Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: releu semnalizare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ilieaxx
am si eu o problema mai complexa,ieri am schimbat din blocu de lumini doar partea cu semnalizarea,a mers o zi ,iar acum nu mai merge semnalul dreapta ,clipeste odata si ramane blocat,problema e k atunci cand clipeste se aprinde si becul de pozitie odata cu el.am desfacut carcasa de sub volan si niciun fir nu face atingere sau vreun contact imperfect,am pus la loc vechiul semnalizator dar problema persista,intrebarea este este devina releul de semnalizare sau este de vina o alta problema electrica.
pcostica
verifica legatura la masa a becurilor.
Bafta!
ilieaxx
nu a mers,alte solutii?
bygy007
sa nu ai un scurt pe partea unde ramine aprins sau face asa pe ambele parti?
PH-06-BOA
Scoate releul din soclu, identifica cele doua fire din circuitul becurilor,care sunt in acel soclu, si uneste-le. Trebuie sa ai aprinse becurile de semnalizare, pe partea care e data maneta de semnalizare. Comutand pe partea cealalta din maneta, trebuie sa se aprinda celelalte. Aprinderea e permanenta, nu intermitenta. Asta inseamna ca instalatia e buna, iar releul e defect. Cu becurile aprinse, vezi daca se mai aprinde si pozitia (parca ziceai), caz in care undeva se unesc firele de la pozitie cu cele de semnalizare (de pe acea parte), si cauta unde sunt lipite, undeva unde s-a strapuns izolatia, in lampa de spate sau cea de fata (unde poate lipsi masa). Probeaza si releul, la alta masina. Pune un ampermetru intre firele ce le-ai unit (in loc de releu), si vezi ce curent gasesti (la doua becuri de 21W, vei gasi aproape de 4A). Daca e mai mult, cauta unde e scurt , fire unite...
mecanick_maverick
QUOTE(ilieaxx @ 2 Apr 2012, 08:55)
nu a mers,alte solutii?
*



Nu a mers ce ? Nu este nici un scurt , pur si simplu nu are masä lampa de pe dreapta , tensiunea trece la masä prin becurile de pozitie dar acestea avînd doar 5 W ( înseriate 2 de 5W au o rezistenta f. mare ) nu permit releului sä clipeascä . Ia pune tu avariile si spune ce becuri se aprind .

Fig.1 circuit corect - nu am mai pus releul , nu are multa importanta

Fig.2 lipsa masä o lampa .

Fig.3 lipsa masä o lampa si celalalt bec ars .
ilieaxx
am fost la un prieten care se pricepe cat de cat a desfacut capacul bordului si pur si simplu a numarat firele,aveam unul in plus,l-a rupt si acum merge fara probleme
bygy007
pai depinde de releu ala cu 3 picioare este mecanic [attachmentid=1627800384] si nu ii trebuie masa dar din cite stiu nu are nici o conexiune acolo, ala electronic are 4 [attachmentid=1627800385] , + ,- iesire si martor bord , avariile merg?
pcostica
QUOTE(ilieaxx @ 4 Apr 2012, 17:04)
...aveam unul in plus...
*


pai si nu ai intrebat cum a fost posibil sa mearga o zi cu un fir in plus?
ilieaxx
din cate am inteles,dacia are foarte multe fire la instalatia electrica,care nu au nici o legatura,firul,cand am desfacut bordul nu mai era izolat si cred ca facea atingere,firul cu pricina era legat la altul,dar nu din fabrica,era legat de cineva si izolat,habar nu am la ce folosea,releul am electric,inainte sa umblu in bord am l-am schimbat dar problema a persistat,si asa mi-am dat seama ca e altceva...
mecanick_maverick
QUOTE(ilieaxx @ 5 Apr 2012, 08:38)
din cate am inteles,dacia are foarte multe fire la instalatia electrica,care nu au nici o legatura,firul,cand am desfacut bordul nu mai era izolat si cred ca facea atingere,firul cu pricina era legat la altul,dar nu din fabrica,era legat de cineva si izolat,habar nu am la ce folosea,releul am electric,inainte sa umblu in bord am l-am schimbat dar problema a persistat,si asa mi-am dat seama ca e altceva...
*



si totusi , era izolat sau nu ca m-ai pierdut ?

..."din cate am inteles,dacia are foarte multe fire la instalatia electrica,care nu au nici o legatura" - n-ai prea inteles bine , exista circuite optionale - nu foarte multe - care se folosesc sau nu in functie de modelul ales de client ( toate marcile folosesc acest sistem ) dar aceste circuite nu influenteaza buna functionare a celorlalte circuite din instalatie . Improvizatii ulterioare nu se pot considera ca fiind o caracteristica a Daciei .

"releul am electric" ma gindeam eu ca n-o fi hidraulic biggrin.gif , dar o fi electro-termic - asa zisul mecanic , cel in carcasa metalica - sau electronic - vezi imaginile postate de bygy007 , pozitia papucilor deci si conectarea in mufa sint complet diferite , ca sa nu mai zic faptul ca electronicul nu merge fära fir de masa ...

Pentru viitor , ar fi bine sa stii ca se trateaza cauza si nu efectul - daca se arde o siguranta , un releu sau un motoras ar fi indicat sa cauti intii cauza ptr care s.a ars nu sa schimbi 20 care se vor arde la rindul lor .
ilieaxx
era o improvizatie ,dar cand a fost facuta s-au izolat firele,ulterior cand eu am desfacut bordul,se pierduse izolatia ,era pusa o bucata mica de banda,am releu electronic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.