Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme buton pornire AC
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
asgard1955
M-am pomenit mai nou cu o problema. Am incercat sa pornesc aerul conditionat, ca sa mai pun putin in miscare compresorul dar surpriza, am apasat de zeci de ori dar nu cupleaza. Se aprinde beculetul din buton dar cand il las se stinge. A facut asa si asta vara dar dupa mai multe apasari cupla.
Precizez ca butonul de ventilatie era pe treapta 1, aerul era selectat pe rece dar degeaba.
Are cineva solutii? sau posibla cauza a problemei.
Multumesc.
IRONICK
Ce inseamna "Se aprinde beculetul din buton dar cand il las se stinge"? Cu butonul apasat se stinge becul dupa o perioada fara sa porneasca compresorul?
C a t a l i n
Ce temperatură era afară?
asgard1955
Afara era frig, acuma eu nu stiu daca are sa nu protectie sa nu porneasca cand e frig.
In mod normal se apasa butonul, butonul revine la pozitia initiala dar ramane beculetul aprins si cupleaza compresorul. La mine apas, butonul revine la pozitia initiala fara a cupla si fara a ramane aprins beculetul (acest lucru il facea chiar si vara si numai dupa mai multe incercari cupla). Daca tin apasat butonul se aprinde beculetul dar nu cupleaza iar cand las butonul revine la pozitia initiala cu becul stins.
BlaueCorsa
Pare comportament normal:

Nota aerul conditionat poate fi utilizat in orice conditii, dar nu functioneaza atunci cand temperatura exterioara este scazuta.

Manual, pagina 3.5
C a t a l i n
Și vara tot normal e, nu?

Defapt ai dreptate, la Dacia e normal.
BlaueCorsa
Mda, mi-a scapat partea cu "a facut asa si asta vara"...
IRONICK
Citez, ca mie lene sa scriu:

QUOTE
– Calculatorul de injecție pune în acțiune strategiile sale de autorizare:
– Turație motor: dacă este prea mică, el nu autorizează pornirea compresorului.
– Sarcină motor: dacă este prea ridicată (tip apăsare bruscă pe pedala de accelerație sau urcare a unei pante foarte înclinate, vehicul foarte încărcat), calculatorul nu autorizează pornirea compresorului.
– Presiune fluid refrigerent în compresor: dacă există deja presiune fluid refrigerent în compresor, calculatorul trece în mod securizat de interdicție și nu autorizează pornirea compresorului.

Asistență la gestionare climatizare
În cazul modelelor climatizate, sistemul DCM 1.2 oferă posibilitatea de a dezactiva aerul condiționat în anumite condiții de utilizare:
– întrerupere voluntară de către șofer,
– în cursul fazelor de pornire,
– în caz de supraîncălzire (pentru a reduce puterea de furnizat de către motor),
– atunci când turația este menținută la un nivel foarte ridicat (protecția compresorului),
– în cursul fazelor tranzitorii (cum sunt apăsările puternice pe accelerație pentru depășire, protecție împotriva opririlor bruște și pornire). Aceste condiții nu sunt luate în calcul decât atunci când nu se produc în mod repetat, pentru a
evita instabilitățile sistemului (dezactivări accidentale),
– când apar anumite erori.
asgard1955
Multumesc. Masina era in relantiu fara sa accelerez. O sa incerc cu ea din mers sau putin turata.
P-A-C-O
QUOTE(BlaueCorsa @ 16 Jan 2012, 11:37)
Pare comportament normal:

Nota aerul conditionat poate fi utilizat in orice conditii, dar nu functioneaza atunci cand temperatura exterioara este scazuta.

Manual, pagina 3.5
*



vezi ca nu este clara semnificatia cuvantului "functioneaza"

QUOTE(IRONICK @ 16 Jan 2012, 12:04)
Citez, ca mie lene sa scriu:
*


pai era valabil pentru DCM1.2...
acum este EMS2010 + compresor cu cilindree fixa
bygy007
eu stiu ca butonul ala trebuie sa se blocheze , cu retinere nu este tipul impuls cum e la dezaburire de exemplu

cel putin asa e la mine la duster nu stiu cum este
IRONICK
Supt buton este un micro cu retinere. Doar ca butonul are un arc sub el si il tine la nivelul consolei si nu se observa cand este apasat sau nu.
bygy007
la mine se observa cind e apasat
IRONICK
QUOTE(P-A-C-O @ 16 Jan 2012, 19:31)
pai era valabil pentru DCM1.2...
acum este EMS2010 + compresor cu cilindree fixa
*


