Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Filtre de benzina!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
sonykel
Da stiu ca va mirati dar eu n-am filtru sau mai bine zis filtre de benzina pe masina!De fapt masina din fabrica a venit echipata cu 2sau3filtre(2sigur) dar la penultimul accident masina a fost revopsita total iar cei de la service n-au bine voit sa-mi puna filtrele la loc!De fapt eu dabia azi am aflat ca n-am filtre de benzina taicamiu stia dar l-a durut in cot dar azi mi sa oprit azi motoru in intersectie si se balbaia si nu statea la relanti!am ajuns greu acasa dar am ajuns m-am uitat la masina dar nu stiam cu ce sa incep verificare dar m-a ajuta un vecin si am scos jigleoarele(eu am2)le-am suflat erau nisipoase le-am curatat bine apoi am luat o carpa de bumbac si am absorbit toata benzina din carburator si am gasit si in carburator mizerii in fine acum masina merge binisor dar vreau sa-i pun filtre de benzina!Cate sa-i pun(tinand cont ca din fabrica a venit cu 2sau3)?Unde se monteaza filtrul de benzina?are cineva o poza pe care sa-mi puncteze pe ce conducta se monteaza filtrele???Am uitat sa precizez ca am motor de 1600 carburator dublu si cutie de viteze in 5trepte optional (a5a intra greu si raman la a4a blush.gif )iar masina e break din `97!
M-ai am o intrebare jigleorul din stanga e negru e afumat e normal?Deci din stanga cand stai cu fata la aripa dreapta!
B30KDT
pai de ex eu am 2,unu inainte de pompa de benzina si unu intre pompa si carb
daca stii ca ai avut 2 filtre inseamna ca stii si unde au fost deci le pui tot acolo.
sonykel
nu mai stiu ca eu in 97 amveam 10 ani si atunci am aruncat si eu cu taicamiu un ochii in capota! si stiu ca erau 2filtre unul dupa altul inseamna ca au au fost 3 unu inainte de pompa 2dupa pompa nu?
RIon
daca nu au mai pus filtrele, au schimbat si furtunul...
in mod normal, trebuie un filtru decantor si apoi unul normal, conumabil, chiar inainte de intrarea in pompade benzina; sa le strangi usor si cu 2 coliere.
ydaniel
filtru decantor inainte de pompa,filtru fn inainte de carburator!se aduna ceva in ele,asa ca pune 2 ftre asta daca s rezevorul e mai vechi sau alimentzi de pe la unele statii no name!
sonykel
filtru fn?ce e asta???deci decantor inainte de pompa si 1sau chiar 2dupa nu???
da cu jigleorul nu m-a lamurit nimeni!
didosdoru
Eu am pe masina un filtru de motorina luat de la un Aro.Il schimb o data pe an dar am uitat unde este carburatorul.De cand il am nu am curatat niciodata jiglorul de relanti si motorul toarce ceas.L-am prins de chiuasa pentru ca sa se incalzeasca si benzina inainte de a intra in carburator.Returul il am tot in flitru pentru a evita condensul din rezervor care apare iarna.
Dacia are filtre in pompa de benzina si in carburator sub stutz.
E bine sa le cureti si pe alea.
diaconuliviu
QUOTE(sonykel @ 12 Jul 2005, 21:27)
filtru fn?ce e asta???d
*


A vrut sa scrie filtru fin, ala de unica folosinta; decantorul are o sita dar nu asa deasa incit sa retina particulele mici.
sonykel
QUOTE(didosdoru @ 12 Jul 2005, 21:42)
Eu am pe masina un filtru de motorina luat de la un Aro.Il schimb o data pe an dar am uitat unde este carburatorul.De cand il am nu am curatat niciodata jiglorul de relanti si motorul toarce ceas.L-am prins de chiuasa pentru ca sa se incalzeasca si benzina inainte de a intra in carburator.Returul il am tot in flitru pentru a evita condensul din rezervor care apare iarna.
Dacia are filtre in pompa de benzina si in carburator sub stutz.
E bine sa le cureti si pe alea.
*


