Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane 3 1.6 16V
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
Laurentziu83
Iata ca Megane-ul primeste si el un topic la sectiunea de jurnale de bord.
In toamna lui 2009 cautam un inlocuitor pentru Symbol-ul pe care il utilizasem vreme de 4 ani si jumatate, bagasem vreo 1000 de euro in piese si se apropia de 75000 de km.
Cum la vremea respectiva lucram la service, pusesem ochii pe Clio 3, in primul rand pentru fiabilitate (nu aveau probleme), apoi pentru ca era hatchback, iar eu uneori mai am nevoie sa car lucruri voluminoase cu masina, lucru imposibil cu un sedan.
Conditia la acea vreme era ca masina sa se poata inmatricula pana pe 15 decembrie 2009, intrucat dupa acea data incepeau sa fie taxate modelele euro 4, asadar trebuia musai ales ceva de pe stoc. Pe stoc insa, nu erau decat cateva bucati care sareau de 11-12000 de euro, aveau intr-adevar piele la interior, detaliu ce nu ma intereseaza insa, dar pretul era prea mare.
Pana la urma, neincrezator, am acceptat un drive-test cu Megane 3. Eram neincrezator deoarece stiam hibele modelului anterior. Cat am mers prin oras nu am fost cine stie ce impresionat, dar cand am iesit in extraurban si i-am dat pana la 160 la ora si am vazut cum se lipeste de asfalt, am zis ca asta-i masina.
Pe stoc, chiar gasisem ceva ce se potrivea prea bine, asa ca o saptamana mai tarziu o aveam pe mana. O luna mai tarziu, cand au sosit numerele definitive, s-a hotarat ca Zohan sa-i ramana numele.
Masina e urmatoarea:
Renault Megane 3 Dynamique
Pret CIP 14800 euro, luata in leasing financiar pe PJ.
Culoare: Bleu Ecume (albastru spuma, mai pe romaneste Indigo deschis antijeg);
Garantie 4 ani, pana in noiembrie 2013;
Motor K4M 850 1.6 16V 110 CP cu fulie defazoare (foarte utila la turatii scazute);
Cutie de viteze mecanica TL4 in 6 trepte;
Jante de aliaj pe 16 cu 5 spite (se curata usor zapada din ele) cu anvelope GoodYear Efficient Grip 205/55 R 16;
Anvelope de iarna BFGoodrich g-Force Winter 205/55 R 16;
Volan+schimbator viteze+frana mana imbracate in piele;
Faruri cu halogen si DRL-uri (lumini de zi) care stau aprinse cat timp sunt stinse farurile, de asemenea senzor de ploaie si lumina, nu mai am grija aprinderii sau a stingerii farurilor;
Cruise control (are si limitator de viteza, dar nu l-am folosit niciodata);
Frane pe disc pe toate rotile, cu ABS+ESP+controlul tractiunii decuplabil (ESP-ul nu se poate decupla);
Climatizare automata bi-zona;
Sistem audio Arkamys cu USB si Bluetooth cu 4 difuzoare+4 tweetere (in primavara urmeaza sa-i pun alte difuzoare);
Parasolare cu oglinzi de curtoazie;
Plafoniera fata cu 3 lumini+plafoniera spate;
Geamuri electrice cu impuls pe toate portierele;
Vitezometru digital (mult mai practic decat cel analogic) +computer bord;
Stergatoare de parbriz flat (au fost Valeo, le-am schimbat cu Bosch profitand de ceva puncte de la cardul MOL);
Avertizor centuri siguranta fata+centuri siguranta spate;
Cotiera centrala cu compartiment de depozitare si a doua priza de bricheta pentru pasagerii din spate (alimentez statia la ea);
Consola centrala cu scrumiera mobila (am "mobilizat" scrumiera in casa din prima zi, nu mai fumez);
Bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3 2/3;
Roata de rezerva normala cu anvelopa Michelin 205/55 R 16;
Cam astea ar fi dotarile pe care le am la masina.
Am inteles ca ar mai avea si ceva airbag-uri, centuri cu pretensionare, niste stele la euroNcap si alte balarii (nu stiu, nu folosesc), sistem Isofix pentru scaun copil, momentan nu ma intereseaza;

Ca si dotari "aftermarket", in afara de pneurile de iarna (la care n-am mai binevoit sa le iau jante), ar mai fi statia CB Albrecht AE 4200 R, conectata la o antena Wilson Little Wil. In plus, un GPS Mio Moov 500 crackuit cu Igo 8.3.4 si hartile de pe jumatate din mapamond. Si cam atat, nu ma intereseaza tuningul exterior, eu stau la volan, de unde nu se vad eventualele accesorii exterioare.

