Saptamana viitoare avem parte de o premiera in F1, primul Mare Premiu organizat in India, la circuitul de langa New Delhi.
Planul de desfasurare e urmatorul
Probe libere 1 - vineri 28.10-7.30 Am
Probe libere 2-vineri 28.10-11.30 AM
Probe libere 3-sambata 29.10-8.30 AM
Calificari -sambata 29.10-11.30 AM
Cursa -duminica 30.10-11.30 AM
Luate de pe site-ul oficial F1, orele mentionate sunt cele romanesti dar atentie, nu stiu daca s-a luat in calcul si schimbarea de la ora de vara-ora de iarna, care are loc fix in noaptea de Sambata 29/duminica 30 octombrie (ca de obicei, ora 4.00 Am devine 3.00 AM). Asa ca reverificati sa nu avem surprize, mai ales ca nu inteleg de ce nu vorbim de ora plina (xx.00) ci de ora cu jumatati (xx.30).
Cat despre circuit, din planse si din ce isi da cu parerea lumea angrenata direct in Circ:
-e unul de foarte mare viteza, cica e al doilea ca viteza dupa Monza, sau cel putin asa se estimeaza
-are diferente de nivel semnificative, fiind comparat cu Spa si Turcia (ceea ce e un lucru bun, cursele pe circuitele astea doua fiind mai mereu spectaculoase) iar cu retragerea Turciei anul viitor , pe motive banesti, e foarte bine ca avem ceva asemnanator care sa ii ia locul
-tur de circuit relativ lung - 5.1 km, deci o sa fie mai putine dublari de masini intarziate - iarasi un lucru bun
-oarecum surprinzator, cea mai lunga linie dreapta nu este cea de start-sosire (aia de start -sosire pare chiar relativ scurta din diagrama)
Si un link cu schema:
http://www.formula1.com/races/in_detail/in...it_diagram.htmlPareri, discutii, opinii sunt binevenite.
bucatzel
22 Oct 2011, 20:12
Avand in vedere parerea ultra-proasta pe care o am despre indieni, sper sa nu se intample vreun accident serios vreodata pe circuitul asta.
Deasemenea, sper ca asfaltul ala e bine turnat. Nu de alta, prin anii '70 era ceva regula ca orice lucru la asfaltul circuitului trebue facut cu minim 6 luni inainte de gp, Nush' care n-au rspectat asta (si nici compozitia asfaltului, parca) si in timpul GP-ului incepusera sa se rupa bucati din asfalt, si o iesit o distractie totala.
Traseul arata foarte fain, ambele curbe ac de par par a fi zone potrivite de atac, si inca vreo doua curbe au potential mare.
Fiind un circuit necunoscut pilotilor, va fi interesant cine se va adapta mai rapid la el. Desi banui ca au facut fiecare deja cateva curse prin simulatoare, o sa trebuiasca sa-si gaseasca fiecare punctele de depasire. Banui ca va fi un teanc serios de depasiri pe la mijlocul plutonului.
De obicei pe traseele noi iese distractie totala in prima cursa, neavand date anterioare cam toata lumea merge pe bajbaite. Tin minte parca pe Zeltweg, Austria, cand reintrase iar in circuit prin 97-98, prima cursa a fost condusa destul de mult de Trulli, pe un Prost , iar tenorii innotau undeva pe la mijlocul clasamentului si nimeni nu-ntelegea de ce.
Cat despre calitatea circuitelor, hm, nici eu n-am pareri prea bune despre indieni. Dar au comis-o si altii mai cu staif, spre exemplu unii c-un stadion de fotbal din care sarea gazonul ca la araturile de toamna, sau, mai serios vorbind, coreenii (despre care eu unul chiar aveam o impresie buna), stim cu totii ce s-a-ntamplat anul trecut, cand din cauza unei ploi nici macar prea mari, cursa a fost data peste cap intr-un mare fel.
Drept e ca pe site-ul oficial F1, mari imagini despre circuit nu sunt. Vedem totusi in linkul de mai jos o poza si-n spate se vede linia de start-sosire...hm, nici mie nu-mi inspira o mare incredere nici coloritul asfaltului, nici faptul ca parca vad o niscaiva denivelare....om vedea.
http://www.formula1.com/news/headlines/2011/10/12680.html.
