nicuviv
25 Nov 2011, 16:59
salut tuturor am si eu un plaman de gaz de la bigas dar am incercat sa il reglez si nu merge da in nas sau creste turatia ,ba scade cand pun farna,cum pot sa il reglez si eu??precizez ca nu am filtrul obturat
bygy007
25 Nov 2011, 21:04
bigazul arata
asa la gpl daca nu ai aprinderea buna ai probleme , cit km ai de cind ai gazul si daca ai curatat vre-o data filtrul si plaminul
nicuviv
25 Nov 2011, 22:17
eu am luat plamanul de la cineva si nu stiu nimic despre el asa ca trebuie sa il curat zici?maine am sa il desfac si vin cu poze
bygy007
25 Nov 2011, 23:26
vezi ca in topicul ala un coleg a spus si cum se regleaza
nicuviv
26 Nov 2011, 18:20
am reglat dar la rece nu sta deloc la relantii se opreste.daca o accelerez imi da in nas asa parca nu ar avea gaz sau gaz prea mult,aer prea mult,aer prea putin?daca trag soclul pana se incalzeste merge.are ceva daca il trag sa se incalzeasca?
b 45 bwy
26 Nov 2011, 18:42
la rece gpl ul nu merge,o dai pe benzina si dupa ce se incalzeste dai pe gaz altfel risti complicatii.robinetul de pe furtunul care merge la carburatoril inchizi pana da sa moara motorul apoi il mai deschizi o tura(ca sa nu iti mai dea in nas)
ghitza
26 Nov 2011, 19:01
Cine ti-a zis ca la rece nu merge pe GPL?daca nu merge la tine nu inseamna ca e o regula ,merge fara probleme te asigur chiar daca nu e masina pe injectie
b 45 bwy
26 Nov 2011, 19:10
merge si la mine ,vara dar pe vremea asta sa nu imi zici ca pornesti masina pe gpl si sta fara probleme la 900rpm.Si la mine porneste dar treb sa o tin turata pana se incalzeste altfel se opreste.
krapcarasu
26 Nov 2011, 19:13
si care-i problema ? pt asta avem socul
b 45 bwy
26 Nov 2011, 19:20
la mine pe gpl dak trag socul se opreste motorul,pe benzina merge ok. banuiesc ca la gpl trebuie aer si dak trag socul se inchide clapeta si nu are de unde sa mai traga(asa cred,poate ma insel)
krapcarasu
26 Nov 2011, 19:26
daca ai intrarea gazului in filtrul de aer intrerupe legatura clapetei de soc , cand tragi socul actionezi doar clapeta de acceleratie, si daca reglezi corect gazul din 3 surubri(cum ti-am mai recomandat) nu ai nevoie de benzina , pornesti direct pe gaz pana spre -10-15 grade
b 45 bwy
26 Nov 2011, 19:29
La mine e data gaura pe lateral in spatele carburatorului si carburatorul e dublucorpul ei original reglat pe banc pt benzina.
krapcarasu
26 Nov 2011, 19:36
ai gaura si in a doua camera?
b 45 bwy
26 Nov 2011, 19:41
nu stiu sigur,cred ca da,ca dak o calc mai tare sa simte cum intra si a doua camera.
nicuviv
29 Nov 2011, 17:35
nu am rezolvat nimic cu el,imi trebuie garniturile din plaman ,unde pot sa le gasesc??vreau sa iau tot setul pentru plamanul meu dar noi sa fie.
krapcarasu
29 Nov 2011, 18:20
iesi mai ieftin sa iei un plaman marini sh, e si mai bun
nicuviv
30 Nov 2011, 20:41
pai si de unde sa iau si cat costa??
ghitza
30 Nov 2011, 20:52
Incearca pe sectiune BURSA eu de acoloa am luat pentru injectata mea toata instalatia de la GPL ce vine la motor
nicuviv
30 Nov 2011, 20:57
nu stiu unde sa dau,unde e bursa asta
krapcarasu
30 Nov 2011, 21:13
nicuviv
3 Dec 2011, 19:13
chiar nu se poate cumpara de la nici un magazin chit reductor gpl marini??am luat si eu de la cineva un plaman marini,dar nu are supapa sau cum ii zice,aia de pe plaman care deschide gazu.si sunt interesat si de garniturile din el.