Consumul extraurban variaza intre 6.1 si 8% la un regim normal (intre mers cu 70-80 cand e cod galben afara si mers cu 140 pe autostrada, la 120 ia intre 7 si 7.5, la 100 ia 6.5), pana la 10-11 si peste la mers pe autostrada cu 160-190. In oras habar n-am, in trafic de Bucuresti posibil sa ia 11-12, prefer Metrorex. Consumul mediu pe ultimii 10 mii de km a fost de 7.2%, majoritar extraurban, dupa care s-a resetat.
Masina are acum 40000 de km, facuti in 2 ani si 3 luni, din care 7 luni a cam stat pe dreapta, a vazut Moldova, Ucraina, Bulgaria, Ungaria, Slovenia, Italia, Croatia si Serbia, a vazut Romania de la Vama Veche pana la Arad (via Transalpina) si de la Suceava pana la Giurgiu, de la Murighiol la Drobeta.
Dupa cum se poate observa, e folosita majoritar in trafic extraurban, intrucat imi place foarte mult sa calatoresc si sa vad lucruri noi, daca nu ies din oras macar odata la 2 saptamani intru in sevraj.
Tinuta de drum este excelenta, masina se lipeste pe sosea, caroseria este foarte rigida si nu se simte ca s-ar torsiona in vreun fel, la fel si trenul de rulare in viraje tendinta e de derapaj si nu de rasturnare, anvelopele (mai ales cele de iarna) pierd aderenta mai repede fata de cat ar putea duce caroseria si motorul, posibil cu niste anvelope mai aderente sa se imbunatateasca acest lucru.
Cu 2 persoane in masina, motorul trage foarte vioi daca este dus sus in ture (chiar daca e euro 4, eu unul sunt curios cum ar fi fost daca era euro 2 cool.gif ), mersul pe serpentine devine o joaca, iar la virajele luate mai strans cauciucurile incep sa "scanceasca" si uneori se mai aprinde si ESP-ul care avertizeaza sa o las mai moale.
Un inconvenient al suspensiei rigide se simte pe drumurile judetene ondulate, acolo unde cu Symbolul o tineam in 140 fara nici o jena, cu Megane-ul e inconfortabil peste 120. Dar asta e, nu le poti avea pe toate.
La mersul in ture scazute, daca are Efix 95 in rezervor, motorul misca masina de zici ca e electric, nu trepideaza nu nimic, practic se impaca cel mai bine cu benzina asta. La polul opus se situeaza Lukoil dar cu care, paradoxal, am reusit sa trec de 190 pe bord, cu Efix n-am reusit acest lucru.
Cand m-am mutat in Bucuresti, mi-a fost extrem de utila rabaterea banchetei spate, am bagat tot calabalacul si mai ramanea si loc. Cu alte ocazii, am carat 2 biciclete una peste alta.
Ca si costuri pana acum, in 40000 de km am bagat benzina de cca 3500 de euro, am facut 2 revizii care au costat cate 700 de lei fiecare, ITP-ul, RCA 430 lei/6 luni (deh, leasing), 3 roviniete, un geam sofer spart 300 lei (mi-au furat detectorul cand era noua masina), anvelopele de iarna 1600 lei, statia 420 lei, gps-ul 500 lei. Ar mai fi ceva taxe de drum, autostrada, 2-3 spalari pe an si cam atat.
N-am avut nici o problema cu ea pana acum, am luat ITP-ul fara probleme, placutele de frana mai tin probabil inca 40 de mii de km, si sper sa nici nu am de acum incolo. Daca e sa am, am garantie. Daca nu e acoperit de garantie, asta e.