Nu in ultimul rand, un moment de reculegere pentru tragediile recente din motorsport - Marco Simoncelli, decedat azi in Marele Premiu al Malaeziei, si Dan Wheldon, decedat acum fix o saptamana, in GP-ul Indy Las Vegas. Dumnezeu sa-i odihneasca in pace.
Incepe balul azi. Circuitul pare destul de prafuit, probabil ca multa lume se va plange de aderenta pana se "gumeaza" pista.
Markos
28 Oct 2011, 00:39
Circuitele noi au oferit întotdeauna curse spectaculoase, astept cu nerabdare
Cursa e
SOLD OUT.
zanzie
28 Oct 2011, 10:32
La ce populatie are India (1,2 miliarde), s-a gasit o mana de oameni care sa cumpere bilet.
DragosP
28 Oct 2011, 10:37
Pân' la urmă la ce oră e, ținând cont și de trecerea la ora de iarnă?
R19/16v
28 Oct 2011, 10:57
11:30AM
DragosP
28 Oct 2011, 11:51
Sărut-mâna!
DragosP
29 Oct 2011, 13:04
Totul s-a desfășurat în nota știută.
Doar Massa a dat-o de gard după terminarea timpului Q3.
Din ce am văzut, i s-a rupt suspensia roții dreapta-față după ce a atacat foarte violent un vibrator.
gabize
29 Oct 2011, 16:32
Curios de ciudat, cica pilotii lauda circuitul, insa cam topaie prin decor destul de des. Daca si maine scot cartofi ca si azi, cred ca vom avea abandonuri multe.
N-ai ce sa-i faci! Circuit nou, informatii putine! E normal sa se greseasca! Vettel iar a comis-o!
gabize
29 Oct 2011, 19:17
Vettel de la inceputul sezonului a jucat in alta liga. Din pacate, pentru spectacol macar, nimeni n-a reusit sa mai promoveze in liga lui. Azi, in Q3, dupa ce am vazut timpii lui Alonso si Hamilton, ma gandeam ca va fi aproape imposibil sa mai poata face ceva Vettel. Si... le-a spulberat rezultatele imediat.
Prevad ca si maine in cursa va zburda solitar in fata plutonului, la o distanta confortabila fata de ceilalti. Dar vom vedea...
gabize
30 Oct 2011, 20:10
Cursa a fost asa cum ma asteptam: Vettel singur in fata, nestingherit, Button doar a dat la un moment dat impresia ca ar vrea sa atace. Hamilton si Massa iarasi s-au duelat in stilul lor, reusind sa avarieze monoposturile. In jumatatea inferioara a plutonului s-a mai depasit cat de cat, dar in prima jumatate a cam fost liniste si pace.
AR-18-MOS
30 Oct 2011, 20:22
Mi s-a parut mie sau unele de portiuni din circuit erau foarte inguste si nu permiteau spatiu de evitare/manevra?
Eee, dragii mei! Intrucat nu am fost in tara am vazut f1 pe rtl! Ce vorbiti! Superb! Reportaje, date tehnice, tot ce vrei, prezentat de Ralf! Deosebit!
Cursa: nimic nou! Acelasi Vettel! O greseala mare a RBR care l-a costat pe Webber locul 3! Au fost prea lenti! Si nelipsitii clovni, sau idioti, Massa si Hamilton! Deja nu ii mai suport!
DragosP
1 Nov 2011, 08:08
Dar de ce nu te uiți NUMAI pe rtl, așa cum facem noi, cei de la UPC (de ex)?
R19/16v
1 Nov 2011, 08:23
BBC HD
DragosP
1 Nov 2011, 09:49
Mijto! Ăia-s cei mai tari. Am luat și eu de la pescărie cursa din kr că nu am fost acasă s-o văd și ai practic 3..4 ore de spectacol total.
La cine?
QUOTE(DragosP @ 1 Nov 2011, 09:08)
Dar de ce nu te uiți NUMAI pe rtl, așa cum facem noi, cei de la UPC (de ex)?
Pai e destul de simplu! In grila rcs nu exista!
DragosP
1 Nov 2011, 11:59
Mda, nu le poți avea pe toate!
S-a dus si cursa asta. Iar victorie Vettel.
Destul de optimist Alonso pentru cursa urmatoare.
