Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Noul diesel de la bmw
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Clipuri video
Speedy
http://www.4tuning.ro/masini-tari/video-0-...rive-12655.html

http://www.4tuning.ro/inovatii-auto/video-...-bmw-12719.html


Cateva date adunate la un loc:

3 litri
381 cp
0-100km/h sub 5 secunde
max rpm 5500
consum 6,3l %


l@u
Doua turbine cu geometrie variabila si una cu geometrie fixa dependenta de prima turbina cu geometrie variabila ! wub.gif
cj98czh
Pe hartie sta foarte bine, sa-l vedem dupa ceva km cand or incepe sa pice turbo biggrin.gif
Hack
doh.gif Ce complicaciune de motor...
l@u
Porcshe vine din urma !
bolidu
Maine o sa vedem motoare in stea cu 6 cilindrii cu turbina pentru fiecare cilindru.

Faza ca,,,,,,, cad turbinele nu cred ca e valabila si aici, inafara de logan 1.5 dci si alte nemtesti vechi de 10 ani nu am auzi sa cada asa in masa, plus de asta turbinele alea merg cand una cand alta iar la turatie mare se ajuta una pe alta deci ar trebui sa tina muult mai mult decat una pe un motor single turbo.
klaus
intreaba la un service din grupul VW de turbinele de pe motoarele pe benzina astea mai noi, cam ce parerea au despre ele.
Poti sa-i intrebi si de kitul de reparatie...
l@u
Chiar ma gandeam cat de fiabila este turbina la 1,2 tsi daca mergi asa cum iti arata calculatorul de bord !
ArtVandelay
QUOTE(Speedy @ 2 Mar 2012, 13:49)
http://www.4tuning.ro/masini-tari/video-0-...rive-12655.html

http://www.4tuning.ro/inovatii-auto/video-...-bmw-12719.html
Cateva date adunate la un loc:

3 litri
381 cp
0-100km/h  sub 5 secunde
max rpm  5500
consum 6,3l %
*




E naspa. scoate fum.
4x4
BMW stiu sa faca motoare, totusi nu prea inteleg de ce ai vrea un M diesel?
ArtVandelay
Daca lipsea litera M din nume era mai bine ?
4x4
Normal, nu ar trebuie sa puna M pe orice, strica imaginea, deja s-au facut de ras cu X5 si X6 M.
ArtVandelay
Cumperi masina sau imaginea ?
l@u
QUOTE(4x4 @ 2 Mar 2012, 20:53)
nu prea inteleg de ce ai vrea un M diesel?
*



740Nm ?????
cj98czh
NUUU ... 381 cai si 740nm cuplu biggrin.gif dintr-un motor de 3 litrii diesel care face 0-100 sub 5 sec. biggrin.gif ... poate de aia biggrin.gif
l@u
saispe face asocierea intre papuc disel si bemveu diesel ca doar amandoua sunt diesel ce doamne iarta-ma
Catalinmodena
QUOTE(4x4 @ 2 Mar 2012, 21:01)
deja s-au facut de ras cu X5 si X6 M.
*



Parerea ta! wink.gif
argon
QUOTE(4x4 @ 2 Mar 2012, 21:53)
BMW stiu sa faca motoare pe benzina, totusi nu prea inteleg de ce ai vrea un M diesel?
*



Te-am corectat eu, cel putin la diesel era muci, si-o mai fi revenit intre timp.
T.rac3Er
oare cu cine colaboreaza la motoare. pu peugeot, care sunt un nume foarte greu in materie de motoare diesel inca din anii 80.
vrei diesel te uiti la vag si la psa

psa s-a ales cu avantaje la motoare pe benzina, si bmw la diesel
PaulT
QUOTE(argon @ 3 Mar 2012, 10:35)
Te-am corectat eu, cel putin la diesel era muci, si-o mai fi revenit intre timp.
*



