Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
danutz19
Am cumparat un set de bujii NGK BKR6 V-line si dupa ce le`am montat am observat ca la pistonul nr 2 filetul bujiei era plin de ulei si in fisa era putin si in filtrul de ulei si in 3500 de km mi`a mancat 1L de ulei.nu scotea fum,motorul mergea normal,tragea bine si dupa ce am montat vechile bujii problemele au disparut.masina are 86000 km.de ce oare?
mitzone
nu stiu de la ce ar putea fi problema ta ( bujii? ), dar iti pot spune ca bujiile de origine sunt cele mai bune pentru masinuta asta.
talibanu
Eu am luat niste bujii Eyquem (cica originale, la bucata, scrie Renault parca pe ambalaj) si merge motorul foarte bine...Nu mai stiu cat am dat pe ele, parca 7 sau 8 ron/bucata, dar isi fac treaba....
danutz19
si care e codul la bujiile originale? rfc52 sau 58?
CrysMM
Cum adica au disparut problemele? Nu mai consuma ulei?

Si in filtrul de ulei era ce? Ulei? Sau ai vrut sa spui ca in filtrul de aer era ulei?

Nu au treaba bujiile cu consumul de ulei.
talibanu
QUOTE(danutz19 @ 9 Mar 2012, 13:20)
si care e codul la bujiile originale? rfc52 sau 58?
*



Sincer, nu stiu ce cod scrie pe ele(n-am avut curiozitatea asta biggrin.gif ), daca vrei ma uit maine pe ambalaj(ca mai am unele de rezerva) si iti spun...eu am cerut lu nenea vanzatorul "bujii eyquiem pentru SN", si el mi-a zis ca cica ar fi originale (acuma daca m-a pacalit, bafta mea blink.gif )...
danutz19
@CrysMM: da,nu mai consuma ulei iar in carcasa filtrului de aer era ulei pe langa orificiul ala pt vaporii de ulei
talibanu
QUOTE(danutz19 @ 9 Mar 2012, 13:20)
si care e codul la bujiile originale? rfc52 sau 58?
*



Am fost si m-am uitat la bujii unsure.gif ...eu am RFC52LZ(cele de rezerva)...din cate am citit prin alte topicuri unde s-a mai discutat despre bujii, se zice ca in cartea masinii (eu nu am asa ceva) sunt trecute ca bujii recomandate de producator Eyquem RFN58LZ, dar si cele RFC52LZ sunt foarte bune (diferenta intre ele fiind la electrodul de masa, unul este din cupru si unul din nichel, sau cam asa ceva...din ce am inteles eu)...o sa pun niste poze cu ale mele, dar nu se vad foarte bine (tel. vechi icon_mrgreen.gif )...sper sa intelegi smile.gif ....
danutz19
tot RFC52LZ am avut inainte dar nu gasesc sa cumpar altele.mergea mult mai bine cu ele decat cu ngk`urile.cu ngk mai mult de 140 nu voia si aia chinuiti pe cand cu eyquiem vedea tot bordul smile.gif o sa mai caut prin magazine poate o sa gasesc pana la urma
talibanu
QUOTE(danutz19 @ 9 Mar 2012, 23:03)
tot RFC52LZ am avut inainte dar nu gasesc sa cumpar altele.mergea mult mai bine cu ele decat cu ngk`urile.cu ngk mai mult de 140 nu voia si aia chinuiti pe cand cu eyquiem vedea tot bordul smile.gif o sa mai caut prin magazine poate o sa gasesc pana la urma
*



Cu astea pe care le am, se duce masina pana la 130-140 lejer(nu ii dau mai mult ca tremura putin volanul, oricum nu sunt vitezoman)...eu sunt multumit de astea pe care le am icon_mrgreen.gif ...mai incearca pe la tine prin oras, poate gasesti rolleyes.gif ....
DB 06 GVI
bujii Eyquem -7 lei/buc sunt cchiar bune am mai folosit si sunt in regul,fara probleme absolut deloc
CrysMM
QUOTE(danutz19 @ 9 Mar 2012, 21:33)
@CrysMM: da,nu mai consuma ulei iar in carcasa filtrului de aer era ulei pe langa orificiul ala pt vaporii de ulei
*




