Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stergatoare DSN
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
emie
Postez pt. prima data dar am apelat de foarte multe ori la informatiile multe si utile prezentate aici. Din acest motiv multumesc celor preocupati de lipsa confortului oferit de DSN si prezint modificarea releului de temporizare al stergatoarelor astfel incat acesta sa asigure reglarea cadentei cat si numarul de curse la impulsul de spalare a parbrizului.
Ramane ca problema realizarea unei scheme care sa permita efectuarea unui nr de curse care sa depinda de timpul de actionare al manetei dar nu promit
nicolaem
Exact de asa ceva ma ocup si eu. Releul de temporizare contine un circuit integrat produs de Atmel (U641B), dedicat pentru temporizarea stergatoarelor.
http://www.atmel.com/dyn/products/product_...ol&part_id=2193
Cand voi avea mai multe amanunte am sa le postez.
paulica
Mai rezolvarati ceva fratilor cu temporizatoarele alea? Si o chestie de intârziere intre sprituirea parbrizului si pornirea stergatoarelor cum se poate face?
cristidb
Nu sunt convins ca e acelasi releu la SN si la nova, dar la nova sigur exista o rezistenta reglabila pe cablajul circuitului stergatoarelor (cel de pe motor) prin care se regleaza numarul de ture pe care le fac stergartoarele la actionarea stropitoarelor.
paulica
Cristi probabil ai o Nova din 98. Ei la tine da este o rotita in vârful manetei stergatoarelor. La mine este totul, dar totul identic cu SN. Bine afara de motor, CV si planetare. Si axul volan e 80% identic.
A! si nu m-am uitat la caseta de directie.
cristidb
Da, a mea e din 98.
paulica
Ei, aici e diferenta. La a mea tabloul de bord (ceasurile indicatoare), blocul de lumini si blocul stergatoare sunt Takosan. Si sunt identice cu SN (de fapt lipseste doar ledul antidemaraj de la vitezometru).
bygy007
asta este schema releului cum este data de producatorul integratului
paulica
Da, bine dom' Bygy. Din ce citii eu acolo vad ca delay-ul ala de 0,6 s este stabilit intern. Nu stiu daca umblând la condesatorul ala de de 22 micro obtii ceva. Si totusi 0,6 sec intârziere poate fi observata cu ochiu' liber? Ca eu nu-mi dau seama deloc.
paulica
Ia uite dom Bygy ce raspuns primii:

Dear Mr. Mateiu,
thank you for your interest in the U641B.
In the datasheet of the U641B all timings are related to a value of C2=22µF.
Unfortunately there is no calculation formula available for another value of C2.
But all the timings depend on the value of C2 and will change
proportional with a change of this capacitor. If you double the value of C2, then you
will approximately double all the times.
But I recommend to choose a capacitor value for C2 not exceeding 33µF,
because the prewash time is here in the range of 0,9s and cannot be
changed by the variation of a resistor value. All the other times can be
adjusted in a definite range with the help of an external resistor (Rtime, Rint),
but the prewash time only depends on C2.

I hope I can help you with this but if there are any questions
remaining, don´t hesitate to contact me .

With best regards

> Berthold Gruber
>
> A&C12 Application
> Atmel Germany GmbH
> Theresienstrasse 2
> 74072 Heilbronn
> Germany

Deci ne bagam la niste modificari?
paulica
Mi-am bagat azi nasul in releul ala. TEAPAAAAAAAAA. Are integrat U642B si ala n-are decât 100 ms delay intre sprituire si plecarea stergatoarelor. Ce sa mai, dupa cca 25-30 de incercari cu cele 10-12 lipituri aferente am pus 47 microF si parca, parca are 0,3 s.
Se mai pune potentiometru de 2,5K inseriat cu 500 ohmi in loc de 2,7K si ATENTIE: in loc de 130K se pune 56K, mai mic nu merge. Pleaca de nebun.
Iar ATENTIE: pe placa sunt SMD-uri.
paulica
Mai fratilor a dat in boala troaca mea. Dadui la stergatoare... pauza. Abia dupa 2 3 incercari s-a gândit sa plece dar greu si sugea la curent ca plafoniera abia mai lumina.
Acuma s-ar putea sa fie mai complicata treba pt ca uneori când dau la automat se aude clang si nimic. A doua oara o ia. Si asta doar la cald. Alteori ceasul incepe sa pâlpâie fara a se reseta. Voi ce ziceti?
LaurD
QUOTE(paulica @ 15 Sep 2006, 04:33)
*



Verifica borna ( si cablul ) de masa . Daca e OK , verifica daca alternatorul incarca la cca. 14V
paulica
Mai fratilor, o jumate de problema am rezolvat-o ieri seara. Era de vina electropompa de la spalator parbriz. De fapt doar mecanismul ca electromotorasul e bun. Dar nu poti sa cumperi decât cu totul. 31 RON sad.gif
Ramâne treaba cu ceasul care s-a intâmplat de 2 ori azi si cred ca si chestia cu elctromotorul la cald. Alte sugestii?
Mai vad si eu ce si cum.
Bafta
paulica
Tot nu s-a rezolvat mare brânza fata de ce am zis pe 15 sept. Mi-e teama ca beleaua este mai mare. O fi in motoras? O fi vreo masa proasta? Ca si când dau drumul la aeroterma, când comut intre trepte mai face asa.
klaus
Probabilitate mare sa ai masa stergatoarelor cu problema. A avut si Liviu o problema asemantoare si era masa aia plecata cu curca la raze...
paulica
Mai Klaus pleaca greu si suge la amperi de miroase a izolatie de cablu incinsa. Si totusi siguranta nu sare. O sa verific ceva mase pe miercuri si mai vorim.
Paulorossi
Salut prieteni.

Am o problema cu temporizatorul de pe o dacie injectie berlina,2002, nu functioneaza.Temporizatorul este in trepte sau variabil?Al meu pare sa fie variabil,se aude clic doar cand il pornesc si nu functioneaza.Are cineva o schema interna a lui?Se poate resurcita sau repara?
Paulorossi
Chiar nu stie nimeni?
aqme
Eu am o problema cu temporizatorul la o dacia 1310 din 93. Cand invart de acel butonas, ticaie ceva, dar nu sterge parbrizul. Ce pot sa fac? Multumesc!
crick
Refa lipiturile pe cablaje ,in special cele care vin de la papuci(greutatea firelor forteaza acele lipituri).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.