BMW nu a fost muci niciodata la capitolul motoare diesel... Nici pe departe. wink.gif
ArtVandelay
Pana prin '96-'98 nu erau prea stralucite dieselurile de la bmw, nici ca fiabilitate nici ca performante
dizzy
Mda, E34 525tds batea la popou multe dieseluri cu 140 CP prin 95.
E adevarat ca bucata de 4 cilindrii taiata din dansul nu a stralucit pe 318tds.
Au avut si generatii mai slabe, parca cea de 2 litrii cu 135CP dar per ansamblu nu-s de dat cu cartofi dupa ei.
Venind in zilele noastre: WOW!
1 turbina mica cu geometrie variabila pt turatie mica
1 turbina mare fara geometrie variabila pt cuplu zdravan la turatie medie
1 turbina mica cu geometrie variabila pt putere mare la turatie mare
Putere si cuplu mai mult de cat avea 4.4dturbo.
Frumoasa realizare, sper sa fie si fiabila. Cand s-o deregla ai ciufulit barzoiul, nu ti-l mai repara nimeni in romanica.
Sa speram si la un 2,0 turbodiesel cu aceeasi tehnologie, pe la 250 CP?
ArtVandelay
http://forum.4tuning.ro/291-discutii-bmw/2...vs-tds-e39.html
Nu stiu la ce le batea, ca la fiabilitate sigur nu tongue.gif
dizzy
Exploatate corespunzator motoarele au tinut destul de bine.
Acum au 5-600 000 km, cat vrei sa tina, cat Muntii Carpati?
Pune si calitatea lipsa a motorinei romanesti, intretinerea deficitara si vezi de ce au cazut destule motoare.
Oricum, pemfeurile n-au fost niciodata monument de fiabilitate, fie ele pe benzina sau nafta.
4x4
QUOTE(l@u @ 2 Mar 2012, 21:58)
saispe face asocierea intre papuc disel si bemveu diesel ca doar amandoua sunt diesel ce doamne iarta-ma
*



Nu, motorul meu diesel preferat e cel de pe A8 D3, 4.2L V8, tdi.
Nu sunt fan diesel, iar cand dai destul de multi bani ca sa ai o masina puternica si se te poti bucura de condus nu vad de ce ai alege un diesel.

QUOTE(Catalinmodena @ 2 Mar 2012, 22:11)
Parerea ta! wink.gif
*



Diviza Motorsport era pentru puristi maximul ce o masina poate atinge, dedicata condusului, un adevarat cuncurent pe circuituri, dar ambalat in o varianta ce face fata si utilizarii de zi cu zi pe strada.

Nu diesel, si nu o casa cu roti. Ai franat un X6 M vreodata?
cdadan
QUOTE(4x4 @ 3 Mar 2012, 16:24)
pe circuituri
*


Unde ma? blink.gif
4x4
biggrin.gif Buna de bula aia.
l@u
impreuna cu tine !
b76bgaarh
16...ce tip de motoare a castigat la lemans in ultimii 5 ani? da in paris dakar?
4x4
Lasa competiile de rezistenta, doar nu ai sa conduci 2 zile nonstop, restul 90% din masinile de competitie sunt pe benzina. Doar pentru sunet ar trebui sa alegi benzina daca vrei senzatii, raspuns la pedala, turatii inalte. Cuplu e placut dar nu atinge corzile potrivite pentru mine.
MuciX
"Horsepower sells cars, torque wins races." - Caroll Shelby
4x4
Cumva Mustangurile alea erau diesel?
MuciX
Esentialul te ocoleste cumva.
b76bgaarh
pai si la touring car masinile diesel au dat fum la tot, pana a schimbat fia regulile si uzina vag sa retras.....

16 ca sa intelegi. un bmw diesel iti da fum (si nu ma refer la ce iese pe teava de esap.ament) la sh tau. (vorbim de putere egala)
4x4
laugh.gif Am zis eu ca am masina sport?

