loc. Ideea e ca masina e construita astfel incat daca o roata nu are aderenta(adica se invarte in gol), e suspendata sau mai stiu eu ce, datorita diferentialului cealalta roata poate sta intepenita fara nici o problema.
para06
e frectie la piceor asta cu urcatu bordurilor . mie cand imi patina ambreiaju , masina scartia in viteza 1a cum scartie si cu ambreiaju nou , urca bordurile la fel ca si acum .


Dar aveam doua defecte : in a4a si a 5a cateodata se tura si dupa incepea sa creasca si viteza

si al doilea defect , daca vroiam sa dau scart pe a doua , turatia ramanea sus de tot si viteza crestea:D ( ca la audiurile alea , turatia sta pa 5000 ture si viteza creste)
JOHN123
Multumesc, Dragos; am facut incercarea si doar cu roata stanga suspendata si e ok: se roteste la fel de muncitoreste (sau cu acelasi exces de zel) ca si cea dreapta din incercarile mele anterioare; confirm deci ca diferentialul lucreaza bine, chiar daca momentul rezistent de invins pe dreapta este mult mai mic decat cel de pe stanga (cu siguranta si configuratia asimetrica a transmisiei finale e o cauza).
moustache
Mai degraba cauza e un etrier blocat sau care nu culiseaza (pene ruginite) si o roata freaca mult mai tare. Nu ai sesizat asta, cu ea suspendata, ca pe o parte o roata se invarte mai greu ca pe cealalta parte daca le invarti cu mana?
JOHN123
Nu, Moustache, nu am sesizat asta; cert e ca franele le am f. bune, masina nu trage lateral deloc nici in franare, fie ca-i in viteze, fie pe liber; ramane totusi sa descoper de unde provine zgomotul pe care l-am descris cand am intrat pe acest topic.
Kr@veN
zgomotul ala se aude cand pleci dupa loc putin mai in tromba sau pus si simplu cand pornesti masina?

mie imi troznea cateodata cand plecam mai tare dupa loc si era de vina bascula antirasturnare (bratul acela care vine in spatele scutului) + o bascula din stanga slaba
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.