Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei prea mult
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Lexy
Ultima oara cand am avut probleme la dacie mi se aprindeau cele trei beculete magice la bord..si dupa multe variante analizate am schimbat garnitura de chiuloasa..ei bine nenorocitii aia de mecanici nu stiu ce au facut chestia este ca eu m-am trezit fara ulei la motor...deloc!!!!Ma si mir cum a mers saracuta....

Nu se pune problama ca ar consuma maisna asa de mult si nici nu curge pe undeva...

Ei am cumparat imediat alt ulei-eu aveam mobil 1 care abia fusese pus inainte sa ma duc in serviceul ala nenorocit 251.gif asa si acum alti bani alta distractie...si am pus 3 litri....si acum arata la joja ca ar fii mai mult decat nivelul maxim....ce fac?..incerc sa evit sa ma duc in service va dati seama....
maxiK
asa cum am mai spus pe un alt topic, o metoda simpla ar fi:
o seringa + un tub/furtun subtire (eu l-am luat de la un pulverizator de spalat geamurile).
ei, cu furtunul pus pe seringa, pe la orificiul unde sta joja, se scoate uleiul atat cat sa ajunga la nivelul optim.
p.s.
eu asa am facut la vechea mea daciuta.
Lexy
Aha mercic....da cred ca tre sa scoti destule sirigi...
maxiK
cat-un pic pic, cat-un pic pic dar nu pana n-o mai ramanea nimic laugh.gif biggrin.gif
gabrielv
QUOTE(maxiK @ 11 Jul 2005, 14:02)
o seringa + un tub/furtun subtire .... pe la orificiul unde sta joja, se scoate uleiul atat cat sa ajunga la nivelul optim.
*



Asa am facut si eu saptamana trecuta (a tb sa scot 300 mL de ulei).
Un sfat:
luati o seringa din aceea de refill (de 40mL de exemplu) sau daca aveti veterinara de 100...200mL si trageti mai putin de piston. smile.gif

Eu am avut si un robinet cu 3 cai (pt seringi - tehnica medicala) si nu scoteam
seringa cu furtunu' din canalul jojei, doar mutam comutatorul (tot de 10x).

Acum am nivelul unde trebuie.

P.S. Multumesc (maxiK) pt ideea initiala (seringa cu furtun) ...
BGV
QUOTE(gabrielv @ 19 Jul 2005, 13:19)
Asa am facut si eu saptamana trecuta (a tb sa scot 300 mL de ulei).
Un sfat:
luati o seringa din aceea de refill (de 40mL de exemplu) sau daca aveti veterinara de 100...200mL si trageti mai putin de piston. smile.gif

Eu am avut si un robinet cu 3 cai (pt seringi - tehnica medicala) si nu scoteam
seringa cu furtunu' din canalul jojei, doar mutam comutatorul (tot de 10x).

Acum am nivelul unde trebuie.

P.S. Multumesc (maxiK) pt ideea initiala (seringa cu furtun) ...
*



Ce se poate intampla daca este mai mult ulei ? blink.gif
Andy_ACS
cred ca la dsn nu merge cu furtunas si seringa (trebuie un furtunas prea lung). Si la mine e putin mai mult ulei, cam cu 150 ml in +
Cred ca nu pateste nimic grav, dar sa nu devina obisnuinta
northwood
QUOTE(Andy_ACS @ 19 Jul 2005, 23:11)
cred ca la dsn nu merge cu furtunas si seringa (trebuie un furtunas prea lung). Si la mine e putin mai mult ulei, cam cu 150 ml in +
Cred ca nu pateste nimic grav, dar sa nu devina obisnuinta
*




Trebuie sa mearga si la DSN, furtunasul din setul de spalare parbriz pentru berline are mai mult de 1 m, este arhisuficient pentru orice motor ( nu stiu cum o sta treaba pentru camioane totusi). 150 de ml e o nimica toata, nici macar nu imi dau seama cum ai aproximat cantitatea asta.

Pentru cei care pun in practica operatiunea asta, intr-adevar, cu cat e mai voluminoasa seringa, cu atat e mai bine.
maxiK
QUOTE(Andy_ACS @ 19 Jul 2005, 23:11)
cred ca la dsn nu merge cu furtunas si seringa (trebuie un furtunas prea lung). Si la mine e putin mai mult ulei, cam cu 150 ml in +

pai, cam cat de lunga este joja cam atat trebuie sa fie si furtunul, nu!!! ca doar joja masoara cantitatea de ulei deci ajunge pana la ulei. wink.gif
marianrec
As vrea sa stiu si eu, daca stie cineva, ce se intampla daca pui prea mult ulei.
Eu tin minte ca intr-ocarte de la dacia scria: "nu completati cu ulei peste nivelul maxim deoarece se consuma inutil uleiul"
Ce inseamna asta?
Wolfman
Circuitul de ungere fiind presurizat, uleiul in exces creeaza suprapresiune, ceea ce duce la uzarea unor garnituri, semeringuri, etc.
Eu le spun sa puna mai putin cu 0.5 l decat scrie in carte si mai completez eu dupa ce ajung acasa...
Andy_ACS
@northwood - mi-am dat seama ca e vorba de 150 ml in + pt ca la service mi-au pus aia dintr-un bidon de 4 L si acasa cand m-am uitat in ce ramasese in bidon erau aprox 850 ml

stiu ca trebuie un furtunas cat joja de lung. eu insa l-am lasat asa, e diferenta prea mica. merg asa de 7000 km fara nici o problema. Data viitoare imi fac singur schimbul si pun eu cat trebuie