poti sa fi mai explicit cu returul cu filtrele sub stutz!ajuta cu ceva ca benzina intra calda?
ydaniel
da am vrut sa scriu fin dar tastatura mea...e f buna idea cu filtrele astea de tip saviem!@
speedy82
Salut! Uite eu am la masina un sigur filtru pus inaintea pompei de benzina. Cel mai bun lucru este faptul ca acest filtru este demontabil. Adica este modelul cu pahar de sticla ce poate fi desfacut si curatat. De cand am pus filtrul respectiv nu am mai avut nici o problema!
daciafan
QUOTE(sonykel @ 11 Jul 2005, 22:08)
Da stiu ca va mirati dar eu n-am filtru sau mai bine zis filtre de benzina pe masina!De fapt masina din fabrica a venit echipata cu 2sau3filtre(2sigur) dar la penultimul accident masina a fost revopsita total iar cei de la service n-au bine voit sa-mi puna filtrele la loc!De fapt eu dabia azi am aflat ca n-am filtre de benzina taicamiu stia dar l-a durut in cot dar azi mi sa oprit azi motoru in intersectie si se balbaia si nu statea la relanti!am ajuns greu acasa dar am ajuns m-am uitat la masina dar nu stiam cu ce sa incep verificare dar m-a ajuta un vecin si am scos jigleoarele(eu am2)le-am suflat erau nisipoase le-am curatat bine apoi am luat o carpa de bumbac si am absorbit toata benzina din carburator si am gasit si in carburator mizerii in fine acum masina merge binisor dar vreau sa-i pun filtre de benzina!Cate sa-i pun(tinand cont ca din fabrica a venit cu 2sau3)?Unde se monteaza filtrul de benzina?are cineva o poza pe care sa-mi puncteze pe ce conducta se monteaza filtrele???Am uitat sa precizez ca am motor de 1600 carburator dublu si cutie de viteze in 5trepte optional (a5a intra greu si raman la a4a blush.gif )iar masina e break din `97!
M-ai am o intrebare jigleorul din stanga e negru e afumat e normal?Deci din stanga cand stai cu fata la aripa dreapta!
*


cool.gif bine can-ai avut 100 de filtre, ce vbsti ma ?
ia-ti un filtru si pune-o pe bunata sa-l monteze daca tu nu stii.
sonykel
da mersi de raspunsu!daca esti sictirit nu te mai baga in seama!Am intrebat care ar fi varianta optima!Ca as putea sa umblu fara filtru iar cand alimentez alimentez prin ciorap ca sa filtrez benzina inainte sa ajunga in rezervor!
ydaniel
cel mai bine ai filtra-o prin piele de caprioara atunci cand alimentezi!dar problema este rezervorul cu rugina si impuritait in el,pompa de benzina....
sonykel
am momntat 2filtre unul decantor inainte de pompa si unul normal dupa pompa!Dar am o problema nu merge bine deloc masina da rateuri nu se mai infige mai mult de 4000de ture nu pot sai dau!ce are?
MAKRON
QUOTE(speedy82 @ 13 Jul 2005, 20:49)
Salut! Uite eu am la masina un sigur filtru pus inaintea pompei de benzina. Cel mai bun lucru este faptul ca acest filtru este demontabil. Adica este modelul cu pahar de sticla ce poate fi desfacut si curatat. De cand am pus filtrul respectiv nu am mai avut nici o problema!
*


Acesta despre care vorbesti este un filtru decantor. Apa si impuritatile macro se depun sub actiunea gravitatiei pe fundul "paharului" si carburatorul "aspira" benzina limpede din partea superioara. Inconvenientul este ca pulberile fine sunt antrenate in circuitul de alimentare si din acest motiv mai este necesar un filtru. Monteaza unul de unica folosinta (Bosch fabricat la Chisinau smile.gif ). E mai bine asa.
sonykel
adica tu imi sugerezi sa renunt la cel decantor!eu cum am mai spus am si decantor(romanesc)si de unica folosinta unul nemtesc de o firma care incepe cu v! dar nu inteleg de ce merege asa prost?
george_slz
Nu e de la filtre....rateuri nu de la filtre....stiudiaza problema cu un mecanic de motoare. E pacat sa ai o masina care iti da returi in carburator....ce naspha mai face.....E o problema de avans si de amestec.
MAKRON
QUOTE(sonykel @ 17 Jul 2005, 21:47)
adica tu imi sugerezi sa renunt la cel decantor!eu cum am mai spus am si decantor(romanesc)si de unica folosinta unul nemtesc de o firma care incepe cu v! dar nu inteleg de ce merege asa prost?
*