Oricum, cea mai buna putere specifica tot benzinarele o au.

125 CP/L la M diesel cu 3 turbine smechere

203 CP/L la Mitsubishi Lancer Evolution FQ-400
bmwh548
QUOTE(b76bgaarh @ 3 Mar 2012, 18:28)
16...ce tip de motoare a castigat la lemans in ultimii 5 ani? da in paris dakar?
*



Acuma cine e de bula? Ti se pare ca au castigat pentru ca au consumuri net inferioare celor pe benzina deci pierd mult mai putin timp pe la boxe sau din alte motive?

N-oi fi eu fanul lui 16, da' aici cam are dreptate. Tractoarele au fost facute sa are campul, nu sa bata recorduri pe circuit.
l@u
@ saispe
ce ma ? raspuns la ce ? radmasa.gif
b76bgaarh
bre bmw, audi si pejou au dominat si calificarile, alea unde conteaza timpul pe un tur, nu au castigat plecand din spate si facand mai putine opriri.

daca la anduranta conta economia de combustibil, la wtcc nu are nici o influenta notabila. masinile au aceeasi greutate si nu exista realimentare cand a dominat seat tdi.
bafta.
Filip
QUOTE(4x4 @ 3 Mar 2012, 19:13)
Cumva Mustangurile alea erau diesel?
*


La 7 litri cat aveau motoarele alea de le punea pe AC cobra, cred si eu ca aveau cuplu cat Buceagu`. Pe benzina cum erau ele.
dizzy
Cred ca aveau cuplu mai mare ca Buceagu, ca Buceagul avea vreo 5 litrii, iar asta 427 cubic inches adica vreo vreo 7 litrii. Primul are vreo 140CP cu 320Nm, al doilea are putere 550 bhp / 410 KW @ 6700 rpm si Cuplu 640 Nm / 472 ft lbs @ 3700 rpm. Buceagul e pistol cu apa pe langa asta.
Filip
biggrin.gif M-am gandit si eu la asta in timp ce scriam, dar nu conteaza. La mine etalon e Buceagul... daca ai putere cat Buceagul, e suficient sa muti si muntele din loc. biggrin.gif laugh.gif
Asi
QUOTE(MuciX @ 3 Mar 2012, 19:10)
"Horsepower sells cars, torque wins races." - Caroll Shelby
*


Si 1W=1Nm*1rad/s adica Putere=Moment * viteza unghiulara.

Avand moment maxim mai mare la aceeiasi putere => turatia este scazuta (viteza unghiulara scazuta) ceea ce nu este o noutate faptul ca dieselul merge la turatii mai mici (din motive obiective)

Demultiplicarea turatiei pentru cresterea momentului se face in cutia de viteze si tramsmisia principala (si hidrotransformator daca are) si nu e nici o problema sa pui un motor turbina cu 50000rot/min pe post de motor (care binenteles ca are moment motor aparent imfim dar cu multi cai putere).

In alta ordine de idei: conteaza puterea! ca momentul se face cat vrea muschiul meu si a cutiei de viteze.
Filip
Pe vremea aia nu aveau cutii de viteze secventiale cu 7-8 trepte, asa ca poate mai conta si cuplul. Oricum nu-l vad eu pe nenea` Shelby sa vorbeasca aiurea, adica nu cred ca a fost un diletant. biggrin.gif
Asi
QUOTE(Filip @ 4 Mar 2012, 23:50)
Pe vremea aia nu aveau cutii de viteze secventiale cu 7-8 trepte, asa ca poate mai conta si cuplul. Oricum nu-l vad eu pe nenea` Shelby sa vorbeasca aiurea, adica nu cred ca a fost un diletant. biggrin.gif
*



Ideea era ca datele privind momentul sunt incomplete!