Bafta!
tunderbird
QUOTE
Ultima oara cand am avut probleme la dacie mi se aprindeau cele trei beculete magice la bord..si dupa multe variante analizate am schimbat garnitura de chiuloasa..ei bine nenorocitii aia de mecanici nu stiu ce au facut chestia este ca eu m-am trezit fara ulei la motor...deloc!!!!


Nu inteleg totusi de ce ti-au schimbat garnitura de chiulasa... daca ti s-au aprins toate becurile inseamna ca nu ai avut presiune de ulei si nu vad legatura cu garnitura de chiulasa.

Daca se aprindea numai becul de temperatura apa, atunci ar fi fost posibil ca datorita unei supraincalziri a motorului sa se arda garnitura de chiulasa si de aici necesitatea de a fi inlocuita.

Imi este teama ca berbecii aia, deliberat sau nu, n-au verificat de la bun inceput nivelul uleiului si s-au repezit sa schimbe ganitura de chiulasa.
Dupa ce-au schimbat-o si au vazut ca becurile se aprind in continuare, abia atunci si-au dat seama ca trebuie sa verifice nivelul uleiului...probabil au constatat ca nu este ulei suficient si au completat cu ce-au mai gasit pe fundul unui bidon pana s-au stins becurile.

Tu cand ai luat masina din service, ai verificat nivelul uleiului?


QUOTE
Nu se pune problema ca ar consuma maisna asa de mult si nici nu curge pe undeva...


De ce esti asa sigura?
Cand si cum ti-ai dat seama ca nu mai ai ulei in motor?
Este posibil ca nivelul sa fi fost la minim si dupa un oarecare rulaj sa fi scazut bine de tot, din cauza geometriei baii de ulei.

QUOTE
Ei am cumparat imediat alt ulei-eu aveam mobil 1 care abia fusese pus inainte sa ma duc in serviceul ala nenorocit 251.gif asa si acum alti bani alta distractie...si am pus 3 litri....si acum arata la joja ca ar fii mai mult decat nivelul maxim....ce fac?..incerc sa evit sa ma duc in service va dati seama....


Imediat dupa ce ai turnat cei 3 l de ulei, ai verificat nivelul uleiului?

Pentru ca daca ai verificat mai tarziu (x km parcursi) este foarte posibil sa ai scurgeri de antigel in baie datorita montajului prost al garniturii de chiulasa.


Acum nu te speria si tu, s-ar putea sa nu fie dracul chiar asa de negru...dar ar fi bine sa iei in considerare si cele de mai sus.

Oricum surplusul de ulei nu face bine...exista o intreaga teorie in motoristica, despre pomparea surplusului de ulei in camera de ardere care poate conduce la cocsarea segmentilor...cat s-a ridicat nivelul peste marcajul de maxim?
Lexy
Merci thunderbird ptr raspunsul elaborat....

Mai garnitura aia de chiuloasa nu am schimbat-o ca mi s-a nazarit mie..in amplele discutii de pe aici s-a ajuns la concluzia ca ar putea fi asta dupa cum alte teorii picau....

Binenteles ca nu am verificat uleiul cand am scos-o din service...

Am zis ca nu curge/pica ulei pe undeva ca ar fi observat cineva din familie in caz ca se intampla asa ceva ....
Am avut surpriza la 150 km de Bucuresti sa ne uitam la motor si sa vedem ca inauntru nu e pic de ulei...si joja era aproape curata ca sa zic asa..am completat cu 3 l de ulei si cel putin atunci depasea nivelul cu vreo 6-7mm..ceea ce e destul de mult...si mi-e asa de SCARBA de service-uri de nu va pot explica....plus ca acum mi-a cazut si indicatorul de la baterie..deci as avea ce sa fac in service da nu ma duc ca e bataie de joc si mi-e lehamite....