Nu are cum sa consume ulei din cauza bujiilor. Mai ales 1 L/3500 km. Cat ai mai mers cu masina dupa ce ai schimbat bujiile si ai sesizat ca nu mai consuma?
danutz19
2000km
CrysMM
Stai cu ochii pe joja. Ce ulei folosesti?
clalexxxx
Salut, pot sa iti spun ca am testat la bujii de mi s-a.acrit, am ajuns la concluzia ca rfn 58 lz eyquem cele recomandate in manual sunt cele mai bune. Bujiile de solenza rfc 52 lz sunt bunicele dar ca viteza nu poti trece cu ele dw 120-130 maxim, cu cele originale am mers cu150 /ora lejer,am scris si la sectiunea bujii, in manualul de supernova de il am cel de utilizare scrie cu avertizare: A SE FOLOSII NUMAI BUJII EYQUEM RFN 58 LZ. Motorul functioneaza cel mai bine cu acest tip de bijii, degeaba exista alternative la eyquem,tot acestea sunt mai bune. Noul cod parca este eyquem A7 pt rfn 58lz pret 12lei/buc mai scumpe ca alea de solenza,mai reci si material Cu la electrod si masa in loc de Cu si Ni la rfc 52 lz. Eu recomand si atentie cand spun numai acest tip de bujie pt. functionare buna. O sa ziceti ca merge si cu alte tipuri,corect dar nu se compara cu cele originale la orice capitol.
Maskatu
Adica ngk-urile mele de 18 lei bucata is mai varza decat eyquemurile? Sincer sa fiu nu am simtit vreo diferenta intre marci insa ngkurile sunt cu cateva clase peste eyquem. E ca si cum am compara uleiul elf cu castrol.
danutz19
folosesc ulei Texaco Havoline 10w40
SERGIULICA04FUX
QUOTE(clalexxxx @ 11 Mar 2012, 08:19)
Salut, pot sa iti spun ca am testat la bujii de mi s-a.acrit, am ajuns la concluzia ca rfn 58 lz eyquem cele recomandate in manual sunt cele mai bune. Bujiile de solenza rfc 52 lz sunt bunicele dar ca viteza nu poti trece cu ele dw 120-130 maxim, cu cele originale am mers cu150 /ora lejer,am scris si la sectiunea bujii, in manualul de supernova de il am cel de utilizare scrie cu avertizare: A SE FOLOSII NUMAI BUJII EYQUEM RFN 58 LZ. Motorul functioneaza cel mai bine cu acest tip de bijii, degeaba exista alternative la eyquem,tot acestea sunt mai bune. Noul cod parca este eyquem A7 pt rfn 58lz pret 12lei/buc mai scumpe ca alea de solenza,mai reci si material Cu la electrod si masa in loc de Cu si Ni la rfc 52 lz. Eu recomand si atentie cand spun numai acest tip de bujie pt. functionare buna. O sa ziceti ca merge si cu alte tipuri,corect dar nu se compara cu cele originale la orice capitol.
*



nu ai dreptate in ceea ce spui, nu vreau sa iti spun pe fata ca vorbesti prosti,dar iti spun o chestie si anume de exemplu Vw recomanda buji champion si vin cu asa ceva pe masina iesita din fabrica, bmw recomanda uleiul castrol, si alte marci recomanda diferite uleiuri sau piese, deci asa si astia de la renault recomanda eyquem sau champion daca te uiti in cartea masinii, deci asta nu inseamna ca NGK sau alte tipuri de buji nu is bune pentru masina.
CrysMM
QUOTE(danutz19 @ 11 Mar 2012, 10:43)
folosesc ulei Texaco Havoline 10w40
*




Asa foloseam si eu, si la 1310 si la DSN. Am trecut la DSN pe Liqui Moly, este motorul mai silentios cu el. Oricum, este un ulei bun cea ce folosesti. Ma gandeam ca pui vreo petarda.

