barenboim
12 Dec 2011, 22:17
Urcand un drum de munte, mi-a puscat radiatorul de incalzire, masina umplandu-se de aburi de apa si antigel, lichidul curgand si pe la gurile de aerisire de la picioare. Momentan am rezolvat, legand furtunurile tur-retur de la calorifer, nu mai am caldura in masina, dar restul merge bine.
Banuiesc ca totul s-a intamplat pentru ca apa a fiert, dar martorul de bord pt.. temperatura apei NU S-A APRINS !!!
Care poate fi cauza? Termostat, cablu catre bord, ventilator?
besche
15 Dec 2011, 15:16
N-are nici o legatura. S-a spart pentru ca atunci i-a venit sorocul sa se sparga
barenboim
11 Jan 2012, 00:04
Si este greu de schimbat? Adica as putea sa il schimb eu, fara sa merg la service?
Solenzul
11 Jan 2012, 17:33
Daca ai indemanare ai putea sa il schimbi tu. Totusi nu inteleg de ce a busit. "Sorocul"
asa cum spune colegul nostru Besche sigur a fost provocat de ceva. Ce ar fi ca la toti care avem solenze sa ne busasca caloriferele asa dupa cum le vine sorocul
. Si ca sa fac o mica gluma ... cand vei umple din nou instalatia cu antigel sa versi putin in amintirea caloriferului decedat
. Probabil presiunea prea mare in instalatie a fost cauza sau simplul fapt ca busonul de umplere a instalatiei de racire a fost prea strans si nu si-a facut treaba. Din cate stiu are o supapa pe el pentru rasuflare cand presiunea in instalatie este prea mare. Rog ceilalti colegi sa adauge daca am omis ceva sau sa ma corecteze.
Traiasca caloriferele!
PS: cacofonia a fost intentionata
AmCap01
20 Jan 2012, 01:19
Am si eu o intrebare, cum se scot furtunele care intra in calorifer de la motor? ca ma chinui de cateva zile sa le dau de cap si nu reusesc.
Am pus o poza cu el.
barenboim
21 Jan 2012, 09:50
Solenzul,
Multumesc de sfaturi. Se poate verifica altfel functionarea supapei din vasul de expansiune decat asteptand sa crape caloriferul?
Tocmai l-am schimbat si nu as vrea sa repet operatiunea.
21 Jan 2012, 09:55:QUOTE(AmCap01 @ 20 Jan 2012, 01:19)
Am si eu o intrebare, cum se scot furtunele care intra in calorifer de la motor? ca ma chinui de cateva zile sa le dau de cap si nu reusesc.
Am pus o poza cu el.
Se scot foarte greu.
Trebuie un cleste special, care sa stranga cele doua cleme din capatul furtunului. Este foarte probabil sa se fi acumulat praf in gura furtunului si cu mana nu ai nici pe departe forta necesara pentru a le apasa. Singura solutie este sa dai la imbinare mult si bine cu un spray degresant, care sa curete praful respectiv si sa faca loc clemelor sa se desfaca suficient. Eu data viitoare as incerca sa improvizez un celste cu care sa le pot strange (dintr-o cheie reglabila, sau ceva asemanator).
Daca nu reusesti nicicum si vrei sa schimbi caloriferul, poti si sa le rupi, nu pierzi nimic daca ai furtune si calorifer nou. Spor !!!
Solenzul
21 Jan 2012, 19:11
Mersi
.
Teoretic s-ar putea verifica daca functioneaza sau nu
dar practic ... nu cred... si deasemenea nu cred ca ar mai avea rost in cazul tau. Schimba capacul ce contine supapa cu totul si gata ai scapat de o grija. Desigur trebuie sa il infiletezi de tot iar apoi sa il desfiletezi jumatate de tura sau chiar o tura pentru ca presiunea creeata in urma dilatarii lichidului de racire sa aiba pe unde iesii.
Bafta!
