Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Salut!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
luci_bce
Salut! Colegi, dupa ce m-am chinuit vreo 3 ani cu un Ticozaur, vreau sa va anunt cu mandrie ca sunt proaspat propietar de Dacie Supernova! Detalii:
-an fabricatie 2002
-versiune Rapsodie...cred
-motorul super ok, tabla cam lasa de dorit...
- sunt al 3lea propietar, masina am luat-o de la un cunoscut.
-Km reali : 138.659

Probleme:
-Principala problema mi se pare exteriorul masinii, nu e chiar in cea mai buna stare...cel care a avut-o a mai dat si cu spray...
-Nuu imi functioneaza stopul pe frana. Am verificat comutatorul de la pedala, e ok, am legat firele pe direct, tot nu se aprind, becurile is bune...ce poate fi?
-Dezaburirea lunetei nu functioneaza, sunt dezlipiti papucii de pe luneta
Alte probleme nu par sa fie, oricum la 650 de euroi cat am dat pe ea, nu am mari pretentii. Masina nu scoate fum, cel putin nu e negru, sau alb, sau albastrui...distributia e schimbata recent, placute si saboti noi, discuri frana asemenea, pompa de frana si benzina schimbate recent. Ce sa va mai zic...sper sa ma primiti si pe mine in randul vostru, si binenteles cu ajutorul vostru sa reusesc sa pun la punct masina.
Va salut cu respect! O seara buna!
tr04www
Welcome in the club!

Masina parca am vazut-o si pe autovit de vanzare.Ca si probleme la Supernova, cea mai mare dintre ele e rugina.Verifica oalele din portbagaj, daca nu ai facut-o inca.
Motorul si cutia sunt foarte reusite.Daca kilometrii sunt reali si masina a avut consumabilele schimbate la timp, o sa te mai duca destul.La problema cu stopul pe frana poate fi din placuta cu becuri din stop.Curata cu spray de contacte lamelele pe care apasa becul.
Cu dezaburirea, daca are lamele rupte de pem luneta, e mai nasol.Nu stiu daca mai pot fi lipite la loc.

Oricum, studiind forumul o sa gasesti rezolvare la toate problemele acestei masini.
Multi km fara probleme!
luci_bce
Da, masina era si pe autovit...cred ca este inca..Oalele is refacute, is ok, m-am uitat inainte sa o iau, nu au probleme. O sa incerc totusi cu spray de contact...Ideea e ca nici stopu de pe mijloc nu se aprinde...Ce sa fie, ce sa fie? Aveti ideea care siguranta e raspunzatoare de stop pe frana? Sarumana, multumesc frumos!
Iulikk
Salut. Roaga pe cineva sa iti mute topicul la jurnal de bord. Acolo vei fi moderator pe topicul tau, vei putea edita/sterge mesajele celorlalti. Succesuri! Multi km fara probleme.
Maskatu
Ai luat-o prea bine la pret, chiar daca unii carcotasi ar spune ca atat valoreaza masina, 2000 lei sau cat vin 650 de euro, mi se pare pomana curata, mai ales ca masina este INTREAGA, si nu lovita.

In alta ordine de idei. Nu iti functioneaza stopul de la luneta sau ambele stopuri adica triplele? Verifica Cablurile in spate daca primesc curent cand actionezi frana.

Papucii aia poti sa ii lipesti si singur cu un pistol de lipit.

