Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema cu indicatorii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alinaaa
buna seara, am o dacie de 1 an si azi o pornii dupa ce toata iarna a odihnit, in mers observ ca indicatorii arata eronat cand aprind luminile, adica acul de incarcare e la minus de tot, uleiul si apa mai sus ca de obicei, oprii sa ma uit la apa din borcan dar era la nivel normal, ajunsei acasa si pusei sotul sa repare -- nu rezolva nimic, asa ca spune-ti-mi unde sa umble, probabil e vreun scurt, cu contactul pus dar motor nepornit aprind faza scurta sau lunga acul de la ulei se lasa in jos, iar becul din butonul de ceata da un flash slab de lumina.
daca pornesc motorul fara sa aprind luminile acele indicatorilor arata normal, cum le aprind, uleiul urca la 6, apa pana la cc 95', iar acul incarcarii se duce la minus.
observai ca acul de la incarcare se duce aproape de jumate cu papucul de la excitatie scos, --parca nu trebuia sa faca asa decat daca acest papuc e bagat la alternator.
schimba releul de incarcare fara nici un rezultat.
bygy007
spune-i sa verifice masa aia de la alternator la aripa , eventual sa curete rugina de pe acolo , bornele la baterie sa fie curate (se curata cu apa si o cirpa aspra), verifica sa nu fie oxidat cablul subtire de la baterie la alternator si apoi la blocul de lumini surub ,
masoara incarcarea cu un aparat de masura (13,8-14,4) , indicatorul de bord este orientativ
incearca si masuratorile astea
ghitza
Acolo pe aripa stanga ala releu de incarcare ai mai multe fire care sunt prinse pe surubu de ce tine si releu,acolo ai si unu negru care e masa de la ceasuri ,vezi sa fie bine prins
alinaaa
multumesc pt raspunsuri, a facut ce ati zis si tot asa se manifesta, maine zice ca ia toata partea electrica la purecat poate gaseste 'buba'
bygy007
singurul care mai intra in discutie ar mai fi contactul electric dar
NU UITA pentru remediere cel mai bun este un aparat de masura
poate ajuta asta

QUOTE(bygy007 @ 20 May 2006, 00:10)

Acel circuit este astfel :+ baterie-> +alternator->bloc lumini->cheie contact [contactul electric]->bloc sigurante[ nu trece prin nici o siguranta(direct)]->bobina inductie->releu de tensiune[incarcare]
Mentionez ca am gasit probleme intre contact si releul de tensiune diferenta erea intre 2 si 2,5v;am schimbat contactul electric si firul intre panoul de sigurante si bobina de inductie respectiv releul de tensiune
*

alinaaa
azi a reusit sotul s-o puna la punct, nici el nu stie care a fost cauza dar le-a luat pe rand de la alternator pana la contact, acum e totul ok, ca si cum nimic nu s-a intamplat.
azi observai alta problema-- mi de opri din mers motorul, mergeam cu cc 90/h si vad ca moare, calca-i ambreiajul, baga-i a 4 , lua-i piciorul de pe pedala, motorul porni, dar muri iar, baga-i a 2 , se tura si dadu sa moara dar isi reveni si nu mai facu nici o problema. la cateva ore pornii iar, plecai de pe loc si in 5 metri dadea iar sa moara, ma cam zgudui putin si isi reveni.
astea pe gpl, ca benzina nu a mai vazut de ani. sa fie vre-o electrovalva cu figuri? sa inchida alimentarea?
bygy007
daca a facut dintr-o data posibil sa fie si de pe la aprindere
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.