In primavara voi repara pe Casco ceva zgarieturi exterioare, o janta indoita si o anvelopa de vara cu galma, voi rolui celelalte jante si se va pregati pentru alte drumuri prin Romania sau Europa.

Pun si ceva poze cu masina, din ziua in care am luat-o, continuand cu botezul zapezii, al noroiului, al gropilor, bicicleta bagata in ea, diverse praguri de kilometri, precum si diverse ipostaze in tara sau in afara.
madkat
multi km fara probleme

intr-adevar cand m-ai dat la o intalnire cu meganul asta, am fost foarte placut impresionat.

este un real progres fata de cusca cu greieri numita m2. Si antifonarea si finisajele mi s-au parut net superioare (cat poate totusi reno, sa nu exageram smile.gif )
b06fcn
Misto masina, multi km fara probleme. Si eu am tot Little Wil, mi se par cele mai bune antene...
Alex4u
pe cati ani ai bagat leasingu?
iulian'71
Faina masina si dotata destul de bogat la un pret competitiv fara concurenta. Cand s-au lansat in aprilie 2009 am fost la test si am condus aceiasi motorizare ca a ta. Ce nu prea mi-a placut a fost cutia de viteze in 6tr. destul de scurta aceasta nefavorizand consumul in ultima treapta, la 3000n/min cca. 120km/h, dar asta nu este decat a mea parere si las pe posesori sa-si declare ofurile. Ar mai fi locurile din spate in cazul in care la volan se afla un lungan ca mine. Ce am remarcat ca un plus confort fata de al meu scunele mai bine profilate si AC-ul automat bizona.
padre
Ati facut o estimare ref. la distanta de la care functioneaza (receptionati si sunteti rceptionati) antena Little Wil? Eu am ML 145 dar parca e prea mare si ma bate gandul sa o schimb.
Sa stapanesti masina cu placere, eu am fost foarte multumit de M2, sunt convins ca M3 este o evolutie pozitiva.
Laurentziu83
@Alex4u: pe 5 ani e leasingul. Probabil tot atat o voi tine. Momentan nu am nevoie de altceva mai bun, doar sa fie benzina mai ieftina, ca masina nu consuma cine stie ce.

@iulian71: intr-adevar, a 6-a se putea mai lunga, la 110 ai 3000 de ture, la 140 ai cam 4000 de ture, practic e mai scurta decat a 5-a la Cielo, prin urmare consumul creste peste 7 la peste 120 km/h, la 140 deja sare de 8. Insa daca asa a facut-o fabricantul, probabil a stiut de ce.
Spatiul in spate este mic, intr-adevar, dar la mine in spate nu prea au stat persoane mai inalte de 1.65, asa ca n-a deranjat prea mult, iar eu am 1.76, asa ca nu-l dau prea mult in spate. 95% din timp la mine in spate nu sta nimeni.
Scaunele fata sunt intradevar foarte bine profilate, n-au nici o legatura cu scaunele de pe Symbol-ul anterior.

@padre: ca raza de actiune, nu stiu ce sa zic, undeva pana in 10 km, clar nu bate in tot Bucurestiul, dar jumatate din el tot il acopera. Per total sunt foarte multumit de antena, mai ales ca, degeaba poti receptiona de departe daca nu poti fi auzit departe. Joi seara am facut un drum Bucuresti-Ploiesti-Buzau si retur pe aceeasi ruta si, cod galben fiind, am stat tot timpul pe info trafic si am aflat tot ce aveam nevoie.
Nu stiu ce raza de actiune are Midland-ul, dar stiu sigur ca e prea mare pentru mine, odata ca antena mea incape foarte bine in portbagaj si, in al doilea rand, ca si cu ce am tot o ating cand intru in parcari subterane gen Otopeni sau Afi. ML-ul probabil l-as rupe.
Statia si antena le-am luat de la CB Mania, pe M Eminescu, iar calibrarea am facut-o tot acolo. Antena a fost 120 de lei, montajul si calibrarea 30.