Adica momentul este ceva, dar nu are treaba cu turatia. Asa si eu la un troliu cu lant cu demultiplicrare mare pot sa aplic 2000Nm la o viteza de 0.5rot/min adica vreo 2000*0.5*pi/30 (sa trec in radiani pe secunda) = ~104W Acceptabil pentru forta din maini.

Puterea in schimb vorbeste de tot ingredientul: moment si turatie, sau moment si cat de repede aplica acel moment.
Momentul motor este mic cu orice il masurati, 100Nm = o forta de 100N (echivalent o masa de 10kg) aplicata in capatul unui levier de 1m. Adica teoretic si practic, cu un levier de 1m opresti fara mare efort motorul de dacie la mometul maxim pe care il da, sau cu putin efort (te asezi pe respectivul levier) opresti inclusiv motorul discutat cu 710Nm.
Momentul si turatia se modifica in schimbatorul de viteze si transmisia principala, adica de exemplu pentru treapta 1:

Mm*is1*ks1*i0*k0=710*4*0.92*4*0.95=9928Nm la roata. si cu raza rotii in ecuatie se poate afla si forta de tractiune la roata. Turatia la roata se afla si ea impartind turatia motorului la is1 si apoi la i0
(unde is1, i0= raport de transmisie pt prima treapta si pentru transmisia principala, si ks1, k0, randamentelept prima treapta respectiv ransmisia principala)

Forta de tractiune la roata * timpul = putere = moment * turatie.

Putere se poate scoate fie din turatie (vezi motociclete, formula1, avioane), fie din moment motor (ca urmare fie a unui ciclu diesel, cilindree mare, etc.. vezi vapor/tractor/camion) - autoturismul are cate putin din amandoua. Pentru a tine masa automobilui cat mai mica e mai bine folosirea unui motor de turatie foarte ridicata si cilindree mica, supraalimentat, moment mic (prin consecinta) si asta e strategia si la Formula1 (ca n-au voie cu cilindree mai mare, si nici surpraalimentare n-au voie). In felul asta rezulta un motor cu putere foarte mare si masa mica, spre deosebire motorul echivalent ca putere de la un camion care e la polul opus.

Concluzie: in definitoriu, conteaza PUTEREA! niciodata nu o sa castige ceva cu putere net inferioara (adica cu 100-200kw mai putin, considerand aceeiasi masa)

E mult de discutat si ma opresc aici, dar cum spuneam conteaza puterea, indiferent de unde vine ea, momentul si turatia se face cat vrem noi dar produsul lor nu se schimba (decat prin pierderi si frecari, ceva 0.95).

Si nu e nevoie de 10 trepte, suficient si alea 5-6, dar cu alte valori corespunzatoare pentru fiecare motor (functie de momentul pe care il da si turatia maxima) - chestiune care se face din etapa de proiectare de cand lumea, niciodata un diesel nu are acelasi schimbator de viteze cu omologul benzinarului, chiar si la Logan si dacie papuc diesel.
LuluMOB
Corect ce zice Asi, as mai completa ca importanta nu e doar valoarea maxima a cuplului, ci si cum variaza el cu turatia, mai pe romaneste zis forma graficului de cuplu.
l@u
daca voi credeti ca noul motor are nevoie de graficul ala .................no comment!
Asi
Adica? graficul ideal de putere este constant fix pe puterea maxima pe toata plaja de turatie de la 0 la X mii. Iar mometul in consecinta are graficul unei hiperbole cu asimtota la + infinit in drepul 0 rot/min.
Asa ceva nu exista!
Ce se aproprie cat de cat e un motor electric.

Motorul termic are graficul oricum dar departe de tot de ceva ideal. Prin urmare tot dupa graficele alea se discuta si pentru motorul asta. Nimic nou sub soare, un motor termic mai gadilat un pic cu diferente mici fata de restul lumii (diferente mici care conteaza si care ies in fata competitiei, desigur), dar privit din avion nu e nici pe departe un motor ideal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.