Indiferent ce dcm, sid sau sirius este, sunt valabile.
pedrovl
o posibila problema. mine s-a intamplat sa zicem oarecum voit. dupa revizie si montarea in partea de jos a radiatoarelor o plasa de tantari din sarma (mi-au dat cu jetul la spalatorie si mi-au distrus radiatorul cel mare de clima si atunci am pus acea plasa) m-am trezit (era cald inca afara) ca se aprindea becul la apasare dar nu cupla. s-a rezolvat imediat pentru ca un furtunas aflat pe langa filtrul de ulei (undeva pe fulia de alternator - scriu din memorie dar daca nu il gasiti ma pot uita exact unde este) era iesit din mufa si AC-ul nu mai cupla. a fost mufat la loc (atentie daca e motorul cald va veti arde de ceva furtune incinse) si AC-ul si-a revenit.
Dar...daca e prea frig afara sigur nu cupleaza.
asgard1955
Am incercat sa il pornesc azi. Eram cu masina oprita, am turat motorul pana peste 3000 de rpm si a cuplat dar nu cupleaza tot timpul. L-am decuplat am incercat sa mai cuplez de 2-3 ori dar nu a mers.
Probabil ca nu erau indeplinite toate conditiile ca sa cupleze.
pedrovl
nu are legatura cu turatia. ai citit ce am scris eu mai sus? 1. verifica firul/mufa respectiv/a 2. daca e prea frig oricum nu cupleaza. 3. cand apesi butonul lasa geamul jos sa auzi "pacaneala" specifica de cuplare. 4. da pe aer rece sa vezi ce si cum.
megyes raul
Eu zic ca ai o problema, poate de contact.Nu trebuie sa turezi masina ca sa cupleze AC.Eu la 1.2(Sandero) la relanti, daca apas butonul Ac, se aprinde beculetul si dupa cateva secunde se aude deja compresorul si incepe sa creasca singura turatia.La fel se intampla si vara si iarna(chiar cu temperaturi negative si nicio linie la temperatura motorului), insa vara este mult mai zgomotos compresorul.
Daca stau sa ma gandesc mai bine, daca pun contactul pe pozitia accesorii , iar ventilatia si Ac sunt pe pozitia pornit, ledul din buton lumineaza, chiar daca compresorul nu are cum sa functioneze fara motor, deci probabil ai o problema de contact la panoul climatizare.Ai masina in garantie, deci du-te si rezolva.
In ambele poze contactul era pe accesorii si Ac "pornit".In prima poza ventilatia fiind oprita ledul era stans, iar in a-2-a poza era pornita ventilatia si ledul s-a aprins(chiar daca motorul nu era pornit-Ac nu functiona).
P-A-C-O
@asgard1955, ai verificat daca ai freon in instalatia frigorifica? (metoda clasica pe la supapele circuitelor admisie/refulare sau cu un diagnostic folosind CLIP/DDT2000) wink.gif
asgard1955
Nu am verificat dar cred ca voi face o vizita in service.
LuluMOB
Apropo, oare nu s-ar putea face un martor care sa confirme functionarea compresorului? Ori in bord, ori in buton (sa se aprinda doar cand e cuplat efectiv). Sau cu un led cu mai multe culori...
P-A-C-O
pai cam asta face ledul de pe buton wink.gif
in cazul lui asgard, ECU nu permite cuplarea compresorului de AC datorita unor valori care nu sunt in parametrii de "safety" calibrati, a instalatiei de AC
LuluMOB
La mine ledul ala confirma comanda dar nu si executia. Adica se aprinde si cand nu e cuplat compresorul (motor oprit, prea frig, etc.).
bygy007
senzor magnetic pe bobina de cuplare
asgard1955
Ieri a fost sotia in service pentru rechemarea cu suportii de la frana si sa rezolvat problema si cu AC-ul. A fost defect butonul - asa a venit de noua din fabrica. Am mai avut si ceva eroare in calculatorul de bord.
Sa remediat totul la service.
P-A-C-O
si l-au avut pe stoc? blink.gif sau doar au clipsat mufa la loc?
asgard1955
Am avut noroc ca a fost pe stoc, bine ca nu a cazut dupa garantie ca am inteles ca ar fi costat in jur de 700 lei.
Oricum pentru comportamentul celor din service tot respectul.
P-A-C-O
ciudat cum de l-au schimbat asa de repede, inainte sa aplice procedura de garantie catre uzina care, din cate cunosc eu, dureaza ceva timp nedumerire.gif

la ce dealer ai fost?
asgard1955
Autobara
casuba
Salut.
Am primit si eu in dar un spray de curatat instalatia aer conditionat.
Nu stiu cum se foloseste si unde sa pulverizez spray.
Ma poate ajuta careva?
bobo77
Cauta pe sectiunea logan, ca s-a discutat acest subiect.
asgard1955
La dusterul meu a mai aparut o problema. Ventilatorul nu merge pe treapta 1, 2 si 3 numai pe 4.
Stie cineva ce poate fi problema?

22 Jun 2012, 18:53:
Am gasit:

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=34&t=30713&st=0#
bygy007
rezistentele de treapta sau botonul
asgard1955
Inca doua lucruri negative la duster:

- prostia de burete dintre bord si parbriz se dezlipeste incontinuu
- plasticele de la baza parbrizului din colturi produc uneori un zgomot deranjant, noroc ca am stiut de
aici de pe forum de unde vine problema si dupa ce le misc putin trece scartaitul


22 Jun 2012, 19:59:
Am facut de o luna si schimbul de ulei la 1 an si am pus ulei mobil 1 0w40, nu am simtit nici o diferenta pana acum sau poate ca nici nu trebuie sa se simta.
bobo77
QUOTE(asgard1955 @ 22 Jun 2012, 20:57)
Inca doua lucruri negative la duster:

- plasticele de la baza parbrizului din colturi produc uneori un zgomot deranjant, noroc ca am stiut de

*


problema mostenita de la logan, ai gasit rezolvarea cred.
doctorasul
asgard1955 problema ta este de la rezistenta.
asgard1955
Multumesc. Se remediaza pe garantie schimbarea ei sau nu?
bobo77
La mine la logan s-a schimbat pe garantie, este vorba de primul logan ph1 dar nu cred ca are nici o importanta acest lucru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.