Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Balbaieli si trepidatii in accelerare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
andrei_radu
Salutare tuturor!
Scuze daca s-a mai discutat...dar de o ora jumate tot caut si nu am gasit nimic.
scurta istorie....eram la tara...pe drumul de intoarcere, in mers,deodata a inceput sa trepideze motorul...am ajuns acasa...verificat...cilindrul 3 mort.fisele nici o problema, bujia nici o problema.
am zis ca e injectorul...am scos rampa de injectie, injectoarele...alimentate si bagat in fiecare solutie de curatat sub presiune...montat totul la loc...a mers bine primul drum scurt, iar a inceput sa faca.
Ideea este ca odata ce ajungi la o viteza, oricare ar fi ea, si o mentii, merge perfect,nici nu simti ca esti in miscare.Totodata nu are probleme in a ajunge nici la 140km/h. Numai ca in accelerare trepideaza, uneori extrem de rau. O data face mai rau, alta data mai putin...alta data deloc. Cand mai e si putin subturata...si accelerez...zici ca se rupe in doua.
Am dus-o la service, pusa pe tester de doua ori...nici o problema nici la calc de injectie, nici senzori nimic. Am zis ca o fi de la senzorul de turatie...scor, curatat,pus la loc...la fel.
Mentionez ca masina este din 2003, 43000 km, bujii ngk schimbate la 35000 km, dar corpul clapeta/mpp nedate jos si necuratate niciodata. De aici sa fie buba? Stiam ca mpp are un rol doar la relanti...dar cred ca ma insel.
Multumesc anticipat de ajutor!
aliosha
Am avut si eu o problema de genul acesta si era din cauza bobinei de inductie. La ralanti mergea frumos insa intrerupea in accelerare in sarcina. Am desfacut bobina si am vazut ca pe spatele ei era o fisura. Am probat cu una buna si nu mai facea nici o problema. Poti sa ii faci si o curatare la corpul clapeta si la MPP ca nu strica. Bafta!
andrei_radu
Am sa desfac si bobina sa o inspectez pe toate partile.
Cu curatatul corpului clapeta si a mpp...sunt eu tehnic asa dar la asta imi e cam frica sa umblu sincer...imi e sa nu scot mpp si sa il dereglez si apoi sa nu mai mearga deloc...sa nu se mai autocalibreze cand il bag la loc...etc etc sad.gif
aliosha
Desfaci mpp ul din cele doua suruburi de fixare de pe corpul clapeta, si ii stergi capul metalic cu o carpa imbibata in benzina sau orice altceva ce consideri tu ca poate fii folosit. Apoi la fel cu un pic de benzina si o carpa poti curata restul corpului clapeta. Daca se deregleaza mpp ul el se va autocalibra in momentul pornirii motorului. Poate nu din prima dar dupa cateva porniri isi va reveni sigur. Cauta si tu printre topicuri ca sunt o gramada de discutii despre subiectul asta si ai sa te convingi. In ceea ce priveste bobina eu te sfatuiesc sa iei una buna de la un prieten si probeaz-o pe masina ta. Poti astfel sa elimini o cauza (daca face la fel cu bobina buna), sau chiar sa rezolvi problema (sa mearga bine masina cu bobina buna). Noroc.
velceani
Salut,

la fel am si eu o problema. Cand accelerez mai brusc merge sacadat si dupa o secunda, doua isi revine. Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa ce a stat nemiscata in ger doua saptamani.
Aseara am pornit-o, dupa ce am schimbat bateria, nu mai aveam deloc curent la cea veche, am lasat-o sa se sincalzeasca, totul ok, apoi am plecat cu ea.
Cand merg lin cu ea, fara accelerari bruste, totul ok, apoi la o accelerare mai brusca incepe sacadarea apoi e ok.

ce ar putea fi?

Nimeni?


8 Feb 2012, 13:26:
nici un sfat , o parere ceva?
klaus
pompa de benzina cum e?
Dar bujiile?
Ca mie imi suna a nealimentare suficienta la acceleratie.
velceani
La pompa de benzina m-am gandit si eu, dar ma gandesc ca daca era ea nu cred ca sacada o secunda si apoi mergea... Ma gandesc ca nu ma mergea deloc nu?

Aici cred ca e problema, ori bujie ori fise ceva.
La fel ma mai gandesc la un senzor sau o mufa ceva...
Nu facea asa inainte de gerurile astea si ma gandesc ca undeva e un contact imperfect...

BoR
Verifica daca sunt introduse fisele complet in capetele bujiilor. A avut si a mea odata acest simptom si de acolo a fost. Eventual ceva condens format in acea zona...caz in care dupa un drum mai lung problema ar disparea.
velceani
Buna dimineata,

ce pot sa zic , decat ca acum merge fara probleme.
cred ca asta a fost, condens pe la fise...
ieri dupa ce toata ziua a stat in soare, nu mai face.
Aseara mi-a mai facut figuri, dar cum, in viteza a III-a am incercat sa vad daca mai face, si am lasat-o aproape de relantiu si am accelerat-o mai brusc, si mai dadea semne, dar banuiesc ca totusi avand in vedere temperatura, e de la frig.

Relantiul sta frumos intre 750-800 rpm si nu mai fluctueaza.

Multumesc de sfaturi.

Ming
Salut, se pare ca am si eu problema asta de vreo 2-3 zile. Sacadeaza, face fum de aprinde iluminatul stradal, nu sta la relanti (tuseste tare si moare), etc.
Are cineva o idee cam ce poate sa aiba?
(Sa nu uit, solenza mea e 1.9D)
Ming
Salut, azi m-am gandit ca daca "EGR baga o parte din gazele de evacuare inapoi in admisie, hai sa-l scot sa vad cum se comporta".
L-am scos si shock... masina nu mai rupe, nu mai balbaie si nu mai fumega.
La relanti tot nu prea sta si turatia fluctueaza putin, dar la drum drept merge bine:)
Nu am fost de parere ca scosul mufei de la EGr e o idee buna, dar se pare ca nu am avut nimic de pierdut:D.
Ming
Se pare ca si cu EGR scos tot asa facea.
Mi-a zis un prieten sa misc mufa de la pompa. Am miscat mufa si nu s-a intamplat nimic (mufa e tapana).
In schimb cand i-am dat o palma mufei de la ECU (calculator) masina si-a revenit subit.
Sa fi fost contacte imperfecte la ECU? Oricum vineri o pun pe tester smile.gif
JOHN123
Nu mai da palme si pumni la ECU; suporta si raspunde mai bine la spray de contacte!
Si inca ceva:(nu sunt primul care o spune): vezi ca masina e ca femeia: daca o bruschezi, te poate asculta pe moment, dar nu rateaza ocazia sa ti-o plateasca atunci cand te astepti mai putin...
Ming
Sunt de acord cu ce ai zis, dar pe marginea drumului chiar nu aveam spray de contacte.
Socul acela in mufa de la ECU a fost singura solutie sa ma duca pana acasa.
alexux
QUOTE(Ming @ 9 Feb 2012, 13:18)
Salut, se pare ca am si eu problema asta de vreo 2-3 zile. Sacadeaza, face fum de aprinde iluminatul stradal, nu sta la relanti (tuseste tare si moare), etc.
Are cineva o idee cam ce poate sa aiba?
(Sa nu uit, solenza mea e 1.9D)
*


ori injectoare infundate ori presiunea din rampa prea mica...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.