Se anunta un final interesant din cauza diferentei mici de puncte dintre primii doi clasati.
gabize
29 Oct 2012, 13:51
Monopostul RBR pare mult mai bun decat cel Ferrari. Daca Vettel nu va intampina probleme de natura tehnnica, si nici nu va avea parte de incidente de cursa, se poate numi de pe acum campion mondial.
Alonso se lupta bine, insa nu poate suplini doar cu talentul lipsa de performanta a monopostului.
Revenind la cursa, nu prea sunt multe de spus. Relativ banala, fara spectacol. Kimi a vazut rosu in fata, si la propriu dar, cred, si la figurat.
Alonso a reusit sa sara pe locul 3 la inceputul cursei, ca pe urma sa lupte din greu pentru a-l depsi pe Webber.
geniale depasirile lui Alonso de la start, i-a umilit pe cei de la Mclaren
DragosP
30 Oct 2012, 09:02
Aproape că-mi pare rău că nu le-am văzut.
sb-55-dan
30 Oct 2012, 12:41
QUOTE(Modus @ 29 Oct 2012, 20:07)
geniale depasirile lui Alonso de la start, i-a umilit pe cei de la Mclaren
LOL...buna asta
Sa inteleg ca orice fraier putea sa faca depasiri din alea, nu?
Nu as putea spune ca au fost geniale depasirile. Daca masinile ar fi avut cam aceleasi performante as mai fi zis.
Au fost frumoase, mi-au placut.
sb-55-dan
30 Oct 2012, 14:25
QUOTE(Modus @ 30 Oct 2012, 13:56)
Sa inteleg ca orice fraier putea sa faca depasiri din alea, nu?
De la o simpla depasire, normala intr-o cursa, si pana la umilire e cale lunga.
Sau poate nu intelegi termenul de umilire.
Merced
30 Oct 2012, 17:04
Alea sunt facute mai mult din temperatura cauciucurilor. Unii au talentul sa le aduca mai repede spre temperatura optima.
Acum vazut niste scheme d-astea pe la Schumi acum niste curse, l-a depasit pe Webber parca, de ziceai ca nu e acolo, in primul tur. Da' in urmatoru' s-a dus ala si dus a fost.
centurion
30 Oct 2012, 22:28
Vettel e bun. RBR e buna. Impreuna au reteta necesara pentru a fi campioni. Cu toate eforturile lui Alonso, va fi greu pentru spaniol si Ferrari sa intoarca clasamentul.
alonso a inceput s-o dea in diverse: el nu concureaza cu seb ci cu Newey. Spre golanie declaratia lui. Asa ca sa puna presiune probabil. E adevarat ca e un pic frustrant si pentru broscari: sa incerci sa il aduci pe Newey pe oricat, ani de zile de incercari, iar ala sa ii refuze........
balanel
31 Oct 2012, 21:35
E corect ce a zis Alonso. Vettel e un pilot submediocru, cu comportament de cioban. Daca nu avea masina pe care o conduce, cred ca nu facea nici macar un punct in campionat.
Rezultatele obtinute in calificarile de azi. Din primii 10, Webber, Alonso, Perez si Button pleaca cu pneurile medii si vor efectua primul schimb mai tarziu.
CODE
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:25.943 1:24.568 1:24.119
2 9 Nico Rosberg Mercedes 1:25.833 1:25.304 1:24.871
3 10 Lewis Hamilton Mercedes 1:25.802 1:25.259 1:24.941
4 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:25.665 1:25.097 1:25.047
5 4 Felipe Massa Ferrari 1:25.793 1:25.389 1:25.201
6 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:25.819 1:25.191 1:25.248
7 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:25.883 1:25.339 1:25.334
8 3 Fernando Alonso Ferrari 1:25.934 1:24.885 1:25.826
9 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:26.107 1:25.365 1:26.153
10 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.574 1:25.458 1:26.487
11 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:25.673 1:25.519
12 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:25.908 1:25.711
13 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:26.164 1:25.740
14 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:26.155 1:25.798
15 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 1:26.178 1:26.134
16 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:26.057 1:26.336
17 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.577
18 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:26.842
19 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:26.970
20 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:27.105
21 20 Charles Pic Caterham-Renault 1:27.487
22 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:28.138
Lejer totusi pentru Vettel. Webber e caz de targa cat ghinion are. Nu cred ca e sabotajul echipei ca si ei doreau sa termine azi cu titlul constructorilor.