Ai incercat la cei acre instalaeaza GPL pe masini?imposibil sa nu iti aduca daca nu au pe stoc
PH-06-BOA
3 Dec 2011, 22:16
Nu se poate sa nu aiba, ca instalatiile noastre vin si cu rezerve, pe care le opresc ei, plus ca trebuie sa asigure si servis. Ce-ar face in garantie? E 100 lei un set de garnituri. Intreaba pe cei de la statiile de incarcare, ca si ei stiu unde sa te trimita. Ce nu ai, doar bobina, sau toata valva? Bobina gasesti mai usor . Iti dau ca exemplu, ventilul de benzina cu tot cu bobina, e (culmea), tot 100 lei. Asa ca si valva , daca e toata, tot cam asa e. In targ, luai una completa, incepand de la 40-50 lei, pana la (iar)100 lei. O instalatie completa SH, e 2-300 lei, si ai dubluri la toate. Daca e numai bobina lipsa, poti s-o faci si tu (eu am bobinat cateva care ori s-au ars, ori s-a desfacut capatul firului de la papuc, care-i prins mai mult prin presare, decat lipit), si nu trebuie sa-ti faci griji. Mergi pe la tarabe cu piese pentru instalatii de gaz, si gasesti sigur. Am dat atatea exemple, sa-ti faci o imagine, si sa nu mai fi trist, ca stresu'-mbatraneste.
3 Dec 2011, 22:17:
stresu-mbatraneste
nicuviv
4 Dec 2011, 02:02
doar bobina,dar surpriza am desfacut plamanul iar membrana mare are niste umflaturi pe ea ,dar de la ce nu stiu, oare sa se fii incins plamanul???am mai facut rost si de unul (logas),la asta e buna membrana are tot la el dar vreau sa stiu pe care sa-l pun,precizez ca la marini are niste basici pe membrana spate,sunt micute dar nu stiu cum s-au facut si imi este frica sa nu se sparga..si inca o problema daca nu va suparati:D,am schimbat carburatorul cu unul normal dar acum nu gasesc sa cumpar flasa aia de sub el,care vin furtunele de apa sau cam asa ceva.de unde as putea sa iau si eu asa ceva???
4 Dec 2011, 19:47:
imi raspunde si mie cineva va rog?
b 45 bwy
4 Dec 2011, 20:14
caut maine sa vad dak mai am.
nicuviv
5 Dec 2011, 22:40
daca te refereai la flansa am gasit,mersi,dar daca te refereai la garnitura. imi trebuie
Razvan_Ionut
18 Dec 2011, 15:55
va salut. baieti am si eu o intrebare : este posibil sa se faca un dop de gheata in plamanul de gaz?
alalteieri dupa ce am montat cutia si pus la loc toate furtunele + incarcat instalatia cu antigel , am pornit masina pe gpl (omoram prea mult bateria pana venea benzina) a mers 10 minute pana s-a incalzit dar plamanul a inghetat si s-a dezghetat dupa ce am facut aerisirea completa.
in timpu cand a inghetat e posibil sa se fi facut un blocaj pe undeva? ca nu imi mai vine deloc gaz ..... electrovalva se aude ca actioneaza , dar nu imi vine gaz la carburator.
mentionez ca plamanul este incalzit si apa circula prin el.
18 Dec 2011, 18:56:
am rezolvat , am desfacut conducta de alimentare si electrovalva de pe plaman , a fasait vreo 20 de sec si cand am montat totu la loc , a mers.
bygy007
18 Dec 2011, 22:50
sa vezi cum face cind ai garnitura de chiulasa arsa si se pierde apa , de zici ca a fost bagat la -50 grade , sau cind incerci sa pornesti la temoeraturi mai mici de -15 grade direct pe gaz
Razvan_Ionut
18 Dec 2011, 23:25
erau vreo 12 13 grade cand am pornit-o... stiu ca nu trebuie pornita pe gaz la temperaturi cu - ca se duce membrana....
