QUOTE(argon @ 4 Dec 2011, 18:41)
Sustii ca drujba asta pe benzina de 1,1 KW e mai puternica o drujba ordinara electrica de ~2 KW?
nu cred ca am spus asa ceva.
1.1 intotdeauna <2
spuneam doar ca un motofierastrau, in cazul nostru Partner, este mult mai fiabil si mai rezistent decat unul electric "ordinar".
o diferenta majora fata de unul electric "ordinar", este modul de antrenare al lantului.
astfel orice MOTOfierastrau are ambreiaj. atunci, cand lantul se opreste in lemn(din diferite motive) nu se rupe nimic in el, si nici nu se arde motorul. ambreiajul fiind unul de tip centrifugal.
exista si fierastrae electrice care au ambreiaj centrifugal, onboard majoritatea, dar acestea nu sunt 'ordinare', iar pretul ptr un asemenea utilaj electric este de obicei asemanator sau chiar mai mare decat al produsului de mai sus.
La un fierastrau electric 'ordinar' ptr a preveni arderea motorului in sarcina atunci cand lantul se blocheaza, producatorii au recurs la diferite solutii tehnice:
1. au in interior roata dintata de angrenaj din plastic. in mod curent avem in service fierastraie electrice cu problema "roata dintata fara dinti"
2. unele, mai destepte au si protectie electronica.
pe langa fiabilitate, cu unul pe benzina nu esti conditionat de prize, prelungitoare, etc... toti producatorii recomanda a nu se folosi cabluri mai lungi de 15 m.
prin urmare o libertate mai mare in utilizare.
dar, exista si clienti care isi doresc unul electric ptr simplul fapt ca este mai usor de utilizat(fara sa umbli cu canistre, benzina, etc) si ceva mai ecologic. spun ceva mai ecologic, doar din privinta faptului ca nu consuma benzina ca si carrburant, dar nociv ptr natura la fel ca si cele pe benzina deoarece in tara noastra, TOTI folosesc ptr ungerea lantului uleiuri de transmisie sau uleiuri arse, nu emulsii vegetale care fac acelasi lucru, dar sunt mai scumpe.
exact opus pricipiului care ne invata sa nu aruncam hidrocarburi in natura.
sper sa va fie de folos explicatia mea si nu vreau sa incepem un conflict pe tema asta.
numai bine!!