PS. a fost vopsita urat de tot cu spray-ul. Putea sa acopere macar numarul de inmatriculare, dar la 650 euro nu-i loc de pretentii. biggrin.gif
luci_bce
Maskatu, la asta m-am gandit si eu cand am luat-o, la banii astia, nu puteam sa vreau stelele dupe cer,nu? Is f multumit, motorul chiar suna f bine, trebue schimbate tobele ,cel putin asta finala are o spartura micuta, dar suficienta, chiar ddaca nu se aude rau deloc.Stopurile nu functioneaza deloc , nici triplele, nici stopul pe mijloc. Pe pozitie merg triplele, iar becurrile sunt ok 100%. Sigurantele nu cred sa fie de vina, mai ales ca nu cred ca supernova sa aiba o siguranta numai pentru stopurile pe frana, tre sa mai fie cuplata cu vreun ceas de bord, vreun buton ceva, si pana acu am vazut ca functioneaza toate, mai putin stopul pe frana. Cunoasteti poate vreun electrician ieftin prin bucuresti? Sectorul 6? Multumesc!
Maskatu
Eu nu cunosc insa poti sa incerci sa gasesti singur problema. Verifica mufele care intra in placajul triplelor. Daca zici ca este bun contactu de la frana, inseamna ca este o problema intre pedala si stopuri adica unul din cabluri. Masoara la capat, inspre stop, si vezi daca ai tensiune.

Tobe poti sa iei de conex, 70-80 bucata, sau originale la pret dublu.
powertodacia
de ce nu ai optat pentru berlina 1310-1410 din 2001 in sus? te tinea tabla peste dsn asta.
luci_bce
Nu se compara motorul si cutia de pe Supernova cu motorul de pe 1310.,.Fie el si dupa 2001, e bazat pe un motor f depasit, e drept, a fost bun la viata lui, dar e depasit. Nu imi pare rau, usor usor o sa o pun pe picioare, veti vedea!;)
donlucyan
ai facut o alegere foarte buna bv arata binisor masina pune mai multe poze cu ia curata sa o vedem mai bine.
powertodacia-cred ca sa referit ca daca luai o 1310 din 2001 arata mai bine la tabla decat supernova pe care ai cumparato,si da motorul si cutia plus multe altele e mult peste vechea dacie 1310.
powertodacia
si apa si scartaielile si troncanelile si multe altele care la 1310 nu exista.

3 Dec 2011, 11:27:
iti apreciez alegerea dar os a incepi un capitol in care o sa fixezi o gramada de chichite la ea ca sa o faci masina cat de cat....de la apa pana la scartaieli si troncaneli o sa tot pierzi ore , purfix, silicoane, scociuri si multe altele.

3 Dec 2011, 11:29:
a mea e tipla si exterior si interior..si eu sunt genu de persoana care daca fata d eusa se misca putin fac orice posibil sa fie fixa...era un exemplu, legat de a mea...tot nu sunt multumit...si mai am scartailei si probleme...de sunet care ma streseaza maaaxim.
chestii care pentru un drum lung te termina la volan.
luci_bce
Am rezolvat buba cu stopul pe frana, lipsea o siguranta, e ok. In rest , ce sa zic, ieri am iesit cu ea la drum intins, am pus statia cb pe ea, si a mancat jar pana la Pucioasa. Sa stiti ca , in mod surprinzator, plasticul din interior nu scartaie mai deloc, in comparatie cu alte dacii supernova cu care am mai mers. De troncanit hayonul...na , e boala lor, dar e ok, acceptabil. In rest, masina se aseaza bine pe sosea, pe fata am cauciucuri all season Debica navigator 2 , pe 175, iar pe spate am de 165... Ce ziceti, se ia oare garcea de mine , dat fiind ca pe talon scrie 165 la dimensiuni ? Ma gandesc sa mai iau 2 allseason tot de 175, cred ca s-ar aseza si mai bine masina. Am spalat-o ieri, arata altfel, cu toate ca nu stiu cu ce as putea sa o degresez, ea avand prin multe locuri pe tabla un strat grosut de jeg, deja e si lipicios, care cand se ia(greu, ce-i drept) ramane tabla la culoare din fabrica, foarte misto. In rest, nu-s prea perfectionist, is multumit foarte tare de masina!
nikuniku
luci_bce pentru pete de ulei incearca cu pur-universal+apa calda
powertodacia
rezolvarea haionului=Muta cuiul mai jos o idee pana se inchide etans. io am cui de logan din fabrica..nush cum aveti voi...la mine este cuiul in 'U' intors
donlucyan
cuiul acela in forma de U au toate supernovele din 2002-2003,si incearca sa o duci la spalatoril ca la ce presiune au aia sigur se duce jegul de pe ia,inca o data bv ai facut o alegere foarte buna si pretul cu care ai cumparato este foarte mic si foarte bun .
luci_bce
multumesc inca o data de aprecieri, sper sa o fac si mai si! Am rezolvat acuma cu acel cui...el se misca, era inconjurat de silicon rosu...Am realizat o "gipsy-way" , adica o tiganie cu niste sarma, cu care am intepenit cuiul, pana cand ajung sa il sudez. Momentan , nu mai are pic de joc hayonul, cel putin cat mai tine sarma=))
luci_bce
Baieti, revin cu o intrebare. Pe fata am cauciucuri de 175 pe 13, iar pe spate am 165...am cautat ca nebunu cauciucuri de 165, dar parca au intrat iin pamant. Asa ca va intreb, ati patit vreunu sa va ia talonul pentru cauciiucuri. Am incercat sa omologhez 175, dar n am reusit.. Astept sfaturi.
Maskatu
Normal ca poti sa ramai fara talon. Sunt destui care au patit-o. Si platesti si amenda intre 268 si 335 lei.
donlucyan
si decat sa stai fara cauciucuri mai bine ai pus 175 r13 decat sa te pui in pericol sau sa pui si pe alti cand o veni zapada ,poate ai noroc si nu te opresc astia bafta!
luci_bce
Salut! Atasez poze cu masina, curata.