Pai daca are supapa ,pentru ce-l mai desfiletezi?Nu pentru asta este pusa ,are presiune -se deschide supapa?!
Solenzul
21 Jan 2012, 20:35
Are supapa dar uite ca la colegul nostru nu a functionat. Cauza probablila ar fi ca a strans la maxim si inchiderea s-a facut ermetic. Acea chestie sau supapa functioneaza in urmatorul mod: presiunea creste... impinge supapa... supapa se deschide iar presiunea se elibereaza pe langa filetul busonului (in cazul in care dupa ce a fost strans pana la capat, a mai fost slabit putin) . Daca busonul a fost strans pana la capat si nu a mai fost slabit de loc dupa strangere inseamna ca inchiderea s-a facut ermetic iar presiunea nu are pe unde iesii.
Concluzie: 1. Insurubarea pana la capat a busonului are ca efect intrarea supapei in gatul vasului de expansiune si asezarea acesteia in pozitia de operare normala.
2. Desfiletarea busonului cu o jumatate sau o tura dupa ce a fost strans are ca efect creearea "frontului de lucru" al supapei (adica un spatiu de deschidere-inchidere) si in acelas timp creeaza un spatiu intre buson si capatul gatului vasului de expansiune pe unde presiunea poate iesii.
Acum sper ca am fost clar si destul de explicit pentru toata lumea.
nikuniku
21 Jan 2012, 21:00
si in turatie arunca antigel pe acolo,asta ca completare la....Solenzul....
Solenzul
21 Jan 2012, 21:42
Nikuniku, asta nu am mai auzit-o pana acum dar ... fiecare cu parerea lui dar totusi preferam sa argumentezi de ce arunca pe acolo antigel.
Vasul de expansiune se umple pana la nivelul maxim iar ce iese prin supapa e doar aer pe care l-am numit mai sus "presiune". Asadar nu are cum sa arunce antigel daca in borcanul de expansiune antigelul este pana la limita maxima si nu o depaseste. Mie nu mi-a aruncat nici o data antigel pe acolo.
Nu am zis sa mearga cu el fara buson ca poate doar atunci de la clatineli si balansari ar putea sa arunce dar in fine.., prefer sa ma retrag din discutie deoarece consider ca am zis tot ce am avut de zis si tot ceea ce cunosc in privinta acestei probleme. Rog colegii de forum mai experimentati sau care cunosc mai bine sa ma corecteze daca am scris o informatie gresita.
Deasemenea daca cineva poate explica stiintific si logic de ce domnului Baremboim i-a busit caloriferul si daca poate sa emita si o solutie ca sa nu ii mai busasca inca o data si deasemenea sa nu ne busasca si noua il asteptam sa o faca.
Eu am incercat sa explic parerea mea. Buna sau rea mi-o asum, dar sunt curios sa vad si ce parere au si altii privind aceasta situatie.
Asadar dragi colegi va invit sa luati cuvantul
ghitza
22 Jan 2012, 10:22
Cum se spune si mai sus cel mai probabil presiune mare in circuitu de racire si supapa din capac nu a mai eliberat-o ,deci se mai strica si aia ,se ia un alt buson(de origine nu facatura) si gata treaba
nikuniku
22 Jan 2012, 13:19
Solenzul,o parere de a mea,daca ai busonu de la vas slabit,in momentu cand turezi motoru prin furtunu de langa buson vine lichid cu presiune,se loveste in peretele din fata lui si se imprastie teste tot,inclusiv in sus si se scurge pe langa buson afara
nu te comdamna nimeni pentru parerea ta fie ca este buna sau nu,aici fiecare da cu parerea despre problemele aparute la masinile noastre
din cate am observat la capac, acolo ala maroniu e defapt o supapa, si cand creste presiunea acea supapa se deschide si iese pe acolo presiunea, la fel cum se intampla la vasele acelea de gatit ce se inchid ermetic si au supape de descarcare sus pe capac
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.