Nu am sugerat asa ceva. Prin raspunsul pe care i l-am dat lui speddy82 ti-am confirmat ca este indicat sa ai doua filtre (montate in serie, evident). Filtrele nu pot cauza rateuri.
sonykel
nu neaparat rateuri dar masina nu mai se infige parca merge cu vodca daia ordinara deci stau cu pedala la fund si dabia ajunge la 4000 de turatii!eu ma gandeam in prostia mea ca o fi de la filtre ptr ca filtrele leam montat eu si ma gandeam ca poate prinde aer si daia merge naspa!da am strans colierele alea pana mia dat sangele in palma si tot prost merge!

Later edit: azi ma duc sa curat carburatoru si sa-l reglez pe banc!
Teoretic dupa ce reglez carburatoru si avansu vacumatic etc... ar trebuie sa mearga bine masina ptr ca platina e noua capacu de delcou bujile la fel toate sunt montate acum 2saptamani si am montat ce era mai bun!Iar fisele sunt de 2luni poate or fi fisele!O sa vad ce-mi zice nea gigi mecanicu! huh.gif blink.gif huh.gif
sonykel
QUOTE(dweep @ 17 Jul 2005, 23:17)
Nu am sugerat asa ceva. Prin raspunsul pe care i l-am dat lui speddy82 ti-am confirmat ca este indicat sa ai doua filtre (montate in serie, evident). Filtrele nu pot cauza rateuri.
*


da asa e dar prima data cand am citit replyul tau eram plin de nervi si nam citit cu atentie!
Xelo
Salutare. Vreau sa ii intreb pe cei mai avizati ca mine: am o berlina 1310 din '86 wub.gif si am inlocuit vechiul filtru de benzina (cel cu "pahar" din sticlă) cu unul din comert (d-ala obisnuit, cu hartie galbena biggrin.gif). Vroiam sa mai pun inca unul, dar tata mi-a zis ca s-ar putea sa aiba efecte negative asupra pompei, pentru ca ii afecteaza puterea (ceva de genul cum ca filtrele ar reduce din puterea de sucțiune a pompei ). E oarece adevar in treaba asta ?


PS: E mai bun oare filtrul asta nou decat cel vechi, original ? Si unde ar fi punctele optime de amplasare a unor filtre ? (am citit mai sus, dar vreau sa fiu sigur ca am inteles)
Mersi anticipat. smile.gif

*edit: typo*
ydaniel
nu e adevarat.dar prefer un filtru cu pahar de sticla tip zenith decat unul chinezu srl.si daca e cumpara unul scump!
Xelo
Din cate imi amintesc eu, la filtrul cu pahar de sticla, se rupsese un pic sita de la filtrul in sine (acel "păhărel" din sită), si fusese lipita de tata cu cositor. Ce ma nedumireste pe mine: hartia pare a avea o filtrare mai buna a benzinei decat sita aceea, prin care mai trec gunoiașe mici... Ar fi OK sa pun la loc sita veche, sau mai degraba schimb la fiecare 250 km filtrul ala cu hartie galbena (de 20.000 lei) ?

PS: Da, stiu, sunt n00b in d-ale mecanicii, de aia am asa de multe intrebari si nelamuriri. Sper ca nu va stresez prea tare... wacko.gif biggrin.gif