avoktul008
19 Dec 2011, 16:48
eu am porito pe a mea si la -5 grade si a pornit fara probleme pana la urma este vreo problema daca pornim pe gpl la temperaturi scazute afecteaza cu ceva motorul?
ghitza
19 Dec 2011, 18:21
Motoru nu are nimic posibil ceva prin plaman desi eu nu am nici o problema ci plamanu si iarna trecuta am pornit si la -12 direct pe gpl
b 45 bwy
22 Dec 2011, 18:49
Stie cineva la stefanelli de unde se regleaza gazul?
plamanul arata asa
[attachmentid=1627774120] [attachmentid=1627774121]
Eu am tot reglat din surubul cu arc,cel din partea stanga(relantiul),insa zilele trecute dupa ce l-am reglat din nou (dupa cam un an),am constat ca a inceput sa consume mai mult.
Am bagat gaz si din alta parte si tot la fel consuma.
Inainte cu 7 litri faceam 70 km (in bucuresti),acum cu 7 mai fac cam 40(intradevar e iarna si o las sa se incalzeasca putin),dar totusi eu zic ca e mult.
Poate stie cineva si ma ajuta si pe mine.
krapcarasu
22 Dec 2011, 19:13
pune poze mai clare si din toate partile, trebuie cautat al doilea surub de reglaj de pe plaman
22 Dec 2011, 23:30:
trebuie sa fie un surub de reglaj in stanga jos (sub cel cu arc), stabileste ralantiul din el
b 45 bwy
22 Dec 2011, 22:40
ms mult ,caut maine.
denzzel
29 Dec 2011, 16:30
Salut baieti, am venit si eu cu problema reglarii plaman
Audi 1.6 motor RN 1988
Modificari motor ( carburator de dacia + filtru aer)
1.Am si eu palman exact ca la postul 21 numai ca nu stiu ce rol are surubul cu arc, celalat stiu ca e pentru relantiu,cine imi poate spune?
2. Cat ar trebuie sa fie gaura de la filtru de aer ? ( un prieten mi`a zis ca cel mai bine e sa montez in gura la filtru de aer o sticla de jumatate,cica gura de la sticla de jumatate e cea mai buna ca diametru)
3. Si cum se regleaza cel mai bine instalatia pe gaz...eu am un robinet pe furtunul care duce la carburator si cele 2 suruburi de pe plaman ( 1 este pentru relantiu si 2 ...... ) ?
ghitza
29 Dec 2011, 16:44
el raspunde de mersu in sarcina adica cand accelerezi sa nu dea in nas i sa se accelereze frumos si constant,cel din mijlocu plamnului cred ca te referi
krapcarasu
29 Dec 2011, 19:34
ai carb dublu sau simplu pe audi?
1.surubul din mijloc la marini e membrana
2.gaura trebuie lasata cat e ea, nu acoperita
3. gasesti scris detaliat la dacia clasic
denzzel
29 Dec 2011, 19:38
in post scrie ca are montat carburator de dacie
fara sticla montata la filtru de aer, nu are putere in treapta 4 si 5
1.surubul din mijloc la marini e membrana ce rol are el ???
krapcarasu
29 Dec 2011, 20:16
stiu ca scrie , credeam ca poate e dublucorp, ca sunt si de astea puse pe dacii
nu merge fara sticla ca e reglata gatuit
a scris ghita ce rol are surubul membranei
iti spun o varianta de reglaj pe scurt cum ar fi mai usor pt tine:cu motorul cald pe benzina sa ai un ralanti corect la vreo 900 ture,dai pe gaz, lasi un minut doua sau faci o tura
desfaci cateva ture surubul de pe furtun, strangi membrana de tot, reglezi sa stea la ralanti doar din surubul vertical(cauti maxim de turatie, tot in jur de 900 ar trebui, fara sa umbli la carb). desfaci din membrana cate o juma de tura pana cand la o accelerare lenta nu are ezitari. turezi la 3000 si mentii pozitia clapetei , strangi surubul de pe furtun pana incepe sa scada turatia, revii sa creasca din nou.
detaliat gasesti explicat de userul ph-06-boa
pune poze sa vedem cum ai conectat t-ul si 'furtunul cu diuza'
b 45 bwy
29 Dec 2011, 21:24
La mine am incercat sa reglez relantiul din al 2 lea surub,stangand pe cel de la membrana aproape de tot,dar nu se modifica relantiul deloc,nu stiu ce sa i fac,pana la urma o sa ma duc la un service cred,caci de cand am umblat pe la reglaje consuma mai mult.