Cat despre bujii, eu am cumparat diverse, de prin hyper market, magazine auto, de origine (din astea nu mai iau dupa ce mi-a cazut un electrod in capul pistonului, si asta la doua bujii odata; sa mor cand am scos bujiile dupa 5 km si nu mai aveau electrod), ce 2 mase, cu 4 mase (la astea parca mi se pare un mers mai agresiv). Nu prea am vazut diferente intre ele. Sa fim seriosi, nici masina nu este cu multi cai sa se vada o diferenta clara. La o Honda Accord un schimb de bujii (cu altele mai performante, habar nu am ce si cum, eu doar am avut placerea de a testa inainte si dupa, era diferenta sesizabila, nu efect Placebo.
djasu82
QUOTE(clalexxxx @ 11 Mar 2012, 09:19)
Salut, pot sa iti spun ca am testat la bujii de mi s-a.acrit, am ajuns la concluzia ca rfn 58 lz eyquem cele recomandate in manual sunt cele mai bune. Bujiile de solenza rfc 52 lz sunt bunicele dar ca viteza nu poti trece cu ele dw 120-130 maxim, cu cele originale am mers cu150 /ora lejer,am scris si la sectiunea bujii, in manualul de supernova de il am cel de utilizare scrie cu avertizare: A SE FOLOSII NUMAI BUJII EYQUEM RFN 58 LZ. Motorul functioneaza cel mai bine cu acest tip de bijii, degeaba exista alternative la eyquem,tot acestea sunt mai bune. Noul cod parca este eyquem A7 pt rfn 58lz pret 12lei/buc mai scumpe ca alea de solenza,mai reci si material Cu la electrod si masa in loc de Cu si Ni la rfc 52 lz. Eu recomand si atentie cand spun numai acest tip de bujie pt. functionare buna. O sa ziceti ca merge si cu alte tipuri,corect dar nu se compara cu cele originale la orice capitol.
*


Daca nu au clasa de temperatura ... identica biggrin.gif poti fi si cu 10 eletrozi avand aprindere monoscanteie tot pe un singur eletrod ales aleator va apare scanteia.
Cu NGK-ul m-am lamurit sunt bune pana in 10 mii de km hai 20 de mii dupa aceea pica fiindca apare pierderi de presiune pe langa eletrozii bujiilor am patit la o bujie ... Asa ca am revenit la bujiile cu 2 eletrozi de logan ... cam petarde cei drept dar si-au facut treaba ....
Maskatu
Bujiile mele ngk au cam 15 mii. Exista posibilitatea ca din cauza faptului ca nici nu le-am mai verificat, si cine stie ce o fi pe acolo, sa fi crescut consumul?
klaus
eu zic sa verifici termostatul, daca nu dechide cam devreme.
corbex
Senzorul de temperatura are vreun rol in treaba asta? Se mai decalibreaza si raporteza cifre asemanatoare cu cele de la INS.
Maskatu
QUOTE(klaus @ 13 Mar 2012, 09:46)
eu zic sa verifici termostatul, daca nu dechide cam devreme.
*