PPS: pahar tip Zenith ? unsure.gif
sonykel
am rezolvat masina!sa va explic cum a fost ma duc ieri dimineata la masina dar nu pornea am deschis capota cand minune filtru acel de unica folosinta era plin de mizerie!Si era plin de mizerie dupa 50km lam scos am bagat furtunu direct in pompa si plec pana la un service sa-mi regleze carburatoru sa mi-l curete(costa 500de mii)dupa1ora vine nenea cu carburatoru pe masina sal monteze dar de masina tot nu mergea!ne uitam la capacu de delcou era crapat,platina impuscata,bujiile negre!
Schmb tot tacamu buji,delcou,platina,rotor.In sfarsit masina teoretic trebuia sa mearga dar practic tot in rateuri mergea!Dupa 2ore de forjat masina si dat rateuri nenea de la carbuartor imi zice ca sar putea sa se fi ars supape sau sa fie de vina lantu de distributie si ma trimite la mecanicu meu ma duc la nea gigi mecanicu meu si decand am intart pe usa zice vezi ca ai fisele inversate si nici nu apucasem sai zic dece venisem!in fine deschid capota si eu nu stiu ordinea fiselor dar cel de la carburator trebuia sa le stie ca doar facea pe marele mecanic asa ca nea gigi le pune corect si acum am prins iar 120km/h!In fine concluzia este ca trebuie neaparat sa spal rezervoru de benzina si sa montez alt filtru!Acum partea amuzanta e ca cei cu carburatoru mi-au dat garantie 1luna la aprindere si 3luni la carburator!Cand am plecta de la ei mi-au zis asa cu o siguranta pe ei ca daca ma duc la mecanic mecanicul nici sa nu se atinga de aprindere sau de carburator ca asteas reglate perfect iar ei tantalai nu stiu sa puna fisele corect!
george_slz
Tocmai ai aflat ca un om in halat care se invarte toata ziua printre masini nu e atat de doctor cum se vrea. Sper ca asta e un impuls pt tine ca sa te pui putin pe studiat. Daca stiai cateva lucruri simple puteai sa eviti consumul de timp si bani si nervi parca nu?!
sonykel
da asa e nervi si consumul de benzina a fost doar pana la nea gigi ca cei1oricum am rezolvat ceva am curatat carburatoru!Dar daca montez si filtru de acela de unica folosinta masina nu se mai infige!dar momentan ma multumeste!vreau sa ma ocup de frane si daca schimb discuri si ferodouri poate fac si un tunning ceva dar desi nu prea ii vad rostu!
ydaniel
filtru ala de 20 mii se schimba cam intre 10-20.000 km nu la 250!ala cu sticla e filtru decantor deci are o filtrare mai grosiera ala cu hartie e filtru fin de aia filtrea za mai bine!dar amandoua fac treab a f buna impreuna!
sonykel
da dar vad ca cel cu burete sau hartie fina imi stranguleaza alimentarea si numi convine
ydaniel
eu am din ala de 80.000 km si nu am avut pb niciodata asa ca nu prea inteleg ce zici tu....
mar10may
eu am schimbat filtrul de benzina la dacia de la serviciu la peste 100 000de km si tin sa precizez ca nu era infundat,dar mecanicul mi a zis sa il schimb pt ca era destul de murdar si m a intrebat si daca a fost inlocuit vreodata.deci un filtru poate depasi si 100 000 de km.la dacia personala am schimbat filtru periodic,asa cum scrie la carte ,la 20 000 de km.cineva mi a spus ca filtrul de benzina se schimba cand se infunda.acum intrebarea mea este: ce faci daca filtrul se infunda si tu esti cine stie pe unde poate chiar noaptea?smile.gif)))asa ca e mai bine sa schimbi periodic nu numai filtrul de benzina,ci toate consumabilele care se impun.in plus,un filtru de benzina murdar,chiar daca functioneaza,duce la un consum mai mare ce carburant.consumabilele schimbate la timp nu fac rau masinii.
ydaniel
cea mai buna solutie:filtru decantor inainte de pompa si filtru de injectie dupa pompa.
tzepesch
cum sa faceti din 2 filtre unul: din decantor si hartie...

se poate folosi cu succes hartie de filtru de aer romcarbon.

se decupeaza un petic mic, cat sa poata fi infasurata in tubul de sita din decantor...

se demonteaza decantorul, de scoate filtrul de sita, se desface capacul acestuia, si inauntru se baga infasurata bucata de carton decupat din filtru de aer. un singur cilindru din astfel de carton e suficient.

asfel particulele care pan acum treceau de sita vor fi retinute de hartia filtranta.

e testat si cu rezultat f bun. filtrul de la carburator a ramas impecabil, la o verificare dupa 300-400km.

eu am folosit hartia de la filtru care mi-a ramas cand am micsorat filtrul de aer nou.


succes
ydaniel
mellow.gif suna bine,dar hartia nu s-a inmuiat in benzina?
Minel
QUOTE(ydaniel @ 14 May 2008, 07:50)
mellow.gif suna bine,dar hartia nu s-a inmuiat in benzina?
*



