QUOTE(ilieaxx @ 5 Apr 2012, 08:38)
din cate am inteles,dacia are foarte multe fire la instalatia electrica,care nu au nici o legatura,
firul,cand am desfacut bordul
nu mai era izolat si cred ca facea atingere,firul cu pricina era legat la altul,dar nu din fabrica,
era legat de cineva si izolat,habar nu am la ce folosea,releul am electric,inainte sa umblu in bord am l-am schimbat dar problema a persistat,si asa mi-am dat seama ca e altceva...
si totusi , era izolat sau nu ca m-ai pierdut ?
..."din cate am inteles,dacia are foarte multe fire la instalatia electrica,care nu au nici o legatura" - n-ai prea inteles bine , exista circuite optionale - nu foarte multe - care se folosesc sau nu in functie de modelul ales de client ( toate marcile folosesc acest sistem ) dar aceste circuite nu influenteaza buna functionare a celorlalte circuite din instalatie . Improvizatii ulterioare nu se pot considera ca fiind o caracteristica a Daciei .
"releul am electric" ma gindeam eu ca n-o fi hidraulic
, dar o fi electro-termic - asa zisul mecanic , cel in carcasa metalica - sau electronic - vezi imaginile postate de bygy007 , pozitia papucilor deci si conectarea in mufa sint complet diferite , ca sa nu mai zic faptul ca electronicul nu merge fära fir de masa ...
Pentru viitor , ar fi bine sa stii ca se trateaza cauza si nu efectul - daca se arde o siguranta , un releu sau un motoras ar fi indicat sa cauti intii cauza ptr care s.a ars nu sa schimbi 20 care se vor arde la rindul lor .