Adica nu lasa apa sa ajunga la 89? Si deaia se si incalzeste greu apa, implicit in bord abia urca acul...? Nu de alta dar daca nu pun carton, tre sa merg 15-20 km prin oras ca sa ajunga apa la 60-70.
CrysMM
Lasa asa termostatul, ca la vara regreti. Asa am facut eu in primul an cu DSN. Am schimbat termostatul ca se ridica greu apa, asta iarna, iar vara pornea electroventilatorul de ma saturasem de el. L-am pus iar pe cel vechi, si nu mai pornea decat in Bucuresti cand stateam de 5 ori la un semafor si afara erau temperaturi foarte ridicate. Il am asa de doua ierni, se ridica greu apa, dar consumul este acelasi. Fac multi km, si consumul il pot face la pompa si zilnic.
Maskatu
Pai asa imi face si mie de cand o am. Iarna ma rog de ea sa ii urce apa si vara imi pleaca gmv-ul dupa nici 10 minute de mers. L-am schimbat acum 2 ani termostatul.
djasu82
motorul se incalzeste greu papa combustibil mai mult daca nu ajunge la temperatura optima ... La mine dupa 2 km se incalzeste calai iar dupa 4-5 km baga cum trebuie ... mers cu masina normal nu accelerari bruste si tinut motorul turat...
La maskatu de mult are acesta problema ca de mult vad ca se plange ca nu -i urca temperatura la motor ma mir... Probeaza termostatul si vezi la cat se deschide sau sa nu ai surpriza sa stea intredeschis...
Maskatu
Si cum il probez? Il iau in casa, il bag in apa si dau blana la aragaz si ce vad? Apa fierbe la 100. De unde imi dau seama la cat incepe deschiderea? Termometru special nu am in casa. Mai bine iau unul original, il schimb si gata.
CrysMM
La mine vara porbeste rar GMV, si nici nu are de ce sa porneasca, acul la ceasul de temperatura nu prea trece de jumatate. Numai prin Bucuresti imi trece apa de jumatate cand stau de 5 ori la un semafor si afara sunt 40 de grade biggrin.gif.

Consum exagerat nu am observat pe timp de iarna, si eu circul zilnic cel putin 50 km. Bine, a cosumat mai mult, cred ca am ajuns undeva la 8-9, dar am circulat numai cu treptele 2 si 3 de viteza pe drumuri acoperite cu zapada. Este normal sa consume atat.
djasu82
QUOTE(Maskatu @ 14 Mar 2012, 22:08)
Si cum il probez? Il iau in casa, il bag in apa si dau blana la aragaz si ce vad? Apa fierbe la 100. De unde imi dau seama la cat incepe deschiderea? Termometru special nu am in casa. Mai bine iau unul original, il schimb si gata.
*


De parca nu ai sti cum functioneaza un termostat ... se deschide cand atinge 85-100 de grade . Cumpara altu ...

CrysMM pai functioneaza cum trebuie si la mine la fel se manifesta a daca ma dau la ea la alergat atunci intra in functiune fentilatorul dar pe la 120..
Maskatu
Am schimbat termostatul. O sa vad zilele urmatoare cum se manifesta antigelul. Cu ocazia asta am scos bujiile si le-am bagat in sedinta foto. Cam asa arata dupa 10-15 mii km de cand au fost infipte in motor. Le-am desfacut foarte greu, erau sudate de rugina si calamina.
[attachmentid=1627796296] [attachmentid=1627796297] [attachmentid=1627796298]

Pareri? Le pot curata cumva? Par destul de arse.
uscatu83
Eu zic ca arata normal bujiile astea. A doua din stanga e putin mai afumata. Eu cand le mai scot sa le curat le frec cu o perie de sarma si ies beton. Si verifici distanta cu lera daca tot sunt desfacute de pe masina
Leo0608
ce perie de sarma man ... compromiti bujiile. Dupa aia te miri ca de ce arunca scantei in toate partile si se ancraseaza mai repede in timp

ia si curata cu acetona sau alcool tehnic capul bujiei dupa care incalzestele cu o lampa de gaz pana se curata singure .. in special ceramica de pe electrodul bujiei.