Pai hartia respectiva este de la un filtru de benzina vechi ,care oricum este inmuiata tot timpul in benzina
tzepesch
nu, eu am folosit de la filtru de aer. e f buna, vad ca se mentine bine pe pozitie.

da, merge si de la un filtru de benzina, binenteles.
ydaniel
pai mai bine 2 filtre decat unu si jumatate:) si nu sunt scumpe.
tzepesch
a, clar, dar se poate face si asa. si merge f bine. in mom. cand l-am facut n-aveam de unde sa iau d-ala de hartie, asa ca l-am bricolat repede.
ydaniel
eu inca caut un filtru decantor de calitate.
ovidius max
Alea de 16-17 ron, de sticla si plastic negru, nu-s bune? Sunt facute de o firma de prin Alba Iulia si abia mi-am luat unul. Nu-i bun?
mad toz
Pai nu stiu ce sa zic eu am unul dala decantor cu suport de plastic(de vreo 4-5 luni luat) si acu vreo 2 zile venea un miros puternic de benzina in masina,si de la ce crezi ca era?....De la filtrul decantor.
Am unu prin casa cu suport de aluminiu,pe care o sa il pun.Pacat ca nu se gaseste decat sita separat.
djasu82
Eu nu cred ca e de la filtru decantor ci mai degraba pe la sonda de nivel a benzini din rezervor. Si la mine se simtea acel miros puternic si era garnitura de la acel senzor fisurat si untra vapori de benzina din rezervor in interiorul masini.
mad toz
Pai cand m-am uitat la el era ud tot cu benzina,pe la el imi curgea benzina.
djasu82
Pai si tu iei filtru de doi lei ? Cumpara din targ filtru decantor de tico cam 15 lei bucata.
tzepesch
eu am filtru de metal, ala decantor, na0re capacul cu stuturile de plastic. e de Al sau fonta, nush ce drk, ca-i greu, s-a cam chircit suportul ala de plastic cu sita din el, dar merge impecabil. e f vechi. asta noi, de plastic cu pahar sunt niste porcarii

just in case, mai am in portbagaj un filtru decantor full metal de AN2 si unu d-asta mai cou cu capac cu stuturi de plastic.. de la tata de la serviciu.

faceti fig cu cilindru de hartie i interiorul filtrului de sita. functioneaza excelent
ydaniel
QUOTE(djasu82 @ 15 May 2008, 21:16)
Pai si tu iei filtru de doi lei ? Cumpara din targ filtru decantor de tico cam 15 lei bucata.
*


radmasa.gif
din targ?cei mai mari hotomani si ciorditori-ma refer la cei cu ''magazinele '' de piese.
djasu82
E am spus si eu unde am vazut acel filtru decantor .
ydaniel
dau si 100lei pe un filtru decantor de calitate,am tot cautat pe unde stiu si nimica.
mad toz
Deci pe filtru decantor am dat vreo 13 lei.Oricum am constat ca de fapt curgea pe la furtunul din capul filtrului ,le-am schimbat si am rezolvat problema.Oricum am unul de aluminiu dala vechi si o sa il tin dupa mine.
rodi
La o Dacia 1300 filtrul decantor clasic nu trage aer. In stationare este plin tot paharul; dupa ce pornim motorul, nivelul in pahar ajunge la 1/4 si ramane constant acolo.

S-a suflat conducta tur, conducta retur. Aceiasi situatie.

S-a schimbat membrana pompei mecanice (clasice): Arunca mai bine. Dar avem tot aceiasi situatie cu filtrul 1/4 nivel.

S-a scos busonul rezervorului in timpul unei probe: La filtru aceiasi situatie cu paharul plin 1/4.

S-a eliminat temporar filtrul decantor clasic: S-a pus un filtru capsula plastic tot decantor (cu hartie): aceiasi situatie si la acest filtru, in capsula 1/4 benzina in timpul functionarii motorului (la ralanti)...

S-a eliminat filtrul decantor cu hartie si s-a pus un filtru capsulat de injectie (mai mic la capsula si cu hartie). Acest ultim filtru, tot 1/2 este gol in timpul mersului ...

S-a repus - ce sa facem va rog frumos - filtrul decantor clasic la loc. Astept si eu un diagnostic, multumesc frumos...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.