De masina sunt extrem de multumit, singurii greieri discreti pe care ii are sunt la polita portbagaj, dar si ei s-au dus de cand trece cablul de la antena pe acolo. Imi aduc aminte si acum cand am facut drive-test-ul, cum imi spunea cel care mi-a vandut-o ca "nici nu zici ca-i Reno" atunci cand esti la bordul ei.
Iulikk
Pai ce facem... avem reno si sticker cu deuuclub? sad.gif

Mie cel mai mult la masina asta imi place bordu' tongue.gif .
C a t a l i n
Dacă-i puneau și label Tefal era perfect!
Laurentziu83
Stickerul e pe luneta deoarece sunt membru si acolo de 8 ani.

La bord e foarte practic vitezometrul digital, realizezi mult mai rapid daca cumva ai depasit viteza legala. Din pacate insa, acum vitezometrul digital se mai aduce doar pe versiunile de varf. Chiar realizase ceva bun Renault cu aceasta masina, dar s-a decis mai apoi sa dea cu mucii in fasole.
cdadan
Cutia M6 a stat pe 1.6 cam un an, dupa care a fost inlocuita cu ... M5. happy.gif
Destul de insetat agregatul, parerea mea.
Apropo, pielea si butoanele de pe volan sunt de mare angajament. wub.gif
Laurentziu83
Este el cam insetat, dar asta era nivelul de tehnologie oferit in acesti bani, motor 1.6 16V lansat in 1998, cu defazor pe admisie, montat pe o masina de 1.3 tone. Nici versiunile 1.4 Tce nu-s mai economice.
Ce mi se pare curios e ca multi se plang ca se toceste pielea de pe volan; la mine arata ca in prima zi.
C a t a l i n
Păi numai BMW iese pe primul loc la vânzări de mașini premium cu volane de plastic. tongue.gif

Vitezometrul digital e util și pentru că de obicei are o eroare constantă față de viteza reală, plus că se poate ajusta să indice corect, inclusiv când se schimbă diametrul roților.
IRONICK
QUOTE(Laurentziu83 @ 4 Feb 2012, 15:21)
cand am iesit in extraurban si i-am dat pana la 160 la ora si am vazut cum se lipeste de asfalt, am zis ca asta-i masina[...]Tinuta de drum este excelenta, masina se lipeste pe sosea, caroseria este foarte rigida si nu se simte ca s-ar torsiona in vreun fel, la fel si trenul de rulare in viraje tendinta e de derapaj si nu de rasturnare, anvelopele (mai ales cele de iarna) pierd aderenta mai repede fata de cat ar putea duce caroseria si motorul, posibil cu niste anvelope mai aderente sa se imbunatateasca acest lucru[..]Un inconvenient al suspensiei rigide se simte pe drumurile judetene ondulate, acolo unde cu Symbolul o tineam in 140 fara nici o jena, cu Megane-ul e inconfortabil peste 120. Dar asta e, nu le poti avea pe toate.
*
Nu stiu cum dracu se face, da toata lumea care a condus M3 a spus ca suspensia este confortabila. Si apropo de torsiune, daca pui cricul pe fata se ridica si roata spate de pe sol?
Iulikk
Il auzi acu' ca spune ca se ridica roata din spate, dar din coltul opus tongue.gif .
Laurentziu83
@Ironick, n-am spus ca nu e confortabila, ci doar ca e rigida.
Faza cu cricul n-am incercat-o, n-am avut nici o pana pana acum.
Imi aduc aminte ca la Symbol am incercat odata sa pun cricul mai pe mijloc si a inceput sa se indoaie pragul. biggrin.gif
clr
Frumoasa masinuta. Sa te bucuri de ea (ma rog, e o figura de stil dupa 3 ani, dar na, tu ai decis cand sa faci jurnalul smile.gif )

Cat despre
QUOTE(Laurentziu83 @ 4 Feb 2012, 15:21)
...... RCA 430 lei/6 luni (deh, leasing),.....
*


Vezi ca nu trebuie sa accepti musai ce-ti baga leasingul pe gat. Am colegi care si-au facut RCA unde au considerat ei si "le-au dat peste bot" celor de la leasing (e adevarat, era alta societate de leasing - ma gandesc ca tu ai mers pe cel standard la Renault - posibil sa mai depinda si de contract).