le lasi sa se raceasca dupa care le montezi in motor
uscatu83
Explica mi si mie cum se compromit bujiile daca le dau cu o perie, ca nu imi dau seama? Din cate stiu nu au nici o substanta aplicata pe ele sa zici ca se curata mecanic cu peria.
Eu asa le curat si nu am avut probleme cu ele.
ionutzoo
Mai bine pune-ti altele noi.Si eu le-am verificat acum o saptamana dupa iarna grea ce a trecut si erau intr-un stadiu un pic mai avansat de coroziune.Si am zis ce sa mai curat?Am luat altele noi si dupa aceea mi-era mai mare dragul sa ascult motorul wub.gif cum toarce(am curatat si injectoarele+mpp si deja parca am alta masina rolleyes.gif ).
Maskatu
Depinde si ce bujii bagi. Eu am ngk-uri, care costa 70-80 setul, si nu-i rentabil sa le arunc la gunoi dupa 10-15 mii km. Eyquem-urilr din fabrica tineau pana la 40 mii.
ionutzoo
Eu i-am pus numai originale RFG52LZ.Acum am gasit tot pentru renault dar cu un cod total diferit.Initial am cautat RFG58LZ,dar cand ceream asa ceva la magazin se uitau vanzatorii la mine de parca vorbeam alta limba blink.gif .
Maskatu
Cred ca vrei sa spui RFC52LZ, respectiv RFC58LZ. Pe site-ul celor de la eyquem, pentru super nova sunt recomandate RFC 58 LZK.

RFC 52 LZ E, sunt recomandate si au fost montate in mare parte pe BMW 318, 318, 740 etc.

RFC 58 LZ au fost montate pe muuulte modele si marci. smile.gif Sunt destul de populare in domeniul auto.
ionutzoo
QUOTE(Maskatu @ 23 Mar 2012, 09:08)
Cred ca vrei sa spui RFC52LZ, respectiv RFC58LZ. Pe site-ul celor de la eyquem, pentru super nova sunt recomandate RFC 58 LZK.

RFC 52 LZ E, sunt recomandate si au fost montate in mare parte pe BMW 318, 318, 740 etc.

RFC 58 LZ au fost montate pe muuulte modele si marci.  smile.gif Sunt destul de populare in domeniul auto.
*



Da scuze,RFC! blush.gif Eu unul doar eyquem-uri am pus si am fost foarte multumit.
Leo0608
@uscatu83 Din ce am inteles de la un inginer auto mai in varsta (trecut de 40 de ani) spunea ca risti sa degradezi bucata de ceramica care izoleaza electrodul central si ca o sa dea scantei peste tot. De la el stiu metoda de mai sus care am expus-o ptr curatarea bujiilor
plus ca reduci foarte mult viata bujiilor daca le iei la peria de sarma sa le cureti
uscatu83
"total" probabil ca asa e cum zici tu, dar eu zic din proprie experienta ca asa am facut si nu am avut probleme si am folosit eyquem.
Leo0608
@uscatu83, lasa ca asa faceam si eu ca tine la sinteroame prin anii 90 si ma miram dupa aia de ce se ancraseaza asa de repede, de ce nu mai porneste motorul...
la urma urmei faci cum vrei, sunt banii tai
clalexxxx
Pt. SERGIULICA04FUX, eu nu vorbesc prostii sau imi dau opinia asa de ... ca altii, dar spre deosebire de altii am bagat niste banii in bujii pt. a-mi sustine afirmatiile din comentul anterior, de asemenea am citit toate comenturile legate de bujii pe DACIACLUB, majoritatea au revenit la bujiile Eyquem, pt. un consum cat mai apropiat de cel normal din cartea masinii si daca ai fii citit bine postul meu a fi sesizat ca am zis ca nu inseamna ca nu poti folosii alt tip de bujii decat cele recomandate de productor, desi Dacia recomanda folosirea unui anumit tip. In sfarsit, vezi ca nu te-a jignit nimeni" vorbesti prostii", eu nu cred ca vorbesc prostii, am sustinut si voi sustine opinia mea, doar am cumparat bujii mai multe decat multii altii doar pt. a testa si impartasiii si altora parerile despre un anumit tip.
Am cautat manualul masinii si atasez urmatoarele 2 poze:
Postez pt. ultima data pt. ca nu se merita sa fii jignit de un copilas pe net, nu ma asteptam la chestia asta, dar amatori sunt multi....
Dj asu82 ma intelege mai bine, pt. ca a testat si el diverse bujii.
danutz19
am crezut ca problema era de la bujii dar vad ca in continuare papa ulei.de la ce poate fi? si am observat ca a inceput sa pape dupa ce am scapat bucata aia de la bujie in motor.aia am scapat`o la pistonul 3 si bujia o murdareste la 2
CrysMM
Eu nu inteleg cum ai ajuns la concluzia ca din cauza bujiilor sa consume ulei. Nu exista asa ceva.