11 Dec 2011, 14:15:
Nenea cu basca din poza sunt eu...smile.gif

11 Dec 2011, 14:19:
Stie cineva de ce nu calca stergatorul pe tot parbrizul? Azi l-am luat , e nou, si pe partea stanga nu sterge deloc cum trebuie, pe dreapta mai e cum e...Sa fie bratul, sau stergatorul?
lirutza
E moale arcul de la stergator, iar lamele noi cred ca au zona de prindere mai lata, astfel incat nu mai apasa bine pe mijlocul lor, sa se plieze pe parbriz.
Solutii: inlocuirea arcurilor cu unele mai tari sau sa iti iei alte lame, din acelea clasice.
luci_bce
Craciun fericit tuturor! Multa sanatate va doresc! Revin cu o intrebare. Cumnatul meu are tot Dacia DSN, si am mers azi un pic cu ea. Mi se pare mult mai agila fata de a mea, a mea parca e infranata...Iar volanul la mine merge mai greu ca la el. Ce cauze credeti ca pot fi?
mafiozzo
la unele loturi de sn sau lucrat sub influenta alcolului iar la altele nu cam atat tin sa precizez
djasu82
poate fi mai multe una din ele catalizatorul partial infundat ... injectoarele nu sunt curatate , pompa de benzina obosita daca ai mers cu rezervorul gol, la directie vezi ca exista la doua capacele de cauciuc pe unde se unge axul din cutia de directie ... o sa le vezi cand te bagi sub masina si urmaresti directia.
A pai pe loc e contraindicat sa invarti de volan fara sa pui masina in miscare !
luci_bce
Salutare! Am rezolvat cu masinica, avea roata stanga -fata infranata si de aia era puturoasa...Roata se incingea cam tare, acum am curatat pistonasul, si vad ca nu se mai infraneaza. Referitor la directie, am rezolvat cum a spus DJAsu, numai ca nu mi-am dat seama care erau acele dopulete din cauciuc, si pur si simplu am turnat cu o seringa ulei la imbinarea dintre axul volan si caseta de directie, pe crucea aia, si acuma merge mult mai usor directia. Cu prima ocazie o sa iau un burduf de bieleta de directie, il tai in doua, in umplu cu vaselina, si il prin peste acea cruce. La bazele burdufului il prind cu coliere, sau ceva in genul, si ca sa nu curga vaselina prin taietura ii trag cu banda izoler peste tot burduful, si sper sa nu mai am probleme cu directia. Va multumesc de sfaturi! O seara buna!
luci_bce
Hello tuturor! Astazi am montat un nou parbriz, celalalt era varza , f tare crapat de la diferite pietre sarite. M-a costat 151 de lei. Chiar am inceput sa imi fac un Jurnal de bord, cu toate costurile, si pana acum m-o costat cu tot cu pretu masinii vreo 3750 de lei, in acesti bani incluzand si inmatriculatul pe numele meu. Urmatoarele imbunatatiri vor fi probabil un schimb de ulei , dupa 15 ianuarie, ca pana acuma tot am alergat-o si deja facui vreo 5000 de km cu ea; iar dupa