Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Transmisie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
moustache
Salutare, In primul rand cer permisiunea moderatorilor de a deschide acest topic, nu am gasit ceva similar si in plus poate este de interes si pentru altii.
Pe scurt: Aseara m-a lovit unul in spate, eram oprit la o trecere de pietoni si ala se uita dupa cai verzi pe pereti, nici nu a franat, a intrat din plin in mine cam cu 50-60 Km/h.
Avarii: Bara spate zgariata, armatura de sub bara pare sa nu aiba nimic, poate e un pic infundata, dar fiindca m-a lovit si in carligul de remorcare (cel nativ, din stanga, care e prins de lonjeron), mi-a indoit lonjeronul chiar aproape de traversa spate, consecinta fiind ca s-a umflat un pic aripa spate stanga. Cei de la service au zis ca se trage pe bank, e de lucru, dar o aduc la normal. In plus sirectia e ok, nu cred ca s-a miscat puntea spate, sau ceva mai grav.
DAR, am fost la politie, acasa, totul OK, pana azi dimineata dupa nici 1km de mers, cand a inceput cutia sa faca un zgomot ingrozitor. Am oprit si nu am mai putut porni. Daca plec cu ambreiajul patinat, merge, e ok, nici o problema, dar daca dau drumul la ambreiaj cam 75%, sau mai mult (apreciat subiectiv), incepe sa faca un zgomot naspa rau de tot, ca de pinioane, similar cu cel facut de cutiile mai vechi cu sincroanele duse.
Am bagat-o in service, s-au mirat si aia, sper sa imi faca transmisia sapt. asta, sa pot pleca in concediu, spatele il rezolv cand vin, ca nu e chiar vizibil si nu afecteaza comportamentul masinii.

Acum legat de transmisie, are cineva idee ce ar putea fi? Sau a patit cineva ceva similar?

Cand o sa aflu verdictul, va anunt, in cazul in care vi se pare de interes.

PS. Masinoiul care a intrat in mine era un Mitsubishi de teren, nu stiu exact ce model (oricum, e din 2003).

Tot eu, am uitat sa precizez ceva, in service am dus-o trasa, in gol nu se auzea nici un zgomot in cutie, chiar la 70-80 km/h (service-ul nu e chiar in oras).
klaus
Crezi ca este de la cutie? Poate este de la esapament care loveste in zona scutului (s-o fi indoit/deplasat din impact, mai ales ca zici ca lovitura a fost pe stanga)
moustache
Cutie sau ambreiaj, cu ea scoasa din viteza nu se aude nimic oricat turez motorul, trasa merge fara probleme, dar cu motorul ei, cand dau drumul la ambreiaj la inceput incepe sa se miste de pe loc normal, dar cand ajung sa dau aproape complet drumul la pedala incepe zgomotul, care e un zgomot de pinioane, masina o ia in hopuri si are tendinta sa sara din viteza. Sigur e ceva din transmisie.

Dar nu am idee ce, ambreiaj, cutie.... Pana la service am mers tractat, cu ea scoasa din viteza si motorul pornit, la ralanti, ca sa am servofrana si servo directie (pe alocuri si aer conditionat) si a fost ok.

Inca nu m-au sunat din service..., dar cred ce e ceva nashpa sad.gif
Sergiu
Parerea mea este ca masina este indointa destul de serios, probabil cu cutia treaba e ca nu intra bine in vinteza din cauza asta. De asta, cumparam noi masini lovite din vest, care acolo nu mai pot fi inscrise in circulatie (oare de ce!) si le manam aici ca pe niste super-masini (bine, nu zic de forumisti, dar am colegi care au luat masini SH din vest si au avut surprize ca nu se mai poate face perfect geometria la roti si alte mizerii de-astea).
moustache
Nu cred ca e indoita prea tare, a fost lovita din spate si socul a fost preluat de un lonjeron din spate (stanga), care s-a indoit un pic, nu cred ca e indoit sasiul. In plus, directia merge ca si inainte, volanul sta tot la centru. Tractata am mers cu 70-80 km/h si mi s-a parut totul in regula, volanul pe centru, ca si inainte, directia o tinea perfect, nu facea zgomote, nu mergea tremurat si cas ca o masina haita..., deci nu cred sa fie torsionat sasiul. Oricum, asta sper ca vor verifica cei de acolo. Cred ca de la soc a crapat ceva in cutie, sau poate chiar ambreiajul. As prefera sa fie dus ambreiajul decat sa fie ceva in cutie sad.gif
catalin80
ceva asemanator am patit eu dar am lovit-o in fata...si cand plecam dupa loc ziceai ca se rupe nu alta( se auzea un harait rau de tot) dar scoasa din viteza nu scoatea nici un sunet anormal....concluzia: se strambase scutul si freca pe teava de esapament. Nedumerirea mea este de ce facea numai cand plecam dupa loc
klaus
La plecarea e pe loc cu ambreiajul ambreiat (prr, cum suna!), din cauza compunerii de forte din zona se misca blocul motor mai mult, vibreaza mai mult...
Iar in sarcina pozitia lui este alta decat daca nu este in sarcina. Motiv pentru care este mai aproape zona lui inferioara de scut.
Eu totusi m-as uita pe la scutul ala (adica l-as da jos si as merge fara el, sa vad daca mai face)
moustache
Ai avut noroc, ma gandeam ca daca e ceva similar si la mine se manifesta dupa lovitura, la mine a inceput a doua zi. Ma gandesc ca trebuie sa-mi dea jos tot, servodirectie, aer conditiona..... sper sa mi le puna la loc cum au fost sad.gif

QUOTE(klaus @ 3 Aug 2005, 12:41)
Eu totusi m-as uita pe la scutul ala (adica l-as da jos si as merge fara el, sa vad daca mai face)
*



Face ca naiba, oricum, daca ar fi de la scut, nu cred ca ar fi asa de rau incat sa sara si din viteza daca o fortez mai tare. N-am avut curaj sa incerc sa merg cu ea asa, ca poate o stricam mai rau.