Daca nu ai pierderi, semeringurile de la supape sau segmentii. Cel mai sigur desfaci chiulasa, verifici semeringurile, sau cel mai bine le schimbi, sunt ieftine. Si segmentii pot fi cauza, dar e mai greu sa-ti dai cu parerea ochiometric.

Cat ulei consuma?

Edit: Cauta un mecanic bun sa ti-o desfaca. Ai grija sa fie rece motorul cand desfaci chiulasa.

27 Mar 2012, 00:09:
QUOTE(djasu82 @ 18 Mar 2012, 17:38)
De parca nu ai sti cum functioneaza un termostat ... se deschide cand atinge 85-100 de grade . Cumpara altu ...

CrysMM pai functioneaza cum trebuie si la mine la fel se manifesta a daca ma dau la ea la alergat atunci intra in functiune fentilatorul dar pe la 120..
*




Scuze, nu inteleg. 120 ce?
danutz19
1 litru la 3500km
Maskatu
QUOTE(CrysMM @ 26 Mar 2012, 22:58)
Scuze, nu inteleg. 120 ce?
*


...grade.
quick
QUOTE(danutz19 @ 26 Mar 2012, 21:30)
am crezut ca problema era de la bujii dar vad ca in continuare papa ulei.de la ce poate fi? si am observat ca a inceput sa pape dupa ce am scapat bucata aia de la bujie in motor.aia am scapat`o la pistonul 3 si bujia o murdareste la 2
*



deci tu esti cel cu bucata de bujie scapata in motor? si ai pornit motorul cu bucata aia inauntru? si te mai miri ca iti consuma ulei? sunt intrebari retorice.
pai ce te miri ca iti consuma ulei, cine sti ce a facut bucata aia de bujie in motor cine stti sa fii infipt pe langa piston si a zgariat cilindru sau de la soc a rupt vreun segment.....cum ai mai primit raspunsurii schimba semeringurile la supape o treaba destul de ieftina si vezi daca mai consuma si dupaia treci la segmentat prin alta parte nu prea mai are pe unde consuma....doar nu ie diesel cu turbina sa aibe mai multe posibilitati pe unde consuma ulei.
danutz19
k,ms
CrysMM
Cand vei da chiulasa jos, sa se uite atent mecanicul daca este ceva vizibil. Si eu am patit ceva asemanor, mi-au cazut electrozii la 2 bujii in timpul functionarii motorului (bujiile erau de origine, noi). Nu am avut probleme din cauza lor.

Operatiunea nu este chiar ieftina. Daca schimbi numai semeringurile si gasesti un meserias ce le poate schimba fara sa dea chiulasa jos, scapi ieftin. Daca dai chiulasa jos sunt cheltuieli, trebuie garnitura, in mod normal ar trebui schimbata si distributia. Cine mai stie ce se mai gaseste, pot fi ceva probleme si pe la supape. In caz de segmentare, iar sunt cheltuili, segmenti de calitate cam 150 ron, ulei, filtre si iar cine mai stie ce se gaseste.

Toate aceste operatiuni le poti face acasa daca ai cunostinte, scule si ceva groapa sau rampa. In caz ca nu, mergi la mecanic sau service, dar ai grija, intreaba pretul inainte sa nu cumva sa ai apoi probleme cu inima. Succes.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.