schimbul de ulei probabil ca voi vopsi spatele masinii, cunosc pe la galati un nene vopsitor, de fapt tata cunoaste, si ieftin si f bun. Cand ma mai duc pe la ai mei acasa o sa imi iau vreo 2-3 zile liber , ma ocup personal de tinichigerie, si o duc la nenea ala sa mi-o vopseasca, sper sa iasa bine. Pana atunci, va doresc de pe acum un an nou mult mai bun, cu multe bucurii, fericire multa, sanatate si mai multa, sa va mearga toate in viata si sa ne tina cat mai mult daciutele noastre! La multi ani tuturor!
luci_bce
baieti, am facut ce am facut, si mi-o luat talonu ARR-ul, abia ce il luai de la politie de vreo sapt, si deja mi lo luat. Motive:Cauciucuri spate neomologate, toba finala sparta si lipsa triunghi , vesta, si stingator. Ma ajuta cineva cu o toba finala? sau un sudor bun? Fac cinste!
donlucyan
cum cauciucuri spate neomologate adica nu erau pe 165.70/13?aia e se mai intampla .
luci_bce
aveam 175 70 r 13 all season, ca n-am gasit de 165. Acuma tre sa pun 2 cauciuce de 165, noroc ca am dar is de vara.. Oricum, toata patania asta m-a racorit de vreo 6 mil....amenda 210 lei, benzina pana la GL si inapoi iar vreo 2...restu sunt piese...plus ce o mai fi. Chiar asa, se plateste cand ma duc la RAR cu problemele rezolvate, sau nu ma costa nimica constatarea lor?
donlucyan
tot asa am si eu de iarna 175.70/13 si platesti nush cat la rar in jur de 20lei parca pt nush ce ,sau nush eu asa stiam de la cineva vei vedea acolo ce si cum.
trofin dan
Am o supernova din 2002 care n-are nici o scartaiala.
Pentru scirtaieli incepem cu citeva acum:
1.Indepartam cauciucul de pe planseul din inauntru care se rabate cind se ridica hayonul.
2.Se rigidizeaza cuiul de pe hayon(in forma de U)cu un alt surub si cu alta saiba care are un diametru mai mare care sa rigidizeze cuiul,facandu-l fix fara sa mai fie mobil chiar daca are acele doua bucse din plastic.
3.Se pune ghidajul de solenta (cuiul acela)daca il gasiti daca nu il confectionati cum puteti dupa model.
4.Se pune un suport in forma de U fixat de hayon(de la feronerie)ceva frumos pe care te apesi cind inchizi hayonul, care in prealabil a fost reglat mai strins(haionul).
Punctez:Se dau doua gauri in plasticul de deasupra numarului de inmatriculare care trec si prin hayon si se monteaza acel suport in forma de U (ca la sertarele de la dulap) care are capetele filetate si in care se vor stringe 2 piulite(cite una de fiecare ramura a U-ului).Astept rezultate.
luci_bce
Personal mi-am rezolvat hayonul, prin simpla ajustare a cuiului. Vad ca nu face scandal inca, poate si din cauza ca eu nu am acea polita din spate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.