LE: de unde si pana unde .... Zohan ? biggrin.gif
Laurentziu83
Leasingul e prin BCR, firma alor mei lucreaza bine cu ei, CASCO-ul e la Ommniasig, implicit si RCA-ul trebuie sa fie tot acolo pentru a avea acoperire externa. Si, cum ies destul de des din tara cu masina, e bine sa fiu acoperit. N-am mai vrut CASCO la BCR pentru a nu mai avea faze penibile gen "adus spoilerul de Symbol in sediul asiguratorului ca sa se convinga ca nu s-a pus pe alta masina". wacko.gif
Ca sa schimb CASCO-ul, e mai complicat, plus ca, oricum tarifele la polite variaza de la un an la altul, unii ieftini intr-un an pot fi cei mai scumpi anul urmator.

Numele de Zohan a venit odata cu numerele de inmatriculare definitive. Asa s-a nimerit. La Matiz s-au nimerit initialele de la Marlboro, la Symbol a fost CPU, procesor. Cum orice vede masina si implicit numerele astea, la asta se gandeste, e clar ca nu va avea alt nume. Altfel nu obisnuiesc sa dau nume la masini, le pun benzina pe la un capat, lichid de parbriz la celalalt, revizia odata pe an, presiunea in roti din cand in cand, spalat odata la cateva luni si in rest, drum bun !

Megane-ul are perioade lungi in care sta in parcare, uneori si 2 saptamani nu e nici macar descuiat, dar cand iese din parcare, face macar 500 de km.
Cand stateam in Galati, ma intreba un vecin la ce mi-am luat masina daca o tin in parcare (el facand 10 mii de km in 2 ani, acasa-servici). Nu i-a venit sa creada cand a vazut ca facusem 20 de mii de km intr-un an si ceva.
St
@clr Cand zice despre RCA cred ca se referea la faptul ca-i scump pentru 1.6, iar motivul este leasingul (RCA pe PJ este dublu fata de PF)
Iulikk
QUOTE(Laurentziu83 @ 4 Feb 2012, 21:52)
Numele de Zohan [bla, bla, bla].
*



Da, stim. "You don't mess with the Zohan". tongue.gif
Laurentziu83
Nu, n-are nici o legatura. Stiu bine ca sunt destule masini mult mai bune ca a mea, eu aici nici nu incerc sa o laud, nici sa o fac de ras.
Pe scurt, imi place, sunt multumit de ea si ma simt bine in ea.
Cand am cumparat-o, doar Honda Civic mi-ar fi placut mai mult. Acum insa da mai bine designul ceva mai sobru al Megane-ului.
cdadan
QUOTE(Laurentziu83 @ 4 Feb 2012, 22:29)
doar Honda Civic mi-ar oferi mai multe decat Megane-ul
*


Displei mai mare? huh.gif
Laurentziu83
A, nu, motorul 1.8 140 CP si ar fi fost si ceva mai scurta masina, mai buna la parcari.

iulian'71

@iulian71: intr-adevar, a 6-a se putea mai lunga, la 110 ai 3000 de ture, la 140 ai cam 4000 de ture, practic e mai scurta decat a 5-a la Cielo, prin urmare consumul creste peste 7 la peste 120 km/h, la 140 deja sare de 8. Insa daca asa a facut-o fabricantul, probabil a stiut de ce.
Spatiul in spate este mic, intr-adevar, dar la mine in spate nu prea au stat persoane mai inalte de 1.65, asa ca n-a deranjat prea mult, iar eu am 1.76, asa ca nu-l dau prea mult in spate. 95% din timp la mine in spate nu sta nimeni.
Scaunele fata sunt intradevar foarte bine profilate, n-au nici o legatura cu scaunele de pe Symbol-ul anterior.