S-a gasit defectul, URAAAAAA, din fericire nu trebuie sa demontez motorul si cutia. Problema nu era din cutie, ambreiaj, scut.... Crapase tripoda de la o planetara (inca nu stiu daca stanga sau dreapta), o sa aflu cand iau masina, acum trebuie sa mai astept acceptul uzinei. In plus s-a descoperit ca aveam probleme cu repartitorul de frana, curgea un pic, cred ca s-a rezolvat sau se va rezolva.
Bine ca am scapat numai cu atat, mai am de facut reparatia pe spate, de indreptat lonjeronul armatura de sub bara spate.

Cred ca topicul se poate inchide. Eventual mai revin cu detalii dupa ce iau masina, cand vorbesc cu amicul de la service.
klaus
Asta cu tripoda sparta de la impact spate blink.gif
Si pentru o evaluarea a vitezei cu care fusesi lovit, ca ziceai " a intrat din plin in mine cam cu 50-60 Km/h." as remarca ca pe la 60 km/h se fac testele alea NCAP... Si la alea nu se indoaie usor masina, se pune problema daca se mai deschid usile...
moustache
Se deschid, haionul se deschide un pic mai greu, dar o sa-l rezolv. Viteza nu am apreciat-o, asa a zis cel din spate, ca nu a apucat sa franeze, ca nu a fost atent, bla bla, si cam cu viteza aia mergea. S-a indouit doar un lonjeron, si din cauza asta s-a umflat un pic aripa din stanga si s-a micsorat luftul dintre usa dr. spate si aripa stanga. Geometria e ok smile.gif
b64chr
Testul NCAP la impact frontal se face contra unui obstacol fix, ceea ce corespunde unui impact frontal a doua masini cu mase aproximativ egale, ambele avand viteza de 60 km/h. Impactul cu o masina care sta e mult mai mic (de vre-o 2 ori) decat cu un obstacol fix, fiindca o parte din energie este imprimata masinii.
Oricum, si eu cred ca daca il lovea cu 50-60 km/h era mult mai grav, mai ales ca a fost lovit de o masina cu masa mai mare.
moustache
Eu am zis ca viteza cu care m-a lovit a apreciat-o cel care m-a lovit, el a zis ca mergea cu 50-60 si nu a fost atent si nu a mai apucat sa franeze. Acum... luati-o si voi cum vreti. Eu in nici un caz nu pot aprecia cu cat a intrat in mine cel din fata. De obicei ma uit in oglinda cand franez, dar acum eram atent la pietonii care traversau, si pe mine m-a luat prin surprindere lovitura, cred ca trecusera cam 2 secunde de cand ma oprisem. Si pot sa spun ca socul a fost cam naspa, am dat un cap de tetiere..., pana a doua zi m-a durut capul, a fost cam cum ai lua un pumn zdravan in ceafa sad.gif Iar bubuitura, a fost ca o explozie de cauciuc, pentru cine cunoaste, cam asa am perceput-o eu din masina.

Acum tehnic vorbind: Mi-am luat masina, planetara s-a schimbat pe garantie. A durat cam o jumatate de zi pana a dat Dacia acceptul. Din cate am inteles, au cerut si poza cu planetara si cu tripoda crapata. A fost vorba de planetara din stanga, tripoda dinspre cutie. Cei din service au zis ca nu a fost de la accident, si ca a fost intamplator ca a cedat acum. Tind sa ii cred, pt. ca daca acceleram mai tare, in trepte mici pe drum cu denivelari aveam un troncanit ca de planetara uzata. La fel si daca acceleram mai tare la plecare de pe loc cu rotile bracate (asta se intampla indiferent daca viram spre stanga sau dreapta). Avand 20.000Km, am dat vina pe bucsi, desi nu sunt uzate deloc (cei din service zic ca nu e nici un motiv sa fie schimbate, le-am vazut si eu si sunt ca noi). De altfel eu conduc destul de repede, dar nu accelerez aiurea cu rotile bracate sau prin gropi, deci planetara aia nu avea nici un motiv sa se duca. Se pare totusi ca a fost cu ceva probleme din fabricatie (joc mai mare sau un inceput de fisura). Totusi, chiar daca a fost cu probleme, eu cred ca si shocul asta a ajutat un pic, prea mare coincidenta ca a crapat chiar acum.

Mai am de rezolvat doar spatele, "baietii" au zis ca e mult de lucru, dar ca iese fara demontat table de pe ea, numai din redresare pe banc, practic trebuie indreptat un lonjeron care s-a curbat in sus, la capatul din spate (cred ca am pierdut vreo 2 litrii din volumul portbagajului smile.gif ). Numai ca acum service-ul e full, unii sunt in concediu si in plus plec si eu in concediu, asa ca o las pe mai incolo. Totul e OK, doar ca trebuie sa trantesc mai serios hayonul ca sa se inchida.

Eu nu mai am nimic de adaugat pe tema asta. Cred ca se poate inchide acest topic.
moustache
QUOTE(moustache @ 4 Aug 2005, 08:43)
Eu in nici un caz nu pot aprecia cu cat a intrat in mine cel din fata.
*



Adica cel din spate, sorry.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.