Au luat si titlul la constructori. Cei de la Digi nu au reusit sa faca socotelile, prea complicat pentru ei.
gabize
27 Oct 2013, 17:44
Am ajuns la concluzia că Vettel reușește să câștige și când nu participă. Zău, deja e prea mult. Dar, asta e, felicitări câștigătorului!
Mi-a fost cu adevărat milă de Alonso. Nu avea nevoie de o zi ca cea de azi. Să ajungi să te zbați la mijlocul plutonului, cu un monopost fără vlagă, când rivalul tău "direct" reușea să-și depășească și umbra... Trist.
DragosP
27 Oct 2013, 17:51
Să nu ziceți că iar fu cursa...
gabize
27 Oct 2013, 18:04
Stai liniștit, o dă în reluare săptămâna viitoare, la Abu Dhabi.
DragosP
27 Oct 2013, 18:50
betamax
27 Oct 2013, 19:40
Ca un adevarat fan Kimi (fost fan Mika) tin sa precizez ca a avut cel mai bun timp pe tura (fastest lap, cum ar veni).
sb-55-dan
28 Oct 2013, 08:35
Ma bucur pt Vettel. Sper sa-l depaseasca pe Schumacher.
QUOTE(betamax @ 27 Oct 2013, 20:40)
Ca un adevarat fan Kimi (fost fan Mika) tin sa precizez ca a avut cel mai bun timp pe tura (fastest lap, cum ar veni).
Era de asteptat, benzina putina, gume noi.
centurion
28 Oct 2013, 18:48
Cel mai tanar cvadruplu campion .... tot respectul pentru Vettel. E bun, e deasupra tuturor la ora actuala.
QUOTE(Hack @ 28 Oct 2013, 13:27)
Era de asteptat, benzina putina, gume noi.
Da, dar si un loc 7 cu o strategie aiurea.
Sa nu uit sa-l "taxez" pe Alonso ca tot o tine ca Vettelul nu e pilot. Pana una alta a facut rost de 4 titluri. Indiferent cat de buna e masina, bah, un pic de stofa trebuie sa aiba si Vettelul. Momentan, de cand s-a anuntat ca Massa-chiftea de pilot dupa parerea mea-pleaca te-a batut la fundulet mereu. Macar Vettelul l-a mai ars pe Webber si pe circuit nu numai prin casti.
Sper, sincer, din toata inima, ca la anul faptul ca scrie Santander pe masina si nu vreun sponsor finlandez-in cazul lui Kimi, probabil Lapin Kulta
- sa nu insemne ca locotenent va fi finladezul. Sa-i lase sa-si rupa capetele pe circuit.
Tomcat
29 Oct 2013, 19:48
Nu cred ca va fi Kimi "locotenent". Nu cred ca ar fi semnat pentru postura asta.
Probabil ca dupa prima treime de campionat vor trage linie si vor "sprijini " pe cel mai bine cotat...
gabize
29 Oct 2013, 19:53
Ferrari vrea, în primul rând, titlul la piloți. E firesc. Însă sunt conștienți că e un deziderat greu de atins. Nu imposibil, dar cu RBR în formă maximă, e al naibii de greu. Așa că luptă pentru titlul la constructori, unde, măcar teoretic, cu doi piloți "first class" are ceva șanse.
Cred că se va încuraja acumularea de puncte, indiferent de pilot, urmând ca atunci când va fi cazul, dacă va fi cazul, să susțină preferențial pe cel cu șanse reale la titlu. Dar asta doar spre finalul sezonului.
Părerea mea!
Tomcat
29 Oct 2013, 20:36
E normal sa se doreasca titlul la piloti!
Totusi e greu de crezut ca si anul viitor RBR vor merge tot asa. E in firea lucrurilor sa ai urcus dar si coborire. Vor apare sincope...
Eu am fost fan KIMI si am ramas fan. In momentul in care a plecat acum citiva ani am scris pe aici ca este o mare greseala (l-au tinut pe muhaiaua de Massa prin prisma faptului ca era impresariat de cine era...)
Pe Fernando l-am inghitit mai greu (prin prisma "meciurilor" cu Michael). Dar in momentul acesta chiar imi dau seama ca vrea cu adevarat sa fie campion cu Scuderia, dar e greu. Nu mai exista o mina forte pe acolo ca Jean T. Domenicali este in plus.
Speranta moare ultima, asa ca vom vedea anul viitor...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.