Apropo eu nu vorbeam de symbol fiindca in ala nu prea incap (am 1.90 si usor peste 100 kg) si nici nu m-am gandit vreodata sa-mi achizitionez ci de M2, dar am avut prima masina un Oltcit in care incapeam.


cdadan
QUOTE(iulian'71 @ 5 Feb 2012, 08:16)
@iulian71:
*


blink.gif
iulian'71
QUOTE(cdadan @ 5 Feb 2012, 09:46)
blink.gif
*



Scuze nu era legat de ceea ce ai scris tu ci de postul 7.
clr
QUOTE(Laurentziu83 @ 4 Feb 2012, 21:52)
Leasingul e prin BCR, firma alor mei lucreaza bine cu ei, CASCO-ul e la Ommniasig, implicit si RCA-ul trebuie sa fie tot acolo pentru a avea acoperire externa. Si, cum ies destul de des din tara cu masina, e bine sa fiu acoperit. .......
*



Nu stiu ce problema ai tu, dar eu de vreo 5 ani numai la Omniasig am CASCO, iar de 2 ani pe polita scrie clar ca primesc automat si extern fara sa fie nevoie sa am RCA la ei. Chiar am avut o surpriza acum doi ani, imi facusem RCA (care atunci chiar era semnificativ mai scump decat la altii) la Omniasig tocmai pentru a extinde automat si extern, iar dupa 2 luni cand mi-am reinnoit polita CASCO am constatat cu stupoare ca scrie chestia asta. L-am intrebat pe broker, iar acesta mi-a raspuns zambind ca da, e un bonus pe care Omniasig il da automat smile.gif
[attachmentid=1627784724]
l@u
Masina ar fi fost ok daca ar fi avut un cerc sau mai multe in bot.!
b76bgaarh
QUOTE(cdadan @ 4 Feb 2012, 19:07)
Cutia M6 a stat pe 1.6 cam un an, dupa care a fost inlocuita cu ... M5.  happy.gif
Destul de insetat agregatul, parerea mea.
Apropo, pielea si butoanele de pe volan sunt de mare angajament.  wub.gif
*



meganul de vest a avut tot timpul 6 viteze, vezi breakul. 5 viteze au ps pe varianta low cost, care e un fluence hatchback cu forma de megan 3.

bafta
IRONICK
QUOTE(iulian'71 @ 5 Feb 2012, 08:16)
consumul creste peste 7 la peste 120 km/h, la 140 deja sare de 8. Insa daca asa a facut-o fabricantul, probabil a stiut de ce.
*
E a stiut pe naiba, atat a putut sa scoata fara doreasca sa investeasca suplimentar. Si-a dorit o marja mare pe unitate si gata.

Cu cateva modificari se poate ajunge la consumul asta:

[attachmentid=1627785402]
argon
Se ajunge o lae, poza aia nu are nici o relevanta, mai ridicai acceleratia putin si arata 4, dar atunci era batator la ochi si nu mai prosteai pe nimeni pe forumuri.


mircea_aq
Vant din pupa, am scos si eu consumuri similare pe zeci de km de autostrada, fara nicio modificare. Pe de alta parte, inm conditii nefavorabile, poti sa scoti si 9%, eu nu vad niciun neadevar la mijloc.
IRONICK
QUOTE(argon @ 8 Feb 2012, 11:01)
Se ajunge o lae, poza aia nu are nici o relevanta, mai ridicai acceleratia putin si arata 4, dar atunci era batator la ochi si nu mai prosteai pe nimeni pe forumuri.
*
Da mai stim, tu produci pentru Petrom cand dai ture in giratoriu cu Espero plin de spuma.


8 Feb 2012, 11:20:
QUOTE(mircea_aq @ 8 Feb 2012, 11:11)
Vant din pupa, am scos si eu consumuri similare pe zeci de km de autostrada, fara nicio modificare. Pe de alta parte, inm conditii nefavorabile, poti sa scoti si 9%, eu nu vad niciun neadevar la mijloc.
*
Diferenta este ca unii il scot fara conditii similare.
pishky
cu tractorachele din dotare, pe autostrada si chilot automat pe acolo se invarte consumul intradevar.

in fotografia prezentata este consum instant sau mediu, pt ca stiu ca la logan (din motive ca unii nu intelegeau ca ala e instant) s-a scos consumul instat.
mircea_aq
La 130kmh vorbim de 4 factori principali care influenteaza consumul ( in conditii ideale ) :
+ eficienta energetica a motorului
+ etajarea cutiei de viteze
+ coeficientul de frecare cu aerul
+ rezistenta la inaintare a anvelopelor

Daca pe ultimele 2 le mai poti imbunatati, pe primele 2 nu vad cum le-ai putea modifica, astfel incat sa ramai intr-o logica economica, nu sa decartezi 4000 Euro ca sa scazi consumul cu 0.5-1l % ... atunci nu mai face niciun sens.
IRONICK
Mai sapa, pentru ca de exemplu se pun pinioane de tr.5 mai lungi pe logan de foarte multi ani. Aberezi grav cu aia 4000Euro, habar nu ai despre ce vorbesti.