La ulei n-am mai apucat sa ma uit...dar o s-o fac sa vad ce mai e pe acolo....
b64chr
Lexy, n-ar fi rau sa-ti treci si dacia in profil ca m-am tot mirat cum se poate asa ceva la o Corrolla noua, pana m-am lamurit ca de fapt vorbesti de vechea dacie.
Lexy
Ei cum sa-mi faca printesa mea asa ceva wub.gif ..am modificat informatiileca sa fie clar si sa nu se indoiasca cineva inutil de fiabilitatea marci toyota.

plus iti dai seama ca nu ma apucam sa cer sfaturi pe forum despre ce sa fac la o Toyota noua....plus ca toyota nu ajunge in service decat ptr un control de rutina biggrin.gif ca la dentist..n-are carii se duce doar ptr o verificare blush.gif !
argon
Lexy, uleiul se verifica dupa cel putin 2-3 ore de stationare, ca daca nu tot timpul o sa fie spre minim sau deloc pe joja...
Cel mai bine se verifica dimineata, dupa ce masina a stat o noapte.
Lexy
Stiu asta draga sandman dar mercic de informatia binevoita-din fericire cam de un an si jumatate am devenit un mecanic tare bun ca sa zic...comparabil cu alte fete si cu destui baieti biggrin.gif
argon
Vezi ce bine e sa fi avut odata Dacie...devi mecanic de voie de nevoie, dar acum ca ai Toyota sa nu-ti iesi din mana..ca am un unchi in Germania care avea un Audi de vreo 2-3 ani si nu stia de unde se deschide capota..Pe bune, i-am aratat eu.
maxiK
QUOTE(sandman @ 22 Jul 2005, 08:48)
Lexy, uleiul se verifica dupa cel putin 2-3 ore de stationare, ca daca nu tot timpul o sa fie spre minim sau deloc pe joja...
Cel mai bine se verifica dimineata, dupa ce masina a stat o noapte.
*


parcata pe o suprafata plana wink.gif
tunderbird
Lexy, am vazut ca ai postat pe alt topic ca becurile ti se aprindeau cand puneai frana.

Acest lucru se intampla daca si numai daca ai nivelul uleiului sub minim.

Deci in toata presupunerea mea exista un sambure de adevar.

Nu cumva tija metalica a jojei de ulei culiseaza in opritorul de plastic care se sprijina pe teava din blocul motor?

Daca tija s-a dus mai in jos, ai ocazia sa te pacalesti: atunci cand ai ulei insuficient, joja sa-ti indice bine dar becurile se aprind iar atunci cand ai 3 l de ulei sa-ti arate peste maxim.

Cel mai simplu ar fi sa compari joja cu alta de la alta masina cu acelasi tip de motor.

Insist in continuare pe ideea de a verifica daca nu cumva se scurge antigel in baie.
Lexy
Da, thunderbird am ajuns si eu la aceeasi concluzie ..daca ti se parind toate 3 becurile cand pui frana (at leasta la dacia mea) atunci da e de la ulei....Din pacate data trecuta am aruncat banii aiurea si am schimbat garnitura de chiuloasa...[n-am schimbat-o de capul meu iti dai seama au fost niste simptome..eronate cred dar nah..ghinion]

In baia de ulei nu se scurge nimic ca daca da dupa ce as fi pus ulei mie mi s-ar fi aprins in continuare becurile..logic,nu? smile.gif

Tu thunderbird vorbesti de 2 chestii diferite..unu ca joja se stege de opritorul de plastic si 2 ca s-a dus mai jos..Cum sa se duca mai jos asa de nebuna?ca aia are opritor adica o bagi cat intra..corect....?Imi scapa ceva?
andu911
In Dacie intra 3,25 litri ulei cu tot cu filtru. Asa arata unele aiurea, probabil sta motoru aiurea pe tampoane, probabil e mai masina mai stramba, adica sta mai ridicata dintr-o parte...de la amortizoare, arcuri, cauciucuri....etc

Nu e nici o problema, mergi linistita, eu abia am facut motoru si am schimbat uleiu, la fel imi arata...si tot 3 litri i-am bagat.

Iar becurile ti se aprind/aprindeau fiindca aveai gunoaie in ulei care la franare, ajungeau pe sorbul pompei de ulei.
tunderbird
QUOTE(Lexy @ 23 Jul 2005, 15:29)
Tu thunderbird vorbesti de 2 chestii diferite..unu ca joja se stege de opritorul de plastic si 2 ca s-a dus mai jos..Cum sa se duca mai jos asa de nebuna?ca aia are opritor adica o bagi cat intra..corect....?Imi scapa ceva?
*



Opritorul este o bucsa de plastic...este foarte posibil ca tija sa se fi dezlipit si sa se duca mai in jos.

Este chiar atat de greu sa-l rogi pe vecinu' sa-ti dea 3 minute joja lui, ca sa verifici cu ea nivelul uleiului la motorul tau?

Tot ce-am postat aici se bazeaza oarecum, pe experienta mea in reparatii motoare (nu neaparat de DACIA) si pe relatia mea cu reparatorii de motoare (in mod special de DACIA).

Nu am incercat decat sa te ajut, dar am impresia ca ma cam iei in balon...succes in continuare!
Lexy
QUOTE(tunderbird @ 26 Jul 2005, 17:05)


Nu am incercat decat sa te ajut, dar am impresia ca ma cam iei in balon...succes in continuare!
*



Banuiesc ca e o alta varianta a expresie de luat la misto..si nu stiu de unde ai tras concluzia asta,dar chiar nu te-am luat la misto deloc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.