Si apropo e normal ca atunci cand astup cu palma tubul pe unde vine aerul cald de la galerie sa creasca turatia motorului?nu cu mult aprox 200 ture.
krapcarasu
29 Dec 2011, 22:11
ai varful surubului rupt sau tevisoara infundata,asta e primul pas: sa reglezi ralantiul corect ;la service nu cred ca vei rezolva, dai bani sigur, dar rezultate...
29 Dec 2011, 23:31:
daca strangi membrana de tot si nu se opreste e murdara pastila si nu inchide gazul. deci ar trebui curatata pastila cu smirghel , nu vad sa-i intereseze la service sa desfaca plamanul sa curate pastila, ori stabilesc ralantiul din membrana, ori iti baga pe gat un set de membrane. Eu te sfatuiesc sa rezolvi singur, faci 'ca' pt tine
denzzel
29 Dec 2011, 22:47
in legatura cu teul ( AER TEU ), deci sa fiu mai explicit, de pe capacul la culbutori iese furtunul cu gaze care pleaca in teu din teu in carburator si pe urma in flansa
krapcarasu
29 Dec 2011, 23:01
e ok, ar trebui sa mearga reglajul
denzzel
29 Dec 2011, 23:04
krapcarasu te rog continua tu daca tot ai inceput cu reglarea gpl`ului ca maine vreau sa ma apuc de treaba
krapcarasu
29 Dec 2011, 23:29
cam asta e reglajul, in plus la inceput verifica filtrul de aer , aprinderea sa fie buna, daca dupa ce ai reglat exact cum am spus simti ca nu trage mai desfaci o jumatate de tura surubul de pe furtun, chiar o tura, apoi poti face mici corectari pt ralanti(maxim de turatie) si membrana (cea mai stransa pozitie la care nu sunt ezitari )daca e nevoie
b 45 bwy
29 Dec 2011, 23:32
daca strang membrana de tot se opreste motorul si nu mai porneste apoi pana nu il desfac cam la fel ca inainte,
ce tevisoara poate fi infundata?
krapcarasu
29 Dec 2011, 23:48
da e normal sa se opreasca, tii accelerat cu mana si in timpul asta desfaci ralantiul, dai usor drumul la acceleratie, mai dsfaci, pana nu mai e nevoie sa tii accelerat.Alta varianta daca presupunem ralantiul strans complet(nu forta tu sa il strangi la maxim)si ai turatia de mers in gol stabilita din membrana:reduci turatia strangand membrana pana da sa moara, desfaci ralantiul pana isi revine, strangi din nou membrana pana nu mai are efect asupra mersului in gol, faci corect ralantiul din surubul dedicat, continui reglajul membranei sa nu ai ezitari... Daca nu are efect surubul 2 inseamna ca e cum am spus rupt varful sau tevisoara care ocoleste membrana e infundata
b 45 bwy
30 Dec 2011, 00:12
ms mult mai incerc maine
denzzel
31 Dec 2011, 14:33
Baieti voi aveti montat pe carburatorul de dacie acel MIXER ?
Carburatorul meu are o gaura intro parte, pe unde se alimenteaza cu gpl
reglarea pe care o zice userul ph-06-boa si o lauda toata lumea se face cu motorul rece sau cald ?
Ca eu numai pe gaz merg cu ea si dimineatza tot pe gaz o pornesc
Si cine stie de unde pot cumpara un kit reparatie pentru " gpl marini" exact ca cel de la postul 21 ?
Razvan_Ionut
31 Dec 2011, 15:13
in leg cu reglajele , este de preferat sa le faci cu motorul cald.
cu pornitul dimineata pe gaz nu prea recomand, incearca sa te inveti sa o treci pe benzina seara . o sa ai probleme cu membrana daca o pornesti la rece pe gaz.