QUOTE(mircea_aq @ 8 Feb 2012, 11:29)
+ rezistenta la inaintare a anvelopelor
A prins bine la tine marketingul de la michelin. biggrin.gif
mircea_aq
Sugeram un transplantm 1.5 dci, motor plus cutie, atat tot ;-)
Ma intreb cat te ajuta pinioanele modificate , -0.1% -0.2% ?

LE: conteaza si compozitia si calitatea anvelopelor, orice om isi da seama cand le schimba pe cele iarna cu alea de vara ca ii scade consumul
spy_oh_joy1389
Frecarea dintre anvelopa si sol este constanta cu viteza, iar cea cu aerul creste exponential cu viteza. Dupa vreo 20-30km/h poti chiar sa ignori frecarea dintre anvelopa si sol.
IRONICK
Rezistenta la inaintare incepe sa domine rezistenta la rulare in functie de autovehicul de pe la 50-60-70km/h (B-Class de la Mercedes o are la 50km/h cu un Cx de 0,26). Totul depinde de cat de aerodinamica este masina. Daca scazi Cx-ul cu 0,01, consumul scade cu 0,04 la viteza de 100 km/h.

QUOTE(mircea_aq @ 8 Feb 2012, 11:43)
Ma intreb cat te ajuta pinioanele modificate , -0.1% -0.2% ?
Este un ditamai topicul pe care se discuta. Si cutia JH3 se preteaza foarte usor la modificare, pentru ca permite accesul ala pinioane cu presa foarte usor. La JR nu se poate.
VladSoare
QUOTE(Laurentziu83 @ 4 Feb 2012, 19:01)
La bord e foarte practic vitezometrul digital, realizezi mult mai rapid daca cumva ai depasit viteza legala. Din pacate insa, acum vitezometrul digital se mai aduce doar pe versiunile de varf. Chiar realizase ceva bun Renault cu aceasta masina, dar s-a decis mai apoi sa dea cu mucii in fasole.
*

Vitezometrul digital e o chestiune de gust. Eu, de exemplu, le urăsc și nu-mi voi lua niciodată mașină cu așa ceva. tongue.gif
Nu-mi dau seama cum te ajută să vezi mai ușor că ai depășit viteza legală. Un indicator digital trebuie citit, pe cînd poziția unui ac pe un ceas o vezi ușor la marginea cîmpului vizual, fără să fie nevoie să-ți muți privirea de la drum la bord și invers. Plus că digitalul mai are și o inerție pe care eu personal o găsesc enervantă.
Pentru păstrarea facilă a vitezei în limitele legale ai limitatorul de viteză. Cu el nu mai trebuie să te uiți deloc la vitezometru. smile.gif

QUOTE(cdadan @ 4 Feb 2012, 19:07)
Apropo, pielea si butoanele de pe volan sunt de mare angajament.  wub.gif
*

Oare pielea e naturală, sau e tot mizerie din aia "ecologică" à la Renault? unsure.gif
klaus
QUOTE(VladSoare @ 8 Feb 2012, 12:43)
Oare pielea e naturală, sau e tot mizerie din aia "ecologică" à la Renault? unsure.gif
*


Da' ce, la altii e altfel?
P-A-C-O
QUOTE(IRONICK @ 8 Feb 2012, 10:49)
Cu cateva modificari se poate ajunge la consumul asta:
[attachmentid=1627785492]

presupunand ca poza/masina iti apartine, intreb si eu: consumul acesta instantaneu fotografiat pe TdB este la mers stabilizat sau in timpul unei decelerari? huh.gif
IRONICK
Nu mah, este in frana de motor. Coboram o vale de zece grade.
P-A-C-O
ok


Laurentiu, am ramas dator cu niste poze blush.gif

[attachmentid=1627785513] [attachmentid=1627785514] [attachmentid=1627785515]
tatabobu
QUOTE(mircea_aq @ 8 Feb 2012, 11:43)
conteaza si compozitia si calitatea anvelopelor, orice om isi da seama cand le schimba pe cele iarna cu alea de vara ca ii scade consumul
*



Mie-mi creste.
cdadan
Mai mult de 3500 la 130? Nu vad mare diferenta fata de rapoartele din fabrica.
Dacia oricum are cutia mai "lunga" fata de Meganul de 1.6, care la 130 are aproape 4000. huh.gif
user123
QUOTE(IRONICK @ 8 Feb 2012, 10:49)


Cu cateva modificari se poate ajunge la consumul asta..

[attachmentid=1627785402]
*



Da si ai putea sa prezinti detalii mai multe pe topicul unde initial ai postat imaginea.....nu de alta, dar cel putin ar mai incanta ochii unora care poate s-au plictisit tot citind numai despre modificari "colorate" ( gen filtre sport, jante nu-stiu-de care etc etc..) blush.gif wink.gif
Laurentziu83
@PACO: intr-adevar, nu mi-a sarit niciodata in ochi acea bara din punte, si doar am vazut zeci de Logane pe dedesubt. Ma gandeam la clasica bara antiruliu.

@l@u: ar trebui sa dau jos rombul si sa modific capota ca sa pot pune cercurile alea de care zici. E mult de munca, bani si nu se justifica. Oricum rombul sau cercurile nu se vad de la volan, la exterior prea putin imi pasa cum arata.

A, ca idee, nu va asteptati pe acest topic sa vedeti ce jante voi pune pe masina, spoilere, eleroane, chiptuning, suspensie sport, alte modificari, etc, pentru ca nu o voi face. Banii pentru astfel de imbunatatiri prefer sa-i directionez in rezervor pentru drumuri la Constanta, Varna, Iasi, Cluj, Timisoara, etc precum si in afara ei (poate peste un an-doi nu ar strica un tur al Europei de la Moscova pana la Lisabona). Stiu ca va fi plictisitor topicul, dar n-am ce face.

Eu ma indoiesc ca as fi facut vreo economie de carburant daca as fi avut a 6-a mai scurta. Simt masina ca este totusi destul de lenesa in a 6-a, tine totusi si de motor care este destul de vechi (are 12-13 ani de cand a fost lansat pe piata), daca merg cu 110 pe sosele, in depasiri de regula retrogradez 2 trepte, nu doar una. A 5-a este utila la mersul prin localitati cu 70-90.
Megane-ul are si vreo 300 de kg in plus fata de Logan, ma indoiesc ca pot sa obtin acelasi consum la acea viteza.

@VladSoare: Cifrele vitezometrului au aproape 10 centimetri, crede-ma ca se vad si din masina vecina, iti sar in ochi imediat. Altfel, restul indicatoarelor nu ma deranjeaza sa fie analogice, chiar mi-ar fi convenit ca indicatorul de carburant si cel de temperatura a lichidului de racire sa fie cu ace.
Ca tot mi-am amintit, indicatorul de carburant indica destul de precis nivelul, descrescand constant in timpul mersului, la Symbol era extrem de imprecis si de defazat in anumite zone.

Pielea pe volan sincer nu stiu daca e sintetica sau nu, cert e ca se mentine exact ca in ziua in care am luat-o din showroom, fara nici un fel de tratament, bine, nici eu n-am smirghel pe degete, iar masina vede foarte mult extraurban, (unde sta la 110 km/h constant pe cruise) altfel am vazut volan de piele pe un Fluence care la 20 de mii de km arata jalnic.
cdadan
QUOTE(Laurentziu83 @ 8 Feb 2012, 20:44)
Eu ma indoiesc ca as fi facut vreo economie de carburant daca as fi avut a 6-a mai scurta.
*


Mai lunga.
Filip
Sa stapanesti sanatos masina, si sa fii ferit de bizoni! tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.